Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 02.09.2012, 09:44
TurTZi TurTZi ei ole kirjautuneena
Tulokas
 
Rekisteröitynyt: 02.09.12
Sijainti: Nurmes
Viestit: 1
Perusasetus

Opel Campo sähkövika


Elikkä campossa rupesi ykskaks yllättäen nostamaan jäähdytysnesteen lämpötilanmittarin punaselle, vaikka siis lämmöt ja nesteenkierto ovatkin ihan kohdillaan. Anturivikahan se ensimmäisenä tuli mieleen ja termostaatin kannessa olevia kahta anturia ja kannassa olevaa anturia olen irti nyhtänyt, tuloksetta.
Kylmällä, sammuksissa olevalla moottorilla kannessa olevien anturien irrotus välistä puottaa viisarin pohjaan mutta toisinaan taas ei. Ja käyvällä tahi lämpimällä moottorilla ei viisari laske vaikka kaikki kolme anturia on irti. Muutaman kerran sain sammuksissa olevalla lämpimällä moottorilla mittarin näyttämään normaalilämpöjä kun kaikki anturit oli irti. Että tällasta...
Onko vastaavaa vikaa tullut kellään muulla vastaan? Ja mitä nämä termostaatilla olevat anturit mahtaavat olla ja mikä on niiden tarkoitus? Ja onko jossain mahdollisesti vielä lisää lämpötilaa tarkkailevia antureita? Ilman remppakirjaa ja sähkökaaviota olen kyllä aivan pihalla tämän ongelman kanssa, joten kaikki apu on tervetullutta!

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 12.09.2012, 06:40
On_Off:n Avatar
On_Off On_Off ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 14.04.12
Sijainti: Kuopio, Suomi
Viestit: 80
Perusasetus

Kun ei kukaan asiantuntija ole tähän mitään sanonut, niin jospa minä yritän. Tavallisimmat kaksi lämpötila-anturia ovat lämpömittarin anturi ja sähköflektin käynnistävä anturi. Sen kolmannen merkitys menee minulla jo arvailuksi, periaatteessa se voisi kai ohjata osaltaan polttoaineen syöttöä/seoksen muodostusta? Joka tapauksessa, kun lämmöt ja nesteen kierto ovat kunnossa, niin tärkeintä olisi ehkä tsekata että lähteekö flekti pyörimään jos ajat kesäkuumalla moottorin kunnolla lämpimäksi ja jätät sitten tyhjäkäynnille. Nyt eivät kelit tosin oikein suosi tuollaista testiä. Jos näyttää siltä, että ongelma on vain siinä, mitä lämpömittari näyttää, niin lähtisin ihan ekaksi vaihtamaan anturit ja tarkistamaan niiden johdotukset.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Myydään purkuauto opel campo 3,1 td 4x4 juhku888 O/M/V Ajoneuvot 3 01.01.2012 18:57
m: opel campo -93 3.1 td O/M/V Ajoneuvot 0 29.02.2008 20:44
isuzu/opel campo 3.1 td 4x4 mettäsika Tekniikka & Jutustelu 2 14.09.2005 15:04
M: Opel Campo 3,1 Td 4x4 LöpöLassi O/M/V Muut 0 10.05.2005 19:55


Sivu luotu: 13:11 (GMT +2).