Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 26.08.2010, 18:04
Rekisteröimätön
Guest
 
Viestit: n/a
Perusasetus

turbon öljykierto


terveeks! tuli mieleen turboa asentaessa, että onko ahtimelle merkitystä kummanko kautta öljy kiertää sisään ja ulos ahtimesta? eli onko menolla ja paluulla merkitystä. menoaukon kun kuristaa (kuulalaakeri ahdin) niin onko tuolla paluuaukon koolla merkitystä vaikka on saman kokonen kun tuloaukko?

kiitos.

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 26.08.2010, 18:10
bluevan:n Avatar
bluevan bluevan ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 31.03.08
Sijainti: Rauma
Viestit: 4.234
Perusasetus

Aina yläpuolelta sisään ja alapuoleta ulos. Ja tietysti myös ahtimen keskiosa pitää olla oikeinpäin. Öljyn pitää päästä ulos ahtimesta vapaasti ettei pala kiinni laakeripintoihin.
__________________
Yhtään en tiiä mitä tapahtu :O
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 26.08.2010, 18:19
sisua45:n Avatar
sisua45 sisua45 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 03.03.06
Sijainti: Treen kupeesta
Viestit: 8.323
Perusasetus

Kuulalaakeri ahtimia olen asentanut 0 kpl, liukulaakerisia muutama tuhat kpl.

Paluuputki saa olla luokkaa 12-15 mm päältä, ja mahdollisuuksien mukaan mahdollisimman suoraan alaspäin. Jos ahdin on isompi, niin 15-18mm putki. Liian isosta ei ole paluupuolella koskaan haittaa. Jos paluuputki on ahdas, niin pakkas aamuna liikkeelle lähdettäessä öljy työntyy imu- ja/tai kompressori pesään.

Ahtimen runko voi olla hieman vinossa, muttei paljoa. Joku 20 astetta toimii vielä.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 26.08.2010, 22:52
RIPAX RIPAX ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 24.04.09
Sijainti: vihti
Viestit: 2.242
Perusasetus

dingel dangel..


Juu,paluu pitää olla riittävän esteetön,sitte muuten on ahtimia jotka on tarkempia ja jotkut ei. Itellä on semmonen et jos asentaa paluu puolen ylöspäin niin työntää kompura koteloon ja reilusti,ja asennettaessa oli uusi. Riippuu kai eniten käytetystä tiivistys tyypistä,niitä kun on kuulemma erilaisia.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Turbon leimaus BJ:hin? Setä Tekniikka & Jutustelu 6 19.08.2009 20:13
Turbon kunnosta Pafo Tekniikka & Jutustelu 4 24.01.2009 21:30
Lj:n turbon päivitys. Setä Tekniikka & Jutustelu 7 04.02.2007 18:24
Turbon huoltoa Ex_inkkari Tekniikka & Jutustelu 20 14.09.2006 13:36
Turbon huolto Tekniikka & Jutustelu 1 18.04.2006 16:12


Sivu luotu: 13:37 (GMT +2).