![]() |
![]() |
|
O/M/V Varaosat ja tarvikkeet Autojen varaosat, sekä kaikki offitarvikkeet - vinssit, liinat, tunkit yms. tänne osastolle. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#1
|
|||
|
|||
![]() Toyota 2L-moottori korjattavaksiOstetaan Ostaisin väljän lohkon porattavaksi (pitää tulla 0,5mm porauksella kuntoon).Alakerta tai koko konekin kelpaa, jos hinta on kohdallaan. Lapin lääni olisi etusijalla, mutta 4-tien varresta voisin koneen noutaa loppukuusta vaikka Helsingistä. aleksis.mettiainen(at)gmail.com tai 0400536850 tavoittaa. - Lohkoja, joissa laakerit pyörineet akselin mukana, en tarvitse. Ostetaan |
#2
|
||||
|
||||
![]()
minkä vuotinen olla pitäs, ns vanhempi vai uusdempi 89 yli tai ali siis? vois löytyä ja reitiltäsi
|
#3
|
|||
|
|||
![]() Kelpaisko 2L-t porattu alakerta?
Alakerta alkuperin n.vm-87 LJ:stä. vahvempi kuin 2L (mm. isommat kiertokangen laakerit)
Porattu ja heti sen jälkeen hajosi yksi mäntä. mukaan uusi mäntä, ja sylinteri korjattu kuivalla putkella. mukaan myös hyvä kampiakseli ja kiertokanget, uudet kk.n laakerit ja kannentiiviste yms. ei kantta ei pumppua eika turboa. |
#4
|
|||
|
|||
![]()
Tausta on semmoinen, että minulla on -90 Dyna 2L-koneella, ajettu 390 tkm. Kone käynnistyy ja toimii muuten hyvin, mutta kuluttaa öljyä.
Lisäksi jakoremmi pitäisi vaihtaa ja kytkin uusia, ottaa kovin ylhäältä kiinni. Foorumilta tarttui uusi ylikokomäntäsarja kynsiin, niinpä alkoi ns. timmin koneen teko kiinnostaa. Aikataulun kannalta olisi järkevintä hommata toinen alakerta/kone ja tehdä se vaihtoa varten valmiiksi. Varsinkin, kun omaan koneeseen on kuulemma asennettu putki joskus männäntapin lukkorenkaan irtoamisen takia. En suoraan sanoen ole selvillä uudemman / vanhemman 2L-moottorin eroavaisuuksista; onko jotain tuntomerkkejä, tai löytyykö tieto moottorin numerosta? Ohjaustehostin olisi myös kiinnostava asia, menisikö Hiacen tehostinosat tuohon? |
#5
|
||||
|
||||
![]()
hmm, voisi tuo olla kummalla koneella vaan?... vanhempi on alumiininen venttiilikoppa ja "rumemman näköinen" moottori, uudenpi peltisellä kopalla, ollut ainakin mustaksi maalattu se koppa jollei ole ruostunu maalit pois. Mutta alumiinikoppa tai peltinen?
Mulla ois molempiin malleihin purkukoneet.. toinen vähän lumen takana tuolla varastossa, mut lapioimalla oven edusta paljastus. Oonkohan oikeassa, että tuosta vanhemmasta käy kampiakseli uudemman malliseen kaikenlisäksi? Laakeri/akseli vikasiahan nuita löytyy kokonaisia koneita tavallisesti. |
#6
|
|||
|
|||
![]()
Peltisellä venakopalla tämä on, niin on kyllä jo -84 Hiluxikin (L-moottorilla).
Kokonaisia moottoreitakin on jo tarjottu, mutta melkeinpä mieluummin rakentelisin itse koneen. Silloin tiedän varmasti, että tarpeelliset osat on uusittu / koneistettu. |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Myyty toyota 2l-t moottori turbo -diesel+ varosa moottori 2l-t | toyota4x4 | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 11 | 29.06.2009 19:53 |
O: Toyota LJ:n 2.4 TD moottori | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 2 | 07.12.2007 01:29 | |
o: toyota 2lt moottori | BeGe | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 1 | 29.09.2006 08:57 |
Pajero 2.5TD paku (korjattavaksi tai varaosiksi) | htn | O/M/V Ajoneuvot | 6 | 21.03.2006 10:38 |
M:toyota 2.4TD moottori | CorollaHT | O/M/V Muut | 0 | 14.02.2004 13:18 |