![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#1
|
|||
|
|||
![]() Mersun vai rangenMitä eroa on rangen ja meben jakareissa ? Onko kenelläkään mittakuvia tai mittatietoja noista ? Pääsis tekeen mittakuvat ja "koe" ajaan liikevarat konneella ennen kun aloittaa sovitteleen osia paikalleen.
|
#2
|
|||
|
|||
![]()
Pieniä eroja löytyy:
- Muodoltaan Rangen etu- ja Mersun takavarret ovat aika lähellä toisiaan, pituuseroa taisi olla muutaman hassun sentin verran Mersun eduksi (ovat pidemmät siis). Mersun etujakarit ovat sitten vielä paremmin muotoiltuja, tukivarsi kulkee melkein vaakatasossa akselia kohden, ja koukkaa alaspäin vasta akselin päässä (=maavaraa). - Mersun varret käyvät "kouransa" puolesta sellaisinaan esim. Toyotan akseliputken ympärille, Rangessa on niin ohut akseliputki että jakaria joutuu joko rälläköimään (hip hei) tai sen joutuu asentamaan vähän sinnepäin. - Lisäksi autojen kantavuuksissa on eroja, taisi joku panssaroitu G-Wagen painaa täydessä kuormassa liki 4,5 tonnia, eli ei toivottavasti tarvitse kantaa huolta leimakelpoisuudesta. Rangen (ja etenkin LJ:n) varret käyvät paperilla moneen maasturiin vähän heppoisiksi vaikka oikeasti varmaan kestäisivätkin mitä vaan. Kiinnityksethän noissa ovat samanlaiset, eli rungon päässä oleva lenkki jää kahden ruuvilla kiristettävän kumipuslan väliin (vrt. monet iskarit) ja akselin päässä on kaksi puslaa joiden keskelle ja kehälle on vulkanoitu teräsputket joista ulompi prässätään tukivarteen ja sisempi pultataan akseliin kahden teräslevyn väliin. Näin kaikessa lyhykäisyydessään. Rangen takaripustukset lienevät toiminnallisilta ominaisuuksiltaan monessa suhteessa paremmat kuin panhardoitu jakariripustus, vaikka niissäkin on kai omat pienet juttunsa. |
#3
|
|||
|
|||
![]()
Voisihan noita käydä mittailemassakin, digikameraa en valitettavasti omista. Halunnet perusviiva- tai koordinaattimitoituksen alkaen vaikka ulommaisen puslan keskipisteestä?
|
#4
|
|||
|
|||
![]()
Joo se olis hyvä ja mitä tarkempi sen parempi
teen cad:illa kuvat niin pääsen hakeen optimaalisia kiinnitys pisteitä. |
#5
|
|||
|
|||
![]()
Mihin autoon? Uljanovskiin? Saatko kardaanitkin jotenkin mukaan kuvaan? Ajattelin vaan jos voisi pienen vaivan puitteissa mallintaa myös tuota BJ:n runkoa suhteessa kepakkoihin. Palataan asiaan sähköpostitse. Toimiiko osoitteesi profiilista?
|
#6
|
|||
|
|||
![]()
Juu se ei toimi pistä privaa.. niin vastailen
|
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
O: G mersun tai Rangen etu tukivarret ---OSTETTU-- | KössiKenguru | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 10 | 17.10.2007 18:48 |
M / Rangen pelti vanteet + Mersun vanne [red]MYYTY | Bruno | O/M/V Renkaat ja vanteet | 1 | 20.03.2007 18:57 |
Mersun jakari vs Rangen jakari | SauliS | Tekniikka & Jutustelu | 28 | 19.03.2007 20:04 |
M/ Rangen peltivanteet 16"+Mersun vanne | Bruno | O/M/V Renkaat ja vanteet | 12 | 26.02.2006 18:31 |
O: välilaippa rangen + mersun konee... | O/M/V Muut | 0 | 13.09.2004 21:32 |