![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#1
|
|||
|
|||
![]() Rangen etuperän murrosnivelen vaihto?Olisi kiikarissa sopivan hintainen ja -kuntoinen Rankku. Ongelmana on että murrosnivel pitää mekkalaa. Minkähän suuruusluokan operaatio tuon vaihtaminen mahtaa olla? Mistä mahtaisi löytää osan kohtuullisella hinnalla? Itsellä ei ole Rankusta kokemusta, joten kiitän jo etukäteen avusta. AK Note! This message was posted anonymously!
|
#2
|
|||
|
|||
![]()
No jos on pelkkä murros rikki niin eihän siinä ihmeitä mene. Metsässä tunti.
Pyörä veks, jarrusatula sivuun (ylemmän olkalaakerin pultitkin veks), jos on absit ni ehkä niitä veks, stumppi veks, tarviit 52mm hylsyn et pyöränlaakerin saa auki, napa ja jarrulevy veks, sit se stub shaft veks (johon napa on laakeroitu) ja sit nivel on käsillä. Nivelen lisäksi tarviit vähintään uuden stefan pyöränlaakeria varten ja sit tiivistemassaa sitä stub shaftia varten ja jos laakerin lukkolevy on huono ni vaihda sekin. Ja vuosimallista riippuen tarviit vetonivelrasvaa ja/tai vaihtestoöljyä. Kaik osat saat ainaski vaikka Karaasista. Vedä samalla vetari ulos ja kato sisäpään kunto. Onks kiertyny? Sit jos öljyt/rasvat on karanneet ja pallossa ollut vettä pitkään ni homma laajenee - menee olkalaakerit ja ehkä pyöränkin laakerit uusiksi ja samalla sit se pallon iso stefa. Pitää irrottaa raidetanko ja ohjausvarsi (jos oikea puoli) sekä sit irroittaa pallo muusta akselista ja purkaa se olkavarsijuttu kokonaan. Ja jos pallo on kolhuilla/ruosteessa/kulunu ni vaihda sekin. Ja muista säätää olkalaakereiden preload oikein ni ei ala ratti vispaamaan. Ja jos ei huvita tehdä ite ni vie pajalle. Tapsa - - Why golf when you can have sex ? - - - - Wisdom is what comes from making a shitload of mistakes - - - - Ne ovat karkaistua adamantiumia ja minä osaan lentää - - - - Keep it simple - for our sake, not yours - - Edited by - Tapsa_ja_Dumbo on 15/01/2005 08:22:06 |
#3
|
||||
|
||||
![]()
Tuon voi suorittaa myös avaamatta sitä 52mm mutteria. Ensin raidetanko ja ohjausvarsi irti, jarrukilpi irti ja ehkä jarrusatula (?). Sitten se iso stefa ja oltatapit irti. Alatappi mahtuu tulemaan just tarpeeksi ulospäin ennenku ottaa jarrulevyyn kiinni. Siitä tippuukin koko paketti syliin ja murros on esillä. Sitten tuo kasaaminen on mukavaa, varsinkin yksin. Painaa jonkin verran siihen nähden että pitäis sovittaa niitä olkatappeja samaan aikaan.
Tapsan kertoma tapa on varmaan helpompi.. -74 Range, 215cid V8 #4x4@ircnet |
#4
|
||||
|
||||
![]()
Ite purin kans tuolla Tapsan mallilla, mutta jos joutuu tekeen "pohjolan liikenteen" tallissa, niin se koko möykky lähtee irti siitä liitoksesta kierrejousen alta, tarvii tietenkin irroitta raidetanko ja jarrusatula + ylätapin pultit(jossa jarruputket kiinni).
Ei tarvi sitten tehdä säätöjä pakkasessa ja tuiskussa, jos ei oo pakko ![]() |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Rangen etuperän pinjonin stefa | vesku.r | Tekniikka & Jutustelu | 6 | 14.08.2007 20:27 |
LJ:n etuperän stefan vaihto | Tekniikka & Jutustelu | 8 | 27.04.2006 12:16 | |
Rangen ZF-automaattilootan suodattimen vaihto | Paavo | Tekniikka & Jutustelu | 5 | 22.09.2005 11:12 |
Letukan murrosnivelen vaihto | Tekniikka & Jutustelu | 2 | 20.07.2005 22:43 | |
Rangen ohjaustehostimen liemen vaihto | Niko | Tekniikka & Jutustelu | 7 | 29.04.2005 10:35 |