Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 02.12.2009, 22:05
Grr Grr ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 21.10.09
Sijainti: 08
Viestit: 226
Perusasetus

Mikä särki patrolin hehkut?


Parol gr lähti aamulla huonosti käymään, mittailin hehkuja niin kaikki oli rikki paitsi yksi lämpeni sen verran että nipisteli sormenpäitä.
Hehkut on vasta uusittu ja on tarvike mallin HKS.
Johdot mitattu ja pitäs oikein pelata mutta mikä voi särkiä nuo hehkut, Olen kuitenki useamman kerran hehkuttanut peräjälkeen mut eikai se voi niitä särkiä?
Onko kenelläkään mallimerkintöjä noista patrol gr vm-91 hehkuista mitkä niihin nyt oikein kuuluvat koska pahoin pelkään että noi on väärät!

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 02.12.2009, 22:27
Rolpatti:n Avatar
Rolpatti Rolpatti ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 23.03.09
Sijainti: Paattinen
Viestit: 722
Perusasetus

hehkuja ei sais koskaan hehkuttaa peräkkäin montaa kertaa ja jos laittaa liian lyhyellä hehkutusajalla olevat hehkut paikkaansa niin se on laaki ja vainaa.... mun paskakasa polttaa ainakin tosta listasta noi kaikki hehkut...



NISSAN PATROL 81->96 HKT-hehkutulppa Nissan
Patrol 160 3,3D 6.80->8.82 jännite 23V (17sek) [1980->1982]
8.50 €
26-0124
Ei kuvaa

NISSAN PATROL 81->96 HKT-hehkutulppa Nissan
Patrol 160 3,3D 8.82->9.85 jännite 23V (7sek) [1982->1985]
8.50 €
26-0123
Ei kuvaa

NISSAN PATROL 81->96 HKT-hehkutulppa mm Nissan
Patrol 160 3,3D 8.82->12.86 jännite 11V (10sek) [1982->1986]
8.50 €
26-0136
Ei kuvaa

NISSAN PATROL 81->96 HKT-hehkutulppa mm.PATROL
Patrol Y60 4,2D jos jännite 23V
9.90 €
26-0131
Ei kuvaa

NISSAN PATROL 81->96 HKT-hehkutulppa mm Patrol
Patrol 160 3,3D 10.85->90 jännite 24V (10sek) [1985->1990]
8.80 €
26-0135
Ei kuvaa

NISSAN PATROL 81->96 HKT/Eiko-hehkutulppa Nissan
Patrol Y60 2,7D/4,2D jännite 11V (TD27/TD42, ei RD28T)
8.80 €
26-0132
Ei kuvaa

NISSAN PATROL 81->96 HKT-hehkutulppa Nissan
Patrol 160 3,3D 1.87->90 jännite 11V (10sek) [1987->1990]
7.90 €
26-0081
Ei kuvaa

NISSAN PATROL 81->96 HKT-hehkutulppa mm NISSAN
Patrol 160 3,3D 1980->6.80 jännite 10,5V (25sek) [1980->1980]
7.90 €
__________________
"Pitkän päälle Datsun" (epäiltiin kondomi mainokseksi)
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 03.12.2009, 07:21
jupe69:n Avatar
jupe69 jupe69 ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 01.05.07
Sijainti: huittinen, Finland.
Viestit: 1.106
Perusasetus

jos on ns.pikahehkut ni varmasti palaa vituks ku monta kertaa peräjälkeen hehkuttaa.ja jos on pitkän hehkun rele,eli hehkutus aika on pitempi ku pikahehkuilla ja siihen laittaa ne pikahehkut ni se tappaa ne hehkut myös.yleensä siinä käy niin että hehkutus aika on jostain syystä liian pitkä tai sitten se jälkihehku pätkii päälle ja se tuhoo ne tulpat.tietysti myös jos on myyty väärät tulpat .ekaks kannattaa varmistaa että ne tulpat on oikeet.sit ruveta mittaileen hehkutus aikaa.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 03.12.2009, 13:29
Mikki:n Avatar
Mikki Mikki ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 14.06.05
Sijainti: Hyvinkää, Finland.
Viestit: 1.462
Perusasetus

Eli rikki menee kun hehkutat useamman kerran peräkkäin. Hehkun tehtävä on lämmittää ilma esikammioissa ja sitä kautta sytyttää polttoneste palotilassa. Ei moottoria....

Jo ekalla hehkutuksella tulppa on jo "tulikuuma" (n.+900*C) ja sen vastusarvo laskee, jolloin virtamäärä nousee (jos akussa ruutia riittää). Toisella (heti perään) hehkutuksella sitten lämmöt karkaa +1000*C paikkeille ja ylikin, jolloin vastus katkeaa ja hehku (tietenkin) tuhoutuu!

Itse teen näin (yli -5*C pakkasella, jos lämmitin ei ole ollut päällä):
- hehkutus normaalisti, ja odotan jotta valo sammuu, ja siihen päälle vielä 5sek "jälkihehkua"
- uusi hehkutus perään ja HETI kun valo sammuu niin tulille! (Lapissa -47*C pakkasesta laakista käyntiin!!!)

Autona Volvo S80 2.5TDI ja nyt autolla ajettu 270.000km ja alkuperäiset hehkut vieläkin kiinni! Uudet on jo "odottamassa" tallilla, mutta ei ole tarvetta vaihtaa vaikka "pikahehkut" ovatkin.

Ja diesel kyllä jyrähtää hienosti käyntiin, kun PUMPPU on ajoitettu oikein ja VENTTIILIVÄLYKSET on kohdallaan. Puristuksethan on koko homman A ja O!
__________________
---------------------------------------------
# # # Jos se ei satu, silloin se maksaa... # # #
---------------------------------------------
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 03.12.2009, 14:04
-MAKE-:n Avatar
-MAKE- -MAKE- ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 11.02.05
Sijainti: Kangasala, Finland.
Viestit: 3.789
Perusasetus

Lainaus:
tulppa on jo "tulikuuma" (n.+900*C) ja sen vastusarvo laskee
Yleisesti, kun lämpötila kasvaa niin vastus nousee ja virta laskee.
Paitsi eräillä aineilla kuten pii tai hiili.

Hehkutulpat tehdään käsittääkseni platinasta tai iridiumista joiden vastuksen lämpötilariippuvuus on positiivinen.
__________________
Lukekaa ne ohjeet
K.T 10/06
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 03.12.2009, 19:32
stoni stoni ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 25.02.09
Sijainti: anjalankoski
Viestit: 79
Perusasetus

entisellä työmaalla tehtii yhtee gr patikkaa kansi remppa ja kansi koneistettiin paikallisella diesel korjaajalla..pistettii uudet tarvike hehkut vaikka diesel mies sano että ainoastaan alkuperäset toimii mutta asiakas päättää, noh 3päivää remontin jälkee asiakas tuli nurisemaan että patikka ei oikein lähe käyntii ni mitattii hehkut ja todettii että 2 on ehjiä....sitte alkuperäset paikoilleen ja kyllä toimi...
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 03.12.2009, 21:02
Grr Grr ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 21.10.09
Sijainti: 08
Viestit: 226
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja stoni Näytä viesti
entisellä työmaalla tehtii yhtee gr patikkaa kansi remppa ja kansi koneistettiin paikallisella diesel korjaajalla..pistettii uudet tarvike hehkut vaikka diesel mies sano että ainoastaan alkuperäset toimii mutta asiakas päättää, noh 3päivää remontin jälkee asiakas tuli nurisemaan että patikka ei oikein lähe käyntii ni mitattii hehkut ja todettii että 2 on ehjiä....sitte alkuperäset paikoilleen ja kyllä toimi...
No tätä minäkin vähän pelkään että onko hehkut menny juuri tämän takia kun ei ole alkuperäiset.
Ei vaan oikeen viitti mennä alkuperäisiä ostamaan kun maksavat hunajaa.
Kuitenki kävin tarvikkeessa kyseleen hehkuja ja kertoivat että juuri näitä HKS:än 2napasia ei enään saa kun on havaittu että niissä on jotain valmistus vikaa. Tarjosivat sitten toisen valmistajan hehkuja jotka olivatkin sitte 25euroo kalliimmat ja niiden merkkkiä eivät osanneet kertoa, hinnankertoivat että koko satsi 145euroa.

Sen verta kyllä ihmetyttää että onko nuo pikahehkut tosiaan noin heikkoja kun menevät rikki kun muutaman kerran peräjälkeen hehkuttaa.
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 03.12.2009, 21:20
tiipe:n Avatar
tiipe tiipe ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 20.02.03
Sijainti: kotka, Finland.
Viestit: 2.391
Perusasetus

mulla on berun hehkut tosin 160 korisessa tarvike paskoja tuli vaihdettua riittävästi muutaman päivän toimi ja sitten 2-4 palaneena vitutti vaihtaa kerran viikossa motonetin hehkut oli startti ja vainaat halpa ostaa kakkaa saat.
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 03.12.2009, 21:51
Grr Grr ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 21.10.09
Sijainti: 08
Viestit: 226
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja tiipe Näytä viesti
mulla on berun hehkut tosin 160 korisessa tarvike paskoja tuli vaihdettua riittävästi muutaman päivän toimi ja sitten 2-4 palaneena vitutti vaihtaa kerran viikossa motonetin hehkut oli startti ja vainaat halpa ostaa kakkaa saat.
Kyselin kyllä että olisko saatavana esim Beru tai bosch hehkutulppia mutta ei kuulemma GR:N saa.
Kertokaapa mitä hehkuja te muut Patrol GR:N omistajat käytätte???
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 04.12.2009, 23:38
magictimppa:n Avatar
magictimppa magictimppa ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 13.09.07
Sijainti: Nakkila, Järvikylä
Viestit: 15
Perusasetus

Itellä oli kanssa geeärrän kanssa hehku ongelmia tai on vähä vieläkin.. En tiedä onko uutta juttua mutta.. Siinähän on semmoset hehkut että kun auto hehkuttaa niin se on iha normaaili hehkutus ja kun auto lähtee käyntii niin sitten se alkaa antaa hekuille kuutta volttia virtaa jälkihehkutuksena. Geeäärrään kuuluu alunperin kahdet eri hehkut toiset just 6v ja toiset 12volttia. Sen takia siinä on kahdet "hehkusillat" toiset kolmelle ensimmäselle hehkulle ja alempi silta kaikille. Ja ne hehkureleet (2kpl) jotka tätä tsydeemiä säätelee ni on useasti paskana ja maksaa hunajaa. Itellä on on joskus ohitettu vanha systeemi ja laitettu normirele ja nappi hehku ja jostain muusta patukasta hehkut. (HKT PN-135) 8 ja jotai euroo kappale motonetis.. Muuten toi järjestelmä toimii hyvin mut itteä kyrsii kun oma lähtee kuin palmuan alta käyntii pakkasillakin mutta kun hehkut jäähtyy nii alkaa vähä röpeltää ja valkosta savua on koko kylä piukassa.. Ite oon selvitelly tota juttua jo vähän aikaa.. Ja aattelin kyl pistää datsunin oma systeemi vielä kuntoon joskus.. Ja kysyin niitä orkkis hehkuja (ei nissan) ni toiset oli 15e/kpl ja toiset oli 30e/kpl.
__________________
-90 Nissan Patrol GR

-83 pitkä Ratsun Patrol
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 05.12.2009, 00:03
Grr Grr ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 21.10.09
Sijainti: 08
Viestit: 226
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja magictimppa Näytä viesti
Itellä oli kanssa geeärrän kanssa hehku ongelmia tai on vähä vieläkin.. En tiedä onko uutta juttua mutta.. Siinähän on semmoset hehkut että kun auto hehkuttaa niin se on iha normaaili hehkutus ja kun auto lähtee käyntii niin sitten se alkaa antaa hekuille kuutta volttia virtaa jälkihehkutuksena. Geeäärrään kuuluu alunperin kahdet eri hehkut toiset just 6v ja toiset 12volttia. Sen takia siinä on kahdet "hehkusillat" toiset kolmelle ensimmäselle hehkulle ja alempi silta kaikille. Ja ne hehkureleet (2kpl) jotka tätä tsydeemiä säätelee ni on useasti paskana ja maksaa hunajaa. Itellä on on joskus ohitettu vanha systeemi ja laitettu normirele ja nappi hehku ja jostain muusta patukasta hehkut. (HKT PN-135) 8 ja jotai euroo kappale motonetis.. Muuten toi järjestelmä toimii hyvin mut itteä kyrsii kun oma lähtee kuin palmuan alta käyntii pakkasillakin mutta kun hehkut jäähtyy nii alkaa vähä röpeltää ja valkosta savua on koko kylä piukassa.. Ite oon selvitelly tota juttua jo vähän aikaa.. Ja aattelin kyl pistää datsunin oma systeemi vielä kuntoon joskus.. Ja kysyin niitä orkkis hehkuja (ei nissan) ni toiset oli 15e/kpl ja toiset oli 30e/kpl.
Onko tosiaan noin että toiset 12v. koska mulla molemmat ovat 6v mutta ne kolme muuta ovat kuitenki 2napaset?
Mistä kyselit noita alkuperäisiä jos et nissanilta kysynyt?
Vastaa lainaten
  #12  
Vanha 05.12.2009, 00:37
magictimppa:n Avatar
magictimppa magictimppa ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 13.09.07
Sijainti: Nakkila, Järvikylä
Viestit: 15
Perusasetus

En itseasias oo iha varma ku itellä ei oo ollu alkuperäisii hehkuja kii ollenkaa ku ostin auton vast lähiaikoina. Siin oli toi viritys valmiina. Jaa olin sittenki vääräs löysin netist jonku HKT tulppien katalookin ni siel oli et ne onki 6,5 volttisii ne RD28t tulpat.. Kysyin tuolta Porista llmari Mäkinen varaosaliikkeest. En huomannu kyl yhtää kysyy et minkä merkkiset tulpat mahto olla. En kyl ymmär et mikä niis tulpis maksaa noi paljo enemmän. Ei sul sit semmost vikaa oo e ne releet jumittaa tai on jotenki oikkaris et polttaa tulppia? Jos jää hehkuttaa vaikka on jo käynnissä. Tai sittä ne tarvike vaa otti nokkiis ne tulpat noin helposti. Noita berun tulppia ne täällä palstalla kehuu mut on varmaa vähän kalliimpia.
__________________
-90 Nissan Patrol GR

-83 pitkä Ratsun Patrol
Vastaa lainaten
  #13  
Vanha 05.12.2009, 11:15
bluevan:n Avatar
bluevan bluevan ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 31.03.08
Sijainti: Rauma
Viestit: 4.234
Perusasetus

Ainakin vanhempaan sd33 koneeseen (24voltin hehkujärjestelmä) maksoi lucakset 8€/kpl ja ne kesti abaut viikon.
Pyysin varaosaputkaa tilaamaan berut samoilla notuleilla ja myös ne oli 8€/kpl ja kestäneet
nyt usemman viikon jo.
Kyseessä kylläkin hitaat hehkut (17sek) ja annan jälkihehkua 24v noin 30sekuntia.
__________________
Yhtään en tiiä mitä tapahtu :O
Vastaa lainaten
  #14  
Vanha 05.12.2009, 13:10
Rekisteröimätön
Guest
 
Viestit: n/a
Perusasetus

Kyllä vanhaankin sai kestävät halpishehkut
kun vaan otti varaosaurpon luokalle ja katottiin sellaset
joissa lukee oikeesti sd33 paketin kyljessä ja kehotettiin
työntämään se koivusen kirja hanuriinsa.
Vastaa lainaten
  #15  
Vanha 05.12.2009, 15:37
Grr Grr ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 21.10.09
Sijainti: 08
Viestit: 226
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja magictimppa Näytä viesti
En itseasias oo iha varma ku itellä ei oo ollu alkuperäisii hehkuja kii ollenkaa ku ostin auton vast lähiaikoina. Siin oli toi viritys valmiina. Jaa olin sittenki vääräs löysin netist jonku HKT tulppien katalookin ni siel oli et ne onki 6,5 volttisii ne RD28t tulpat.. Kysyin tuolta Porista llmari Mäkinen varaosaliikkeest. En huomannu kyl yhtää kysyy et minkä merkkiset tulpat mahto olla. En kyl ymmär et mikä niis tulpis maksaa noi paljo enemmän. Ei sul sit semmost vikaa oo e ne releet jumittaa tai on jotenki oikkaris et polttaa tulppia? Jos jää hehkuttaa vaikka on jo käynnissä. Tai sittä ne tarvike vaa otti nokkiis ne tulpat noin helposti. Noita berun tulppia ne täällä palstalla kehuu mut on varmaa vähän kalliimpia.
Releet toimii oikein. Vaihdettiin tuohon ohjausboksikin kun en ensin uskonut että uudet hehkut ovat rikki.
Sitä en minäkään ymmärrä miksi ne on niin kalliit.
Vastaa lainaten
  #16  
Vanha 05.12.2009, 15:41
Grr Grr ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 21.10.09
Sijainti: 08
Viestit: 226
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Rekisteröimätön Näytä viesti
Kyllä vanhaankin sai kestävät halpishehkut
kun vaan otti varaosaurpon luokalle ja katottiin sellaset
joissa lukee oikeesti sd33 paketin kyljessä ja kehotettiin
työntämään se koivusen kirja hanuriinsa.
No kattelin tuolta NGK sivuilta että kyllä tuohon pitäs saada muun merkkisiä tulppia kuten noita ngk:n.
Mutta tietokonelta katsoivat kilven perusteella ja muka muita ei saanut kuin HKT ja JA merkkisiä.
Vastaa lainaten
  #17  
Vanha 05.12.2009, 16:31
Rekisteröimätön
Guest
 
Viestit: n/a
Perusasetus

pytyt 1-3 cp-70, pytyt 4-6 cp-71 jännitteet 12v-6,5v oliko lähelläkään tollasia ne tulpat?
Vastaa lainaten
  #18  
Vanha 05.12.2009, 21:38
Grr Grr ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 21.10.09
Sijainti: 08
Viestit: 226
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Rekisteröimätön Näytä viesti
pytyt 1-3 cp-70, pytyt 4-6 cp-71 jännitteet 12v-6,5v oliko lähelläkään tollasia ne tulpat?
Kyllä olivat muuten mutta molemmat 6.5v ja nuo mallimerkinnät ovat HKT:N
Vastaa lainaten
  #19  
Vanha 06.12.2009, 06:50
Rekisteröimätön
Guest
 
Viestit: n/a
Perusasetus

ngk vastaavat cx-51 ja cz-51 (varmaan halpaa kuin saippua)
Vastaa lainaten
  #20  
Vanha 16.02.2011, 22:01
Rotpal GR:n Avatar
Rotpal GR Rotpal GR ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 19.12.10
Sijainti: Siellä jossain metsässä
Viestit: 501
Perusasetus

Herätellääs vanhaa aihetta !

Ongelmana se että Gr patrolli ei tykkää käynnistyä kylmänä mitenkään hyvin ja ku käynnistyy niin rykii niin prkleesti. Tänää mittailin hehkuille tulevaa virtaa ja huonoltahan se näytti. Edellinen omistaja kärsinyt ilmeisesti samoista ongelmista kun mittariston yläpuolelle on laitettu lisä valo jolle tulee virta hehkun kiskolta kun sinne tulee virtaa... .

Siis kun virrat vääntää päälle niin syttyy hehkun merkkivalo normaalisti ja rele naksahtaa mutta hehkuille ei tule virtaa ollenkaan. n 3.4 sek päästä hehkuille tulee virtaa n. 1-2 sekuntia ja sammuu ja hehkun merkkivalo jää mittaristoon vilkkumaan, tuo aika ei kyllä riitä lämpeemiseen millään.

Repsikan akun vieressä olevassa sulakerasiassa oleva hehkujen "hyppy johtoliitin" on tarkistettu ja saa kosketusta, kaikki hehkujen releet siis naksahtaa.

Missähän mahtaa olla vikaa?? Jos joku osais valasta tietämätöntä niin kiitos
Vastaa lainaten
  #21  
Vanha 16.02.2011, 23:03
SauliS SauliS ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 17.10.03
Sijainti: Turku, Finland.
Viestit: 1.392
Perusasetus

Joo eli se vilkkuva hehkun valo indikoi vikaa järjestelmässä. Mä en nyt tarkkaan muista enää mutta mulla se syttyi esim. kun jälkihehku lopetti toimintansa. Eli releen putsaamisella tuli kuntoon. Ne releet vois nyt ensin purkaa ja putsata, vaikka ne naksahtaakin.

Olethan koittanut tarjota suoraan virtaa hehkujen kiskoon? Ettei olis vaan 1 tai useampi hehku pimeenä.. Silloinkin muistaakseni merkkivalo vilkuttelee
Vastaa lainaten
  #22  
Vanha 17.02.2011, 01:12
GRpatrol GRpatrol ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 28.10.10
Sijainti: oulun lääni
Viestit: 636
Post

Juu itellä oli samat ongelmat GR:ssä, kolme hehkua oli palanu ja pöljyyttäni kokeilin väärän volttimäärän hehkuja, ja seuraavaksi suli hehkureleet.. patrollissahan on kahden eri volttimäärän hehkuja. Kyselin sitten Nissanilta hehkujen ja releiden hintaa, hehkut olis maksanu n, 300e ja releet muistaakseni n, 200e. Motonetistähän saa halpoja hehkuja, mutta ne taas ei kestä. Kaverilta sattu löytymään 3 kappaletta alkuperäisiä hehkuja, noh laitoin sitten kaikki hehkut saman volttiset ja nappihehkun, erillisen startin solenoidin, joka lyö hehkun päälle, ja on toiminu moitteetta jo yli puoli vuotta tämä systeemi myöhemmin hommasin ehjät releet varalle, mutta en ole laittanut, koska omasta mielestä nappihehku on parempi, varsinkin kovilla pakkasilla kun voi hehkuttaa käydessäkin, niin käynti tasaantuu heti.
Luulisin, että sulla on hehkuja pimeenä, tai sitten releissä vikaa, releet kannattaa aukaista ja putsata, niin kuin edellisessä viestissä jo mainittiinkin..

Viimeksi muokannut GRpatrol : 17.02.2011 01:15 Perustelu: kirjotusvirheitä..
Vastaa lainaten
  #23  
Vanha 17.02.2011, 20:37
Rotpal GR:n Avatar
Rotpal GR Rotpal GR ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 19.12.10
Sijainti: Siellä jossain metsässä
Viestit: 501
Perusasetus

Kiitoksi vinkeistä!

Tänään taas tuli ropattua tota kotteroo. Huomasin myös että hehkuille tulee 2 samanvahvusta johtoa mutta vain yksi on kytketty kiinni hehkun kiskoon ja toinen on nipparilla kiinni vesiletkun kyljessä. Pitäs varmaan molempien piuhojen olla kiinni kiskossa? Johtoon jota ei oo kytketty tällä hetkellä mihkään niin tulee kyllä virtaa koko ajan mutta siihen mikä on kiinni niin vaan vähän aikaa. Otin varaosa autosta jo releet irti ja pistin tohon ja aika jolloin hehkuttaa niin piteni ehkä 2 sek. Kuinkas se nyt sitten tarttis kytkee vai silleen että kummatkin piuhat tulee kiskoon kiinni?? Viikonloppuna tarttee mitata hehkut että onko ehjiä yhtää.
Vastaa lainaten
  #24  
Vanha 17.02.2011, 21:48
GRpatrol GRpatrol ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 28.10.10
Sijainti: oulun lääni
Viestit: 636
Post

Siinähän on kaksi kiskoa(tai ainakin pitäisi olla), toinen jälkihehkulle ja toinen perushehkuille. Toinen johto tulee toiseen kiskoon. Jälkihehkun kisko on vain kolmelle hehkulle.
Vastaa lainaten
  #25  
Vanha 17.02.2011, 22:27
Rotpal GR:n Avatar
Rotpal GR Rotpal GR ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 19.12.10
Sijainti: Siellä jossain metsässä
Viestit: 501
Perusasetus

Mulle ei kyllä ainakaan osunu silmiin toista kiskoa Mutta autoon oli tehty kaikki muutkin sähkö työt sokeripaloilla ja pelkillä teippiliitoksilla ym virityksillä joten ei oo ihme että vähä hehkutkin vittuilee . Kuinkas sulla on että minkä värinen johto tulee perushehkuun vaalee vai punanen?? mulla laitettu punanen ja ainakin kaverin autoon tulee vaalee? siis väärin kytketty. Kyllä on monet liitokset saanu tinailla mutta nyt pitäs ainakin virran kulkee niistä läpitte.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Rompe1 meni särki Rolpatti Chit-Chat 59 18.10.2009 22:11
M: L200 laatikko(särki)+jakis(ehjä) 4WD Vilkutin O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 4 09.05.2009 08:55
GR hehkut... cossieboy Tekniikka & Jutustelu 1 13.01.2009 06:34
isoin särki? Outdoor hobbies 11 28.05.2006 14:11
hj-60 hehkut Tekniikka & Jutustelu 5 22.01.2006 20:40


Sivu luotu: 22:51 (GMT +2).