![]() |
![]() |
|
Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#1
|
|||
|
|||
![]() AMC Eagle STW limited 1984 ja STW 1981Tuolla Linkit osiossa oli muutama sananen minun AMC Eaglesta... Tässäpä on tuon mun Eagle-projektin kuvia vuosien varrelta. EDIT: laitoin tänne myös linkin toisesta Eaglestani... kolmannesta ei kerrottavaa... vielä.. Nyt on tuo eteneminen ollut vähän verkkaisempaa, mutta autotallin valmistuttua kait tämäkin etenee sitten rivakammin. ![]() Ulkokuori näyttää aika hyvältä, vai mitä... ![]() ![]() Konehuoneessa mätäkukko on päässyt juhlimaan... ![]() Kun irroitti lokarin, niin sama kohta sisäpuolelta oli aika karun oloinen. Saumatkin ovat aika ilmavat... ![]() Jonkin verran piti palkkia uusia. ![]() Hornetista paikkapeltiä tilalle. ![]() Toinen puoli (akkuteline ja lokari) ei ollut sen parempi. ![]() Pois se mikä pahentaa! ![]() Ja uutta tilalle. ![]() Hornetin peltiä reijän tilkkeeksi. ![]() Maalia pintaan ja uusia osia paikolleen. ![]() Puhtaita osia on kiva asentaa. Liotus sitruunahapossa saa ihmeitä aikaan... ![]() Melkein kaikki kulutusosat meni uusiksi. ![]() Jarrut myös... ![]() Oli sitä ruostetta muuallakin... ![]() Etuperäkin tuli putsattua ja tarkistettua. ![]() Yleiskuva pohjasta. Aikalailla massan alla ruosteita ja pari reikääkin mahtuu tähän näymään. Varapyöräkotelo on puhki. (mikäs varapyöräkotelo se on kun ei siellä ole rengastakaan!) ja sen oikealla puolella on vahvikkeen vierestä mennyt puhki. ![]() Kuskin puolen lehtijousen pesä. Näyttää aika pahalta, mutta kovaa peltiä. Hakkasin kaikki epäilyttävät paikat (siis koko pohjan) vasaralla, niin tämänkin ja toisen puolen. Ei pienintäkään tarvetta hitsata! Pyörän koteloissa sitten onkin ainakin 4 läpeä, ja kaikissa kaksoispellitys... ![]() Tässä roikkuu elektrolyysissä putsattuja ja maalattuja takapään osia. Eikä tässä vielä kaikki... ![]() Tässä on Eagle nostettu korkealle pohjan puhallusta varten. Homma tuli hoidettua kesällä , samoin pohjan maalaus. ![]() Sen jälkeen ei ole paljoakaan tapahtunut. Paitsi taka-akseli on putsattu ja uudessa maalissa. Vuorossa olisi putkistot, jouset, akseli ja muutama muu "pikku asia"... No, tuon maalaamishomman jälkeen olen rakentanut autotallia. Joten ihan laiskana ei olla kuitenkaan oltu. ![]() Jatkoa seuraa... ihan varmasti. Ai niin. Toinen Eagle odottelee laittoa. Ja sitä ei entisöidä! Siis tätä... ![]()
Viimeksi muokannut juhapih : 19.07.2013 00:31 |
#2
|
||||
|
||||
![]()
Hyvältähän se näyttää!!
![]()
__________________
|
#3
|
||||
|
||||
![]()
Hienoa, taas yksi ei-niin-tavallinen projekti.
![]() Mikäs tekniikka tuossa olikaan, jotain Jeep pohjaista?
__________________
Size does matter, Sisu A-45 projekti
Sisu-harrastajien palsta, SISUA.net Myydään: Pajeron osia, Uusia ja käytettyjä maastokuorma-auton renkaita, 50-80 luvun euro ja japsi henkilöautojen osia, sekä perseestä perämoottoriin! |
#4
|
|||
|
|||
![]()
Joo, eipä tämä kovin tavallinen peli Suomessa ole. Tämä on (mitä todennäköisimmin) ainoa 84-mallin Eagle Suomessa. USA:n lähetystön entinen auto. Kaiken kaikkiaan näitä on nykyisin 9 kpl maassa. 4 tuotiiin uutena yksityisesti ja loput tavalla tai toisella viimeisen 20 vuoden aikana.
AMC Eagleja tehtiin 1980- 1988. Chryslerin alaisuudessa ei tehty yhtään oikeaa Eaglea, vaan ne myöhempien aikojen etuveto Eaglet olivat joko Renault- tai Mitsubishi-sukua. Koneena tuossa on AMC:n 258 kutonen, sama konehan päätyi sittemmin Jeepin nokalle. Vaihteisto on T-5 ja jakolaatikon virkaa hoitaa NP, jossa ei ole hidasta aluetta, mutta visko on. Taka-akseli on dana 35c ja edessä on kavennettu dana 44 (?) ja sen jatkeena vakionopeusnnivelillä varustetut vetarit pyöriin. Vanhoissa oli jatkuva 4-veto ja uudemmissa etuvedon sai pois. Tuossa koneessa on aivan oma lohkonsa verrattuna muihin AMC tai Jeep 258 koneisiin. Siinä on nimittäin kuskin puolella valettu kiinnityskohta tuota jäykkää etuakselia varten! Tuo ilmassa roikotettava harmaa 80-mallinen Eagle on juuri lähdössä Tattarinsuolta Helsingin romuautotarhalta! |
#5
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() ..on näköjään päässyt ruoste "vähän" raiskaamaan, kiva katsoa että jotkut jaksaa noita rakentaa uusiksi! Asiallinen peli ja tosiaan harvinainen.. enpä ole ikinä tollasta edes liikenteessä nähnykkään, kuvia sentään joskus. |
#6
|
|||
|
|||
![]()
No dana 30 tuo etuperä on... Tarkistin tuolta Eagle nest sivuilta. Tuohan on samaa sukua kuin Volvojen perät. Tohon piti laittaa Voovosta kansi, mutta kun se käsillä ollut oli ruosteisempi kuin oma, niin...
Yksi 4.0 kansi on jo varattuna, mutta taitaa mennä toiseen 258 koneeseen, kun päätin tään entisöidä ja joskus viedä museoleimallekin. ![]() |
#7
|
|||
|
|||
![]()
Löysin kuvan just (ameriikassa) valmistuneesta Eaglesta. Tävverran kun saisi Jeepin alustalla sitä kammettua irti maasta ja alle 35 kumit, niin...
![]() |
#8
|
||||
|
||||
![]()
Heh, taitaa nosturin jatkona olevan kopan varalle olla jo suunnitelmia..
Tsemppiä, uudessa tallissa kiva rakennella. |
#9
|
|||
|
|||
![]()
Joo, ja Harmaan vakiotekniikallekin on jo paikka katottuna...
![]() |
#10
|
|||
|
|||
![]()
Tähän mustaan Iikleen sain uuden maton Ameriikasta asti... Tommoinen teddykarhun nahka.
![]() Väri sattui hyvin kohdalleen, sopivuutta ei ole vielä testattu. ![]() |
#11
|
|||
|
|||
![]()
Tätä on alettu hitsaamaan uuteen talliin päästyään. Lattioissa on jonkin verran hommaa. Ei paljoa, mutta aikaa ei tahdo vaan löytyä.
Tämmöstä repsikan puolella... Kuskin puoli saa saman käsittelyn piakkoin. ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Tommosta on siinä samalla hierottu valmiimmaksi samalla kun talliakin on viimeistelty... ![]() |
#12
|
||||
|
||||
![]()
Hieno suomi-kustom rambler...!!! Back off roiskeläpät kruunaavat kokonaisuuden.
![]()
__________________
Size does matter, Sisu A-45 projekti
Sisu-harrastajien palsta, SISUA.net Myydään: Pajeron osia, Uusia ja käytettyjä maastokuorma-auton renkaita, 50-80 luvun euro ja japsi henkilöautojen osia, sekä perseestä perämoottoriin! |
#13
|
||||
|
||||
![]()
rämpylän ja eaglen näin iha livenä kopanhaku reissulla. kyllä ovat komeita autoja molemmat!
![]()
__________________
Offroad Team KeTTu TyTöT/ Lauri Full Size Jeep Master Fabricator VALMET = Rerentless reliability |
#14
|
||||
|
||||
![]()
Komia kilipi on kyllä
![]() ![]()
__________________
Kaikilla on makunsa, sano mäyräkoira kun pallejaan nuoli . |
#15
|
|||
|
|||
![]()
Niin tuo Americanin... Juu tein tuon AIN-OO kilven aikonaan Tampereen Hottentotti souhun. Kun tuo Hardtop on 99% tod näk Suomen ainoo American 440H Hardtop.
![]() |
#16
|
|||
|
|||
![]()
Tätä on tullut taas pikkuisen työstettyä...
Lattiat on paikattu, pyöränkotelossa olisi vielä yksi reikä. ![]() Eristematot meni uusiksi... ![]() Ja uusi matto sopii tosi mainiosti ![]() |
#17
|
|||
|
|||
![]()
Pitkästä aikaa laitetaan tietoo...
![]() Kontti... ![]() Tilttiratin sovittelua... Amc Eaglen akseliputki, mutta sähköt on erilaiset... ![]() ![]() Amerikan paketissa oli esim uusi tankki puhkiruostuneen tilalle. ![]() Pitsihelmaa piti ruveta paikkaamaan. Viimeinen hitsuuhomma koko pelissä, onneksi. ![]() Ja onhan tuolla alustassa tehty vaikka mita... kaikki putket on uusittu, iskarit, puslat, putket, letkut ja iso kasa muutakin osaa Ameriikan paketeista löytynyttä... |
#18
|
||||
|
||||
![]()
Tuota rattia ja rattiputkea kun kattelen, niin on erehdyttävän samannäköinen kuin Jeepeissä, mikä ei sinänsä ole ihme kun samaa puljua olivat.
..tästä taasen päästään siihen, että eikös toi Jeepeissäkin käytetty akseliputki ole GM:n tuote? Ihan täsmälleen samannäköisiä on noissa 80-90- luvun GM:issä aika monessa, monitoimiviiksikin on kovin samannäköinen. En tiedä tosin auttoika tämä spekulointi yhtään mitään ![]() Siistin näköistä hommaa, on ollut tuossa kikottimessa paljon duunia! Ei ole kovin usein tullut AMC:n Eaglejä täällä vastaan. Viime loppukesästä Californiaa kierrellessä näkyi pari farkkua. Hieno peli ![]() |
#19
|
||||
|
||||
![]()
Sehän on jo hyvällä mallilla ja kesällä jo liikenteessä?
|
#20
|
|||
|
|||
![]()
Juu, tuo akseli on samaa perhettä kuin Jeep ja GM-jutut. Noita on nurkissa... Jeepit tosin ei ole tilttejä. Mutta sen verran on eroavaisuutta, ettei syystä tai toisesta ole suoraan vaihtokelpoisia. Liittimet ym samoja, mutta jokin sitten mättää... esim toisessa virtalukko työntää virtakatkaisijaa ja toisessa sitten vetää... Toisessa valonvaihto jalkapolkimella, toisessa vasemmassa viiksessä. Kaikkee tuommoita pientä... ja konehuoneen puolella olevat akselit ovat erilaisia.
Koetan laittaa ajo- ja katsastuskuntoon ja sitten ulkopuolen viimeistely joskus myöhemmin. No pahimmat pintaruosteet kai pitää jotenkin piilottaa. ![]() Tuon verran tuli leikattua uutta paikkaa... ![]() |
#21
|
|||
|
|||
![]()
Puolessa vuodessa tapahtunutta...
Kone putos kesällä paikoilleen... ![]() Varaosa-autosta takaluukku. Piti hitsata ja tinata, mutta oli se parempi kuin oma. ![]() Lasi vaihdettiin, ruosteet poistettiin tuulilasin karmista ja kojelauta siistittiin. ![]() ![]() Vaihtotuulilasia kiillotettiin ceriumoksidilla, kun siinä oli lasinpyyhkijän naarmu. ![]() Pahimpia kohtia paikkamaalattiin. Joskus piti mennä peltiin saakka... ![]() ![]() Oviaukossa oli saumat päässeet ruostumaan. Korjata piti nekin... ![]() Takakulmassa oli ikäviä ruostekukkia, joista piti päästä eroon. ![]() Lampun kiinnityskin vaati osansa. ![]() Takapää aika valmiina. Kuvassa näkyy peräkoukku, joka löytyi varaosa-autoksi hommatusta AMC Concordista. Se on Eaglea vieläkin harvinaisempi lintu Suomessa! ![]() Nokka samoin. Maskia pitää vielä maalata ja laittaa romiteippiä. Sumarit on "alkuperäiset" Marchalit, Mussesta tosin... Omat oli kadonneet. Ja nosturikin tuli hommattua kesällä. Kyä ny helpottaa asennushommat. ![]() Ja onhan tuossa ollut paljon muutakin, mutta tuommoinen se nyt on... Ai niin... Tuommoinen neliveto ilmestyi talliin... ![]() Viimeksi muokannut juhapih : 18.09.2011 21:11 |
#22
|
|||
|
|||
![]()
Saattaapi olla sama kotka, mikä isäukolla oli yhdeksänkymmentäluvulla hallussaan?
Hienoa restaurointia, hatun-noston ansaitsee kyllä. |
#23
|
|||
|
|||
![]()
Niin kuin tässä ei olisi ollut tarpeeksi, niin lokakuulla 2011 hommasin toisen samanlaisen... Oikeastaan jo kolmashan tämä on. Jeeppi ulkoruokintaan ja uusi lintu sisään.
Nyt oon sen verran laiska, että en jaksa alkaa kirjoittamaan koko juttua uusiksi, joten laitan linkin tuonne AMC kerhon sivuille. Olkaapa hyvät! http://www.amccf.com/yabb2/YaBB.pl?num=1320605393/all Mustaa lintua oon hieman saanut eteen päin, mutta ei se oikein ole edennyt. Kannen kopan hommasin EBaystä noin 6 vuoden etsinnän päätteeksi. Tuo alumiiininen vanha race osa sai polttomaalia pintaansa aikamoisen siistimisen jälkeen. ![]() ![]() Viimeksi muokannut juhapih : 28.10.2012 22:42 |
#24
|
|||
|
|||
![]()
Tämä musta Eagle ei ole edennyt kovinkaan paljoa noista melkein vuoden takaisista otoksista. Toisaalta olen saanut tehtyä melkein valmiiksi toisen Eaglen!
Hommasin aika pahaan kuntoon päässeen 81-mallin Kotkan. Sen kehityskertomusta voi lukea tuosta...> http://www.amccf.com/yabb2/YaBB.pl?num=1320605393/all Tämmöisestä alettiin... ![]() ja tässä ollaan. ![]() Ai niin tuo kuvissa vilahtanut CJ muutti takaisin etelään... Ja sitten tämmöisetkin valmistui viime talven aikana... http://i1125.photobucket.com/albums/...Oleg/001-6.jpg http://i1125.photobucket.com/albums/...talo/013-1.jpg Viimeksi muokannut juhapih : 19.07.2013 13:46 |
#25
|
||||
|
||||
![]()
Näyttää valmista tulevan kun liukuhihnalta ja vielä remontti hommia siinä samalla! Hienoa!
Minne päin jeeppi lähti, kun kuulin että tommonen kellertävä jeepwillys aihio bongattiin eilen kotikulmilla |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Myydään Uudet Eagle Alloys vanteet 285/75-16 renkain | koiste | O/M/V Renkaat ja vanteet | 4 | 29.04.2009 16:31 |
AMC EAGLE | psychobilly | Linkit | 10 | 25.02.2009 22:39 |
o: hilux 1984 4x4 vaihdeloota | puskajussi | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 3 | 22.09.2007 21:08 |
sopiiko lj:n laatikko 1984 hiluxiin? | puskajussi | Tekniikka & Jutustelu | 6 | 22.09.2007 09:04 |
M: 255/60-15 Goodyear Eagle katukumit | Marko | O/M/V Renkaat ja vanteet | 1 | 19.12.2006 14:21 |