Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 08.05.2010, 08:29
komulainen komulainen ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 27.08.08
Sijainti: Raahe
Viestit: 75
Perusasetus

lj turbo kysymys?


Rupes punanen turpon valo palamaan kun vähä polettaa. Katoin pellin alle on pikkasen oljyä ruikkinu ja siivisä tuntu väljää. Onkohan turpo tullu tiensä päähän vai kannattaako korjata?

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 08.05.2010, 08:38
Jande Jande ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 07.11.06
Sijainti: Posio, Finland.
Viestit: 652
Perusasetus

ihan normaalia et on vähän välystä, punainen valo syttyy sen takia kun ahdot nousee 0.6bar yli. ei ole vaarallista. vakio turbolla ei kannata yli 1bar ahtoja nostaa.

ja tahtoo nuo vakio turbot aina vähän tihkasta putkiin öljyä ja meneehäs se huohotinkin sinne imuputkeen joten pieni öljy turbon siivissä/putkissa on normaalia.

kannattaa tarkistaa hukkaportin kellon letku. (menee turbosta painepuolelta sellaiseen kelloon joka liikuttaa läppää 15cmpitkä letku)
ettei ole puhki/poikki.

muuten ei muuta kun kovaa ajoa...
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 08.05.2010, 09:04
komulainen komulainen ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 27.08.08
Sijainti: Raahe
Viestit: 75
Perusasetus

joo ahdot 0,9. Näyttäs että on kauemminki ruikkinu vähä turpon alareunasa kuivunutta karstaa. Kantsis varmaan parempi laittaa, mikähän turpo tuonne passais nätteiten? Pumppu laitettu hp:llä. Edellinen omistaja laittanu vapaavirta suodattimen semmosen lerssin nokkaan, voiko sen laittaa suoraan turpoon?
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 08.05.2010, 09:15
komulainen komulainen ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 27.08.08
Sijainti: Raahe
Viestit: 75
Perusasetus

näyttäs ahtopaine mittarin letku tulevan siihen 15cm letkuun ja se on ehjä.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 09.05.2010, 11:32
Jande Jande ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 07.11.06
Sijainti: Posio, Finland.
Viestit: 652
Perusasetus

no kyl se turbo kannattaa vaihtaa varsinki jos pumppu on päivitetty. saa vetoja ihan erilailla.
helpoin varmaan laittaa välilaippa pakosarjaan et saa paremman turbon siihen kiinni, kun yleensä pulttijako ei passaa suoraan.

sen suodatin kannattais laittaa sellaiseen paikkaan et saa kylmää ulkoilmaa. jos sen välttämättä haluaa pitää.
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 09.05.2010, 14:46
Rekisteröimätön
Guest
 
Viestit: n/a
Perusasetus

Mikähän ahdin se tuommoiseen 2L-T koneeseen ois paras vaihtoehto?
Lähinnä välilaipan, putkien vetämisen ja tehon kannalta?

t. satunnainen foorumin lukija
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 09.05.2010, 15:57
Krisse:n Avatar
Krisse Krisse ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 22.03.09
Sijainti: Kotka
Viestit: 1.105
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja komulainen Näytä viesti
Rupes punanen turpon valo palamaan kun vähä polettaa.
...
joo ahdot 0,9.
Onks toi punanen alkanu siis ihan itestään palamaan, ilman mitään ruuvailuja? Jos se ei oo ennen palanu niin sittenhän siinä on ollu ahdot max 0.5 nurkilla (=vakiotilanne) mutta jos se nyt on omia aikojaan alkanu työntää 0.9 ni sitte on kyllä jotain mennyt pieleen. Jos sitä taas on tuunattu ahtamaan enemmän kuin vakio niin sittenhän sen punasen kuuluukin palaa.

Omassahan ahdot nousi tonne 0.9-1.0 nurkille (sai ne kakkosella nousemaan jopa 1.2 asti jos oikei revitti) sen takia että hukkaportin kellon kalvo fuskasi ja hukkaportti oli aina kiinni. Tollanen se oli ilmeisesti ollut jo pitkään mutta kyllä mä laitoin sen heti kuntoon kun auton ostin, ei oo lukemani mukaan mikään terveellinen tilanne.
__________________
Paskaa tavaraa, huonoa palvelua ja kuitintonta varaosakauppaa tarjoaa rannikkogroup.fi
(perustelut: http://tinyurl.com/gmyvk6f)

wonk.sytes.net/76s/
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 09.05.2010, 20:39
komulainen komulainen ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 27.08.08
Sijainti: Raahe
Viestit: 75
Perusasetus

en oo ite mitään ruuvaillu. Kun en juuri mitään näitten päälle ymmärrä. Viime syksynä pumppu remontti hp dieselillä sillon ahdot 0,7 ja talvella, ei palanu punanen. Nyt ku kokkeilin lämä pohjassa niin 0.9 ja palaa valo
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 09.05.2010, 20:42
komulainen komulainen ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 27.08.08
Sijainti: Raahe
Viestit: 75
Perusasetus

Niin ja edellisestä omistajasta en tiiä mitä on ruuvaillu tai sitte ei.
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 09.05.2010, 22:03
Krisse:n Avatar
Krisse Krisse ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 22.03.09
Sijainti: Kotka
Viestit: 1.105
Perusasetus

No haiskahtaa sitte melkolailla samalta ongelmalta ku mistä tossa ylempänä kerroin, eikai ne mitenkään muuten ala itestään enempää työntämään?
__________________
Paskaa tavaraa, huonoa palvelua ja kuitintonta varaosakauppaa tarjoaa rannikkogroup.fi
(perustelut: http://tinyurl.com/gmyvk6f)

wonk.sytes.net/76s/
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Insa Turbo Dakar vai Insa Turbo Mountain? laattamies Tekniikka & Jutustelu 1 05.04.2010 19:19
M: Patrollin turbo kone,jarrusatuloita,turbo osia. tapsa4x4 O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 7 24.05.2007 12:34
garrett t 15 .kysymys turbo guruille Viitapiru Tekniikka & Jutustelu 11 01.12.2005 22:32
HJ-61 kysymys Tekniikka & Jutustelu 1 09.04.2005 14:05
lj 75 kysymys Tekniikka & Jutustelu 6 01.06.2004 17:47


Sivu luotu: 20:25 (GMT +2).