![]() |
![]() |
|
Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#1
|
||||
|
||||
![]() Hilux MARTTILaitetaan tämäkin rojektiksi kun on pitkin syksyä laiteltu sitä sun tätä. Elikkäs tuli hankittua tälläinen Hiluxsi työautoksi: Ensitöikseen tuli maalattua alaosa vihreäksi. Työajossa tuli väistettyä Kehä 1 :sellä VW Poloa ja tuli vähän vaurioita keulaan niin tuli osuttua valopylväseen: sain lopulta työautoksi Hiacen ja Hiluxsi jäi harrasteautoksi. Kulmassa ajelessa eturenkaat tuppas ottaa kiinni sivuputkiin,niin tuli lyhennettyä noin 3cm: http://forums.offipalsta.com/album.p...ictureid=49746 No hitsauksen jälkeen renkaat ottaa kiinni sisälokaariin ![]()
__________________
RJ,Runner,LandRover,Hilux,Hilux,LJ,Hilux,W/T, SJ410 Viimeksi muokannut Greenday : 20.01.2010 20:08 Perustelu: Lisätään kuvia ja tekstiä |
#2
|
||||
|
||||
![]()
Offin jälkeen:
Poika risti Hiluxin sitten MARTIKSI Car:s leffan pohjalta, varsinki kun näki talvirenkailla ![]() Tuli ostettua Rought Countryn iskarit (4"-5")joka kulmaan + ohjausiskari, ajo Kulmassa oli helpompaa ja pitoa riitti. Jäi kaipaamaan ohjaustehostinta...niin tämä puolivuosi vedetään pikakerrannolla. Nykyaikana ollaan menossa konerempassa syy tässä: Elikkäs turbon öljynpaineletku meni rikki,jakopäänhihna +ohjainlaakerit hirttikiinni+nokkapukit halkes tommottii pientä... Tästä alkaa varsinainen projekti...tavotteena olisi saada moottori kuntoon ja sen jälkeen ohjaustehostinta peliin,vinssiä,välitykset,mahdolliset lukot,kuvia päivitetään moottorinosalta ja kaikki vinkit on tervetulleita ![]() No tästä lähetään asentaa näitä:
__________________
RJ,Runner,LandRover,Hilux,Hilux,LJ,Hilux,W/T, SJ410 Viimeksi muokannut Greenday : 20.01.2010 20:34 Perustelu: Lisätään kuvaa ja tekstiä |
#3
|
||||
|
||||
![]()
Tuli laitettua jo Turbo paikalleen uudella öljynpaineletkulla,nyt pitäisi
kestää. Tein uudet kierteet turbon päähän kun tää teräspunottu letku on vähän paksumpaa niin liittimetkin on isommat. Piti vähän modifoita,että mahtu letkut olee rinnakkain. Käytetty keinuvivusto tuli jo eilen postissa,nokkapukit sai käyttöön ![]() Toyota 2L koneensulake näköjään toimi:
__________________
RJ,Runner,LandRover,Hilux,Hilux,LJ,Hilux,W/T, SJ410 Viimeksi muokannut Greenday : 20.01.2010 20:43 Perustelu: Lisätään kuvaa ja tekstiä |
#4
|
||||
|
||||
![]()
No niin ,nokkapukit on tullu vaihettua ja jakopää korjattua.
Puristuksetkin tuli siinä samalla mitattua,ja venttiilit säädettyä+uudet öljyt ja suodatin. Vanhalla turbolla tuli suuoritettua koeajo,niin kyllä joutu vaihtaa uudet sisuskalut Tässä näkyy toi syy: Elikkäs puskee pakopuolelle öljyä ja onhan niissä lakereissa poikittais klappia. Tässä vaihto meneillään ![]() Täytyy sanoa ,että tosta korjaussarjasta tuli hyötykäyttöön pakopuolen tiiviste ja laakerit ,joutu vanhat laittaa imupuolelle kun ovat paremmat kun noi mitä tuli mukana. No kone käy hyvin korjatulla turbolla, ei savuta ollenkaan tyhjäkäynillä,elikkäs voi sanoo...Turbo CT20 sai jatkoaikaa,mutta P***KA Turbo se on laakeroiniltaan ja tivistyksiltään verattuna Garret 20GT:N ,joka vaihtuu,jos Martilla päästellään pitempään.
__________________
RJ,Runner,LandRover,Hilux,Hilux,LJ,Hilux,W/T, SJ410 Viimeksi muokannut Greenday : 24.01.2010 18:48 Perustelu: Lisätään kuvaa ja tekstiä |
#5
|
||||
|
||||
![]()
No,niin tässä on tätä korjauslistaa mitä viimeaikoina on tullut tehtyä Marttiin:
-Vahvistettu ja hitsattu runkon poikittaispalkkia -Runkon yksi reikä korjattu -Koria hitsttu vesitiiviksi ohjaamon osalta ja vahvistettu penkin kiinnitykset -Kuskin ovi korjattu roikkumasta eli saranatapit -Jarrut laitettu ympäriinsä ja ilmauksen kanssa edelleen ongelmia, tiivisteet vaihdettu jarrupääsylinteriin,mutta vielä ei tule painetta kunnolla, jatketaan harjoituksia. Tässä suunnitelma vinssipedistä,toi Bilteman vinssipeti aihiona ![]() Tuleekohan tosta nyt mitään kun on 4:llä M12*35 pultilla kiinni poikittaispalkissa? Viimeksi muokannut Greenday : 27.01.2010 12:23 Perustelu: Lisää kuvaa ja tekstiä |
#6
|
|||
|
|||
![]()
voipi olla et joudut jossain vaiheessa vahvistelee, tosin eihän martti nyt kauheen painava oo et voi hyvin kestääkki.
|
#7
|
||||
|
||||
![]()
mitä tommonen kiinan turbon korjaus sarja makso?
tasapainotitko siipiä, ja akselia? vai laitoitko vaan samaan asentoon toisiinsa nähden ku purkaessa? |
#8
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
siihen valopylväseen Kehä 1:sellä ![]() Pitää hommata vinssi nokalle ja eiku koeponnistaa ![]()
__________________
RJ,Runner,LandRover,Hilux,Hilux,LJ,Hilux,W/T, SJ410 |
#9
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Samaan asentoon kuin purkaessa,ei ole kuin tehdastasapainotus. Hyvin toimii...muttaen tiedä kuinka pitkään. En suosittele korjamaan mitään CT20:siä. Tämäkin korjaussarja on valmistettu varmaankin Kiinassa ja ainot hyvät osat oli laakerit 2 kpl=niin hinta niihinähden kallis.Kannattaa vaihtaa hyrrä merkkiä ![]()
__________________
RJ,Runner,LandRover,Hilux,Hilux,LJ,Hilux,W/T, SJ410 |
#10
|
||||
|
||||
![]()
Jaahans, johan se on peti löytänyt paikkansa.. Hyvä ettei minun tarvinnut sitä takaisin alkaa hilaamaan.. Kai sitä 30 päivä sitten kulmaan mennään?
|
#11
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
aattelin vaan että eikö se sama sarja käy tohon ct26seen |
#12
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() ![]() ![]()
__________________
RJ,Runner,LandRover,Hilux,Hilux,LJ,Hilux,W/T, SJ410 |
#13
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
käyttää sarjan mukana tulevia osia. Korjaus olisi maksannu osineen ja töineen sellaiset 450e Turbotekniikkalla Malmilla. Olisi helpompi ollut silloin hankkia Garret GT20:n 970e,kuin alkaa korjata CT20:stä. Teeseitse ja kärsi versio 39e tosiaan,mutta kestääkö?Sen aika näyttää ![]()
__________________
RJ,Runner,LandRover,Hilux,Hilux,LJ,Hilux,W/T, SJ410 |
#14
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() |
#15
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]()
__________________
RJ,Runner,LandRover,Hilux,Hilux,LJ,Hilux,W/T, SJ410 |
#16
|
|||
|
|||
![]()
köyhiä se vaan koittelee... =) voisin tällä kertaa varailla ite vinssiapinan paikkaa jos saat auton kondikseen.
|
#17
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Kiinalaiset jarrupääsylinterin korjaussarja stefat eivät pelanneet ![]() ![]() ![]() Kiinasta ei kannata ostaa kuin näköjään Vinssi,siinä on minimi toleranssi mihin ne pystyy ja sekin on purettava heti uutena ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]()
__________________
RJ,Runner,LandRover,Hilux,Hilux,LJ,Hilux,W/T, SJ410 |
#18
|
|||
|
|||
![]()
juurikin näin.
|
#19
|
|||
|
|||
![]()
Sitte jos on ilmavikaa vielä ton jarrupääsylinterin kumien vaihdon jälkeen,niin kannattaa vaihtaa kaikki jarruletkutkin. Ite etin ilmavian aiheuttajaa helvetin kauan hojosta kunnes selvis et jarruletku pullisteli vanhuuttaan....
__________________
Luigi- |
#20
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
tuntuu kyllä siltä jarrupääsylinteri vialta koska ei yhtään tule painetta ja järjestelmässä ei koneella ilmatessa näkynyt ilmaa,jarruletkut on vastikään uusittu pidemmät eikä vuotoja näy ja työsylinterit ovat nekin kunnossa. Pääsylinterissä voi olla syöpymää jolloin uudet stefatkaan ei auta ![]() Ennen toimi siten,että yksi pumppaus polkimella ja otti ylhäältä. Ilmasin,mutta ei löytynyt ilmaa järjestelmästä,niin aloin vaihtaa niitä pääsylinterin stefoja,samalla säädin jarrukengät takaa lähemmäs. No nyt ollaan tosiaan ilman jarruja ![]()
__________________
RJ,Runner,LandRover,Hilux,Hilux,LJ,Hilux,W/T, SJ410 |
#21
|
|||
|
|||
![]() |
#22
|
||||
|
||||
![]()
Toivottavasti tuo rungon pään poikkipalkki ei ole kovin mätä, muuten menee varmasta mutkalle. Kovilla se on ehjänä ollessaankin, kun vinssi vetää sen verran ylempää.
Saattaa tuo vinssipeti kestääkin, mutta en yllättyisi jos saat sen joskus solmuun. ![]()
__________________
Size does matter, Sisu A-45 projekti
Sisu-harrastajien palsta, SISUA.net Myydään: Pajeron osia, Uusia ja käytettyjä maastokuorma-auton renkaita, 50-80 luvun euro ja japsi henkilöautojen osia, sekä perseestä perämoottoriin! |
#23
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() Toivottavasti kestää...vois tietysti vetää viellä kolmiopalat tueksi alapuolelle siten ,että yltää pulttiliitoskohtaan runkosta? Tässä oli ideana se,että saa ton vanhan karjaraudan takas (32,8kg punnittu). Tosta uudesta pedistä lähtee vain sivuun ja ylös yhdet putket,kunhan valmistuu. |
#24
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]()
__________________
RJ,Runner,LandRover,Hilux,Hilux,LJ,Hilux,W/T, SJ410 |
#25
|
|||
|
|||
![]()
onneks olkoon...=)
|
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
O: Hilux 4x4 | Morjenz | O/M/V Ajoneuvot | 0 | 23.03.2007 01:17 |
Hilux D4D ei käy | Rekkules | Tekniikka & Jutustelu | 7 | 28.01.2007 21:12 |
O: Hj/Hilux | O/M/V Muut | 4 | 12.03.2005 19:14 | |
Martti Järventie HPK:hon! | Laskos | Jääkiekko | 2 | 12.02.2003 11:32 |