Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

 
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 26.12.2009, 17:00
Mikki:n Avatar
Mikki Mikki ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 14.06.05
Sijainti: Hyvinkää, Finland.
Viestit: 1.462
Perusasetus

Rooverin perän muutokset


Tarvii laittaa kyselyä, jospa täällä olisi uggeleita, jotka muuttaneet Rouverin perästä välityksiä...

Eli idiksenä olis laittaa 36" tassut ja sitten "hiukan" vahvistaa tuota engelsmannin perää, jotta edes vähän kestäisi piiskaamista.

Tarkoituksena muuttaa samalla välitystä, koska auto on manuaalivaihteinen ja pysyy sellaisena, vaikka automaagigin oliisi kyllä kiva, mutta tarkoiitus olis ajaa paikalle yleensä takaisin kotiinkin!!! Saattaa jopa matkat mennä tuonne itäänkin suht pitkälle, kun eräs tuttu sinne nyt päätti majoitua...

Eli spekseinä on seuraavat
- Range 1990 peltirevat pitkällä pinjonilla (vai olisiko P38/Disco II lyhyt parempi??)
- ARB 24spline lukot
- KAM vetarit
- KAM perävälitys (4.1 tai 4.77)

Lukot on jo tilattu ja vissiin tulleet, ei vaan ole ehtinyt hakea (kiitos laman hiljaisuuden töissä) niitä huolintaliikkeestä. Vetarit makaa tallin nurkassa ja tallikaverit varmaankin rakentaneet niistä "säksättimiinsä" varmaan jotakin, kun tallileekkaan ei ole ehtiny....

Eli apuja tarttis tuohon välitykseen; nyt alla "vain" 245/75 R16 MTR:t ja tuntuu välillä menevän pikkuykköselläkin melko "haipakkaa" tiukassa paikassa.

Miettiskelyssä kun on ajatellut tuota Rooverin akselin ohuutta, nin 4.77 perällä vetarithan rasittuu (kiertyy) helpommin ja siitä napspoikkipas2....
4.1 perällä taas tulee tuo etuperän "klappi" jota kyllä pitää olla ettei jakovaihteisto "ota itteensä", mutta lopputuloksenahan on silloin "pompottaminen" ja murrosmusrkaa kupilliset....

Sitten olis vielä 3.8 välitys, mutta se taitaa olla enemmänkin "nopeusmittarin korjaussarja" isommilla pyörillä???

Kertokaa mielipiteitänne, nyyppäritkin saa kertoa, jos jotain järkevää sattuis edes kerran niitten suusta pullahtamaan.

Ja tietenkin JOS TIEDÄTTE että on samankätisiä periä kuin Rooverit, niin ilmoittakaa!!!
Tarvittaessa laitan vaikka Dana60 perät jos saa kätisyyden sopimaan, mutta portaalit on poissa tästä "rojektista", on tuossa 2kpl laitteita, joissa toisessa Börjen RAEV40 ei kestä ja toinen nahkahousujen kolmihaara, johon peltiperiä sovitetan, mutta aika kauhea savotta sekin on (400CDI + automat+ MOG:n akselisto MB:n levyjarruilla...)

Kiitoksia ja kumarruksia kaikille vaivautuville!!!!

__________________
---------------------------------------------
# # # Jos se ei satu, silloin se maksaa... # # #
---------------------------------------------
Vastaa lainaten
 


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
PAKOPUTKEN MUUTOKSET??? -HJU- Tekniikka & Jutustelu 18 04.11.2009 20:27
Rooverin oikea öljynsuodatin? kokkolanpoika Tekniikka & Jutustelu 1 08.05.2007 20:32
Rooverin öljynpaineet hukassa Paavo Tekniikka & Jutustelu 7 18.01.2007 11:26
M: Rooverin v-otta 76- kokkolanpoika O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 0 17.11.2006 10:26
Ranke Rooverin Järjetönsytytys... ??? Taapero Tekniikka & Jutustelu 2 27.10.2005 07:03


Sivu luotu: 07:03 (GMT +2).