Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

 
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 15.01.2010, 18:28
Sutsu Sutsu ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 15.01.10
Sijainti: Liminka
Viestit: 180
Perusasetus

Maantie&mettärattaat


Tarttis saaha rattaat ja vanteet jokka ois todella hyvät tienpäällä, mutta vois ajaa tien ulkopuolellakin - onko näitä.

Itte aattelin noin kokoa 275/55-18 tai 275/45-20 ja kuviota hieman enemmän kuin highway-rattaissa. Rengasliikkeesä pyörähdys tuotti tuloksen, jossa tarjous oli 265/65-18 BFG All Terrain. Tämä koko menee hieman yli sallitusta 51 mm:stä. Perustelut oli, että 55 tai matalamman sarjan rattaat ei tahdo kestää tai ainakin ovat vaurio herkkiä mettäajossa.

Mikä on raatin mielestä pienin profiilikorkeus milleinä tai prosentteina, mitä vielä mettään voi tarjota? Onko BFG:n All Terrain minkälainen kovemmissa nopeuksissa? Nopeusluokka vissiin 160 km/h. 120-140 km/h tulee poljettua melko useasti, joskus on enemmän kiire. Siksi kiinnostaa toimivuus vauhdissa.

Mettäkäyttöön on toki kettingit, eli ihan kaikesta ei pelkällä rattaalla tartte selvitä. Isompi vannekoko oli mielessä lähinnä jämäkämmän maantie käytöksen johdosta. Melkosesti nuljuaa nuo korkean profiilin rattaat kun työntää pedaali pohjassa. 20" voi silti olla liikaa.

Eli löytyykö ratasta joka täyttää tarpeen, vai pitääkö laittaa katurattaat ja aina ketju päälle kun poistuu pikitieltä?

Vastaa lainaten
 


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
O: 30x9.5x15 tai vastaavat, maantie kuvio Jeep-Ukko O/M/V Renkaat ja vanteet 1 23.06.2007 17:54


Sivu luotu: 08:31 (GMT +2).