![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#1
|
|||
|
|||
![]() jeepin tomaattimiten vakavalta kuulostaa sellainen vaiva jeep grand cherokeen-99 automaattilootassa että jos auto seissyt vuorokauden niin liikkellelähtö on hakalaa! eli ei lähde heti liikkelle, pitää painaa kaasua reilusti että liikahtaa! menee viisi sekkaa ennen kun mitään tapahtuu! sitten kun liikkelle on päästy, ei lootassa ole mitään oireita enää! eli toimii normaalisti! on kyllä ilmennyt vaan hieman reippaamilla pakkasilla! öljyt ja suodatin vaihdettu n3000.km sitten!
|
#2
|
||||
|
||||
![]() jeeppi
en mee varmaks sanomaa mutta johtusko vaa siitä että siellä on nii jäässä joitain juttuja
|
#3
|
|||
|
|||
![]()
Vaikuttaako tilanteeseen mitenkään onko ?
D 1 (kiinteä) R j.h |
#4
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
voihan tietysti kokeilla seuraavan kerran kun ilmenee että lähteekö eteenpäin heti! |
#5
|
|||
|
|||
![]()
Siellä on vähän toiset solenoidit, pannat ja paineet käytössä kun lähdetään pakilla...
Jos otat avaran paikan.... ja laitat kiinteän 1 vaihteen päälle käsijarru päälle ja jalkajarru POHJAAN TUKEVASTI sitten kaasupohjaan, mihin rajoittuu kierrokset 1 vaihteella ja sitten sama R-vaihteella (1 min taukoa, ennen kuin R-vaihteella)? Tätä saa tehdä vain muutaman sekunnin, siisn sen verta, että näkee mihin kierokset nousevat. Ne uskoakseni pitäisi olla tuollaisessa on 2300....2800 rpm j.h |
#6
|
|||
|
|||
![]()
tää vika siis ilmenee vaan pitemmän seisomisen jälkeen! eli esim. 8t. työpäivän jälkeen ei mitään ongelmia! oireet on ilmaantunu vasta ton öljynvaihon jälkeen!
|
#7
|
|||
|
|||
![]()
Onko tietoa, että paljonko niillä edellisillä öljyillä oli ajettu.... jos vaihdon jälkeen ongelma tuli, niin
Onhan varmasti oikeat öljyt laatikossa? jos on oikeat öljyt uusi vaihto ja se vielä ns. kierrättäen (sillä normiöljynvaihdossa vaihtuu vajaa puolet öljyistä...). Ilmeisesti laatikossa on lähtenyt liikenteeseen vanhat likaiset öljyt, jotka pitäisi saada pois... Vaihdettiinko öljynvaihdon yhteydessä suodatin (en tiedä onko siellä mahdollista vaihtaa), mutta uskoisin tuossa olevan kunnollinen vaihdettava suodatin. j.h |
#8
|
|||
|
|||
![]()
minkäslainen se filtterin kiinnitys on? jos on laipallinen, ei olis ekakerta kun tiiviste ei olekaan kohdallan, ja paineet falskaa välistä
|
#9
|
|||
|
|||
![]()
Omassa WJ:ssä myös pieni viive ensimmäisellä liikkeellelähdöllä, kun auto seissyt pidemmän aikaa pakkasessa. Ei kuitenkaan mitään 5s luokkaa. Veikkaan että ainakin omassani kyse on vain siitä, että moottorin ja tomaatin välissä olevan momentinmuuntimen öljyillä menee kylmällä ilmalla hetki ennen kuin alkavat "toimimaan".
|
#10
|
||||
|
||||
![]()
Kai olet tarkistanut öljytason että se on edelleen kohdallaan? Mulla pelas Dodgen loota hyvin, kerran sit heti kohta käynnistyksen jälkeen ajoin loivaa mäkeä hitaalla puolella ylös, tyhjäkäynnillä, niin auto stoppasi mäkeen. Kelasin vaihteet läpi ja taas liikkui. Auto tasaselle ja öljyn tarkistus, ja kas, aavistuksen vajaa.
__________________
Montenegro Offroad Club #21 Dodge Ram '95, Jeep ZJ '96 |
#11
|
|||
|
|||
![]()
täytyy vaihtaa öljyt uudestaan ja kattoo lähteekö sitten toimimaan!
|
#12
|
|||
|
|||
![]() älä unohda
fitltteri ja!!!
|
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Myyty Range Rover 3,9 v8 Efi + tomaatti | Holst | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 2 | 29.04.2010 06:24 |
Myyty Suzukin 2,0 V6 motti+tomaatti | Holst | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 4 | 28.10.2009 15:33 |
Myyty RR 3,9Efi + tomaatti | Holst | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 2 | 30.01.2009 21:39 |
M/V 700 tomaatti (TH350 myyty) | HeikkiH | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 1 | 15.04.2007 12:18 |
tomaatti vaihteistojen ehjäämöjä? | Tekniikka & Jutustelu | 18 | 24.11.2006 11:23 |