Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 12.09.2009, 07:30
Kellis:n Avatar
Kellis Kellis ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 05.02.08
Sijainti: Kuusamo
Viestit: 305
Perusasetus

Pieni kysymys sähköistä


Niin elikkä auto 410 ja laitettu kaksi akkua, ja nytten kun mittailee niin toiseen akkuun tulee normaali latausjännite ja toisessa akussa jää n.1,5 V vajaaksi , menee suora johto laturilta kumpaankin akkuun . Niin mihin on jääny ne voltit siinä välillä ?

Laturi työntää normaalit 14,3 V toiseen akkuun, siltikää kun mittaa johdon toisesta päästä niin ei ole ku se 12,7 V ,missä siis vika mahdollisesti ois ?

Merkki valon johtoon tulee vajaa 11 V niin palaa himmeänä laturin valo ?
Laturina on 14 V 100A melko romu (delco remy), joka tosin on halki uusi laturi tulee tilalle .

Oisko niin että toinen akku ois sökö ?

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 12.09.2009, 07:55
kaitsu kaitsu ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 13.01.03
Sijainti: hauho
Viestit: 432
Perusasetus

Maadototukset, perusjuttu mikä antaa pikkuvikoja. Vaikka maadotus näyttää hyvältä, niin silti, paranna sitä.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 12.09.2009, 08:09
revu:n Avatar
revu revu ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 29.06.07
Sijainti: kuopio, Finland.
Viestit: 1.278
Perusasetus

laturilta ei tarvitse mennä molemmille akuille lataus piuhaa mutta akkujen välissä on hyvä olla kunnollinen välikaapeli. tarkista sen "vajaaksi" jäävän akun maadoitus. tälläiset tapaukset aina hieman hankala selittää kun ei ole itse paikalla mittaamassa.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 12.09.2009, 08:17
Heegi:n Avatar
Heegi Heegi ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 03.04.09
Sijainti: Ylöjärvi
Viestit: 1.020
Perusasetus

itse olen aina vaan vetäny välikaapelin toiselle akulle,kait se nyt lataa molempia tarpeeksi hyvin.. kunhan sopivan paksu kaapeli ja kunnon maadoitus..

niinkuin kaitsu sanoi,että vaikk näyttää hyvältä maadoitus niin ei välttämättä ole..
oikeat HC hifi rakentelijat maadoittaa useimiten kaikki laitteet jakoblockiin minkä ne nyt sitten on jotenki vetäny sopivaan/optimaaliseen paikkaan maihin

Viimeksi muokannut Heegi : 12.09.2009 08:20
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 12.09.2009, 10:10
Kellis:n Avatar
Kellis Kellis ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 05.02.08
Sijainti: Kuusamo
Viestit: 305
Perusasetus

Kiitos vinkeistä , löysin ne puolitoista volttia parantamalla maadotuksen . Laitoin toiselta akulta samanlaisen suoran johdon moottoriin ja toinen menee runkoon ,nyt lataa .Jätin laturilta tulevan johdon molempiin paikoilleen ja lataus on molemmissa nyt 14,8 V.

Vaihdoin halkinaisen laturin uuteen ,hiljeniki kummasti Merkkivalon jännite on nyt jotain 13,8 v.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
lj: sähköistä Rekisteröimätön Tekniikka & Jutustelu 3 08.09.2009 07:06
hj:n sähköistä hj Tekniikka & Jutustelu 4 04.12.2007 22:35
Rangen sähköistä? Watti Tekniikka & Jutustelu 6 08.09.2006 21:07
Cherokee sähköistä ilari Tekniikka & Jutustelu 5 10.04.2006 19:47
HJ-60 -83 sähköistä Tekniikka & Jutustelu 0 19.03.2006 17:52


Sivu luotu: 08:04 (GMT +2).