Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 27.07.2010, 23:59
AH-64D:n Avatar
AH-64D AH-64D ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 26.02.07
Sijainti: -
Viestit: 358
Perusasetus

Volvo C303 ja 123ignition


Tervehdys.

Tiedustelisin kokemuksia moisesta laitteesta Volvoon: kokemuksia ja mistä hankittu ja millainen asennus tehty jännitteen alentamista varten ja vielä puolan suhteen.
Eli kohteena alkuperäinen Volle 24V sähköt B30 koneella.

Kaikenlaiset muutkin kokemukset laitteesta kiinnostaa... löytyisköhän vaikka UAZ:iin sopivaa?

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 28.07.2010, 09:00
kany:n Avatar
kany kany ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 19.07.04
Sijainti: Ii, Finland.
Viestit: 454
Perusasetus

Toimii


Hyviä kokemuksia on, varsinkin alakierroksilla huomattavan positiivinen vaikutus. Tilasin muistaakseni suoraan valmistajalta koska suomalainen jälleenmyyjä oli silloin lomalla, tjsp. Tein jännitteenalentajan ite regulaattorista ja vastuksista, virta mitä tarvitaan on pieni joten mitään 8A värkkiä ei tarvita. Puola on mulla vielä vakio mutta sen vois vaihtaa parempaan - toimii silti nykyiselläkin mainiosti.

Asennus on suoraviivainen ja helppo, ohjekin tais tulla mukana. Jakaja ei ole vedenpitävä joten siinä suhteessa ei tule parannusta.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 28.07.2010, 09:15
AVRO:n Avatar
AVRO AVRO ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 10.08.03
Sijainti: Mäntsälä
Viestit: 3.564
Perusasetus

Komppaan edellistä. Moinen laitos ollut jo vuosia käytössä ilman ongelmia.
Mulla tulee sähköt kaupalliselta jännitteenalentimelta kun semmoinen oli jo valmiina, vakiopuola toimii ilman murhetta kuten "kany" vastasikin.

Hieman kallishan tuo on.
__________________
Range Rover P38A, bi-fuel. Bensa/CNG.
RRC 3,9SE -90. Valkoinen.
Jaguar S-Type 3.0 Sport -01, RHD, Lontoossa
Rover P6 3500efi -72, "pikkuauto"
Jaguar XJ-S V12, series II -89, "kisu"
Range Rover P38A -95, purkuraato
Volvo C303, muutti pois.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 28.07.2010, 11:26
ismo:n Avatar
ismo ismo ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 26.09.06
Sijainti: Vihti (koti) / Espoo (työ), Finland.
Viestit: 453
Perusasetus

Mä tahdon kanssa kärjettömän sytytyksen.


Jännitteen alennuksella tässä tarkoitettaneen 24V -> 12V, vai mitä? Itsehän en sellaista siis tarvitsisi, kun on jo valmiiksi 12V.

Kun on kallis, niin mistä saisi halvimmalla? Ja onko noissa jotain eroja?
Nopeasti löytyis surffaamalla ainakin seuraavat mallit: Ignitor, 1-2-3 Ignition ja Crane.
Vieläkö löytyy muita vaihtoehtoja?

Tuolle 1-2-3 Ignitionille ei löydy varsinaista maahantuojaa niiden omilta sivuilta.
Ruotsissa olisi lähin myyjä heidän mukaansa: http://www.123ignition.se/buy.php
Ja siellä se maksaisi 3900 kruunua: http://www.123ignition.se/produkter.php?id=77
Tuollahan näyttäisi olevan myös asennusohje: http://www.123ignition.se/pdf/123B30.pdf

Crane 700 tai 3000 malleja näyttäisi saavan Pohjanmaalta: http://www.lautamakimotorsport.fi/
700-malli 135€ ja 3000-malli 175€ Pohjanmaalla. Uudet puolat samasta paikasta 60 - 100€.
700-malli 126€ täällä: http://www.bjorkmotorsport.com/index...14eaa2e1a9fc76
Crane malleihin näyttäisi löytyvän ohjeita myös runsaasti: http://cranecams.com/pdf/90002000a.pdf

Opelclubin keskusteluista löytyis tällainen:
************************
suositukset:
- xr700 + ps40 riittää n 200hv asti (vastaa autotehtaiden vakiokärjetöntä teholtaan)
- xr3000 sytkä + ps/lx 91 puola, riittää n 300hv autoon
************************

Ignitor löytyisi täältä:
http://www.freetechnics.fi/karjeton.htm
http://www.aircooled.fi/shop/index.p...&direction=ASC
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 28.07.2010, 12:09
kany:n Avatar
kany kany ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 19.07.04
Sijainti: Ii, Finland.
Viestit: 454
Perusasetus

Joo, jännitteen alentaja tarvitaan jos järjestelmä on 24V, muulloin ei tarvi värkätä.

1-2-3 on kallis mutta siinä tulee koko jakaja uutta. Keskipakokäppyrät on ohjelmoitu jakajaan eri moottorityypeille (B30A / B30E / Penta / TGB...) ja eri polttoaineille (E85, E95, ?). Noissa muissa kärjettömissä on ymmärtääkseni "vain" kärjet korvattu puolijohdekytkimellä ja käytetään alkuperäsiä keskipako- ja alipaine-ennakoita?

Suomen jälleenmyyjä oli joku Sitikkaharrastaja mutta hän vain välitti tilaukset suoraan valmistajalle.
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 28.07.2010, 12:19
ismo:n Avatar
ismo ismo ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 26.09.06
Sijainti: Vihti (koti) / Espoo (työ), Finland.
Viestit: 453
Perusasetus

Lisää vaihtoehtoja


ACCU-FIRE maksaisi vain 50,- täältä: http://www.hotcars.net/loadframe.asp...d/prod1180.ASP

Tuo pienemmällä vaivalla tehty kärjetön olisi kai helpompi palauttaa kärjelliseksi, jos elektroniikka hajoaa.

Viimeksi muokannut ismo : 28.07.2010 12:21
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 28.07.2010, 12:36
hpotteri:n Avatar
hpotteri hpotteri ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 29.08.03
Sijainti: Vantaa
Viestit: 570
Perusasetus

123 sytytys
http://www.automeca.fi/Automeca/Auto...en_huolto.html

Tuolta aikoinaan edellisee Volvoon ostin makso palttiarallaa 3hudee.

Ei kannata harkita mitään muutos kittiä koska alkup jakajassa on luultavasti alip .kellon kalvo rikki jne jne.

Ja mikä parasta kun hankkii 123,sen niin vanha jää varalle.

Nykysessä volvossa on msd blaster2 puola ohjattuna orkkis kärjillä ilman mitään jännitteen alentajia, kipinä on taivaallinen, myös jakajan sisällä, poistuupahan kosteus ja kärkiä saa vaihtaa kuukauden välein.
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 28.07.2010, 14:57
ToHo:n Avatar
ToHo ToHo ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 03.09.05
Sijainti: Haukipudas, Finland.
Viestit: 100
Perusasetus

http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=36141
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 04.09.2010, 17:16
AH-64D:n Avatar
AH-64D AH-64D ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 26.02.07
Sijainti: -
Viestit: 358
Perusasetus

Elikkäs nyt tarvis taas viisampien neuvoja.
Tuli uus komia virranjakaja 123 ignition ja on ihan kaupasta ostettu jännitteen alennin 20A asti. (tarkoitus käyttää radioo ja muuta sitä kautta kans.)
Ihan vain tarkempaa kytkentäkavaa kuinka olette toteuttanut kiinnostaisi. Pudotetaanko puolankin jännite vai mihin väliin ne johdot aletaan tökkimään. On siinä ohjeet ja kaikki mukana, mutta alkoi askarruttamaan ettei vahingossakaan menisi kallis värkki rikki ennen koeajoo.
Ja runkonumero edelleen hukassa. :O
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 04.09.2010, 17:33
kuningaskulkuri:n Avatar
kuningaskulkuri kuningaskulkuri ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 03.03.08
Sijainti: Kimola, Finland.
Viestit: 699
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja ismo Näytä viesti
ACCU-FIRE maksaisi vain 50,- täältä: http://www.hotcars.net/loadframe.asp...d/prod1180.ASP

Tuo pienemmällä vaivalla tehty kärjetön olisi kai helpompi palauttaa kärjelliseksi, jos elektroniikka hajoaa.
Mulla on kuplassa moinen systeemi kiinni ja pelaa ainakin toistaiseksi hienosti. Kuplan jakajaan heittämällä kiinni kärkien tilalle. Tämähän ei käy kuin 4 konelle, sillä pyörijän alle tulee levy mistä lukee kohdan jolloin lyö sitten kipinää.
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 04.09.2010, 23:44
uokki uokki ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 04.09.09
Sijainti: Heinola
Viestit: 745
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja AH-64D Näytä viesti
Elikkäs nyt tarvis taas viisampien neuvoja.
Tuli uus komia virranjakaja 123 ignition ja on ihan kaupasta ostettu jännitteen alennin 20A asti. (tarkoitus käyttää radioo ja muuta sitä kautta kans.)
Ihan vain tarkempaa kytkentäkavaa kuinka olette toteuttanut kiinnostaisi. Pudotetaanko puolankin jännite vai mihin väliin ne johdot aletaan tökkimään. On siinä ohjeet ja kaikki mukana, mutta alkoi askarruttamaan ettei vahingossakaan menisi kallis värkki rikki ennen koeajoo.
Ja runkonumero edelleen hukassa. :O
Runkonummero pitäis löytymän vänkärinpuolen ns runkoaisan päästä,hassusti siitä ns luistolevyn yläpäästä,siis edestä suht korkealta..Ja vielä niinkuin pystyssä vasemmassa etureunassa..
Vastaa lainaten
  #12  
Vanha 05.09.2010, 08:53
kany:n Avatar
kany kany ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 19.07.04
Sijainti: Ii, Finland.
Viestit: 454
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja AH-64D Näytä viesti
Elikkäs nyt tarvis taas viisampien neuvoja.
Tuli uus komia virranjakaja 123 ignition ja on ihan kaupasta ostettu jännitteen alennin 20A asti. (tarkoitus käyttää radioo ja muuta sitä kautta kans.)
Ihan vain tarkempaa kytkentäkavaa kuinka olette toteuttanut kiinnostaisi. Pudotetaanko puolankin jännite vai mihin väliin ne johdot aletaan tökkimään. On siinä ohjeet ja kaikki mukana, mutta alkoi askarruttamaan ettei vahingossakaan menisi kallis värkki rikki ennen koeajoo.
Ja runkonumero edelleen hukassa. :O
Puolaa ruokitaan 24Vlla kuten ennenkin, siihen ei tarvi tehdä mitään muutosta. Etuvastuksen tais pystyä poistamaan jos puolan resistanssi oli tarpeeks iso, lukee siellä ohjeessa. Jos sulla EI ole D-jet ruiskua niin ET tarvi kuin 2 niistä jakajan johdoista: mustan ja punaisen. Punaseen tuot 12V kun virrat on päällä ja mustan viet puolan "-" napaan. Tarkista kuiten värit ohjeesta, tää on muistin varasta tietoa.
Sitte pitää muistaa ruuvata jakajan pohjasta valintakytkin oikeaan kohtaan, TGB tjsp.
Vastaa lainaten
  #13  
Vanha 08.09.2010, 18:04
AH-64D:n Avatar
AH-64D AH-64D ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 26.02.07
Sijainti: -
Viestit: 358
Perusasetus

Eli puolaa ruokitaan virranjakajan läpi 24v maalla.
Puolan resistanssi oli 4 ohmia....
Vastaa lainaten
  #14  
Vanha 11.09.2010, 07:28
Rekisteröimätön
Guest
 
Viestit: n/a
Perusasetus

Voihan sen tietty noinpäinkin ajatella - tosin sama maa sillä 24V lla ja 12V on

Tuli mileen että se ohjeen puolan minimi resistanssi on tietty 12V järjestelmälle ja ny ku on käytössä 24V niin resistanssi pitää tuplata jotta virta pysyy samana. Mitä siinä ohjeessa lukee puolasta ja etuvastuksesta?

kanOyYBI


Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja AH-64D Näytä viesti
Eli puolaa ruokitaan virranjakajan läpi 24v maalla.
Puolan resistanssi oli 4 ohmia....
Vastaa lainaten
  #15  
Vanha 16.09.2010, 07:18
AH-64D:n Avatar
AH-64D AH-64D ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 26.02.07
Sijainti: -
Viestit: 358
Perusasetus

http://www.123ignition.nl/pdf/123B30.pdf

Tuossahan se ohje taas oli.
Eli jos oikein ymmärsin niin puolan vastus ei saa olla pienempi kun 1 ohmi ja etuvastuksen voi poistaa jos vastus pysyy tuon rajan sisällä.
Vastaa lainaten
  #16  
Vanha 16.09.2010, 12:20
kany:n Avatar
kany kany ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 19.07.04
Sijainti: Ii, Finland.
Viestit: 454
Perusasetus

Oikein ymmärretty


Ja jos syötät puolaa 24V jännitteellä niin tuo 1 Ohm pitää tuplata -> min 2 Ohm jotta virta pysyy samana kuin 12V tapauksessa. Jos sun puola oli 4 Ohm niin etuvastus vain kuikkaan ja baanalle.
Vastaa lainaten
  #17  
Vanha 20.09.2010, 19:14
AH-64D:n Avatar
AH-64D AH-64D ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 26.02.07
Sijainti: -
Viestit: 358
Perusasetus

Nyt on kytketty ja pelittää.
Puolan + navalta otettu herätevirta releelle, mikä kytkee jännitteenalentimen päälle, minkä perässä on virranjakajan punainen johto. Musta johto jakajalta menee puolan - napaan.

Samalla radio toimii nyt kun on virrat päällä, muuten sammuu.

Sitten onkin ihmettelyä ajoituksen kanssa
Hyvin pyörii, mutta kierroksia ottaessa rasituksella hieman nikeltelee. Nyt kun säädin lampulla ajoitusta tuntui että parhaiten kävi 25 asteen ennakolla vaikka ohjekirjassa käsketään 10 astetta. Rikkooko tuo liika ennakko jotain?
UAZ:issa 60 asteen ennakko rikko ainakin tulppia tosin se sai soppaakin 1l/1km
Lisää hämmennystä herätti alipainesäädin. oli se kiinni tai ei aina kävi samallalailla ja tuntui muuttavan ajoitusta kierrosten mukaan???

Pitäis uskaltaa Volvolla parituhatta kilsaa ajella melkein putkeen niin olis kiva jos kauheesti ei tarvis remppaa tehdä matkalla...
Vastaa lainaten
  #18  
Vanha 20.09.2010, 19:21
tiipe:n Avatar
tiipe tiipe ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 20.02.03
Sijainti: kotka, Finland.
Viestit: 2.391
Perusasetus

Voip käydä nakuttamaan moottori eipä sen kummepaa paljon on kokonais ennakko kieroksilla .oletko kokeillut vaikka 4 lähteä kiihdyttämään pikku vauhdista kaasu pohjassa että käykö pajatonttu töihin on vaan tapana B 20-30 mootoreilla nakutella jos ennakoa liikaa .
Vastaa lainaten
  #19  
Vanha 20.09.2010, 19:54
AH-64D:n Avatar
AH-64D AH-64D ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 26.02.07
Sijainti: -
Viestit: 358
Perusasetus

Eipä kyllä mitään kovin selkeää korvakuulolla havaittavaa pajatunttua naputellut moottorissa
Tais se kokonais ennakko huidella jossain 40 tienoilla tai päälle...
Vastaa lainaten
  #20  
Vanha 23.09.2010, 20:49
kany:n Avatar
kany kany ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 19.07.04
Sijainti: Ii, Finland.
Viestit: 454
Perusasetus

Mullois muistijälki että ei se alipainesäädin toimi tyhjäkäynnillä... Nakuttaako siis 25 asteen perusennakolla vai tuolla 10 asteen pers ennakolla rasitettaessa? Jos 10 asteisella nii 25 tilanne pitäs pahentua jos ei niin onhan varmasti lampun piuha oikeassa tulpanjohdossa tai onko varmasti tuopan johdot oikein? Korvakuulolla perusennakon säätö menee jonnekin aivan muualle kuin 10 asteeseen.
Vastaa lainaten
  #21  
Vanha 23.09.2010, 21:16
tiipe:n Avatar
tiipe tiipe ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 20.02.03
Sijainti: kotka, Finland.
Viestit: 2.391
Perusasetus

yleensä käy vasta nakuttamaan kun on kantta laskettu reilusti tai nykästy lohkosta siivu pois myös paremman puristus suhteen saamiseksi itsellä aikanaan pikku ongelmia kun oli reilu 12 puristus suhde niin ei kärsinyt yli 26 asteen kokonais ennakkoa käyttää nakutti hitosti vuonna miekka kirves näitä pohdittiin mut tuskin ne siitä minneen on muuttunut vieläkään perus moottori kärsii kyllä yli 40 ennakkoa jos vakio puristukslla .
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Myyty VOLVO c303 sam71 O/M/V Ajoneuvot 14 04.09.2010 08:46
M: Volvo C303 vm.75 Holst O/M/V Ajoneuvot 8 12.10.2007 16:23
v: volvo c303 -78 deadmw O/M/V Ajoneuvot 14 31.07.2007 09:14
M: Volvo C303 Paavo O/M/V Muut 0 06.03.2004 22:55
O: Volvo c303 TomppaV O/M/V Muut 0 01.03.2004 08:49


Sivu luotu: 20:07 (GMT +2).