Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Chit-Chat
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Chit-Chat Tämä foorumi on tarkoitettu epämääräiseen jauhamiseen, eikä asian ole pakko liittyä suoraan offroadiin.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 01.02.2013, 10:42
nyyperi nyyperi ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 08.02.10
Sijainti: Ristiina
Viestit: 434
Perusasetus

Miksi katasastus pelottaa??


On tästä varmaan ollut ehkä pari, tai kolmekin kertaa juttua. Mutta siltikin mua omalta kohdaltani ihmetyttää tuo katsuri pelko En tunne oloani mukavaksi hammaslääkärissäkään, mutta katsastus. Mä lykkään sen aina ihan viimetippaan, ja yleensä vähän ylikin tänä vuonna olen käyttänyt näytillä jo Transun ja galaxyn, nyt olis vielä Jeeppi ( klo 12.40), ja mönkijä... Nyt kun tuo aika tuossa lähenee, mulla paine vatsassa ja hermoissa kasvaa. Mistä helkutista tämä on kotoisin, vai sieltä 80- luvun katsureilta?? Ja kun tämä tuntuu vaan iänmyötä menevän pahemmaksi. oisko vaikka sitä että kun näin elakkeella ei o muuta ressiä, niin sit tää... perseestä ja syvältä, ei katsastus, vaan mun reaktio siihen.

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 01.02.2013, 12:52
AVRO:n Avatar
AVRO AVRO ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 10.08.03
Sijainti: Mäntsälä
Viestit: 3.564
Perusasetus

Olisko jotain takaraivosta kumpuavaa jos on joskus joutunut kaltoin kohdelluksi? Joskushan sattuu kohdalle tarkastaja joka puuttuu aivan mitättömiin asioihin, ja jopa väärin perustein.
Hammaslääkäri"pelko" on ainakin mulla peräisin ihan nasseajoilta kun yksi ainut Dr Mengele poras niin että meinas pää irrota -- > sattu helkutisti ja bonuksena mega päänsärky.

Henk koht ei noiden kotteroiden katsastus tuota muuta hermostuneisuutta kuin mahdollinen aikatauluprobleemi jos sieltä löytyy jotain odottamatonta. + se helkutin dieselin savutustesti.
Väljät nivelet yms. saakin löytyä kun ei niitä aina itse ehdi huomaamaan.

Mulle on tuossa kylän asemalla sattunut lähes aina sama ukko katsomaan autot, tarkka ukko mutta puuttuu mielestäni oikeisiin asioihin. Ei tunnu semmoiselta "kilvet pois"-ukolta ollenkaan.
Toki semmoinen pykälien mukaan meneminen välillä vähän rasittaa mutta täytyy vaan asettua sen ukon asemaan, jos ei tee hommiaan niin perästä kuuluu, eikä varmaan hyvää.
__________________
Range Rover P38A, bi-fuel. Bensa/CNG.
RRC 3,9SE -90. Valkoinen.
Jaguar S-Type 3.0 Sport -01, RHD, Lontoossa
Rover P6 3500efi -72, "pikkuauto"
Jaguar XJ-S V12, series II -89, "kisu"
Range Rover P38A -95, purkuraato
Volvo C303, muutti pois.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 01.02.2013, 13:49
SUPI4x4:n Avatar
SUPI4x4 SUPI4x4 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 07.08.05
Sijainti: Turenki
Viestit: 262
Angry

No ihan vaan rahanmenon takia.
Pakokaasutesti on silkkaa rahastusta etenkin diesel autoissa.
Testissä ei ole mitään järkeä ja siinä kuormitetaan moottoriakin aivan turhaan.
Aina toivois et menee kerrasta läpi ettei tarvis ostella korjausosia/hitsailla ja jne.
Eniten ketuttaa maksaa parikymppiä siitä et ne vilkasee nopeesti, et onko ongelma korjattu.
Eli ei ehkä pelota, mut kyrsii se et rahastetaan pakollisella toiminnalla.
Kartellitoimintaa parhaimillaan sanon minä...
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 01.02.2013, 14:04
JJ90:n Avatar
JJ90 JJ90 ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 24.09.10
Sijainti: Oulu
Viestit: 1.200
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja PajeAm Näytä viesti
No ihan vaan rahanmenon takia.
Pakokaasutesti on silkkaa rahastusta etenkin diesel autoissa.
Testissä ei ole mitään järkeä ja siinä kuormitetaan moottoriakin aivan turhaan.
Kannattaa pysyä sitten ihan asfaltilla, ettei vaan satu mitään kun vehkeet ei muka pikku kierrättelyä kestä.. Ja tohon kartelliin sen verran otan kantaa, että tähän katsastushommaan kai saa jokainen halukas lähtiä mukaan takomaan tuohta? Oulussakin oli Konetiellä katsatuksen hinta laskenut viimevuotisesta, 14e oli lähteny pakokaasutestin hinnasta.
__________________
Diisselistä voimaa ja silleen.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 01.02.2013, 14:24
SUPI4x4:n Avatar
SUPI4x4 SUPI4x4 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 07.08.05
Sijainti: Turenki
Viestit: 262
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja JJ90 Näytä viesti
Kannattaa pysyä sitten ihan asfaltilla, ettei vaan satu mitään kun vehkeet ei muka pikku kierrättelyä kestä.. Ja tohon kartelliin sen verran otan kantaa, että tähän katsastushommaan kai saa jokainen halukas lähtiä mukaan takomaan tuohta? Oulussakin oli Konetiellä katsatuksen hinta laskenut viimevuotisesta, 14e oli lähteny pakokaasutestin hinnasta.
No näinhän se kai on, mut se pakokaasutesti itsessään ihan perusteeton.
Se mitä se testeri mittaa ei kerro mitään siitä auton päästöjen määrästä.
Se testausmenetelmä on siis ihan kivikaudelta ja tämän takia se vituttaa. (siis diesel autoissa)
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 01.02.2013, 15:10
nyyperi nyyperi ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 08.02.10
Sijainti: Ristiina
Viestit: 434
Perusasetus

No nyt ei tartte taas pelätä vähään aikaa! jeeppi mäni läpi... Mut ylä ja alapallot pittääpi jossain vaiheessa vaihtaa, oikeelle, Hyvin olivat löysät kieltämättä, mut katsuri vaan neuvoi kohteliaasti! Joo on niitä ihme ukkoja joskus kohdalle sattunut, etenki hj.n kanssa meinas yhen äijän kanssa mennä hermo. Normi katsastuskin kesti sillä varmaan 45 min. Sanoi ihan suoraan että noin vanhat autot pitäs saada liikenteestä pois. Asenne kohdllaan! No en ikinä, jos mahdollista, vie entiselle valtion konttorille! ja tää tapahtu jotain 2007-8??
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 01.02.2013, 17:44
0ltzi:n Avatar
0ltzi 0ltzi ei ole kirjautuneena
Mestari
 
Rekisteröitynyt: 31.12.08
Sijainti: Karjalohja
Viestit: 4.617
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja PajeAm Näytä viesti
No näinhän se kai on, mut se pakokaasutesti itsessään ihan perusteeton.
Se mitä se testeri mittaa ei kerro mitään siitä auton päästöjen määrästä.
Se testausmenetelmä on siis ihan kivikaudelta ja tämän takia se vituttaa. (siis diesel autoissa)
varsinkin sen mittauksen hinta on ihan törkee. minuutin hommasta 30e??

hinta olis ok jos katsuri viittis edes yrittää saada päästöistä läpi. esim lada kun ei menny päästöistä ni korjaamolla käänsivät yhtä ruuvia puol kierrosta ni jo meni läpi.

mutta näissä asemissa jossa vaan kerran polkastaan ja todetaan että ei menny läpi ni huhuh.
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 01.02.2013, 17:56
nyyperi nyyperi ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 08.02.10
Sijainti: Ristiina
Viestit: 434
Perusasetus

Tuon takia, minä aikoinaan kun tuli enempi (ainoastaan) dieselillä ajettua, niin käytin testissä dieseli huollossa. Sama hinta, mutta sai tarvittaessa säätää samalla. ja sit voi huoletta kääntää syötöt takasin "kohilleen"...
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 01.02.2013, 19:26
Ville. Ville. ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 27.10.12
Sijainti: Lahti
Viestit: 71
Perusasetus

Mua pelottaa se että minkälainen katsuri tulee. Joko se että on liian lepsu tai sitten aivan umpi takakiree kusipää mikä ei päästä edes uutta autoa läpi.
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 01.02.2013, 19:35
Porvoon Hilma Porvoon Hilma ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 01.05.12
Sijainti: Sipoo
Viestit: 2.426
Smile

Mua katsastus pelota, mutta oikeasti harmittaa vanhan moottorin kiusaaminen luukuttamalla sitä kuin mielipuoli. Tässä kohtaa on varmaan ollut katsastusmääräyksiä laatimassa Suomen moottoritpaskaks ry., sen verran järjettömältä tuo touhu vaikuttaa. Muuten saa katsastaa ihan pykälien mukaan ja sit korjataan se mitä tarttee.
__________________
Katse tulevaisuuteen, siellä ne uudet hankaluudet ovat.
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 01.02.2013, 19:52
lavanelikko lavanelikko ei ole kirjautuneena
RIP
 
Rekisteröitynyt: 10.04.07
Sijainti: Tampere, .
Viestit: 1.171
Perusasetus

Todettakoon tohon diiselin kierrättämiseen: ne diiselit mitä itsellä on ollut ajossa, yksi oma ja lukuisia firman vehkeitä, ajan säännöllisesti hyvin lähelle kierrosrajotinta ennen vaihtamista. Ei se vekotin siitä hajoa, jos on muuten perusterve kone. Ja sen takia ne kaiketi on tehtaalla rajoittaneet kierrokset johonkin lukemaan ettei hajoa. Eiköhän se kone enempi tykkää siitä, että poltellaan karstaa pois kuin että vedätetään pikkukierroksilla. Ajossa on ollut autoja 90-luvun puolivälistä eteenpäin, paketti- sekä kuorma-autoa.
Vastaa lainaten
  #12  
Vanha 01.02.2013, 20:27
Samsonite:n Avatar
Samsonite Samsonite ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 30.07.06
Sijainti: torttunotko
Viestit: 2.758
Perusasetus

Enemmän vituttaa kuin pelottaa, aina saa vääntää jos sattuu vanhempi katastushenkilö kohalle. Kyseessä muutellut vehkeet.
__________________
"- Perusarvot kunnossa. Sanotaanko niin, että kun viimeksi tankkasin auton, niin laitoin polttoainetta tankkiin enkä pakoputkeen." T.Hakkarainen.
Vastaa lainaten
  #13  
Vanha 01.02.2013, 20:28
pee:n Avatar
pee pee ei ole kirjautuneena
Moderator
 
Rekisteröitynyt: 21.02.04
Sijainti: Mäntsälä P
Viestit: 12.912
Perusasetus

no ei tietenkään ehjä ja säädöissään oleva kone tuohon hajoa, mutta mitään todellista järkeä siinä ei ole

jotain massarullaa vastaan isoimmalla vaihteella vedätys olis paljon fiksumpi ja todenmukaisempi, mutta monikohan siitä sitten itkis ? useimmat turbosavukonemiehet ainakin

ok - meni ohi aiheen...

mut itse katsastus yleisesti ei pelota...
__________________
- Levannon We(l)ho -
Vastaa lainaten
  #14  
Vanha 01.02.2013, 21:07
wuntzikka wuntzikka ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 15.06.10
Sijainti: ristiina/salo
Viestit: 2.085
Perusasetus

ei se pelota, paremminkin jännittää. minkälainen on katsuri (liian tarkka, antaa vinkkejä/neuvoja tai ei huomaa mitään), mitkä on mahdolliset savuarvot (tämänkin suhteen on erilaisia katsureita, toiset pistää rajotinta vasten toiset punasen rajalle), aikataulun ja sekä varaosien tilailu/asentaminen jos jotain vikaa jostakin löytyy...
__________________
t5 portteri -07
mitsu ällä200, -06, 4x4, manual, 31" kummipyörät
Vastaa lainaten
  #15  
Vanha 01.02.2013, 21:08
Heguli:n Avatar
Heguli Heguli ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 22.06.06
Sijainti: Espoo / Suomusjärvi
Viestit: 7.321
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja lavanelikko Näytä viesti
Todettakoon tohon diiselin kierrättämiseen: ne diiselit mitä itsellä on ollut ajossa, yksi oma ja lukuisia firman vehkeitä, ajan säännöllisesti hyvin lähelle kierrosrajotinta ennen vaihtamista. Ei se vekotin siitä hajoa, jos on muuten perusterve kone. Ja sen takia ne kaiketi on tehtaalla rajoittaneet kierrokset johonkin lukemaan ettei hajoa. Eiköhän se kone enempi tykkää siitä, että poltellaan karstaa pois kuin että vedätetään pikkukierroksilla. Ajossa on ollut autoja 90-luvun puolivälistä eteenpäin, paketti- sekä kuorma-autoa.
X 2
__________________
Tumpula Racing Team
Vastaa lainaten
  #16  
Vanha 01.02.2013, 21:10
karvanoppa:n Avatar
karvanoppa karvanoppa ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 13.05.07
Sijainti: Pilkanmaa
Viestit: 2.282
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Heguli Näytä viesti
X 2
X3
__________________
KYM#5
Vastaa lainaten
  #17  
Vanha 01.02.2013, 21:25
ImacInnes:n Avatar
ImacInnes ImacInnes ei ole kirjautuneena
Mestari
 
Rekisteröitynyt: 09.03.07
Sijainti: Hki / A´la Malmi
Viestit: 4.598
Thumbs up

Katsastus.


Meillä täällä koulussa asiakkaiden autoja katsastus tarkistetaan, kunnostetaan ja katsastetaan.

Samalla konntorilla niitä yleensä käyttään ja katsurit on tullut tutuksi joten katsastuksen sujuu yleensä mukavasti niitä näitä puhellen ja annetaan heti palutetta jos jokin merkintä ei mieletämme ole aiheellinen.

On käsketty niveliä ja kumeja vaihtamaan ja kun on vaihdettu uusi niin välykset edelleen samat. Otetaan yleensä vanha osa mukaan uusinta näytölle tai voidaan jopa käydä osan kanssa kysymässä että missäs se välys on? Usein saatu uusinta näyttö silloin maksutta.

Ollaan myös katsastuksen jälkeen löydetty isoja ruosterikiä ja katkenneita jousia ja näistäkin kyllä annetaan palautetta.
Palaute annetaan rakentavasti ja yleensä mukavissa tunnelmissa.

Muutama kerta on jouduttu pyytämään päälikkö paikalle kun juuri maalsttuun helmaan on ilmestynyt katsastuksessa vääntöraudan jälkiä.

Leimalla käyntihän on ihan mukavaa ja meillä työkaveriden kanssa välillä tulee sanaharkaa siitä kuka pääsee palutetta antamaan.

Kanattaa jutella ja kysellä katsurita kaikkea niin tunnelma kevenee ja huomaa että ihminenhän se katsurikin vaan on.

Säädökset ja mittaukset ei ole katsurin aivojen tuotetta vaan isommat kuviot niistä päättää.

t. Ismo Ämmä
__________________
http://www.fjdc.org/
-Kulmakorpi Off Road Park-
-JEEP HOLIC-
https://www.facebook.com/GPKorjausOy/
Vastaa lainaten
  #18  
Vanha 01.02.2013, 21:30
Hessu_Hopo Hessu_Hopo ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 09.06.05
Sijainti: Heinola
Viestit: 282
Perusasetus

Kyllä se on sitä samaa kuin ainainen sävähdys poliisiauton nähdessä. Juontaa juurensa jostain nuoruuden outlaw meiningistä
Vastaa lainaten
  #19  
Vanha 01.02.2013, 22:14
young n dum:n Avatar
young n dum young n dum ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 27.09.09
Sijainti: Konnunsuo mamu senter of suomalia
Viestit: 3.483
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Hessu_Hopo Näytä viesti
Kyllä se on sitä samaa kuin ainainen sävähdys poliisiauton nähdessä. Juontaa juurensa jostain nuoruuden outlaw meiningistä
X2 ... ja oman momenttinsa antaa tosiaan se pelko et siellä on vastassa täys kyrpä seniili elämäänsä kyllästyny idiootti. ja niitä riittää ainaki tääl lpr:ässä..
__________________
Offroad Team KeTTu TyTöT/ Lauri

Full Size Jeep Master Fabricator

VALMET = Rerentless reliability
Vastaa lainaten
  #20  
Vanha 02.02.2013, 00:55
BJ-40/76 BJ-40/76 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 11.05.09
Sijainti: Oulu
Viestit: 5.055
Perusasetus

Itselläni kokemusta useammalta vuosikymmeneltä...


Ja jos verrataan tämän päivän katsastusta siihen mitä se oli "vielä" -80 luvulla, niin silloin kun vei "teiniauton" (takasivulaseissa tummennukset, erikoisvanteen, lisäVALOJA keulassa ja vielä 2x25w vahvistin autostereoille....)

NI-IN, itse olen pessyt auton ulkoa, sisältä, moottoritilasta.... ja itse vielä kävin parturissa, ajoin "parran", ja pukeuduin puhtaisiin vaatteisiin...
Ja siitä huolimatta, taikka juuri siitä syystä; että mistään ei mennyt läpi tuo rengasrauta, vaikka hakkasi mm. helmat oven alareunaa myöten paljaaksi.
Ja Olikohan Hylkäys, vai Katsastuksen keskeytys, tuli : (etu)Jarrulevyt piti mitata, että olivat riittävän paksut, Tarkastaa etujouset, Ja kysymysmerkkillä ajovalopolttimoiden tieliikennekelpoisuus? (siis oli niitä kusen polttamia keltaisia, olikohan philipsin, ja vaikka oli pakkaus tallessa, niin kommentti oli: mistä minä voin tietää, onko siellä tämmöiset? tuon kaavan mukaan koillismaalla kasarilla.

Mutta kun tultiin -90 luvulle, "palvelu" parani, ja varsinkin tuossa vaiheessa, kun yksityiset pääsi samalle apajalle.

Nyt 2010- luvulla alkaa olla tuo katsastustoiminta jo siinä kantimissa, että pahimmillaan sen vois suorittaa etänä SIIS pahimmillaan!

Mutta pari esimerkkiä tuosta minun Marsusta: siis se on ollut "vararenkaana", ja nuo katsastukset on jäänyt myöhäisksi: siis marsu on kaivettu hangesta silloin kun hodari pääsee lämpöhoitoon, ja huomattu että eihän siinä ole enää leimaa.... siis marsu työnalle; 80km/h vauhtia ja lukkojarrutus jäällä.. (ja etupyörän abs:n kehän putsaus...15-30 min . toisella kertaa)

Ja molemmilla katsastuksilla pomppasi; ensimmäisessä katsastuksessa hajosi etujarruputki!!!! siis oli jyrrännyt itsensä paskaksi, kesti tuon minun "leikin", mutta tuo nuori? katsastus inssi 65kg, perus nörtin näköinen, testasi etujarruja dynolla, ja viisari "lerpahti" jossain viimmeisen kolmanneksen alueella!
Inssi yritti selvittää tohkeissaan, että ei hän painanut lujaa...
Ja minä otsanahka märkänä,(siis siitä että jos minä olisin ollut kuivalla asfaltilla, ja vuorotellen polkenut noita polkimia pohjaan) että, hyvä että se nyt porsi, eikä jossakin tositilanteessa!
Ja vielä kun kerroin, varmaan vielä näin kohteliaasti; että jos sinä sait tuon jarruputken porsimaan, niin se on heikko! ja vielä kerroin sille päätä lyhyemmälle inssille, että se olis voinut porsia vauhdissa, ja silloin piilopaikoista olisi ollut pulaa... No, Todettiin, että muuten on kunnossa, ja tuo punainen lappu pitää antaa.... siis uusi jarruputki... (punainen lappu-> ajokielto)
Ja toinen "pomppu" marsulla: etujousen korin korvakossa oli rengasraudan jäljiltä n. 0,5cmx2cm reikä, ja vikalistaan merkintä: jälkitarkastus 0 e,
Pistin noin puolikas kilon rautaa, ja materiaali "näyte" kartturin jalkatilassa, ja korjaus/jälki tarkastus visuaalisesti: kämmenen kokoinen rakenne uutta jatkuvalla saumalla...

Ja nuo Land Cuiserit on mennyt viimmevuosina läpi, joko merkinnällä että taka-kallistuksen vakaajan toine pää irti!!!! taikka sitten suullisella korjauskehotuksella..... Oli hodari niin heikossa hapessa, että kaverin autolla kävin varaosat, ja ajelin moottoritiellä rekkojen haitolla.... Siis inssin näyttämä vika oli korjauskehotuksen vaativa (etupyörän laakeri antoi periksi).
Ja noita cruisereita on tullut "seurattu aktiivisesti", mutta edelleenkin pyydän mielipidettä mahdollisista tulevista korjauspaikoista! (itse on "sokea" määrätyille, sillä ainahan se on noin...)
Vastaa lainaten
  #21  
Vanha 02.02.2013, 20:19
AtteL:n Avatar
AtteL AtteL ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 15.03.08
Sijainti: VALKEALA(kouvola)
Viestit: 850
Perusasetus

Mietimpä tuossa että mitenkähän näiden uusien volkkareiden savutustesti tehdään kun ne eivät ota kaasutettaessa paikallaan kierroksia enempää kun 2500. Oli sitten kytkin pohjassa tai ei ja vaihteellakaan ei oleväliä. Tässä juuri olen todennut asian uuden transportterin ja passatin suhteen.
__________________
KYM
Vastaa lainaten
  #22  
Vanha 02.02.2013, 20:26
-MaTTi-:n Avatar
-MaTTi- -MaTTi- ei ole kirjautuneena
Guru
 
Rekisteröitynyt: 27.07.04
Sijainti: Jokela, Finland.
Viestit: 11.060
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja AtteL Näytä viesti
Mietimpä tuossa että mitenkähän näiden uusien volkkareiden savutustesti tehdään kun ne eivät ota kaasutettaessa paikallaan kierroksia enempää kun 2500. Oli sitten kytkin pohjassa tai ei ja vaihteellakaan ei oleväliä. Tässä juuri olen todennut asian uuden transportterin ja passatin suhteen.
Kierrätetään siihen mihin kiertää, näitä on nykyautoissa useita. Jotku mallit kiertää enemmän ku polkee jarrua samalla, esim. automaatti-sprintteri.
Vastaa lainaten
  #23  
Vanha 03.02.2013, 04:12
tonnisata:n Avatar
tonnisata tonnisata ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 13.01.06
Sijainti: Pyhäjärvi
Viestit: 1.120
Perusasetus

Tässä katsastus hommassa kupattaa kovasti tuo tulkinta mitä useista asioista tehdään- eli
eri asemilla eri säännöt, jopa eri äijä konttorilla- niin eri käytäntö.

Käsittääkseni kaikilla samat pelisäännöt, ja kuitenkin eri kohtelut asema/ukko kohtasesti esim muutoskatsastuksissa. Lisänä se että "asiakas valehtelee tai koittaa kusettaa menininki" jos koittaa omaa asiaansa edistää puhumalla, kun tietää että oikeassa on- eräskin konttorin päällikkö henkilö ei edes vaivautunut katsomaan papereitä- toisella kontorilla kaikki ok.

Ohan tämä nähty täälläkin foorumilla- missä voi katsastaa isot renkaat, minne ei kannata mennä jne arpominen. Kuitenkin kun sääntöjen mukaan pitäs mennä niin eikö ois sama sit passata jokapaikassa? Eli yhteenveto- ammattitaidottumuus on se mikä mättääääää...........
Vastaa lainaten
  #24  
Vanha 03.02.2013, 12:16
ssuvik:n Avatar
ssuvik ssuvik ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 29.02.12
Sijainti: Nurmo
Viestit: 2.748
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Hessu_Hopo Näytä viesti
Kyllä se on sitä samaa kuin ainainen sävähdys poliisiauton nähdessä. Juontaa juurensa jostain nuoruuden outlaw meiningistä
Joo näinhän se menee. Eikä yhtään auta se että usein jäävät kyyläämään perään.
__________________
HJ61
MMC
Vastaa lainaten
  #25  
Vanha 03.02.2013, 12:51
baxxter:n Avatar
baxxter baxxter ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 10.06.03
Sijainti: PAiMiO, Finland.
Viestit: 4.285
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja tonnisata Näytä viesti
Ohan tämä nähty täälläkin foorumilla- missä voi katsastaa isot renkaat, minne ei kannata mennä jne arpominen. Kuitenkin kun sääntöjen mukaan pitäs mennä niin eikö ois sama sit passata jokapaikassa? Eli yhteenveto- ammattitaidottumuus on se mikä mättääääää...........
Ammattitaitoisuusvaatimus riippuu ihan asiasta. Muiden muutokset ei saa kelvata liian helpolla, omien rakennelmien tulee saada kehujakin. Toisaalta jos ollaan autoa myymässä, kaikki mahdollinen on mielivaltaa ja pikkutarkkaa kyttäämistä. Tietty ostettaessa auto, sen tulee olla penkin sisuksiä myöten nuuskittu ja määrätty korjattavaksi uutta vastaavaan kuntoon..
Kannattaa muuten muistaa että rakennettujen maastureiden vuosikatsastukset ja varsinkin muutoskatsastukset edustaa korkeintaan promillen osia vuoden työmäärästä.
__________________
Harbor Cruisers
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Mikä pelottaa eniten OFFAAMISESSA (poll) sjeeppi Chit-Chat 37 01.02.2008 21:52
Miksi??? Chit-Chat 14 02.07.2006 17:39
miksi!miksi!patrollin kytkin asiaa voi keutana Tekniikka & Jutustelu 17 24.04.2006 19:18
Miksi pelottaa? Venlis Kysy MäIteltä 12 24.01.2004 09:40
Miksi poltat? Miksi kannattaa lopettaa? MäIte Health 0 05.05.2002 17:56


Sivu luotu: 04:35 (GMT +2).