![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#1
|
|||
|
|||
![]() hj:n öljynpainevahtiPitäskö tuon anturin sammuttaa kone, kun vaihtaa moottoriöljyt ja suodattimen, eikä täytä suodatinta etukäteen vaan ruuvvaa tyhjänä paikalleen ja antaa täyttyy käynnistäessä? Omassa kulkineessa ei ole kertaakaan sammunu, joten oisko järjestelmä rikki? Tuli vaan mieleen, kun -30c pakkasessa öljynpainemittarin viisari alkaa näyttää elonmerkkejä tuskastuttavalla viiveellä ![]() Vuosi sitten mittasin mekaanisella painemittarilla tyhjäkäyntipaineet lämpösenä, oli pikkasen alle barin. Auton oman mittarin viisari majailee aika alhaalla lämpösellä koneella, mut niin tuntuu muillakin olevan.
|
#2
|
|||
|
|||
![]()
riippuu onko HJ 60 vai 61...60 pitäisi sammuttaa jossei paineet nouse piakkoin...
__________________
Luigi- |
#3
|
||||
|
||||
![]()
Ei oo mulla koskaan suodattimen vaihdon yhteydessä sammutellu, toimiva on kuintenki. olikohan 0,3 ohjearvo sillä EDIC:in kellolla.
Ei sen viisarin kauheen korkealla tarvi ollakkaan: ![]() |
#4
|
||||
|
||||
![]()
ei kai se suodattimen tyhjyys paineisiin paljoa vaikuta, pohjastahan pumppu öljyn imee kiertoon ? ei muista miten suodatin hj ssä on, mutta mahtaako jäädä täyteen sammuttaessakaan ?
__________________
- Levannon We(l)ho - |
#5
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() |
#6
|
|||
|
|||
![]()
Unohtu mainita 61:nen on! Muistelen vaan, et ois joku joskus sanonu, et ois 61 sammuttanu ite ittesä öljynvaihdon yhteydessä, mut taisi olla huhu puhetta, jos sellanen on vain 60:ssä
![]() |
#7
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() |
#8
|
|||
|
|||
![]()
Ei kun suodatin "roikkuu" jalassa eli kierteet on ylöspäin ja jää täyteen sammuttaessa jos ei oo reikää pohjassa.
|
#9
|
||||
|
||||
![]()
Joo mutta sehän ei riipu paineista jos ite kippaa hihaan, nimimerkillä kokemusta on...
|
#10
|
||||
|
||||
![]()
Hihaan, hanskaan, huppuun, kaulaan, housuille...you name it.
|