![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#1
|
||||
|
||||
![]() Patrol: Automaattinapalukon tilalle manuaali?Muistaakseni automaati -> manuaali piti tehdä joku lyhennys (hammastettu holkki?) jos muuttaa automaattinapalukon manuaaliseen 160 koriseen. Etsiskellyt sitä nyt parina päivänä mut ei löydy. Oliko niissä holkeissa tai jossain muussa jotain eroa. Onko murroksia eri mittaisia olemassa patroliin. 160/ Y60 (gr)
__________________
Yhtään en tiiä mitä tapahtu :O |
#2
|
|||
|
|||
![]()
http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=65081
160 -koppaisen murroksia on kahta mallia. Automaattinapalukoilla olevan murroksen akselitumppi on varustettu 2:lla lukkorenkaan uralla, kun taas manuaalisella lukolla varustettu akseli on yhdellä lukkorenkaalla. Akselitumpit tais olla muuten samanpituisia. Ne on nyt kiinni autossa, niin ei pääse edes mittailemaan noita tumppien pituuksia. Vanhat M- murrokset olis vielä irrallaan. (Edit: Myös siinä navan suuaukon olakkeiden sorvauksessa on eroja vuosimallista/A- tai M-napalukoista riippuen. Tuo erilainen sisukalujen sorvaus tietysti vaikuttaa napalukon osien sopivuuteen. Ainakin -82 M- ja -88 A- navoissa on ratkaisevia eroja, miksi osat ei sovi heittämällä keskenään.). 160 -koppaisen akselitumppi on 29:llä boorilla, kun GR:n on 31:llä boorilla. Jos vaihtaa koko navan, niin ne osat käy kyllä ristiin. GR:ssä olisi myös järeämpi H233B:n etuperä (sama kuin molemmissa malleissa takana. GR:ssä tosin akselit 31:llä boorilla). Murroksen sisälle pitää vaihtaa se pipari, jotta boorit täsmää vetoakselin kanssa (jos siis sekoittaa 160 ja GR:ää keskenään). Näin olen ymmärtänyt asian tuolta Jenkkien ja Aussien sivuilta... ![]() Viimeksi muokannut Kartse1 : 30.12.2009 16:19 |
#3
|
||||
|
||||
![]()
Mä en tuota löytänyt söörtsillä laisinkaan. Kiitos.
Pitää taas mittailla ja laskea kun tuli ongelma murroksen vaihdon yhteydessä. -Murros napsahti poikki heti napalukon takaa.Ei tullut muita vaurioita.Neulalaakeri ihan ehyt. -Laitoin samanmerkkisen tilalle.Ja otin särkyneestä sen prikan maljan juureen (jotain punertavaa jalometallia?).Onkohan niitä eri paksuisia. -Murros paikoilleen ja vattöfag?? Liian lyhyt. Ei tule sen ulommaisen lukkorenkaan ura edes näkyviin.Vanhassa oli lukkorengas paikoillaan. -Nätisti se uus murros ainakin tikkuun meni paikoilleen.Ja samat boorit napalukossakin. En laskenut urien määrää kun ei tullut mieleenkään. -No romut kasaan ja menoks.Hyvin toimii mut pikkusen häiritsee. Edit: Nyt kun noita kuvia tutkiskelin niin josko tuon spacerin ja navan rungon väliin on päässyt murusia asennusvaiheessa niin sillon ei tumpin pituus riitä. <Tutkittava.
__________________
Yhtään en tiiä mitä tapahtu :O Viimeksi muokannut bluevan : 29.12.2009 14:41 |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Ketjuvetosen tilalle hammasvälitteinen? | ariman | Tekniikka & Jutustelu | 0 | 15.06.2007 14:59 |
Automaattinapalukon muuttaminen manuaaliksi? | Tekniikka & Jutustelu | 4 | 09.04.2007 10:53 | |
2L-T:n tilalle 1KZ-T | Rak | Tekniikka & Jutustelu | 8 | 14.02.2007 10:55 |
palkkia helmojen tilalle | boozer | Tekniikka & Jutustelu | 10 | 16.04.2006 13:23 |
BJ rumpujen tilalle levyt | SL | Tekniikka & Jutustelu | 6 | 19.03.2006 13:07 |