Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 27.07.2010, 07:39
tttreg:n Avatar
tttreg tttreg ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 05.09.04
Sijainti: Rovaniemi, Finland.
Viestit: 301
Perusasetus

C30x kikottimen B30 moottorin kannentiivisteen vaihto


Volvon C306:een pitäisi kansipahvi vaihtaa. Kertokaahan fiksummat miten tuon voi helpoiten tehdä kyseisessä moottorissa, eli mitä pitää purkaa ja mitä ei kannata pistää atomeiksi? Ruuvailin venttiilikopan irti ja sen jälkeen iski tarve kysyä tarkennuksia, jotten pura mitään turhaa kappaleiksi. En ole yhtään pahvia vaihtanut vaan nyt pitäisi tuo pikaisesti tehdä. Pahvi löytyy jo nurkista, mallia motonet - toivottavasti kestää.

Haku ja googletus eivät tuottaneet "for dummies" ohjeita kyseiseen operaatioon, pari kuvaa jo puretuista koneista toki löytyi. Volvo Penta koneille löysin pari skannattua ohjekirjaakin, mutta näille maa vehkeille ei moista löytynyt. Jos jollain on Volvon repair manuaali tjms pdf muodossa ja kehtaa lähettää postilla niin osoitehan on tero.tormanen(merkki)mePISTEcom

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 27.07.2010, 08:02
lepoantti lepoantti ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 27.01.05
Sijainti: Sawo, Leppävirta
Viestit: 2.708
Perusasetus

pikkupoikana B-18 ja B-20 koneita turanneena rohkenen kertoa että tässä ei ole mitään ihmeellistä. koppa auki, keinuvivusto irti, nostat työntätangot pois ja tökit johonkin pahviin ettei mene järjestys sekaisin. jos mahtuu nousemaan imu/pakosarjan kanssa niin niitäkään ei ole tarvis irroittaa ( ja jos jaksast nostaa pakettia), ja tietenkin tarvittavat letkut irti.

sit vaan pahvi väliin ja isket nippuun, säädät venttiilit ja eikun ajoon
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 27.07.2010, 08:50
kany:n Avatar
kany kany ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 19.07.04
Sijainti: Ii, Finland.
Viestit: 454
Perusasetus

http://www.terrangbil.net/v2_dokumenter.asp

Tuolla on monenlaista matskua Volvoihin. Jostainsyystä just tuo MOTOR ei suostunut aukeemaan mulla joten en päässy kattoon olisko kannentiivisteen vaihto kerrottu tuossa. Mutta periaatteessa siinä ei ole mitään ihmeellistä, tilaa on vain vähän ahtaasti.

Kun kansi on kerran irti niin tarkista suoruus samalla ja venttiilit myös - ei oo iso vaiva siinä vaiheessa.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 27.07.2010, 09:11
hpotteri:n Avatar
hpotteri hpotteri ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 29.08.03
Sijainti: Vantaa
Viestit: 570
Perusasetus

Kannattaa myös oikaista imu/pakosarjan tiivistepinta varsinkin jos on samaa valua.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
isuzun moottorin vaihto Rekisteröimätön Tekniikka & Jutustelu 0 07.05.2010 21:39
moottorin vaihto patrolliin JV73 Tekniikka & Jutustelu 7 15.03.2009 20:11
Moottorin vaihto Range 3.5: kaasari -> EFI Masu Tekniikka & Jutustelu 13 17.11.2007 00:12
gd240 moottorin vaihto? Tekniikka & Jutustelu 2 17.09.2007 14:46
Moottorin vaihto ja muutoskatsastus Tekniikka & Jutustelu 7 13.02.2007 09:15


Sivu luotu: 15:58 (GMT +2).