Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

 
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 04.09.2010, 16:58
piipari:n Avatar
piipari piipari ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 13.08.08
Sijainti: Joensuu
Viestit: 804
Perusasetus

BJ:n laatikko metelöi tavallista enemmän


Oiskohan jollain vankka käsitys mistä mahtais johtua, että vapaasti pyöriessä BJ:n laatikko pitää sellasta "rattaat kolisee" räminää? Elikkä vedättäessä ja moottorijarrutuksella tätä ääntä ei ole, ainoastaan yli 30km/h vauhdeissa ja kun polkee kytkimen tai vaihtaa vapaalle. Tuota ääntä laatikko on pitänyt jo vuodenpäivät, eli kilometrejä on tullu ainakin se 20tkm. Luultavasti sieltä samoilta suunnilta tänään hajos jotain enempi, kun rullailin reilun 200km dynottamaan tuota Woimamoottoria. Viimesen 30km aikana tuntui että jotain isoa tulee jommastakummasta laatikosta hetkenä minä hyvänsä lattian läpi. Ja kun bertassa 80km/h vauhdissa, nekin vähäiset äänieristykset poisrevittynä mitä siellä vakiona oli, ja luonnollisesti korvatulpat päässä se ääni kuului kovasti kaiken läpi, niin voisi kuvitella että jotain hajosi. Ajelin kuitenkin määränpäähän laatikko meteliä pitäen ja kanssa-autoilijoita ilahduttaen maksimissaan viittäkymppiä ja pikkuinen dynotettiinkin vielä (98,3hv ja 350Nm ). Molemmat laatikot oli aivan tulikuumat kun kokeilin tienpäällä. Toyotan tekniikkaan luottavana ihmisenä ajoin vielä kotimatkan, 235km, takaisin noin 70km/h. Hetikohta kotiinpäin mennessä mekkalointi väheni huomattavasti ja jäljelle jäi vaan taas tuo perinteinen rälinä silloin kun lodjut pyörii vapaasti. Joku laakerihan siellä tietty on leiponu ja perinteisesti noista kai se etummainen apuryhmäpyörästön(?) laakeri menee? Sen laakerin varasin jo aikoja sitten vaihtoa varten, mutta nuo oireet ei oikein viittais kuitenkaan siihen.

Kyselen tyhmiä, koska autolla olis tarkotus lähteä torstaina vennäälle safaroimaan ja itellä ei oo ennen sitä oikeestaan ollenkaan aikaa, joten neuvot olis kivoja. Lodju menee purkuun/vaihtoon joka tapauksessa lähiaikoina, jolloin vika toki selviää, mutta jos joltain löytyis valmiiks jo osviittaa vikakohteesta, niin helpottas suuresti. Saattais päästä vielä safarille matkaankin. Sen jälkeen hommalla ei taas oo mikään kiire ja ehtii rauhassa muutaman tupukkiaskin kanssa tutkimaan lodjut perinpohjin.

Tietty jos joltain löytys joutava laatikko esim. Joensuun läheltä, niin saa tarjotella. Auto on -77 BJ40, mutta tuo laatikko ei kyllä oo ainakaan samanlainen ku kaverin -77 ja -78:ssa, vaan kiinnitysrauta on taaempana ja muoto on erilainen. Olisko tuo sitten uudempaa H42(?):sta? Vai mikä se nyt siinä BJ42:ssa onkaan...Laatikon perässä on split-case jakis HJ:sta.

Vastaa lainaten
 


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Ostettu Vanteet 16", jako 6x139,7, leveys 6" tai enemmän, et -15 tai enemmän miinusta. ImacInnes O/M/V Renkaat ja vanteet 2 18.04.2010 09:07
Suzukin pakki metelöi Nerd-O Tekniikka & Jutustelu 21 29.05.2006 22:53
M Toyota 2.4 koneita, Turbo D ja tavallista. MONTA tonnisata O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 3 30.04.2006 22:33
4runnerin voimansiirto metelöi kyläseppä Tekniikka & Jutustelu 13 09.02.2006 20:39
Tavallista vai syntettistä? Micke Tekniikka & Jutustelu 13 02.02.2004 23:29


Sivu luotu: 21:08 (GMT +2).