![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#1
|
|||
|
|||
![]() Pajeron öljyvaloPajeron (-88) öljyvalo palaa aina kiihdyttäessä, sammuu jarruttaessa ja alamäessä. Hissuksiin tasasella kaasulla ajaessa valo ei pala. Vapaalla kaasuttaessa ei myöskään pala. Öljymäärä on ok. Onkohan vaan öljypumppu rikki ja millanen työ vaihtaa? Olen kiitollinen jos joku osaa neuvoa!
|
#2
|
||||
|
||||
![]()
Vähän risti riitaisia nuo tiedot. Itse laittaisin kokeeksi mekaanisen mittarin, ja katsoisin paljonko oikeasti löytyy öljyn paineita.
__________________
Size does matter, Sisu A-45 projekti
Sisu-harrastajien palsta, SISUA.net Myydään: Pajeron osia, Uusia ja käytettyjä maastokuorma-auton renkaita, 50-80 luvun euro ja japsi henkilöautojen osia, sekä perseestä perämoottoriin! |
#3
|
||||
|
||||
![]()
Varmaan johto poikki anturin läheltä tai kontakti häiriö.
__________________
Hämeen Off-Road Kerho HOK Maplehill Productions http://www.pajakallio.fi/ http://www.ipefix.fi/ |
#4
|
||||
|
||||
![]()
Jos öljypumpussa tai laakereissa on vikaa niin kyllä se valo palais tai vilkkus tyhjäkäynnillä ja sen kuulee jos kiisselistä hukkuu öljyn paineet,vasara mies herää
![]()
__________________
Hämeen Off-Road Kerho HOK Maplehill Productions http://www.pajakallio.fi/ http://www.ipefix.fi/ |
#5
|
||||
|
||||
![]()
Itse paikallistin tuollaisen vian johto viaksi.
__________________
Tein itse ja säästin. RASOR |
#6
|
|||
|
|||
![]() Jep
Täytyy tutkia johtoja. Ajelin nimittäin noin 20 kilsaa 3kymppiä takas tukikohtaan ja kuuntelin moottoria välillä pysähtyenkin ja käyntiääni oli täysin normaali.
|
#7
|
|||
|
|||
![]()
Pitänee paikkanasa että toi anturi sijaitsee öljynsuodattimen alapuolella jossain? Ilmeisesti öljyt joutuu valuttamaan pois jos anturin meinaa vaihtaa?
|
#8
|
|||
|
|||
![]()
Öljynpainekellon vaihdolle ei tarvi öljyjä laskee... Kyseessä ilmeisesti pätkä, kun ei oo mainintaa mittarista... itsellä pitkää mallia ja paineet katoili mittarista, mutta käynti ei muuttunu mihinkään... Kellon vaihdoin ja pistin johdon oikeaan liittimeen kii... kaks mahdollista paikkaa, ja yks johto... Mut öljyt saa olla sisässä siis.
|
#9
|
|||
|
|||
![]() Okrait
Jep, kyseessä pätkä. Täytynee ajaa montulle, pohjapanssarit irti ja ehkäpä ekana johdon ja liitosten tarkastus ja jos ongelma jatkuu ni uutta anturia tilaamaan. Jännä kun tuntuu että valo palais jotenki sen mukaan miten öljy "hölskyy" moottorissa. Jos kiihdytyksen aikana pumppailee jarrua niin valo sammuu jarrun tahdissa. Ilmeisesti ainakaan öljypumppu ei ole rikki.
|
#10
|
|||
|
|||
![]() Näimpä
Ja niinhän se oli, anturin johto liittimen juuresta poikki ja johdon pää heilu runkoa vasten... Eli olis pitänyt tajuta että johto on ollu koko ajan poikki kun öljyvalo ei palanut sillon kun avaimesta kääns virrat päälle
![]() |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Patrol GR:n öljyvalo ja paineet... ? | peraaa | Tekniikka & Jutustelu | 2 | 11.02.2009 09:36 |
M:PAJERON 2.3TD PERÄ | kami | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 1 | 21.01.2008 08:07 |
O/ Pajeron takatukivarret | panda | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 0 | 28.12.2007 18:48 |
Pajeron korotus ym. | tdic-89 | Tekniikka & Jutustelu | 10 | 13.10.2007 19:29 |
Pajeron 3l V6 | Tekniikka & Jutustelu | 10 | 20.06.2005 12:04 |