![]() |
![]() |
|
Linkit Off-Road -linkkejä ympäri maailman. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#1
|
|||
|
|||
![]() Täydellinen laskeutuminenhttp://content.collegehumor.com/medi.../autoplane.mpg Elämä ilman riskejä on tylsää eikä tylsä elämä ole elämisen arvoista!
|
#2
|
||||
|
||||
![]()
Jahas,tuokin päätyi tänne. Onnettomasti päättyvä Bussin esittelylento...
http://www.airdisaster.com/cgi-bin/v...ine=Air+France Tostakin vaan tappelua oliko kenties Bussin ohjelmistossa vikaa, ei tehoa ei tullut vaikka äijät työs tikkuja eteen?! Life sucks, then you die... |
#3
|
||||
|
||||
![]()
AVRO vois suomentaa ja referoida, kun ei toi lentokone-englanti oo ihan niin vahvaa
![]() -74 Range, 215cid V8 #4x4@ircnet |
#4
|
|||
|
|||
![]()
Pilotit oli kait laittanut läpät auki, mutta hienossa tietsikkaohjatussa lentsikassa ei ollut tapahtunut mitään, ja mäkeen meni (AVROn "tikku" on tässä siis kaasuvipu, ei ohjaussauva, jota työntämällä nokka lentskareissa yleensä laskee). Mielenkiintoisia yksityiskohtia (=huhuja?) "mustien" mm. laatikoiden vaihdosta jne.
Time: Source: Contents: 12.44:27 TOWER QNH Habsheim 1012 Fox Echo 9.8.4 Captain OK 12.44:31 Co-pilot Roger 12.44:32 Captain 9.8.4 put in 9.8.4 12.44:34 Co-pilot 9.8.4 QFE selected! 12.44:37 Good gear is down; flaps 2! 12.44:42 Captain Flaps 3 12.44:45 Co-pilot Flaps 3! Captain That's the airfield, you confirm? 12.44:48 Co-pilot Affirmative 12.44:51 Co-pilot You see it LL 01, when we get there you're at 1 nautical mile, that's right. 12.44:55OK! 12.45:19.1 Radio altimeter [Forty] 12.45:04.7 [GONG!] - GPWS cut off 12.45:05.7 Radio altimeter [Two hundred] 12.45.11 Co-pilot P.....G.....! (name of flight safety officer) 12.45:11.4 Radio altimeter [Two hundred] 12.45.12 Co-pilot G.. is going to ...eh! 12.45:14 Co-pilot OK, you're at 100ft there, watch, watch 12.45:13 Radio altimeter [One hundred] 12.45:19.1 Radio altimeter [Forty] 12.45:23.6 Radio altimeter [Fifty] 12.45:26 Captain OK ,I'm OK there, disconnect autothrottle 12.45:27.5 Radio altimeter [Forty] 12.45:32 Co-pilot Watch out for those pylons ahaead, eh. See them? 12.45:33 Co-pilot Yeah, yeah, don't worry. 12.45:34.5 [Clack! Clack! Clack!] - power lever dentents 12.45:35.3 Radio altimeter [Thirty] 12.45:36.2 Radio altimeter TOGA/SRS 12.45:38.3 Radio altimeter [Thirty] 12.45:39 Captain Go around track 12.45:39.9 Captain Sh...! 12.45:41.5 END OF TAPE Tämä oli jossain esillä joskus aiemminkin, ja pikavilkaisulla ymmärsin että kyse oli jostain tietokoneohjatun keinoälyn kokeesta, mutta puikoissa (?) taisi olla oikeat pilotit ja kyydissä ihka eläviä matkustajia. Sääliksi käy, taisi tulla aika kypsää kauraa lähes kaikista. "There are only 10 types of people in the world: Those who understand binary, and those who don't." |
#5
|
||||
|
||||
![]()
The newly delivered aircraft was to perform a charter flight on behalf of the Mulhouse Flying Club. The crew was to overfly Mulhouse-Habsheim airport two times (first at low speed, gear down at 100ft and the other at high speed in clean configuration) as part of an airshow. The aircraft took off from Basle-Mulhouse at 2:41pm local time and climbed to 1000 feet. The crew started the descent three minutes later and Habsheim was in sight at 450ft agl. The first officer informed the captain that the aircraft was reaching 100ft at 14:45:14. The descent continued to 50ft 8 seconds later and further to 30-35ft. Go-around power was added at 14.45:35. The A320 continued and touched trees at the end of the runway at 14:45:40 with a 14° pitch attitude and an engine speed of 83% N1. The plane sank slowly into the forest and a fire broke out. Failure of the Captain to maintain sufficient altitude and airspeed for recovery after a low approach to a runway with obstacles near the departure end.
================================================== ================================================== ================= Tarkoituksena oli lentää ohilento matalalla(100ft=n.30m), laskutelineet ulkona.Toinen ohilento olisi tehty suurella nopeudella "sileänä",eli telineet ja laskusiivekkeet sisällä. Näytöslento oli siis ohjelmassa, homma vaan loppui lyhyeen. Olivat suorittaneet lentoonlähdön,ja nousseet 1000ft:n korkeuteen josta aloitettu korkeuden pudotus pikkuhiljaa. 450ft:n korkeudessa kenttä oli näkyvissä (olivat varmaankin ajaneet kaartoa takaisinpäin),perämies sitten ilmoitti saavutetuksi 100ft.Laskeutuminen jatkui 50ft:n, ja 8sekuntia myöhemmin korkeutta oli enää 30-35ft. Tästä meni reilu 10sekuntia siihen kun ylösvetotehot (go-around)lyötiin moottoreihin.Aikalailla siis täydet räyhyt. Lentorata ei ehtinyt muuttua ennenkuin puut tulivat vastaan... Keula oli 14astetta ylöspäin, ja moottorit olivat ehtineet kiihtyä 83%:iin N1:stä.(N1= fanin,eli sen ison puhaltimen rpm) Joidenkin lähteiden mukaan tuo liian alas laskeutuminen johtui siitä etteivät moottorit vastanneet tehovipujen komentoihin, toiset taas syyttävät pilottia hölmöilystä. Life sucks, then you die... |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
M: täydellinen "nahkapenkkisarja" MYYTY | Viideo | O/M/V Muut | 4 | 26.03.2007 14:35 |
Täydellinen päivä | Flugfiske | Chit-Chat | 3 | 30.09.2006 15:59 |
M: Täydellinen ilmastointisarja autoon | Ahosensetä | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 0 | 14.05.2006 12:36 |
M: vinssi (täydellinen) HJ 60 | O/M/V Muut | 2 | 22.10.2005 09:49 |