Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 29.06.2010, 08:06
G16AB G16AB ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 24.09.08
Sijainti: Oulun lääni
Viestit: 49
Perusasetus

Vitaralla kesäflunssa?


Monipisteruisku (-94 / 330 000km / konerempasta 35 000km) Vitara ruvennut nyhtämään kiihdyttäessä ja veto muutenkin huonontunut. Aivan kuin ei saisi tarpeeksi polttoainetta.
Suodattimen vaihto ei auttanut.
Tankissa tuntuu paine pysyvän, joten korkki lienee kunnossa.
Imu- ja alipaineletkustot tutkittu päällisin puolin.
Sähköpistokkeita "herkistelty".
Tulpat vaihdettu ja jakajan kansi+pyörijä tarkistettu.

Löytyykös nuhaisuusongelmaan ratkaisuehdotuksia??


Viimeksi muokannut G16AB : 29.06.2010 08:27
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 29.06.2010, 09:03
LaaLaa:n Avatar
LaaLaa LaaLaa ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 10.01.03
Sijainti: Lahti, Finland.
Viestit: 6.245
Perusasetus

Bensa pumppu vois alkaa olemaan tiensä päässä? Toinen vaihtoehto voisi olla ECU-boxi, mutta yleensä se tilttaa laakista eli bensan saanti loppuu tyystin.

Ja tietysti voisi olla joku anturi häiriökin

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja G16AB Näytä viesti
Monipisteruisku (-94 / 330 000km / konerempasta 35 000km) Vitara ruvennut nyhtämään kiihdyttäessä ja veto muutenkin huonontunut. Aivan kuin ei saisi tarpeeksi polttoainetta.
Suodattimen vaihto ei auttanut.
Tankissa tuntuu paine pysyvän, joten korkki lienee kunnossa.
Imu- ja alipaineletkustot tutkittu päällisin puolin.
Sähköpistokkeita "herkistelty".
Tulpat vaihdettu ja jakajan kansi+pyörijä tarkistettu.

Löytyykös nuhaisuusongelmaan ratkaisuehdotuksia??
__________________
~~~~~~~~~~~~~~
www.suzuki4x4club.fi
~~~~~~~~~~~~~~
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 29.06.2010, 12:22
G16AB G16AB ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 24.09.08
Sijainti: Oulun lääni
Viestit: 49
Perusasetus

Samoja arvailuja itselläkin,


Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja LaaLaa Näytä viesti
Bensa pumppu vois alkaa olemaan tiensä päässä? Toinen vaihtoehto voisi olla ECU-boxi, mutta yleensä se tilttaa laakista eli bensan saanti loppuu tyystin.

Ja tietysti voisi olla joku anturi häiriökin

Tilasin uuden pumpun ja lämpöanturin aamusella.

Mietin kyllä, että pumppukin menee tavan autoissa laakista, mutta jos...


Pitänee ajankuluksi tutkia vielä letkujen ja kalvorasioiden vuotomahdollisuudet (ja tukokset) tarkemmin. Yritys-erehdys -linjalla kait tässä on jatkettava...


Entäs lambda-oireet? Kun ei ole kokemuksia Suzukin oirehtimisesta, niin pitänee ottaa pistoke kokeeksi irti...
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 29.06.2010, 12:34
JiiPee JiiPee ei ole kirjautuneena
Moderator
 
Rekisteröitynyt: 13.08.03
Sijainti: Janakkala
Viestit: 6.381
Perusasetus

Nykiminen reilummassa kiihdytyksessä voi johtua myös huonoista tulpanjohdoista tai puolasta. Kiihdytyksesä rikastuva seos vaatii korkeajännitepuolelta enemmän potkua ja silloin huono johto/puola voi jättää kipinän tekemättä ja silloin nykii selvästi.

Ilmavuoto jossakin? Jarrutehostin, lisäilmaventtiili (jos on), imusarjan tiiviste?
__________________
Jukka
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 30.06.2010, 01:30
G16AB G16AB ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 24.09.08
Sijainti: Oulun lääni
Viestit: 49
Perusasetus

Ei löytynyt ilmavuotoja (vielä...),mutta


Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja JiiPee Näytä viesti
Nykiminen reilummassa kiihdytyksessä voi johtua myös huonoista tulpanjohdoista tai puolasta. Kiihdytyksesä rikastuva seos vaatii korkeajännitepuolelta enemmän potkua ja silloin huono johto/puola voi jättää kipinän tekemättä ja silloin nykii selvästi.

Ilmavuoto jossakin? Jarrutehostin, lisäilmaventtiili (jos on), imusarjan tiiviste?

Letkuja tukkimalla löytyi oireen muutos... viimeisenä tuli litistettyä sitten se jarrutehostimen letku ja kappas vaan, moottori rupesi tottelemaan kaasupoljinta. Kumma vaan, että jarruissa ei ole ollut mitään häikkää, eikä ole nytkään (ilmeisesti muoviset pihdit eivät litistä letkua aivan tukkoon).

Mutta ilo jäi lyhytaikaiseksi. Nyt matka-ajossa tuntuu selvästi moottorin epätasainen käynti. Aivan kuin joku pytty nikottelisi jatkuvasti (ei kait sentään venttiilivika...).
Mistähän löytäisi alkuperäistä vastaavat tulpanjohdot edullisesti?
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 30.06.2010, 06:12
Rekisteröimätön
Guest
 
Viestit: n/a
Perusasetus

venttiilivika helppo testata, paperi pakoputken päälle heilumaan, jos imasee putkeen sisään niin peli on selvä.

-Stade
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 01.07.2010, 19:26
G16AB G16AB ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 24.09.08
Sijainti: Oulun lääni
Viestit: 49
Perusasetus

No joo, tuli uusi pumppu ja vikakin taisi selvitä:


Taitaapi olla pumpun imupuolen sihtisuodatin tukossa....

Nyt olisi kiire saada pumppu vaihdettua. Kumpi vaihtoehto parempi:
- rälläköidä tavaratilan lattiaan huoltoluukku vai
- irrotella nöyrästi tankki irti ja asentaa huollettuna takaisin ?

Mille kohtaa tavaratilaa pumpun kansiluukku tankissa sijoittunee?
Liekö letkuja, putkia ja kaapeleita vaarassa?

Lattialuukku olisi jatkossa kätevä juttu...
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 01.07.2010, 21:11
puikkis:n Avatar
puikkis puikkis ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 21.10.04
Sijainti: Helsinki, .
Viestit: 157
Perusasetus

Kannattaa leikata noin 30cm x 30cm luukku, niin mahtuu ottamaan pumpun esiin. Takalattian takareunaan, 10cm keskilinjasta oikealle.

Jos poikittaiset palkit tankin edessä ja takana on mädät, kannattaa pudottaa koko tankki alas.
Kaikki letkut lähtee tankista oikealle.
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 01.07.2010, 21:18
G16AB G16AB ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 24.09.08
Sijainti: Oulun lääni
Viestit: 49
Perusasetus

Tattis!


Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja puikkis Näytä viesti
Kannattaa leikata noin 30cm x 30cm luukku, niin mahtuu ottamaan pumpun esiin. Takalattian takareunaan, 10cm keskilinjasta oikealle.

Jos poikittaiset palkit tankin edessä ja takana on mädät, kannattaa pudottaa koko tankki alas.
Kaikki letkut lähtee tankista oikealle.
Taidankin keritä vielä (?) 2010 Sommeloon tai sitten 201?.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Vitaralla mettään Matias Tekniikka & Jutustelu 1 09.10.2008 12:08
Talviajosta vitaralla.. Tekniikka & Jutustelu 11 04.10.2006 17:02


Sivu luotu: 02:10 (GMT +2).