Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 26.09.2010, 18:11
0201346 0201346 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 21.09.10
Sijainti: Imatra
Viestit: 311
Perusasetus

samurain napalukkojen toiminta?


alottava onnellinen offailija kyselee ehkä tyhmiäkin
eilen monttutestailuissa huomasin et auto vetää välillä ristii, välillä molemmilla etupyörillä ja välillä iha ku ois menny vaa takapyörillä (lukot päällä ja hidas tai nopea neliveto). onks mahollista jos napalukot ei toimi ni vetää mite sattuu? vai onko tuo iha normaali suizan vetotapa? ku oon käsittäny et napalukot päällä pitäs olla melkee yhtä puuta tuo etupää? eihä kellää oo muute jääny suzukin taka-aksulaa lukon kera? tossa on lukoton vähä väljä akseli ni mielellää vois ottaa yhen vetävän pyörän lisää.....
ainiin saako nelikolla ajaa lainkaan jos ei ole napalukot päällä? ku oon juttua kuullu ettei se ole suositeltavaa.....
ainiin onko miten järkevää heittää perä lehtien alapuolelle et saa hiukka lisää korkeutta, piisaako vakiokardaaneissa pituus?

tuossa kuva vielä tuoreesta ostoksesta:


Viimeksi muokannut 0201346 : 26.09.2010 18:15
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 26.09.2010, 19:29
Rekisteröimätön
Guest
 
Viestit: n/a
Perusasetus

Napalukot eivät ole perälukkoja


eli ei akseli ole yhtä puuta jos napalukot kytkee, ne lukitsevat vain pyörän kiinni siihen vetoakselin päähän. Tasauspyörästön lukko on aivan eri asia. Nelivedosta ei ole mitään hyötyä jos ajat napalukot auki, veto ei välity pyörille.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 26.09.2010, 19:41
LaaLaa:n Avatar
LaaLaa LaaLaa ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 10.01.03
Sijainti: Lahti, Finland.
Viestit: 6.245
Perusasetus

Saa ajaa neliveto päällä ja napalukot auki, kuten mainittua siitä ei kuitenkaan ole mitään hyötyä.
Samoin saa ajaa takavedolla napalukot kiinni, esim talvella ei silloin tarvi kin kepistä hämmentää ja molemmissa päissä sutii ainakin 1 pyörä.

Ilman tasauspyörästön lukkoja sinulla vetää ristiriipunnassa vain 1 rengas/akseli. Tästä tod näk johtuu soramontulla havaittu vetämättömyys.

Lukkoja saa kotimaisilta kauppiailta kohtuu hintaan.
__________________
~~~~~~~~~~~~~~
www.suzuki4x4club.fi
~~~~~~~~~~~~~~
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 27.09.2010, 07:28
Rekisteröimätön
Guest
 
Viestit: n/a
Perusasetus

kiitoksia vastauksista, oon käsittäny homman sitten ihan väärin. mut onneks saap aina kysässä.
seuraavaksi siis lukkokaupalle ni rupeaa nousemaan paremmin
hakusessa vielä tuo takamurikka lukolla jos joku on vaihellu jyräkämpiin!
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 27.09.2010, 07:57
0201346 0201346 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 21.09.10
Sijainti: Imatra
Viestit: 311
Perusasetus

nii tosiaa minä tämän kirjottelin, unohtu kirjautua

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Rekisteröimätön Näytä viesti
kiitoksia vastauksista, oon käsittäny homman sitten ihan väärin. mut onneks saap aina kysässä.
seuraavaksi siis lukkokaupalle ni rupeaa nousemaan paremmin
hakusessa vielä tuo takamurikka lukolla jos joku on vaihellu jyräkämpiin!
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Napalukkojen "voitelu" MKLa Tekniikka & Jutustelu 16 12.09.2014 08:05
napalukkojen vaihto Rekisteröimätön Tekniikka & Jutustelu 0 25.05.2010 19:23
AVM Napalukkojen voitelu okkiM Tekniikka & Jutustelu 2 08.02.2009 21:05
Blazerin napalukkojen vaihto migel Tekniikka & Jutustelu 0 21.06.2007 23:28
manuaali napalukkojen käyttö Tekniikka & Jutustelu 16 20.10.2006 20:43


Sivu luotu: 07:02 (GMT +2).