Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 01.10.2009, 23:17
burton:n Avatar
burton burton ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 08.05.07
Sijainti: Lahti
Viestit: 1.320
Perusasetus

jäähdytys järjestelmän paine?


joo elikkä pelko olis et kansi tai tiiviste vikaa mutta
-öljyt/vedet ei ole sekaisin
-ei tule valkoista savua
-ei porise kun sammuttaa auton
-ei heitä vettä pois syyläristä kun auto käy ja kenno täynnä.
-ei lämpöongelmia

MUTTA tekee silti omasta mielestä liikaa painetta.
esim. kuumasta koneesta käyttää korkin auki ja päästää paineet pihalle niin 1min tyhjäkynnin jälkeen selkeä paine.
1km ajon jälkee vesiletkut on kuin makkarat, ei puhettakaan että saisi puristettua käsin lyttyyn ja korkkia kun raottaa niin vettä ja ilmaa tulee niin pirusti.

moottori on 2H toistaiseksi termostaatti puuttuu ja pelkkää vettä koneessa.

__________________
-BJ-40
-hilux ln110 ex
-Land Cruiser HJ-45 ex
-hilux ln65 ex

http://www.pahama.com
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 02.10.2009, 04:10
Rekisteröimätön
Guest
 
Viestit: n/a
Perusasetus

Sama vika mullakin 2H moottorissa.ja kannentiivistekkin vaihdettu...
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 02.10.2009, 04:45
Greenday:n Avatar
Greenday Greenday ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 27.08.09
Sijainti: Tuusula
Viestit: 541
Perusasetus

Yleensä jäähdyttäjän korkki jumittaa,toisinaan korkin vaihtamalla tai
pienen palan korkin tiivisteestä pois ottamalla auttaa asiaa...mutta
kyllä toi kansivialta vaikuttais???
__________________
RJ,Runner,LandRover,Hilux,Hilux,LJ,Hilux,W/T, SJ410
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 02.10.2009, 06:28
Rekisteröimätön
Guest
 
Viestit: n/a
Perusasetus

vaihda syylärin korkki,tai jätä löysälle.itsellä ongelma poistui korkin vaihdolla.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 02.10.2009, 16:30
burton:n Avatar
burton burton ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 08.05.07
Sijainti: Lahti
Viestit: 1.320
Perusasetus

korkki on uusi, tosin tarvike malli.
tänään taas aamulla ku ajoin töihin niin painetta oli mut en tiiä. saakeli, pistän kohta jonku painemittain kanteen kiinni.
__________________
-BJ-40
-hilux ln110 ex
-Land Cruiser HJ-45 ex
-hilux ln65 ex

http://www.pahama.com
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 02.10.2009, 20:46
Jii:n Avatar
Jii Jii ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 27.07.09
Sijainti: Joroinen/Kuvansi
Viestit: 158
Perusasetus

Vaikka ei ole hajua minkälainen paisuntasäiliö tuossa on, niin kerronpahan että veljen ex-hj:ssä oli paisuntasäiliöön menevä "pilli" tukossa ja aiheutti vastaavaa.
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 03.10.2009, 19:18
dieselmoottori dieselmoottori ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 11.08.05
Sijainti: Pirkkala, Finland.
Viestit: 133
Perusasetus

Käytä pajalla niin tekevät testin onko pakokaasuja nesteessä niin ei tarvitse arvailla ja tehdä turhaa työtä.
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 03.10.2009, 19:41
AnttiH:n Avatar
AnttiH AnttiH ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 22.01.06
Sijainti: Loppi, Finland.
Viestit: 242
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja dieselmoottori Näytä viesti
Käytä pajalla niin tekevät testin onko pakokaasuja nesteessä niin ei tarvitse arvailla ja tehdä turhaa työtä.
Väittivät Riihimäen tehodieselissä, ettei pakokaasutesti anna riittävän luotettavaa tulosta dieselkoneessa.
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 04.10.2009, 19:35
burton:n Avatar
burton burton ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 08.05.07
Sijainti: Lahti
Viestit: 1.320
Perusasetus

revin kannen auki ens viikolla.
jotain hämärää siellä on kun päivällä 20km ajamisen jälkee ei ollu mitää ihmeempiä paineita mut kone jäähty ja kotia ku ajelin 5km niin painetta sen verta perkeleesti että alavesi letkun liitos vesipumppuun vuoti, ja klemmarit uusia ja letkut varmasti kiinni.
ottaa vaan päähän tää ikuinen paska tuuri näitten keksintöjen kanssa, ja mun tuurilla se kans on halki...
__________________
-BJ-40
-hilux ln110 ex
-Land Cruiser HJ-45 ex
-hilux ln65 ex

http://www.pahama.com
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 04.10.2009, 20:44
AnttiH:n Avatar
AnttiH AnttiH ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 22.01.06
Sijainti: Loppi, Finland.
Viestit: 242
Perusasetus

Mulla oli kingcapissa sillain, että kun kone lämpesi kylmästä, niin hetken aikaa puhalsi painetta paisuntasäiliöön, mutta kun lämpesi ihan täysin kuumaksi, niin ei enää tullut painetta. Vika oli vaikea havaita, kun vein korjaamolle, niin oli aina täysin lämmin, eikä pulputellut. Lopulta selvisi niin, että asentaja otti auton ajoon vuorokaudeksi ja seuraili paisuntasäiliön sielunelämää kylmällä koneella lähteissä muutaman hetken välein. Meinasin jo itse nostaa kannen irti ja kerkesin kouvolan moottorikoneistamolta kysellä jo uuden raakakannen hintoja, että olis saanut asian tiimoilta rauhan, mutta loppujen lopuksi vaihtoautotakuu tuli vastaan.
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 05.10.2009, 19:01
Mikki:n Avatar
Mikki Mikki ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 14.06.05
Sijainti: Hyvinkää, Finland.
Viestit: 1.462
Perusasetus

Mites vesipumppu jakselee????

Saattaa myös olla "loppumetreillä" ja ei vielä keitä, mutta kannessa alkaa jo "porisemaan", mutta ei jaksa siirtää vesiä syylarille (onko katottu jottei ole tukossa tuokin?)
KUULOSTAA, jotta pumpun pyörästä oli siivet kadonneet??? (Vaiha nesteex Red Bull???)

Kansi jos olisi halki, niin kyllähän se vesi katoaisi "jonnekkin" jos reikä olisi...
__________________
---------------------------------------------
# # # Jos se ei satu, silloin se maksaa... # # #
---------------------------------------------
Vastaa lainaten
  #12  
Vanha 26.10.2009, 21:37
burton:n Avatar
burton burton ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 08.05.07
Sijainti: Lahti
Viestit: 1.320
Perusasetus

VIKA LÖYTYNY


pumpusta en tiedä missä kunnossa lienee MUTTA löysin oikean syyn tuohon liialliseen paineeseen:
-Kansi oli ehjä ja suora, tosin kaikki esikammiot oli halki (taitaa olla normaalia)

-huomasin että kone oli käytetty auki joskus aiemmin ja kyseessä piti olla kiinteillä sylinteriputkilla varustettu lohko, mutta paskan marjat! irtoputkilla oleva lohko ja kone oli kasattu väärällä kannentiivisteellä!

no nostin sitte uuden koneistetun kannen siihen lohkon päälle kun edullisesti sain semmoisen, Kakelle Kiitos siitä! Ja nyt on semmoinen pahvi niinkuin pitää ja paineet on nyt niinkuin pitää.

sen verta tarttee sanoa et painaa ihan pirusti se kansi ku sitä tämmöinen kukkakeppi yrittää heittää koneen päälle, ku ei toi mun bertta nyt mikää lowrider ole
__________________
-BJ-40
-hilux ln110 ex
-Land Cruiser HJ-45 ex
-hilux ln65 ex

http://www.pahama.com

Viimeksi muokannut burton : 26.10.2009 21:57
Vastaa lainaten
  #13  
Vanha 26.10.2009, 21:44
burton:n Avatar
burton burton ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 08.05.07
Sijainti: Lahti
Viestit: 1.320
Perusasetus

vanhassa lohko mallissa on niissä sylinteriputkissa kiinteät liekkirenkaat ja uuden mallin lohko on tasainen. sama siinä tiivisteessä on et sylinterin halkaisijassa on parin millin heitto, oli jäänyt se väärä tiiviste kantamaan sieltä täältä kannen ja liekkirenkaan väliin.
sinänsä jännä et tiivisteessä ei näyky vuoto jälkiä, mutta selvästi taas näki et se pahvi ei ole ollut oikea, on niitä painaumia.
ja kantta kun irroitti niin keskimmäiset pultit oli selvästi löysemmällä ku reunoilla olleet.
__________________
-BJ-40
-hilux ln110 ex
-Land Cruiser HJ-45 ex
-hilux ln65 ex

http://www.pahama.com
Vastaa lainaten
  #14  
Vanha 26.10.2009, 21:46
KarvaTurpa KarvaTurpa ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 08.03.06
Sijainti: Joensuu, Finland.
Viestit: 609
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja burton Näytä viesti
korkki on uusi, tosin tarvike malli.
Mulla on tarvikekorkeista ollut huonoja kokemuksia viime aikoina. Viikonloppuna paloi hermo motonetin korkkeihin ja kolmannen uuden korkin jälkeen otin dremelillä kierroksen jousesta pois. Jo alkoi paineet normalisoitumaan.
LJ:ssä oli sama juttu. Uudella korkilla kaikki letkut kivikovia ja vuotoja joka vitun paikassa missä vähänkin löyhempi tiivistys. Nakkasin uudesta korkista alatiivisteen roskiin ja ei enää ongelmia.
__________________
Toyota 4runner diesel 1991
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Ostetaan Kingcabin -89 (td25) jäähdytys osia lazki O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 0 26.11.2008 12:23
Rangen jäähdytys nesteistä vepele Tekniikka & Jutustelu 11 15.02.2006 18:48
Jäähd. järjestelmän "korkki" Jeeper Tekniikka & Jutustelu 2 09.02.2006 07:53
O: susun paine asetelma. offipete O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 0 16.01.2006 00:38
rengas paine asiaa. Tekniikka & Jutustelu 0 04.04.2005 21:09


Sivu luotu: 15:13 (GMT +2).