![]() |
![]() |
|
Chit-Chat Tämä foorumi on tarkoitettu epämääräiseen jauhamiseen, eikä asian ole pakko liittyä suoraan offroadiin. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
|||
|
|||
![]() LaudevärkkiäOn tullu naputeltua tuota pihasaunaa kesän aikana.Kohta alkais sauna olemaan lauteita vailla.Onko porukalla kokemusta lämpökäsitellyistä lauteista.Lähinnä kiinnostaa lämpökäsitelty kuusi ja mänty.Joskus oon kommenttia kuullu että juuri näissä on laatuvaihtelua ollu melko paljon.Kuusessa kuulemma pinta alkaa irtoilemaan ajan myötä.Onko kokemuksia?? Löytyskö ideoita tai linkkejä keltään?
|
|
||||
|
||||
![]()
Laita höylättyä haapaa, kohtuu halpaa ja kestävää. Ja ihan hyvän näkönenkin tulee.
__________________ "Atheism: Not to do the shit that religious do to each other." http://www.eroakirkosta.fi "Netissä idioottien kanssa väittely on mahdotonta, joutuu alentumaan niiden tasolle ja ne voittaa sut kokemuksella" |
|
|||
|
|||
![]()
Lämpökäsitellystä kuusesta ainoastaan lauderungot, muualle haapaa tms.
|
|
||||
|
||||
![]()
Eikö kuuseen pala perse?
![]()
|
|||
|
|||
![]()
ite kasasin tervalepästä. kehuvat sitä kestäväksi. raportoin sitten 10v päästä. sori pienet kirjaimet, tyttö sylissä ja 1 käsi käytössä...
|
||||
|
||||
![]()
Hevon kuuseen?
Tallissa odottelee tuppeen sahattua pokkerin levyistä kuusta, että sais ne saunaan asennettua. |
|
||||
|
||||
![]()
Kuusi on ihan jees aine, siitä oon useemmat saunat tehny lauteita myöten. Lämpökäsitellyistä ehdottomasti mänty, ja valkosista puista haapa, sitten vasta apashi. Oompaha parin saunan lauteet tehny eucalyptuspuustakin, neet oli mielenkiintosta, ja saunoessa tuli mieto eucalyptuksen tuoksu...
Kolmas elämä menossa, ja vauhti vaan kiihtyy ![]() " Si vis pacem, para bellum..." Rahalla saa, ja maasturilla pääsee... ![]() Kaikki mikä tulee idästä, otetaan vastaan tasajyvän kanssa...!!! Mitäs tähän sanois Honda-mies??? Mulla on Mese, ja se viihtyy talven tallissa ![]() Jokivarren VPK www.facebook.com/junnupaloautot |
|
|||
|
|||
![]()
Tervalepästä tuli itelle pihasaunaan. Haapan kans on se ongelma et tummuu aika nopeesti. Muista sit öljytä lauteet moneen kertaan ennen käyttöä ja lämmitä sauna öljyämis kertojen välissä et laude oikein imee öljyn itseensä.
Niin ja tee saunaan kunnollinen ilmanvaihto ettei käy kuten naapurilla et homehtuu lauteet vuodessa kun ei muistanut ilmanvaihtoa.
|
||||
|
||||
![]()
6 maakellari saunaan
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Onnea Eskimolle esikoisesta!!!!!!!!!!!!!! Sisäsaunassa on tervaleppää lauteet ja jonkin verran on halkeillu 6 vuoden aikana.Nyt olis ollu sopuhintaan lämpökäsiteltyä kuusta tarjolla......Mänty taas on vajaa 3e/m ja haapa on vajaa 4e/m. Tervaleppä tasan 3e/m. Seinät ja katto on tervaleppää ja haluais lauteet jotain muuta... |
|
|||
|
|||
![]() |
|
||||
|
||||
![]()
|
|||
|
|||
![]()
Tai ajelko palleja kaljuks
![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Kellä on kasseissa niin tuuheat karvat et suojaavat kuumuudelta
|
|||
|
|||
![]()
Vittu ku ei kasva tukkakaan!
|
|
||||
|
||||
![]()
Ääni tervalepälle, siitä tulee kiva tuoksu saunaan. Ja on siistin näköistä ja kestää ihan OK.
|
||||
|
||||
![]()
Alumiiniturkkilevyä. Ei kulu.
|
|
||||
|
||||
![]()
Mielummin sileä, ja teflon pinnoitteella. On muuten työläs poistaa palanutta lihaa pinnasta.
![]()
|
|||
|
|||
![]()
Vois kokeilla tehä hiilikuidusta ne lauteet, sais kestävät ja kevyet.
Ps: on sillä eroo, onko ne pallit ajeltu vai ei ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Tosi kiva istua "saunassa", kun perse ja jalkapohjat jäätyy ja ilma saunassa on haalea. Kokemus sekin.