![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
|||
|
|||
![]() samurain napalukkojen toiminta?alottava onnellinen offailija kyselee ehkä tyhmiäkin ![]() eilen monttutestailuissa huomasin et auto vetää välillä ristii, välillä molemmilla etupyörillä ja välillä iha ku ois menny vaa takapyörillä (lukot päällä ja hidas tai nopea neliveto). onks mahollista jos napalukot ei toimi ni vetää mite sattuu? vai onko tuo iha normaali suizan vetotapa? ku oon käsittäny et napalukot päällä pitäs olla melkee yhtä puuta tuo etupää? eihä kellää oo muute jääny suzukin taka-aksulaa lukon kera? tossa on lukoton vähä väljä akseli ni mielellää vois ottaa yhen vetävän pyörän lisää..... ainiin saako nelikolla ajaa lainkaan jos ei ole napalukot päällä? ku oon juttua kuullu ettei se ole suositeltavaa..... ![]() ainiin onko miten järkevää heittää perä lehtien alapuolelle et saa hiukka lisää korkeutta, piisaako vakiokardaaneissa pituus? tuossa kuva vielä tuoreesta ostoksesta: ![]()
Viimeksi muokannut 0201346 : 26.09.2010 18:15 |
|
|||
|
|||
![]() Napalukot eivät ole perälukkoja
eli ei akseli ole yhtä puuta jos napalukot kytkee, ne lukitsevat vain pyörän kiinni siihen vetoakselin päähän. Tasauspyörästön lukko on aivan eri asia. Nelivedosta ei ole mitään hyötyä jos ajat napalukot auki, veto ei välity pyörille.
|
|
||||
|
||||
![]()
Saa ajaa neliveto päällä ja napalukot auki, kuten mainittua siitä ei kuitenkaan ole mitään hyötyä.
Samoin saa ajaa takavedolla napalukot kiinni, esim talvella ei silloin tarvi kin kepistä hämmentää ja molemmissa päissä sutii ainakin 1 pyörä. Ilman tasauspyörästön lukkoja sinulla vetää ristiriipunnassa vain 1 rengas/akseli. Tästä tod näk johtuu soramontulla havaittu vetämättömyys. Lukkoja saa kotimaisilta kauppiailta kohtuu hintaan. |
|
|||
|
|||
![]()
kiitoksia vastauksista, oon käsittäny homman sitten ihan väärin. mut onneks saap aina kysässä.
seuraavaksi siis lukkokaupalle ni rupeaa nousemaan paremmin ![]() hakusessa vielä tuo takamurikka lukolla jos joku on vaihellu jyräkämpiin! |
|
|||
|
|||
![]()
nii tosiaa minä tämän kirjottelin, unohtu kirjautua
![]() |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Napalukkojen "voitelu" | MKLa | Tekniikka & Jutustelu | 16 | 12.09.2014 08:05 |
napalukkojen vaihto | Rekisteröimätön | Tekniikka & Jutustelu | 0 | 25.05.2010 19:23 |
AVM Napalukkojen voitelu | okkiM | Tekniikka & Jutustelu | 2 | 08.02.2009 21:05 |
Blazerin napalukkojen vaihto | migel | Tekniikka & Jutustelu | 0 | 21.06.2007 23:28 |
manuaali napalukkojen käyttö | Tekniikka & Jutustelu | 16 | 20.10.2006 20:43 |