Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Chit-Chat
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Chit-Chat Tämä foorumi on tarkoitettu epämääräiseen jauhamiseen, eikä asian ole pakko liittyä suoraan offroadiin.

Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
Vanha 28.12.2010, 20:03
hena:n Avatar
hena hena ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen

Rekisteröitynyt: 11.02.08
Sijainti: Espoo, Finland.
Perusasetus

Kysymys liikennevakuutus ongelmasta

Mietin että jos täältä löytyisi apua, jos vaikka olisi tietoa samanlaisesta tilanteesta. Elikkä kaverini osti Honda Monkey mopon joskus vuonna 2004 ja minä ostin sen häneltä joskus 2006. Kaverini ei laittanut mopoa koskaan omiin nimiinsä ja viimeisin ilmoitusosa on hänelle, niimpä minäkään en mopoa ostaessani laittanut omiin nimiini vajavaisten paperien takia.

Nyt sitten kun menin viimeviikolla vanhan ilmoitusosan ja minulle osoitetun luovarin kanssa mopoa laittamaan omiin nimiin, niin minulle selvisi ettei nykyään onnistu ilman ilmoitusosaa joka on osoitettu minulle. Ja myös semmoinen seikka että mopoa ei ollut poistettu kilvistä vaikka olin siinä uskossa ollut kokoajan, että kilvet oli palautettu. Kaveriani edeltävä omistaja oli tietysti ilmoittanut ettei mopoa enää omista.

Sitten itse ongelmaan eli jos kaverini nyt laittaa mopon omiin nimiinsä, jotta saa sen minulle myytyä virallisesti, niin liikennevakuutushan on pakko ottaa kun kilpiä ei ole palautettu. Tuleeko kaverilleni takautuvasti lasku liikennevakuutuksista jotka ovat jääneet vuosien varrella maksamatta, vaikka hänellä ei ole ollut voimassa olevaa vakuutussopimusta mopon liikennevakuutuksesta ?

Mopohan on ollut osina siitä lähtien kun kaverini sen osti, eikä se ole ollut ajossa. Niin olisiko mopo myös mahdollista poistaa kilvistä takautuvasti asiakirjalla jossa on todistajien allekirjoitukset siitä että mopo ei ole ollut liikennekäytössä tuon osto päivämäärän jälkeen ? Jos kerta liikennevakuutuksiakin voidaan periä takautuvasti. Tulee meinaan aika kallis mopon runko jos noin 150e vuosi joutuu liikennevakuutusta maksamaan takautuvasti Toisinsanoen jää kyllä laittamatta kilpiin tolla rungolla.

Viimeksi muokannut hena : 28.12.2010 20:06
Vastaa lainaten

Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Aivoriihi Bead-lock ongelmasta/mielipiteitä? KooPee Tekniikka & Jutustelu 86 26.01.2012 08:29
Liikennevakuutus Kotkanpoika Tekniikka & Jutustelu 13 13.12.2008 00:48
Venäläinen liikennevakuutus... hpotteri Chit-Chat 11 16.05.2006 18:36
Venäjälle pakollinen liikennevakuutus Nerd-O Tekniikka & Jutustelu 0 16.06.2003 08:48
ilmastoinnin ongelmasta... Vuosimallit 1984-1996 5 19.02.2003 07:50

Sivu luotu: 08:27 (GMT +2).