![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#1
|
|||
|
|||
![]() turbon öljykiertoterveeks! tuli mieleen turboa asentaessa, että onko ahtimelle merkitystä kummanko kautta öljy kiertää sisään ja ulos ahtimesta? eli onko menolla ja paluulla merkitystä. menoaukon kun kuristaa (kuulalaakeri ahdin) niin onko tuolla paluuaukon koolla merkitystä vaikka on saman kokonen kun tuloaukko? kiitos.
|
#2
|
||||
|
||||
![]()
Aina yläpuolelta sisään ja alapuoleta ulos. Ja tietysti myös ahtimen keskiosa pitää olla oikeinpäin. Öljyn pitää päästä ulos ahtimesta vapaasti ettei pala kiinni laakeripintoihin.
__________________
Yhtään en tiiä mitä tapahtu :O |
#3
|
||||
|
||||
![]()
Kuulalaakeri ahtimia olen asentanut 0 kpl, liukulaakerisia muutama tuhat kpl.
![]() Paluuputki saa olla luokkaa 12-15 mm päältä, ja mahdollisuuksien mukaan mahdollisimman suoraan alaspäin. Jos ahdin on isompi, niin 15-18mm putki. Liian isosta ei ole paluupuolella koskaan haittaa. Jos paluuputki on ahdas, niin pakkas aamuna liikkeelle lähdettäessä öljy työntyy imu- ja/tai kompressori pesään. Ahtimen runko voi olla hieman vinossa, muttei paljoa. Joku 20 astetta toimii vielä.
__________________
Size does matter, Sisu A-45 projekti
Sisu-harrastajien palsta, SISUA.net Myydään: Pajeron osia, Uusia ja käytettyjä maastokuorma-auton renkaita, 50-80 luvun euro ja japsi henkilöautojen osia, sekä perseestä perämoottoriin! |
#4
|
|||
|
|||
![]() dingel dangel..
Juu,paluu pitää olla riittävän esteetön,sitte muuten on ahtimia jotka on tarkempia ja jotkut ei. Itellä on semmonen et jos asentaa paluu puolen ylöspäin niin työntää kompura koteloon ja reilusti,ja asennettaessa oli uusi. Riippuu kai eniten käytetystä tiivistys tyypistä,niitä kun on kuulemma erilaisia.
|
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Turbon leimaus BJ:hin? | Setä | Tekniikka & Jutustelu | 6 | 19.08.2009 20:13 |
Turbon kunnosta | Pafo | Tekniikka & Jutustelu | 4 | 24.01.2009 21:30 |
Lj:n turbon päivitys. | Setä | Tekniikka & Jutustelu | 7 | 04.02.2007 18:24 |
Turbon huoltoa | Ex_inkkari | Tekniikka & Jutustelu | 20 | 14.09.2006 13:36 |
Turbon huolto | Tekniikka & Jutustelu | 1 | 18.04.2006 16:12 |