![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#1
|
|||
|
|||
![]() onko kokemusta motonetin dieselin öljystä? shpd 5w40 |
#2
|
|||
|
|||
![]()
Huhu kertoo että olis Shell:in valmistamaa öljyä, tiedä sitten mistä vois moisen varmistaa.
|
#3
|
||||
|
||||
![]()
ite oon käyttäny sevy 6.5td ja patrollissa 3€ litra
http://www.motonet.fi/web/guest/etus...ductid=59-1305 Viimeksi muokannut hiluvitkutin : 04.10.2010 06:57 |
#4
|
||||
|
||||
![]()
tota vois kokeilla hjhin talviöljyksi, kun olis vissiinki synteettistä.
olis ainakin edullisempaa kuin teboilin diamond diesel... http://www.motonet.fi/web/guest/etus...ductid=59-9542 |
#5
|
||||
|
||||
![]()
mä oon hojois käyttäny tota,, hyvin on pelannu..
http://www.motonet.fi/web/guest/etus...ductid=59-1305 |
#6
|
||||
|
||||
![]()
nostelaan vähän vanhaa aihetta, kuinkahan pelais vahassa dieselkoneessa toi
motox dieselsyn 5W40 cf/sl luokitus löytyy, ja olis täyssynteettistä öljyä? vähän vaan jotenkin välttelen noita motonetin juttuja... ![]() olis kohtuu hintasta 20L 90€ |
#7
|
||||
|
||||
![]()
Lännen konekeskukselta sais Nesteen Turbo lxe:tä (10w-40) 78 € 20 l.
http://www.lannentractors.fi/powersh...=showtable&s=1 |
#8
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Taitaa olla vähän liian hyvää tavaraa ko. pataan. Ei taida löytyä tällä haavaa niin huonoa voidetta kaupasta millä nuo maamoottorit ei pelaa. Kuitenkin sen ajan huippuöljyt taitaa olla vielä vähän huonompia kuin Moniaste nykyään....
__________________
- eskimo kaenuusta |
#9
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Mutta putsarit vaihtoon heti jos alkaa näyttää että paineennousu kestää enemmän aikaa kuin normaalisti.Ja tonnin jälkeen putsarinvaihto jos ei ole tietoa mitä öljyjä on ollut aiemmin tai jos tietää että on ollut wanhan ajan mineraaliöljyt. |
#10
|
||||
|
||||
![]()
oon käyttänyt tuolla koneessa nesteen diesel öljyjä myös tota turbo lxe, ja ne pesi koneen vuosien aikana ihan puhtaaksi sisältä. ei näy karstamömmöjä, tai nokee. viime talvena oli diamon dieseliä 5w40, ja se on muuten hyvää, mutta hinta hirvittää. ja se oli jotain semisynteettistä.
|
#11
|
|||
|
|||
![]()
Joo,ei varmaankaan ole ongelmia tuolta pohjalta lähtiessä.Itsellä vaan on muutamia kokemuksia noista vanhojen dieselkoneiden ja nykyöljyjen yhdistämisestä,pahin taisi olla yksi tojotan kone josta lakkasi paineet löytymästä 500km ajon jälkeen (halvin mahdollinen tarvikeputsari).
|
#12
|
|||
|
|||
![]()
Tollai 15W-40 Delvakki voipi olla vähän liian tahmeeta pakkasella
![]() |
#13
|
||||
|
||||
![]()
Mulla on tuossa "uuessa" hojon maamoottorissa öljynvaihto kohta käsillä, edellinen omistaja oli kuulemma joka toinen kerta vaihtanu suodattimen ja nyt ois sen vaihto vuorossa. Jotain edullista 10-30 on vissiin koneessa nyt.
Ite oon vaihellu suodattimen joka kerta. Jonku aikaa kestää paineiden nousu nyt talvikelissa, -15 ku oli niin kerkes EDIC tappaa koneen kertaalleen, jos ei antanu runtua. Tuolla toisella hojolla ajelin Teboilin Diamond Dieselillä, mutta edullisempiki toki lompakolle kelpais. Onko tuosta Motox 5W-40 jo kokemuksia? |
#14
|
|||
|
|||
![]()
Ja HPD:stä on olemassa myös henkilöautomainen 5W-40 täyssynteettinen versio,hienosti toimi vanhassa dieselitojotassa kymppitonnin vaihtoväleillä.
|
#15
|
|||
|
|||
![]()
Viime kesän helteillä tein runnerissa havainnon, että 10w-30 on liian ohutta kesällä ja nyt syksyllä lisähavainto, että 15w-40 (minkä kesäksi vaihdoin kymppikolmekymppisten jälkeen ja toimi hienosti) on liian paksua talveksi
![]() Nyt heitin kalliit 5w-40 teboil diamondit sisälle ja pakkasillakin paineet nousee ripeästi.
__________________
Toyota 4runner diesel 1991 |
#16
|
||||
|
||||
![]()
No niin, Motoxin Dieselsyn 5w-40 koneessa, ja ensikokemuksen perusteella ok. Kylmäkäynnistys selviää huomenna, mutta nyt jo käyntiääni on aivan eri ku ennen vaihtoa, nyt kuulostaa samalta ku tuon violetin kone, se ylimääränen raksutus, jota en ollu ajatellukkaan ensin, on ny poissa. Melkein tekis mieli sanoa, että vastaa myös herkemmin kaasuun.
|
#17
|
||||
|
||||
![]()
notkeilla öljyillä pelaa pumpun säätimet herkemmin!
ja varmaan synteetisillä vie paremmin. huonoilla ja jäykillä öljyillä sammuu kone kylmänäkin herkästi vaihteen vaihdossa kun ei pysy säädin perässä! tarvii kans kokeilla tota öljyä seuraavaksi, jos ei hinta pomppaa siihen mennessä! |
#18
|
||||
|
||||
![]()
lurahti tänään koneeseen kans tollaset motox dieselsyn 5w40 öljyt.
aika notkeeta oli vaikka pakkasessa touhusin. hiukan meinas tulla kylmä öljyjä vaihtaessa pihalla -18 asteessa. meinas olla muutamana aamuna jo jähmee kone ku oli 15w40 sisässä. |
#19
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
__________________
Monien lähteiden mukaan elämä johtaa 100% varmuudella kuolemaan. Muistakaa pelätä kaikkea, älkää vahingossakaan erehtykö nauttimaan mistään. Ikinä. Milloinkaan. autot: TOYOTA HJ61, NISSAN KING CAB 4X4 2.5TDIC |
#20
|
||||
|
||||
![]()
onhan toi teboilin diamond diesel 5w40 kans tarkotettu pumppusuutin hiukkassuodatin cr koneisiin, mutta sopii silti myös hyvin tollaseen vanhempaan maamoottoriin
![]() ei kulutakkaan sitä edes niin paljoo ku jotain 10w30 universaalia... |
#21
|
||||
|
||||
![]()
no minä sanon nyt vielä viimesen kerran...
tämä on ihan hyvä öljy kesällä http://www.motonet.fi/web/guest/etus...ductid=59-1305 talvella sama delvacci mutta 10w30 mut vielä parempaa: teboil super hpd sae 10w-40 eli mopil delvac tai teboil super hpd. ainakaan minun yli miljoonan ajettu hj61 ei öljynvaihto välillä kuluta ollenkaan näitä öljyjä (vaihto väli 8000-10.000km) [ykkös desin kuluttaa], samoiten ei edellinenkään jolla ajettu 650.000km
__________________
Monien lähteiden mukaan elämä johtaa 100% varmuudella kuolemaan. Muistakaa pelätä kaikkea, älkää vahingossakaan erehtykö nauttimaan mistään. Ikinä. Milloinkaan. autot: TOYOTA HJ61, NISSAN KING CAB 4X4 2.5TDIC Viimeksi muokannut VonLeka : 29.11.2010 20:05 |
#22
|
||||
|
||||
![]()
mulla oli koneessa just tota tepoilin super hpd 15w40. ja se on ainakin liian jäykkää talveksi.
nesteen diesel 15w40 vielä meneekin jotenkuten talvellakin. (sitä ollu 3 talvena) mutta jokainen käyttäköön mitä tykkää. jos toi diamon olis edullisempaa itte käyttäisin vallan sitä... |
#23
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
__________________
Monien lähteiden mukaan elämä johtaa 100% varmuudella kuolemaan. Muistakaa pelätä kaikkea, älkää vahingossakaan erehtykö nauttimaan mistään. Ikinä. Milloinkaan. autot: TOYOTA HJ61, NISSAN KING CAB 4X4 2.5TDIC |
#24
|
|||
|
|||
![]()
Super HPD 15W-40 on mineraaliöljy,10W-40 synteettinen ja muutenkin pykälän verran juoksevampi kylmänä.Siinä se ratkaiseva ero.
|
#25
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Suht nopeesti nousee paineet kylmänä, mutta paljo hitaammin ku tuossa toisessa. Tai nousunopeus on hyvä, mutta aluksi mittari makaa jonku aikaa pohjassa. Kerran on EDIC sammuttanu kylmäkäynnistyksen jälkeen näillä öljyillä, pakkasta oli sinä aamuna -22. Kevyemmin kone kuitenki pyörii startatessa ku vanhoilla. |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
onko kokemusta | Rekisteröimätön | Tekniikka & Jutustelu | 1 | 24.01.2009 23:02 |
onko kellään kokemusta rj:70stä | kelkka700 | Tekniikka & Jutustelu | 18 | 10.09.2007 21:52 |
Onko kokemusta jääspraysta? | panzer | Tekniikka & Jutustelu | 8 | 27.11.2006 17:59 |
Onko kokemusta g lämmityslaitteen puhaltimesta | Tekniikka & Jutustelu | 5 | 22.10.2006 17:16 | |
onko kokemusta blazeristä | Tekniikka & Jutustelu | 8 | 06.08.2005 23:54 |