![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#1
|
||||
|
||||
![]() Hilux 170:een ei enää 33" kumejaAKE:n kanssa tänään käydyn keskustelun perusteella 33" kumeja ei saa hyväksyä Toyotan todistuksella jossa on kerrottu Hilux 170:n ja Tacoman olevan samaa mallisarjaa. Ne eivät sitä voi kuulemma olla, vaikka Toyota niin todistaisi. Max. rengas siis 170-koppaseen 31" tai vastaava millikoko, esim. 265/75R15 tai LT275/65R17. Sama pätee VW Taro/Hilux 110 suhteeseen, Taro ei ole Hiluxin mallisarjassa vaikka identtinen auto onkin. Kyseessä siis byrokratia, ei tekniset järkiseikat.
|
#2
|
||||
|
||||
![]()
Juu, byrokratia hyvinkin sillä eihän tuossa mitään järkeä ole. Eli kun valmistaja/ valmistajan edustaja ilmoittaa tuotteen olevan saman kun toisella markkina-alueella, niin Suomessa joku instanssi voi todeta että eihän se näin ole koska he niin päättävät. Hienoa.
Kyllä Suomi on hieno maa ![]() |
#3
|
||||
|
||||
![]()
Herää jälleen kysymys mielessä siitä että miksi ei Suomalainen korkeaksi mainostettu Tieto-Taito mene kaupaksi maailmalla.
Toyotahan olisi kohta maailman ainoa autovalmistaja jos se olisi vain hokassut palkata 80-luvun puolivälissä silloisen ARK:n koko henkilökunnan vaikka tuotesuunnitteluun ja kehitykseen. Maailma olisi pelastettu jo liki 30 vuotta sitten... Pitää olla Suomalainen Insinööri kertomassa Toyotalle mitä autoja he itseasiassa valmistavat... Uskomatonta säätämistä, olisikohan se isokin vahinko jos tuonne laitokseen vaikka harhaituisi pikku pommi tai jotain joka toimisi ison luudan tavoin ja lakaisisi sieltä kaiken turhan paskan vaikka... kaatopaikalle. Voi meitä poloisia... |
#4
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
__________________
KYM ## Ennen veti 4/4 nyt enää 1/2. Muta lentää silti samalla kaarella.! |
#5
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
voi perttala, pitää koittaa veivata ne laput joissa taro ja hiluxi on samaa pataa tüv:in mielestä, voisin laittaa ne -MaTTi-:lle ja sittenpä se selviäisi kelpaako ne mihinkään ja tulisivat sitten kunnolla jakoon... nämä liput on ln110 kopalle. Saksanmaalta vois löytyä tuohon ln170 koppaan kans joltakin kromipuskuri/kaari /vannekauppiaalta tüv laput renkaista ja vanteista... |
#6
|
||||
|
||||
![]()
Mulle vois kelvata kans tietolippu 4Runnerin osalta 33" kumppareihin. Se taitaa olla aika selkeesti jenkkilässäkin käytössä ollut kanpe.
__________________
X--------------?---------------X--------------?---------------X Videoita -> http://www.youtube.com/user/SuurJuomari |
#7
|
||||
|
||||
![]()
Jos tässä tapauksessa valmistajan edustajan paperi ei kelpaa, niin tüvipapereilla ei tee senkään vertaa.
__________________
Harbor Cruisers |
#8
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() |
#9
|
||||
|
||||
![]()
Miepä laitan sulle postia.
|
#10
|
||||
|
||||
![]()
__________________
X--------------?---------------X--------------?---------------X Videoita -> http://www.youtube.com/user/SuurJuomari |
#11
|
|||
|
|||
![]()
Juu, byrokratia hyvinkin sillä eihän tuossa mitään järkeä ole. Eli kun valmistaja/ valmistajan edustaja ilmoittaa tuotteen olevan saman kun toisella markkina-alueella, niin Suomessa joku instanssi voi todeta että eihän se näin ole koska he niin päättävät. Hienoa.
Valitus EU:n tuomioistuimeen on aina mahdollista jos koetaan että AKE:n päätös on syrjivä. Meillähän on EU:ssa olessamme oltava samat säännöt kuin muualla euroopassa. AKE ja tulli, nämähän ovat laitoksia Suomessa, missä EI välitetä mitä eu sanoo yhdenvertaisuudesta. |
#12
|
|||
|
|||
![]()
Synkkää.
Vaikuttaako tämä takautuvasti jo muutoskatsastettuihin? |
#13
|
|||
|
|||
![]()
Täällä olisi kans tarvetta lapulle, 33" olen suunnitellut Runnerin alle, jos -Matti- viitit laittaa postia!
|
#14
|
|||
|
|||
![]()
Lukemista joutilaille http://www.elisanet.fi/halli/teron/akelle/T_vai_C.html
|
#15
|
||||
|
||||
![]()
En ny lukenu ihan tuota edellistä linkkiä kokonaan,mutta en ihmettelisi jos vaikka se olisi ollut koko rengas/mallisarja jutun alkuun paneva voima...
Katsokaas kun se nyt on vaan semmoinen asia että ihminen jolla on huono itsetunto/liian vähän painoa m....ssa,ja joka on päässyt tarpeeksi määräävään asemaan,on taipuvainen yhdenkin ihmisen joka kykenee osoittamaan että olet jossain asiassa väärässä,tähden panemaan kaiken puhtinsa sen asian eteen että minulle ei v.....lla,ja että kun yksi uskalsi olla eri mieltä niin kaikki kärsii...Pääasia että saa päättää asian niinkuin haluaa. Tällä taudilla oli joku lääketieteellinen termikin... Mutta onko kenelläkään tietoa että renkaita olisi karannut maantieajossa vetolaite,tai ohjauslaite vaurioiden takia tapauksessa että maastoautossa on isommat renkaat kuin alunperin,ja että syy olisi ollut juuri siinä? Niin ja saattaahan olla niinkin että organisaatio uudistuksessa on joku jäänyt ilman jakkaraa,ja viimeisinä töinään on päättänyt hoitaa hommat niin että ainakin joku muistaa... |
#16
|
|||
|
|||
![]()
käsitinkö oikein että sinä MATTI sinä siis kosautit tän jutun 33" renkaista hilux 170:seen , ja oikeen soittelit akeen huomattuasi vääryyden. mahdat olla todella pätevä mutta joskus vois olla viisaampi ihan joka asiasta soittelematta ja ruikuttamatta.
tässä maassa on varmasti jotain parempaakin tekemistä kuin vääntää kättä 2mm renkaan korkeudesta -kiitos- |
#17
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Ja sitten tuohon teron tekstiin: tero ja eräs toinen taunuspalstalainen sai jo tapeltua läpi sen, että auton ulkopellit ei määritä sen mallisarjaa. No, nyt jatkotaisteluna on varmaan juuri tuo african P100 cortina, jolla saisi taunukseenkin leimattua esim. rooverin kasikoneen, tai sitten taistellaan edelleen, jotta mk3 cortinaan saisi sierran 2.8i. Taunuksen MK1 -malliin se on jo tapeltu... Viimeksi muokannut Viipo : 16.12.2009 02:04 |
#18
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Joku toinen "kosautti" ja AKE:sta soitettiin mulle että tällä lapulla ei tällasia muutoksia tehdä, kun huomasivat että tällä kupongilla on eräskin Hiluxi leimattu. Ja mun mielestä ei oo oikein kuuluttaa täällä että 2 mm sinne tänne ei haittaa, jos se oikeesti haittaa leiman saamista. Joku saattaa jonkin yksittäisen vakuuttelun perusteella ostaa uudet kumit, joita ei sitten saa leimattua. Mun mielestä on järkevää siihen puuttua kun 100% varmuudella tiedän kuinka nämä asiat on! |
#19
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
|
#20
|
||||
|
||||
![]()
Ei.
|
#21
|
||||
|
||||
![]()
Eli syrjäkonttoreilla saa leimattua kyllä hetkellisesti 33" tennarit taroihin ja 170-hilukseihin, mutta seuraavalla viikolla tulee kutsu akelta uusintakatsastuksen... tai vissiinkin TraFilta...
Mutta silti kaikkien kanttilaatikkoladojen 1200s-2107 ja kaikki siltä ja väliltä suurin vertailumalli on edelleen 1.7 i -koneella varustettu värkki :P |
#22
|
||||
|
||||
![]()
Kertokaas viisaammat miten muutos katsastukset toimii muualla EU:n alueella eikös katsastus ole mahdollista missä EU maassa tahansa.
Eikös ne pykälät pitäs olla samat meille kaikkille tässä pahuksen kolhoosissa. |
#23
|
||||
|
||||
![]()
Pitäisihän ne periaatteessa olla, mutta taitaa tässä(kin) asiassa Suomi rikkoa EU- säädöksiä. Kyllähän esim. Saksaisen TÜV:in hyväksymällä kikottimella pitäisi laillisesti voida ajaa Suomessa ja tänne se saada tietääkseni myös leimattua, mutta niin se ei mene jos ei Suomen pykäliä täytä.
|
#24
|
|||
|
|||
![]()
muutoskatsastin oman Taroni 285/75/16 rengastukselle tietämättömänä että sellasta ei edes kuuluisi saada leimattua ln110 koppaan ,samalla katsastin 2l-t moottorin siihen,mietin vain että onkohan mahdollista saada katsastettua pienempiä renkaita halkaisialtaan otteeseen eli vaikka 33*12,5/15 kokoa.
|
#25
|
|||
|
|||
![]() Auto??
Joo-o ei oo uutta tarinaa ku muistelen valtion byrokratiaa.Jos kertoisin joka jutun valtion byrokratian kukkasista esim.puolustusvoimien toimesta ni saattaisin syyllistyä johonkin rikolliseen.Mut pointti on siinä et tää on ihan tyypillistä valtion toimintaa,kunnissakin kunnostaudutaan pienemmissä piireissä mutta meille ihmisille on autoja koskevissa laeissa ja säädöksissä kysymys AUTOISTA,valtion virkamiehille jostain ihan muusta.Ei ne tajua et pitäs ajatella sitä autoa ja ihmistä.AKEhan ei ymmärrä autosta mitään mitä ei oo paperille kirjoitettu.Ja niihin papereihin on kirjoitettu mitä sattuu.Eihän ne tyyppikatsastus insinöörit ole tekun jälkeen autoon koskeneetkaan.Olisittepa kuulleet keskustelun jonka kävin toyotan tyyppi katsastusinsinöörin kanssa.Hänellä oli teoria kuinka kauan hiluxin pyöränlaakerit kestää -44 offsetin vannetta ja 35"rengasta.Se teorian olen osoittanut vääräksi.Ja AKEn viisaat tietää autoista yhtä paljon,ja edelleen pitäis olla kysymys autoista eikä pykälänikkareiden sanamuotojen viilaamisesta.Tää homma olis eri jos AKEssa olis joku joka ymmärtäis autojen päälle (mun puolesta esim.nimim.MATTI)ja se tulkitsis niitä pykäliä JÄRJEN kanssa eikä jonku lainsäätäjän houreitten mukaan.
|
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Myyty 6.50 16 kumeja | Lavamitsu | O/M/V Renkaat ja vanteet | 5 | 23.01.2010 20:07 |
Ostetaan O: "16 kumeja | Lerssinen | O/M/V Renkaat ja vanteet | 3 | 12.07.2009 21:26 |
"O" hilux u-pultit. riihimäen seudulta. ei enää | tjl | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 0 | 20.11.2007 16:11 |
ostetaan 2kpl 31/10.5/15 kumeja | O/M/V Renkaat ja vanteet | 0 | 22.11.2006 16:42 | |
pit bull kumeja. | POHTO | Linkit | 1 | 11.04.2006 15:53 |