![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#1
|
|||
|
|||
![]() Range-Volvo: aurausta vai haritustaMoi, millaisia pyöränkulmia porukka käyttää volvon porttaaliakseleissa jatkuvalla nelivedolla? Range alunperin 0-2mm haritusta 16" vanteen reunasta mitattuna (jatkuva neliveto siis) Volvo alunperin 2-4mm aurausta ilmeisesti 16" vanteen reunasta mitattuna (tiellä takaveto) Mulla nyt jotakuinkin suorassa, mutta neljänkympin jälkeen tuntuu pientä vemputusta, jos kyse on aurauskulmasta niin mihin suuntaan kannattais lähteä ruuvaamaan? Vähän harituksen puolelle? -Paavo
|
#2
|
||||
|
||||
![]() Kokeilemalla paras tulee
kyllä mulla hj venkuilee hyppii säntäilee pomppii repii ja riuhtoo yli/aliohjautuu 39,5 renkailla vaikka miten säätää, mutta se on jo tekele jota ei kadulle oo tehtykkään.
Kokeileppas laittaa pikkasen haritukselle, saattaa parantua tai sitte ei. Tekstailua tekstailua niin paras tulee. Kuitenkaan mitään junaa et varmaankaan saa isoilla maastorenkailla rangesta, eikös ne sinun renkaat ollu 38,5"
__________________
Terveisiä Perseestä |
#3
|
|||
|
|||
![]()
Ei siitä junaa ole tarkoitus tehdä, maastorenkaat eli ei, mutta jotainhan siinä on pielessä jos alkaa vatkaamaan vaikka vaan vähän.
Simpukasta kiristelin pienen välyksen pois, ja sektorivarren pallonivel (eka ratista päin laskien) meni vaihtoon, oli himppasen väljä. Kaikki muut nivelet on ehyet, ja olkatappivälykset on vielä aika pienet, ja ohjausvaimennin oli vielä tosi jämy, joten pitää käännellä vähän haritukselle alkuun jos vielä vemputtaa. Ehkä pitäis harkita renkaisen tasapainottamistakin... ![]() |
#4
|
||||
|
||||
![]()
Koska se on jatkuva neliveto niin arvaisin harituksen puolelle.
|
#5
|
||||
|
||||
![]()
Panhardin puslat.
__________________
Sika ajaa Possulla |
#6
|
|||
|
|||
![]()
Punaiset polyuretaaniset, uskoisin että ovat kunnossa, vaihdettu viimevuonna ja sen jälkeen ajettu vaan muutama reissu, ehkä 10-15 päivää yhteensä. Nyt pysyy pultitkin kiinni, alkuperäisten metalli-kumi-metalli-puslien kanssa niitä sai kiriä sillointällöin.
Simpukan pultit oli osa vähän löysemmässä, mutta silti kiinni, kiristyivät noin puoli kierrosta kahden ähkäisyn momenttiin. Just sain uuden sektorivarren, pääseen kokoamaan kapistusta taas ajokuntoon. |
#7
|
||||
|
||||
![]()
Taas kaks kuppikuntaa...
Laittaisin auraukselle, KOSKA harituksella ollessa: - ohjaus herkämpi vetelemään, koska rengas on jo ohjaavassa asennossa - rasittaa enemmän pyöränlaakereita maantieajossa - rasittaa raidetangon päitä ja olka-akselia ajon aikana Aurauksella ollessa: - ohjaus keskittää ensiksi ja sen jälkeen alkaa vasta rengas ohjaamaan - KÄÄNTÖYMPYRÄ pienenee (koska renkaat kääntyy enemmän) - olka-akseli rasittuu alapäästään, ei yläpäästään!!! Eli tää on näitä kuppikuntajuttuja, mutta noi asiat on 20v testailulla saatu mietittyä henkilö-, paketti-, kuorma- ja linja-autoissa...
__________________
--------------------------------------------- # # # Jos se ei satu, silloin se maksaa... # # # --------------------------------------------- |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
aurausta tela-ajoneuvolla | länkar | Tekniikka & Jutustelu | 19 | 28.02.2010 13:32 |
Paljonko aurausta/haritusta 38" renkailla | _Metal_ | Tekniikka & Jutustelu | 4 | 11.09.2009 09:23 |
aurausta vai haritusta?? | lepoantti | Tekniikka & Jutustelu | 10 | 05.06.2008 22:40 |
Aurausta | Nerd-O | Chit-Chat | 45 | 14.03.2007 21:05 |
King cap 1986 aurausta vai haritusta ja paljonko? | sippis | Tekniikka & Jutustelu | 4 | 02.09.2005 23:42 |