Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 21.07.2010, 12:48
Paavo Paavo ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 16.01.03
Sijainti: Oulu, Finland
Viestit: 4.363
Perusasetus

Range-Volvo: aurausta vai haritusta


Moi,

millaisia pyöränkulmia porukka käyttää volvon porttaaliakseleissa jatkuvalla nelivedolla?

Range alunperin 0-2mm haritusta 16" vanteen reunasta mitattuna (jatkuva neliveto siis)
Volvo alunperin 2-4mm aurausta ilmeisesti 16" vanteen reunasta mitattuna (tiellä takaveto)

Mulla nyt jotakuinkin suorassa, mutta neljänkympin jälkeen tuntuu pientä vemputusta,
jos kyse on aurauskulmasta niin mihin suuntaan kannattais lähteä ruuvaamaan?

Vähän harituksen puolelle?

-Paavo

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 21.07.2010, 18:35
fj40:n Avatar
fj40 fj40 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 24.06.08
Sijainti: Rovaniemi
Viestit: 246
Perusasetus

Kokeilemalla paras tulee


kyllä mulla hj venkuilee hyppii säntäilee pomppii repii ja riuhtoo yli/aliohjautuu 39,5 renkailla vaikka miten säätää, mutta se on jo tekele jota ei kadulle oo tehtykkään.

Kokeileppas laittaa pikkasen haritukselle, saattaa parantua tai sitte ei.
Tekstailua tekstailua niin paras tulee.
Kuitenkaan mitään junaa et varmaankaan saa isoilla maastorenkailla rangesta, eikös ne sinun renkaat ollu 38,5"
__________________
Terveisiä Perseestä
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 22.07.2010, 06:59
Paavo Paavo ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 16.01.03
Sijainti: Oulu, Finland
Viestit: 4.363
Perusasetus

Ei siitä junaa ole tarkoitus tehdä, maastorenkaat eli ei, mutta jotainhan siinä on pielessä jos alkaa vatkaamaan vaikka vaan vähän.

Simpukasta kiristelin pienen välyksen pois, ja sektorivarren pallonivel (eka ratista päin laskien) meni vaihtoon, oli himppasen väljä.

Kaikki muut nivelet on ehyet, ja olkatappivälykset on vielä aika pienet, ja ohjausvaimennin oli vielä tosi jämy, joten pitää käännellä vähän haritukselle alkuun jos vielä vemputtaa.

Ehkä pitäis harkita renkaisen tasapainottamistakin...
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 22.07.2010, 09:19
Bj Andy:n Avatar
Bj Andy Bj Andy ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 14.09.08
Sijainti: Lemi,land of red potatoes
Viestit: 6.242
Perusasetus

Koska se on jatkuva neliveto niin arvaisin harituksen puolelle.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 22.07.2010, 10:07
IironSika:n Avatar
IironSika IironSika ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 15.05.03
Sijainti: Hollola, Finland.
Viestit: 2.384
Perusasetus

Panhardin puslat.
__________________
Sika ajaa Possulla
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 22.07.2010, 14:24
Paavo Paavo ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 16.01.03
Sijainti: Oulu, Finland
Viestit: 4.363
Perusasetus

Punaiset polyuretaaniset, uskoisin että ovat kunnossa, vaihdettu viimevuonna ja sen jälkeen ajettu vaan muutama reissu, ehkä 10-15 päivää yhteensä. Nyt pysyy pultitkin kiinni, alkuperäisten metalli-kumi-metalli-puslien kanssa niitä sai kiriä sillointällöin.

Simpukan pultit oli osa vähän löysemmässä, mutta silti kiinni, kiristyivät noin puoli kierrosta kahden ähkäisyn momenttiin.

Just sain uuden sektorivarren, pääseen kokoamaan kapistusta taas ajokuntoon.

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja IironSika Näytä viesti
Panhardin puslat.
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 22.07.2010, 17:41
Mikki:n Avatar
Mikki Mikki ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 14.06.05
Sijainti: Hyvinkää, Finland.
Viestit: 1.462
Perusasetus

Taas kaks kuppikuntaa...

Laittaisin auraukselle, KOSKA harituksella ollessa:
- ohjaus herkämpi vetelemään, koska rengas on jo ohjaavassa asennossa
- rasittaa enemmän pyöränlaakereita maantieajossa
- rasittaa raidetangon päitä ja olka-akselia ajon aikana

Aurauksella ollessa:
- ohjaus keskittää ensiksi ja sen jälkeen alkaa vasta rengas ohjaamaan
- KÄÄNTÖYMPYRÄ pienenee (koska renkaat kääntyy enemmän)
- olka-akseli rasittuu alapäästään, ei yläpäästään!!!

Eli tää on näitä kuppikuntajuttuja, mutta noi asiat on 20v testailulla saatu mietittyä henkilö-, paketti-, kuorma- ja linja-autoissa...
__________________
---------------------------------------------
# # # Jos se ei satu, silloin se maksaa... # # #
---------------------------------------------
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
aurausta tela-ajoneuvolla länkar Tekniikka & Jutustelu 19 28.02.2010 13:32
Paljonko aurausta/haritusta 38" renkailla _Metal_ Tekniikka & Jutustelu 4 11.09.2009 09:23
aurausta vai haritusta?? lepoantti Tekniikka & Jutustelu 10 05.06.2008 22:40
Aurausta Nerd-O Chit-Chat 45 14.03.2007 21:05
King cap 1986 aurausta vai haritusta ja paljonko? sippis Tekniikka & Jutustelu 4 02.09.2005 23:42


Sivu luotu: 11:11 (GMT +2).