![]() |
![]() |
|
Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#1
|
||||
|
||||
![]() Suzuki sj410 pinjonin laakerin kiristysMoi, en sitten millään keksinyt kuinka suikan takaperän pinjonin laakeri/laippa kiristetään oikeaoppisesti. Mahtaneeko siellä olla joku prikka vai holkki vai mitä? Jos kiristän mutteria, niin koko juttu menee jumiin. Jos jätän vähän löysälle, niin tuntuis toimivan, mutta ei vaikuta oikein ammattimaiselta. Käytin laippaa irti ja vaihdoin stefan, jonka jälkeen tuli kyseinen ongelma. Olisin neuvosta tosi kiitollinen !
|
#2
|
||||
|
||||
![]()
Jos sitä oikeaoppisesti alkaa kiristelemään, nii pitäisi hommata uusi krymppiholkki pinjonin laakereiden väliin, ja sen jälkeen kiristää oikeaan momenttiin...
Mutta ei niin oikeaoppisesti niitä kiristellään vain sen verran että välyksiä ei enään laakereissa tunnu, ja hiukan vielä siitä yli. Jos koko pinjoni menee mutteria kiristämällä jumiin, niin silloin on kyllä laakerit jo vaihtokunnossa, tai sitten mutteri on jo "hivenen" ylikireällä. ![]()
__________________
-Pauli- |
#3
|
||||
|
||||
![]()
Kiitos Palex!
Tämä selvitti koko ongelman. Eipä sitten muuta kun laakerikauppaan .... |
#4
|
||||
|
||||
![]()
Tai krymppiholkki on jo kiristetty liikaa, tätä voi kikkailla laittamalla rympin kaveriksi vähä simmiä, ni saa "pelivaraa" rympille.
__________________
Juho Haapakorpi Kaukas 4x4'n ski |
#5
|
||||
|
||||
![]()
Helpoimmalla olisi päässyt, kun olisi merkannut mutterin asennon ja kasauksen jälkeen kiristänyt mutterin samaan asentoon(kireyteen)
![]()
__________________
-LandCruiser EI OLE "Lantikka"- |
#6
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Tässä Toyotan 8" perän pinjonin stefan vaihto-ohje joka pätenee moneen muuhunkin samankaltaiseen: http://personal.utulsa.edu/~nathan-b...35differen.pdf Sieltä sivu SA-149 eteenpäin. Eli se vedetään aluks 196 Nm, jonka jälkeen tarkastellaan pyörimisvastusta ja kiristellään 13 Nm kerrallaan lisää kunnes vastus on 0.5-0.8 Nm. Ja maksimi mitä saa vetää on se 343 Nm. Löysätä ei saa, eli jos on mutteria höllätty, aina pitää laittaa uusi spaceri eli tuo krymppiholkki eli kimmopuristusholkki. Tämä em. toimintatapa edellyttäisi perän nostamisen pöydälle eli ei vaihdeta ihan 5 minuutissa. |
#7
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
on meinaan kokemusta ko perä rempataan päinpersettä.vittumainen homma taas ens viikolla repiä koko perä auki. |
#8
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
__________________
Juho Haapakorpi Kaukas 4x4'n ski |
#9
|
|||
|
|||
![]()
Miten toi posilaakerin kiristys oikein menee en löydä momenttia siihen
|
#10
|
|||
|
|||
![]()
Mikä auto kyseessä ?
|
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Pinolin laakerin kiristys pilariporakoneella | Sten | Tekniikka & Jutustelu | 5 | 26.10.2007 21:14 |
Hj:n pinjonin laakerin kiristys ? | Keppo | Tekniikka & Jutustelu | 11 | 05.07.2007 22:19 |
hj pinjonin kiristys | Tekniikka & Jutustelu | 3 | 16.02.2006 19:39 | |
Takapyörän laakerin kiristys | pkarlstedt | Tekniikka & Jutustelu | 13 | 08.02.2006 06:13 |
Pinjonin kulma ja laakerin voitelu? | JF | Tekniikka & Jutustelu | 14 | 09.01.2006 11:29 |