Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 17.11.2009, 11:28
ruxu:n Avatar
ruxu ruxu ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 14.04.09
Sijainti: Mäntsälä
Viestit: 252
Perusasetus

SJ410 projekti alkumetreillä - muutamia kysymyksiä


Heippa,

Tuossa on nyt vuoden tallissa liikennepoistossa seissyt -85 mallia oleva SJ410 odottamassa tulevaa kohtaloaan. Alunperin olin ajatellut "lahdata" sen piha/metsä"traktoriksi" mutta katseltuani muutamia projekteja tällä palstalla alkaakin kutkuttamaan ajatus, jos sen sittenkin pitäisi kilvellisenä projektina ja yrittäisi modifioida vehje jossain määrin tuohon piha/metsätarkoitukseen.

Tästä johtuen muutamia kysymyksiä aloittelijalta,

1. Mikähän mahtaa tänä päivänä olla max. katulaillinen korotus Suskalle?
2. Entäs max. katulailliset renkaat vakiovanteilla?
3. Max. katulailliset renkaat leveimillä vanteilla?
4. Vehkeellähän on ihan onneton sallittu perävaunupaino 380kg/750kg jarruin. Näyttäisi tuo taas olevan tehostetuilla levyjarruilla olevassa SJ413:ssa olevan 1100kg jarruin. Onko kenelläkään käsitystä saisiko tuon nostettua vaihtamalla SJ410:iin tehostetut levyjarrut?
5. Yksi ajatus on myös ollut katkaista kopin loppuosa ja tehdä pieni avolava. Mitähän leimamies tähän suhtautuu katukäytössä?
6. Välitystä olen ajatellut pudottaa Volvon välilaatikolla.

Kiitos jo etukäteen
Ruxu

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 17.11.2009, 13:52
LaaLaa:n Avatar
LaaLaa LaaLaa ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 10.01.03
Sijainti: Lahti, Finland.
Viestit: 6.244
Perusasetus

1. 150mm on maksimi kokonaiskorotus sisältäen jousituksen ja renkaat
3. 235/75/15
5. Turvakaaren saattaa vaatia mutta muuten ei pitäisi olla mitään estettä. Mallisarjasta löytyy avo joka ilman kattoa periaatteessa on pick up.
6. Volvon laatikon aikoinaan tehneenä voisin melkein suositella nykyisin saatavilla olevia jakolaatikon välityssarjoja. Oppimisen kannalta ja kokemuksena volvo underdrive oli kyllä erittäin hyvä projekti.
__________________
~~~~~~~~~~~~~~
www.suzuki4x4club.fi
~~~~~~~~~~~~~~
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 17.11.2009, 17:28
4WD 4WD ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 06.09.04
Sijainti: Lounais-Suomi, Finland.
Viestit: 434
Perusasetus

suzukin vetopainoista


"4. Vehkeellähän on ihan onneton sallittu perävaunupaino 380kg/750kg jarruin."

Itsellä useammassa 410:ssä jarrullisen kärryn max paino otteessa 1500 kg. Onko mainitsemasi tieto 750 kg vetokoukusta vai rekisteriotteesta?
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 17.11.2009, 18:10
Rekisteröimätön
Guest
 
Viestit: n/a
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja 4WD Näytä viesti
"4. Vehkeellähän on ihan onneton sallittu perävaunupaino 380kg/750kg jarruin."

Itsellä useammassa 410:ssä jarrullisen kärryn max paino otteessa 1500 kg. Onko mainitsemasi tieto 750 kg vetokoukusta vai rekisteriotteesta?
Tere 4WD!

Kyllä on otteesta,

Omapaino 870 kg, tieliikenteessä suurin sallittu kokonaismassa 1 250 kg, perävaunu jarruitta 380 kg ja jarruin 750 kg. Yhdistelmä ja kokonaismassa pv-käytössä tyhjät.

Miten se on mahdollista, että eri autoilla on otteessa eri perävaunupainot??

Ihmettelen myös oman vuoden vanhan Ford Mondeon 1,8 D perävaunupainoja, omapaino 1 505 kg, tieliikenteessä suurin sallittu kokonaismassa 2 150 kg, yhdistelmän suurin sallittu kokonaismassa tieliikenteessä 2 950 kg, auton kokonaismassa perävaunukäytössä 2 240 kg, perävaunu jarruitta 710 kg ja jarruin 800 kg.

Voisiko joku tietäväinen selittää miten tämä homma menee?

T:Ruxu
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 17.11.2009, 18:13
Rekisteröimätön
Guest
 
Viestit: n/a
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja LaaLaa Näytä viesti
1. 150mm on maksimi kokonaiskorotus sisältäen jousituksen ja renkaat
3. 235/75/15
5. Turvakaaren saattaa vaatia mutta muuten ei pitäisi olla mitään estettä. Mallisarjasta löytyy avo joka ilman kattoa periaatteessa on pick up.
6. Volvon laatikon aikoinaan tehneenä voisin melkein suositella nykyisin saatavilla olevia jakolaatikon välityssarjoja. Oppimisen kannalta ja kokemuksena volvo underdrive oli kyllä erittäin hyvä projekti.
Terve!

Kiitos infosta. Voitko hieman kertoa mikä tuossa Volvo underdrivessa meni OK ja mikä vähemmin. Ettei tarvitse aina itse kantapään kautta....

T:Ruxu
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 17.11.2009, 18:16
ruxu:n Avatar
ruxu ruxu ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 14.04.09
Sijainti: Mäntsälä
Viestit: 252
Perusasetus

Pahoittelen...


unohtui alkuinnostuksissa kirjautua...

T:Ruxu
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 17.11.2009, 20:06
-MaTTi-:n Avatar
-MaTTi- -MaTTi- ei ole kirjautuneena
Guru
 
Rekisteröitynyt: 27.07.04
Sijainti: Jokela, Finland.
Viestit: 11.057
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja LaaLaa Näytä viesti
1. 150mm on maksimi kokonaiskorotus sisältäen jousituksen ja renkaat
3. 235/75/15
5. Turvakaaren saattaa vaatia mutta muuten ei pitäisi olla mitään estettä. Mallisarjasta löytyy avo joka ilman kattoa periaatteessa on pick up.
Pientä korjausta:
1. 102 mm on max. korotus (jousitus 77 mm + renkaista johtuva (puolet sallitusta halkaisijamuutoksesta 51 mm), johtuen Suznan köykäisestä omamassasta (alle 1500 kg), jolloin korikorotus on kielletty.
4. Ei. Kärrymassoja ei voi muuttaa, paitsi valmistajan edustajan todistuksella, jota et saa.
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 17.11.2009, 20:27
4WD 4WD ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 06.09.04
Sijainti: Lounais-Suomi, Finland.
Viestit: 434
Perusasetus

koukkupainosta vielä


Hei, onko rekisteriotteesi vanha punainen vai uudempi vihreä, mikäli otteesi on melko nuori(~ v2007) kyseessä voi olla oheisessa topikissa käsitelty asia.

http://forums.offipalsta.com/showthr...ght=vetopainot
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 17.11.2009, 20:31
¤Offi-Osku¤:n Avatar
¤Offi-Osku¤ ¤Offi-Osku¤ ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 12.07.04
Sijainti: Ikaalinen, Finland.
Viestit: 4.316
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja -MaTTi- Näytä viesti
Pientä korjausta:
1. 102 mm on max. korotus (jousitus 77 mm + renkaista johtuva (puolet sallitusta halkaisijamuutoksesta 51 mm), johtuen Suznan köykäisestä omamassasta (alle 1500 kg), jolloin korikorotus on kielletty.
4. Ei. Kärrymassoja ei voi muuttaa, paitsi valmistajan edustajan todistuksella, jota et saa.
Mitenkä mä muistelin et jousitus olis ollut 51mm
__________________
¤Suzuki sj413 -87 Projekti¤ ¤Yamaha Grizzly 550 -11¤
http://www.teamdisaster.fi/

Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 17.11.2009, 20:38
Viipo:n Avatar
Viipo Viipo ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 06.09.06
Sijainti: Joensuu, .
Viestit: 4.183
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja ¤Offi-Osku¤ Näytä viesti
Mitenkä mä muistelin et jousitus olis ollut 51mm
Kokonaiskorkeuden muutos tavallisissa henkilöautoissa max. 51mm, maastohenkilöautoissa 150mm.
Jousituksen kokonaismuutos max 77mm ja rengasmuutos se 25,5mm. Voishan siihen laittaa vaikka uazin porttaalit alle, niin pääsisi maksimikorkeuteen.
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 17.11.2009, 23:58
LaaLaa:n Avatar
LaaLaa LaaLaa ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 10.01.03
Sijainti: Lahti, Finland.
Viestit: 6.244
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja -MaTTi- Näytä viesti
Pientä korjausta:
1. 102 mm on max. korotus (jousitus 77 mm + renkaista johtuva (puolet sallitusta halkaisijamuutoksesta 51 mm), johtuen Suznan köykäisestä omamassasta (alle 1500 kg), jolloin korikorotus on kielletty
Niih, tämä on taas tulkinta kysymyksiä kun lakihan ei vissiinkään kiellä vaan antaa myös yli 1500kg autoille korinkorotus mahdollisuuden tietyillä ehdoilla...piru raamattua tai jotain...
__________________
~~~~~~~~~~~~~~
www.suzuki4x4club.fi
~~~~~~~~~~~~~~
Vastaa lainaten
  #12  
Vanha 18.11.2009, 13:48
Mappe:n Avatar
Mappe Mappe ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 27.01.09
Sijainti: Vaasa
Viestit: 550
Perusasetus

6. Mä toteutin Suitsaan volvon lootasta alennus vaihteen tällä tavalla. Pelannut mielestäni erittäin hyvin ku vaan saa rihdattua sopivaan linjaan laatikon ja jakiksen väliin. Mutta luulen että toi LaaLaan rakentama ilman niveliä oleva on parempi vaihtoehto. Siinä luultavasti joutuu enemmän suurentaan kardaani tunnelia? mutta mitä sitte
Click image for larger version

Name:	Voimansiirto. (29).jpg
Views:	347
Size:	92,6 Kt
ID:	9253Click image for larger version

Name:	Alusta (57).jpg
Views:	445
Size:	94,2 Kt
ID:	9254
Vastaa lainaten
  #13  
Vanha 18.11.2009, 16:47
¤Offi-Osku¤:n Avatar
¤Offi-Osku¤ ¤Offi-Osku¤ ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 12.07.04
Sijainti: Ikaalinen, Finland.
Viestit: 4.316
Perusasetus

Ootkos päässyt jo kokeileen Mappe tuota?

Miten mahtaa toimia yksittäinen ristikko? Eikö ne kuuluisi olla molemmissa päissä vai olenko taas väärässä.?
__________________
¤Suzuki sj413 -87 Projekti¤ ¤Yamaha Grizzly 550 -11¤
http://www.teamdisaster.fi/

Vastaa lainaten
  #14  
Vanha 18.11.2009, 17:08
Mappe:n Avatar
Mappe Mappe ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 27.01.09
Sijainti: Vaasa
Viestit: 550
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja ¤Offi-Osku¤ Näytä viesti
Ootkos päässyt jo kokeileen Mappe tuota?

Miten mahtaa toimia yksittäinen ristikko? Eikö ne kuuluisi olla molemmissa päissä vai olenko taas väärässä.?
Kyllä sillä on jo aika paljon ajettuki. Mä ajelen näillä säädöillä niin kauan ku joku antaa periks. Sit mietitään uudestaan. Ohessa videolinkki youtubeen. Videon alussa volvon laatikossa 1 silmäs ja lopussa 4 eli niinku olis vakio.
http://www.youtube.com/watch?v=wCPGwyqYrew
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Suzuki SJ410 -84 kokemuksia ja kysymyksiä. JariM Maasturiprojektit 88 15.09.2010 15:48
Myyty Suzuki SJ410 projekti greensj O/M/V Ajoneuvot 14 07.12.2009 18:33
Suzuki SJ410 -82 kysymyksiä/ongelmia Sampza Tekniikka & Jutustelu 7 08.11.2008 20:34
M:suzuki sj410 projekti BERTTA O/M/V Ajoneuvot 2 13.02.2007 22:57
Muutamia kuvia Jäppilästä 2.7. VMK Tekniikka & Jutustelu 5 04.07.2005 12:01


Sivu luotu: 07:35 (GMT +2).