![]() |
![]() |
|
Chit-Chat Tämä foorumi on tarkoitettu epämääräiseen jauhamiseen, eikä asian ole pakko liittyä suoraan offroadiin. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
||||
|
||||
![]() Herbert CollinsOnko joku törmännyt kyseiseen nimeen nettiauton kautta autokaupoissa?
|
|
|||
|
|||
![]()
Isännälle tuli muutama päivä sitten kysely vanhasta sierrasta kyseiseltä henkilöltä. Isäntä siis oli myymässä autoa nettiautossa. Minä uteliaana googletin nimen ja päädyin tänne palstalle. Ko. henkilö kirjoitti sähköpostin englanniksi ja oli valmis ostamaan auton näkemättä sitä.
Mua vähän jäi epäilyttämään, mutta eipä siinä mitään. Voihan se olla ihan tosissaankin liikenteessä. Miksi sua tämä kiinnostaa? |
|
||||
|
||||
![]()
Entä semmonen ku williams putname? Lontoon murteella koitti kauppoja hieroa, koin liian velmuks enkä vastannut enempiä sähköpostiin.
|
|
||||
|
||||
![]()
Omien kanavieni kautta sain selville että kyseessä on shekkihuijausyritys, joten pistin Nigerian Neekerille hieman palautetta takaisin tosin niin asiallisesti kuin se nyt multa onnistuu
![]() ![]() Eli jos tarjotaan shekkiä maksuksi niin bulvaani suomesta hakee sen ja loppupeleissä itse joudut maksamaan shekin+ katteettomasta shekistä aiheutuneet kulut pankille ja menetät vielä autosi.. ![]() No meikäläisen kosla nyt ei kauhean arvokas ole mutta en kyllä näitä värivirheellisten laskuja ala makseleen ![]() BTW joku yritti soittaa eilen aiheesta ja puhelu meni ukon numeroon, ei hää tienny asiasta mitään. Joten jos nyt jollakulla on aiheesta sanottavaa niin oma numeroni löytyy profiilistani. ![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Joo. Isännälle kans tarjottiin shekkiä maksuksi ja 50 euron lisää siitä hyvästä, että jos hän ottaa auton heti pois nettiauton myynnistä. Agentti aikoi tulla auton hakemaan ja tyyppi tosiaan olis ollu valmis ostamaan auton näkemättä.
Isäntä sai kans kaveriltaan vinkin, että kyseessä voi olla huijaus, koska ulkomaan shekit voi sit kuitenkin olla kateettomia. Herbert Collins oli tosiaan tämänkin tyypin nimi ja varsin korrektia englantia tyyppi kirjoitti. Ei antanut itsestään mitään yhteystietoja. Mulla itellä herää epäilykset jo siinä, että yritetään ostaa autoa pelkän sähköpostin välityksellä. Inhottavaa huijausta, todennäköiseksi... Taitaa meillä jäädä auto myymättä kyseiselle tyypille. |
|
||||
|
||||
![]()
Pieni kiusa on ajattaa tuollaisten huijareiden auton hakijat/shekin toimittajat johonkin keksittyyn osoitteseen tai paikkaan vähintään 200km päähän ja sitten itse keksiä mielikuvituksellisia selityksiä, miksi ei päässyt paikalle mutta huomenna pääsee ja jättää silloinkin menemättä, menee ainakin osa huijareiden katteista ylimääräiseen puuhasteluun
![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Tai "väärään" paikkaan
![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Isäntä oli vastannut ko. tyypille, että shekki ei käy, että ainoastaan käteinen. Oli tullut vastaus, että Herbert itse asuu Englannissa, eikä siksi rahan tuominen paikan päälle onnistu. Vaikka huijaukselta tämä vaikuttaakin, niin isäntä ajatteli vielä vastata, että kai sinä Herbert sille agentille voit lähettää sen shekin ihan samaan tapaan kuin minullekin ja että voihan se agentti käydä vaihtamassa sen shekin rahaksi ja tuoda rahat paikan päälle. Saa nähdä mitä vastaa
![]() Joopa joo. Mitähän Englannissa asuva mies nyt 500 euron Suomi-autoja ostelisi? Muuta kuin huijausmielessä... |
|
|||
|
|||
![]()
Joo, sama tyyppi ostattelee multa saman hintaluokan bemaria. Jotenkin itselläkin soi hälytyskellot heti. Ei siis kannata ruveta millekään.
Toinen vastaava kysely tuli Paul Robin -nimellä. Täysin sama virsi ja yhtä lailla soi hälytyskellot. Itse ilmoitin "brittiherroille", että auto myydään vain face-to-face ja vain eurot kelpaa. Odotan vastausta innolla... pitäisiköhän koettaa hinata hintaa ylöspäin ja katsoa mitä herrat vielä "maksaisivat" 600 euron autosta... |