Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 29.05.2007, 14:23
Urbancityboy:n Avatar
Urbancityboy Urbancityboy ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 24.09.06
Sijainti: Savo, Finland.
Viestit: 1.250
Perusasetus

2H KONE JA TEHOSTIN BJ 40:SEEN,NÄKEMYKSIÄ?


Tietovaihtoa! kysymyksessä on vapaastihengittävä kutonen.Tämä toimenpide on itsellläni nyt vireillään ja mielessä olisi,että jospa olisi olemassa keinoja välttää turhien mokien tekemistä.
jos mahd.niin te joilta onnistui,laittakaa tänne ennenkaikkea kuvia ja tietoa tehostinratkaisuista,koneenkorvakkeista,kardaaniku lmista,ym.jutuista joiden parissa berttamies hoojiin tekniikkaan muuttaessaan joutuu puuhastelemaan, ennen kuin kuutonen alkaa röhisemään.itseäni ainakin hyödyttäisi suuresti,ja varmasti monta muutakin.Äkkisestään tuntuisi että on olemassa useitakin erilaisia keinoja päästä samaan lopputulokseen,hyvähän näitä olisi vertailla..?

Se iskarinkohta on ainakin melko ahdas,ja käykö siihen liukuboorinivel mitenkään.

mistä kohtaa kannattaa tehdä liitos rattiakseliin.

pitäisikö siihen raidetankotikkuun tällätä joku sakkeliviritys että saisi ohjausiskarin kiinni.myydäänkö niitä valmiina.

eihän ne pallonivelten päiden paksuudet oikein passaa..joku holkki vai täyteainetta.

mistä sen nyt tietää,että kone on oikeassa kulmassa,varmaan jotain muutakin kuin että ei ota rintapeltiin kiinni.

kestääkö se neloskoneen hehkunrele.

taitaa joutua HJ:n korvakkeita vielä lyhentämäänkin.


-"ihmiskunta on tehnyt jo kaikki suuret virheensä,ja enää meidän tulisi välttää niiden tekemistä uudelleen"-

-"se menee siihen heittämällä"-

pakkeli, ystävä vai vihollinen?

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 29.05.2007, 16:15
Heikki L:n Avatar
Heikki L Heikki L ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 22.09.04
Sijainti: pornainen, Finland.
Viestit: 2.692
Perusasetus

Hyvä topic!
Ton koneen kulman vois mitata kun pata on Hj:ssa kiinni.
Nosturilla vaateriin ja hepit.
Siitä tarkistus jonkinlaisella astemitalla.

Eiköhän sen noin sais paikoilleen......

------------------------
#####¤%&%¤¤##
vitulla päähän

HJ61 88 BJ40 80 HJ60 85
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 30.05.2007, 10:29
Urbancityboy:n Avatar
Urbancityboy Urbancityboy ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 24.09.06
Sijainti: Savo, Finland.
Viestit: 1.250
Perusasetus

tehostin ja ohjausakseli menivät viimeyönä paikalleen,joten se siitä siltä osin..

pakkeli, ystävä vai vihollinen?
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 30.05.2007, 10:43
r2ree:n Avatar
r2ree r2ree ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 10.01.06
Sijainti: Kangasala, .
Viestit: 678
Perusasetus

Mulla on ollu vastaavia projekteja.

Parhaillaan upottelen 12ht-konetta BJ:n keulille..

Eddie: Tuolla SLCK:n sivuilla ollu juttuakin

SLCK # 229
- MMC -

- Roverilla taivaaseen - Toyotalla mihin vaan -

Edited by - r2ree on 30/05/2007 11:45:58
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 31.05.2007, 23:05
kala kala ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 02.08.06
Sijainti: turenki, Finland.
Viestit: 102
Perusasetus

en ole varma sopiiko se kone bj:iin laatikkoon... muistaakseni olen kuullut että ei.. jos kone on liian alhaalla niin taka kardaani ottaa varmaan rungon välissä olevaan putkeen kiinni.. (olettaisin).. itte vaihdoin hj:iin laatikon ku siinä on pienemmät vaihteet vähä tiheemmät.. toi hehkun rele kiinnostais muakin jos joku sen osaisi kertoa..

kyllä teillä on kaikkea...

Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 01.06.2007, 13:40
Urbancityboy:n Avatar
Urbancityboy Urbancityboy ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 24.09.06
Sijainti: Savo, Finland.
Viestit: 1.250
Perusasetus

fj 40:n laatikko käy ainakin hj:n koneen perään.

pakkeli, ystävä vai vihollinen?
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 14.01.2010, 23:12
Urbancityboy:n Avatar
Urbancityboy Urbancityboy ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 24.09.06
Sijainti: Savo, Finland.
Viestit: 1.250
Perusasetus

pikku muutoksia


Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja sperman Näytä viesti
Hyvä topic!
Ton koneen kulman vois mitata kun pata on Hj:ssa kiinni.
Nosturilla vaateriin ja hepit.
Siitä tarkistus jonkinlaisella astemitalla.
Hyvää pointtia spermanilla, nyt on nuo mitat esim. lohkon kyljestä merkatuilta kohdilta runkopalkissa oleviin mittapisteisiin jo valmiiksi ylhäällä ja kun ajaa ekat lenkit ja voi arvioida onko siitä käyttikseksi noilla asetuksilla niin voisi asemoida rungon passiin +-0 ja ottaa astemittarilla kulmamitat ylös. Murrokset näyttäisivät olevan kuin alkuperäisessä noilla HJ:n norrillakin eli ei tarvetta ainakaan vaihdelaatikon poikkipalkkiin hitsattavalle kardaanisyvennykselle vaikka akselit olisivat alimmillaan, etukardaani tuplaristikottomana ei ota kiinni laatikon kannatintukeen. Eihän tuossa joustoja ole juuri alkuperäistä alustaa kummemmin mutta väitän että riuskasti repii jos vaan nyt muuten pelaa.

:-)
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Kokemuksia/ näkemyksiä Fedima Trialista? hamaBJ40 Tekniikka & Jutustelu 0 27.11.2007 22:25
Kokemuksia/Näkemyksiä Jeep Cherokeen 2.1TD? hamaBJ40 Tekniikka & Jutustelu 4 06.08.2006 14:38
O: HJ:iin tehostin SoSo O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 0 25.03.2006 18:10
bj tehostin maako Tekniikka & Jutustelu 1 23.08.2005 08:08
M: hj pääsylinteri+tehostin bj45lava O/M/V Muut 1 13.09.2004 20:30


Sivu luotu: 15:17 (GMT +2).