![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#1
|
|||
|
|||
![]() LaturiongelmaBJ 42 alkuperäinen laturi on rikki ja paikallaan alipainepumpun takia ehkä myös öljy-yhteyden takia. Edellinen omistaja värkännyt laturin alle toisen laturin ja katkonut vanhat johdot sieltä täältä. Nyt se laturi lakkas toimimasta. Eli löytyykö laturia jossa on säädin sisäänrakennettu ja alipainepumpun kylkeen tulee öljyputket. Laturi remontissa on ongelma se että täytyy jäädä tilaa myös tulevalle ohjaustehostimen pumpulle.
|
#2
|
||||
|
||||
![]()
Kannattaa varmaan korjata omalaturi tai hankia uus.
Yks hyvä vaihto ehto on viedä se johonki autosähkö korjaamoon jos ei omat taidot riitä. Jaa eikös hiasteen laturissakin oo alipainepumppu? Muisti pätkii.. -Damn Old Dirty Gas Eater- Dodge |
#3
|
|||
|
|||
![]()
Ota ja homma pösö riisseli hihnakäyttöinen alipainepumppu ja boschin laturi, niin saat heittää kaivoon sen originaalin laturin ja tulpata öljyputket/ kanavat. Toimii ihan hyvin ainakin hiluxissa vm-97. Eikä ole
sitävaaraa että alipainepumpun öljyletku puhkee, on muuten muutama hiacen kone kilahtanu sen takia. T .harri |
#4
|
|||
|
|||
![]()
juu ja hidaste on 12v kun taas 42 on 24v.
|
#5
|
|||
|
|||
![]()
Juu mutta BJ 42 on 24V järjestelmä
|
#6
|
||||
|
||||
![]()
Ota se alkuperäinen laturi irti ja kiikuta se "Aittaluodon veholle" , siis sinne purkaamolle , on pistänyt useita latureita kondikseen ja edullisesti.
|
#7
|
|||
|
|||
![]()
Ja Toyotalla tehdaskorjattu laturi ilman alipainepumppua 150 euroa.
|
#8
|
|||
|
|||
![]()
Niinpä nii mu onhan noita 24v latureita maailma väärällään uusia ja käytettyjäkin 24v/55A jää alle 200€ uusi et silleen.
T. harri |
#9
|
|||
|
|||
![]()
minkälainen laturi-alipainesydeemi on patrollissa ja säädin,toimivuus BJssä ?
|
#10
|
|||
|
|||
![]()
Lataus toimii jälleen. Laturi olikin ehjä ja Boshilainen 55A. Vika löytyi jälkeenpäin asennetusta amppeeri mittarista ja sen johto liitoksista. Vika alkoi selviämään sillä hetkellä kun autosta katosi kaikki virta. Seuraava ongelma on alkuperäisen laturin poisto ja erillisen alipainepumppu järjestelmän rakaentaminen hyviä ideoita kaivataan. Onko olemassa esim.sähköisiä?
|
#11
|
|||
|
|||
![]()
No se 405 1.9dvm-88-9? pösössä on sellanen erillinen hihnakäyttöinen kalvomallinen alipainepumppu toimiva omalla voitelulla helppo saentaa.
Ite sorvautin laturiin yhden hihnauran lisää ja otin voiman siitä, ja hyvin on pelannu t. harri |
#12
|
|||
|
|||
![]()
Minkäs kokoinen 405 1.9dvm-88-9? pösönon kalvomallinen alipainepumppu on ?
|
#13
|
||||
|
||||
![]()
samainen irrallinen pumppu löytyy myös 309 pökötistä ja tiisselitalboteistakin eli noista ranskandieseleistä sitikka poislukien (jousitushydrauliikka hoitaa myös jarrupaineen), omassa pösövainaassa se oli semmonen kahden viilipurkin kokoinen mötikkä.
|
#14
|
||||
|
||||
![]()
samainen irrallinen pumppu löytyy myös 309 pökötistä ja tiisselitalboteistakin eli noista ranskandieseleistä sitikka poislukien (jousitushydrauliikka hoitaa myös jarrupaineen), omassa pösövainaassa se oli semmonen kahden viilipurkin kokoinen mötikkä.
(meneekö perille perkules kun oikeen kahteenkertaan tuli laitettua..sorry) Edited by - veejii on 16/11/2004 12:33:37 |
#15
|
|||
|
|||
![]()
Kyll se nyt perille tuli. Tarvii sit lähtee romparille katselemaan noita.Kiitos.
|