![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#1
|
||||
|
||||
![]() onnistuuko soa+75mm korinkorotus leimata hj61;seen?onnistuuko soa+75mm korinkorotus leimata hj61;seen? otteessa on jo 33x12.5 kumit
__________________
Monien lähteiden mukaan elämä johtaa 100% varmuudella kuolemaan. Muistakaa pelätä kaikkea, älkää vahingossakaan erehtykö nauttimaan mistään. Ikinä. Milloinkaan. autot: TOYOTA HJ61, NISSAN KING CAB 4X4 2.5TDIC |
#2
|
||||
|
||||
![]()
onnistuu, mutta soa ei saa nostaa ku jonku 50mm. kun normaalisti max 77mm...
|
#3
|
||||
|
||||
![]()
Joo aika vaikiaa voi olla jos vielä 33 renkailla haluaa pysyä lain kirjoissa. Omassa tojotassa soa suorilla jousilla +50mm korinkorotus ja tällä hetkellä ihanat 215/65/15 renkaat alla ja korkeus on aika nipinnapin sen mitä otteessa lukee, semmonen 150mm korotusta tuossa.
__________________
Nothing beats cubic inches, except turbocharger. |
#4
|
||||
|
||||
![]() sitten ku on etujousi noin nurjahtanu ylitte rupee oleen se 77mm jousikorotus lähellä! |
#5
|
||||
|
||||
![]()
kappas, määku luulin että mulla on lötköt jouset
![]()
__________________
Nothing beats cubic inches, except turbocharger. |
#6
|
||||
|
||||
![]()
eikös se soalla nouse helpostikin joku 100mm ?
__________________
Monien lähteiden mukaan elämä johtaa 100% varmuudella kuolemaan. Muistakaa pelätä kaikkea, älkää vahingossakaan erehtykö nauttimaan mistään. Ikinä. Milloinkaan. autot: TOYOTA HJ61, NISSAN KING CAB 4X4 2.5TDIC |
#7
|
||||
|
||||
![]()
Sen verran helposti jos on suht ryhdissä jouset tai enemmän.
|
#8
|
||||
|
||||
![]()
Nousee nousee ja sehän siinä on just ongelma kun ei sais nousta kun sen 77 mm. Sehän nousee akseliputken + pakan paksuuden verran, eli pakka oltava tollai nurinpäin nyrjällään että on laillinen.
Korikorotusta jos olis 50 mm, niin sitten kestäisi olla vielä 33":t merkattuna otteelle. 75 mm on liikaa SOA:n kanssa, pakkojen pitäisi olla aivan luonnottomassa asennossa, tai sitten autolle ei sais olla merkattuna muita kuin alkuperäiskorkuiset renkaat (205R16 ja 10R15). Jousituksen korotus + korin korotus + renkaista johtuva korkeuden muutos = saa olla max. 150 mm yhteensä kaikki. |
#9
|
|||
|
|||
![]()
Mitä järkee on koria nostaa jos tekee soa:nkin? Pyörimään mahtuu 33" ja isommatkin.
|
#10
|
||||
|
||||
![]()
Kerrotko pelle mulle sitte miks 38.5/15/16 bogger ottaa kaareen kiinni joustaessa, vaikka siellä ON korinkorotuskin ?
edit. Ja ei, en rupea rälläköimään täysin ruosteettomia kaaria pilalle.
__________________
Nothing beats cubic inches, except turbocharger. Viimeksi muokannut Turpo-Urpo : 10.09.2010 06:22 |
#11
|
||||
|
||||
![]()
Rälläkkää kaarelle nii ota kiinni ja ovesta voi silpoa lisää jos ei riitä edestä varmaan ei rajota ku konepelti ylös päin ja ovi taakse päin .
Viimeksi muokannut tiipe : 08.09.2010 19:00 |
#12
|
|||
|
|||
![]()
Pitääkö lisäkierrejouset muutoskatsastaa? Lekahan ainakin on laitellut niitä bemarin jousia?
|
#13
|
||||
|
||||
![]()
ei tarvii
__________________
Monien lähteiden mukaan elämä johtaa 100% varmuudella kuolemaan. Muistakaa pelätä kaikkea, älkää vahingossakaan erehtykö nauttimaan mistään. Ikinä. Milloinkaan. autot: TOYOTA HJ61, NISSAN KING CAB 4X4 2.5TDIC |
#14
|
||||
|
||||
![]()
mulla on koria jo nostettu mutta soa puuttuu. vitunmoinen homma poistaa korinkorotus. asiasta ymmärtävät tietänevät.
__________________
Monien lähteiden mukaan elämä johtaa 100% varmuudella kuolemaan. Muistakaa pelätä kaikkea, älkää vahingossakaan erehtykö nauttimaan mistään. Ikinä. Milloinkaan. autot: TOYOTA HJ61, NISSAN KING CAB 4X4 2.5TDIC |
#15
|
||||
|
||||
![]()
joo kävin muutoskatsastamassa 75mm korinkorotuksen
renkaan ja lokarin välissä on tämmönen tila (0.5L tötterö + about 5cm väljää) alla 35x12.5x15" kumit. eli 75mm korinkorotus + lisäkierrejouset. Paljonko teillä SOA-miehillä on vastaava väli? 35" mahtuis pyörimään ilman korinkorotustakin eli riittää pelkät lisäkierrejouset ku on helpompi laittaa ku nostaa koppaa jos haluaa että 35" mahtuu pyörimään sori vähän hämärä kuva
__________________
Monien lähteiden mukaan elämä johtaa 100% varmuudella kuolemaan. Muistakaa pelätä kaikkea, älkää vahingossakaan erehtykö nauttimaan mistään. Ikinä. Milloinkaan. autot: TOYOTA HJ61, NISSAN KING CAB 4X4 2.5TDIC |
#16
|
||||
|
||||
![]()
alkuperäisen lokarin kaaresta navan keskelle. edessä 62cm ja takana 57cm. ei siis korinkorotusta...
|
#17
|
||||
|
||||
![]()
Mistäs se toi 150mm maximi mitataan ottaen huomioon jos lokasuojan kaaria on avarrettu??? Meinaan että jos kokonaiskorotus 200mm ja kattoa choppaa sen 50mm niin kokonaiskorotus 150mm??
![]()
__________________
Jos se on Toyota, sen voi korjata |
#18
|
||||
|
||||
![]()
Vaikka lattiatasoon. Choppausta tai kattojollaa ei oteta huomioon.
|
#19
|
||||
|
||||
![]()
Jeps.. mutta miten se käytännössä mitataan toi muutos?
__________________
Jos se on Toyota, sen voi korjata |
#20
|
||||
|
||||
![]()
Otetaan käpälään vaikka tää kuva ja mittanauha + kalkulaattori:
![]() |
#21
|
|||
|
|||
![]()
ootteko kuullu pohjaanlyönti kumeista? säätää sisään jouston vaikka siihen 7cm
|
#22
|
||||
|
||||
![]()
Ei nyt ollu kyse mistään maximijoustoista vaan ihan jo pienestä liikkeestä akselissa, renkaiden ollessa tietyssä asennossa.
__________________
Nothing beats cubic inches, except turbocharger. |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
O: 30 neliöö mustaa 0.75mm peltiä | VonLeka | O/M/V Muut | 2 | 21.01.2008 23:00 |
Jarruputki 5mm -> 4.75mm | Masu | Tekniikka & Jutustelu | 2 | 19.07.2007 16:44 |
Alumiinisia 90 asteen putkikäyriä. 75mm mistä? | kokkolanpoika | Chit-Chat | 1 | 20.04.2007 20:09 |
Pitääkö "snorkkeli" leimata? | jeeppi-eki | Tekniikka & Jutustelu | 19 | 17.11.2004 09:16 |
onnistuuko? | Tekniikka & Jutustelu | 13 | 25.05.2004 00:07 |