![]() |
![]() |
|
Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn. |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#1
|
||||
|
||||
![]() Sj 416 tdLaitetaanpas tätäkin vähä näytille nyt kun kerran jotakin on vähä saanu aluulle. Eli lähtökohtana toimii vanha 410, ostin sen muistaakseni -05 metsästysautoksi. Ja lapasesta lähti. Ostaessa oli alla 235/75 kummit, halpa musta muovilaatikkovinssi keulalla ja koria korotettu 40mm. Ja moottoriksi oli joku edellisistä pelle pelottomista vaihtanut datsun a12 padan ja datsunin loota jatkeena. Aluksi tuli vain tuunailtua isoompi 8500lbs vinssi, iso laturi, 31" insat, 4,7 välitykset jakolaatikkoon, levyt eteen ja lock right taka-akselille. Ihan etenevä paketti jo noillakin mutta suunnattomasti vitutti tuo datsunin vesikauhuisuus ja onneton teho. Ei tarvinnut kuin mettäautotiellä ajaa vähän isompaan lätäkköön niin jo rupesi datsuni rykimään. Puhumattakaan syvemmistä spooreista joissa se monesti sammahti just silloin kun olisi pitänyt edetä ![]() Konehuone Noh, tutulta hepulta löytyi elimenluovuttaja golffi josta lopuksi ei saanut hyödynnettyä mitään, vesi 3. pytyssä ![]() Noh syksyllä tuli hommattua oma paja niin sai tämäkin projekti vähän vauhtia kun sai jättää romut leväälleen. Kone tuli kasattua, uutta mm männät, laakerit, öljypumppu, tiivisteet, kansi rempattu, kaikki tarvittavat pultit, kannelle ja kampuralle 12.9 naulat: Sekasikiö 1.6td ja 1.9td volkkaria ja audia, LT:n 2052 vnt. Ja saatanallinen määrä omavalmisteosia. Volvon laatikolle sain välilevyn askarreltua 20mm alumiinista: Öljypohjan modauksia, kauhia patti pohjaan jos se helpottais öljynsaantia kun auto on pystyssä ja 1.9td loiskelevy: Vauhtipyöräksi audin pyörä, audin asetelma ja volvon 228mm levy. Pyörästä otettu pois 1,5mm asetelman kohdalta kun audissa on senverran paksumpi kytkinlevy, tällä haettu lähinnä sitä että saa kulutettua levyn loppuun asti, vituttaahan se jos puoliuudella levyllä jo rupeaa luistelemaan. Luultavasti ihan turhaa hifistelyä, ja olisi ehkä kannattanut jättää tekemättä kun edempänä selviää että modauksia piti tehdä vielä tuon kytkinasian suhteen. Olis ollu parempi kun nuo asetelman käpälät ois kauempana pyörästä: Tuolta ne nyt näyttää naitettuna: Tuollaasen lievään kulmaan kone tuloo: Nyt on hyvä jälkiviisaana todeta että olis pitäny tehdä tuo välilevy 12-15mm materiaalista niin ei olisi tarvinnu niinkään paljoa modailla kytkimen kans. Nyt kun kytkin irrottaa niin painelaakeri tulee 11mm yli tuon kytkinakselin päällä olevan putken. Jää sitä painelaakeria vielä noin 20mm tuon putken päälle. Lisäksi kytkinhaarukkaa piti väännellä uuteen asentoon kun tuo asetelma on normia kauempana. Koneen etupää. Toyota tehostinpumppu ja välipyörä lisätty, 1.9 moniurahihnapyörillä, välipyöräidea apinoitu Make-lj:ltä Tehostinhässäkkä, ihan on vahva käsityön leima tässäkin palikassa: Mutta raportoidaan lisää taas kun jotakin tapahtuu, kaikkea pientä on vielä tulossa mm lj:n akselit 36" irokeilla. Pitää nyt vaan eka tuo kone ja laatikko asemoida paikoilleen. Laatikko on jo hollilla mut koneelle pitää tehdä vielä korvat runkoon. Jos/kun jotain parannusehdotuksia tulee mieleen niin saa vapaasti esittää.
Viimeksi muokannut Hoppala : 06.03.2011 23:41 |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|