![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#1
|
||||
|
||||
![]() Pari King Crap kysymystä aloittelijalta...Terve kaikille! Eli tässä aikani ratoksi ostin hyötykäyttöön (leluksi) vanhan -91 kinkun. Ja kas, vekotin toimii ihan mainiosti. Joku aikaansa seuraava oli tosin vaihtanut vaihdekepin ja aluevalitsimen tuning-versioihin joten kaaviot on hukassa siis aluevaihtajasta. Ylös alas menee taka- ja nelikon välillä, mutta hidasta aluetta ei tunnu löytyvän mistään suunnasta? Miten ton nopean nelivedon kytkennän kanssa, täytyykö biili aina seisauttaa vapaalle ennenkuin sen uskaltaa tuuppasta päälle? Ainakin ex Z71:ssä se meni vauhdissa päälle ja pois ihan mukisematta. Ja kolmas kysymys on noista lukoista/tai niiden puutteesta. Eli nopea neliveto kytkettynä tuntuu että kaikki akselit on yhtä puuta, eli lukot menis aina päälle nelivedon kanssa, onko noin? mitään käsikytkentää akselien päissä ei löydy. Oisko alkuperäiset shaisset vielä. Kiitos jos joku kerkee vastailemaan! ![]()
|
#2
|
||||
|
||||
![]()
Hidaspuoli löytyy kun painat pientä keppiä alaspäin samalla kun vedät siitä.. taitaa siinä olla automaattiset napalukot jos ei oo edessä mitään mistä vääntää..
__________________
Suzuki sj 413 lwb short Toyota Hilux -88 -ex- Suzuki sj 413 lwb 1.6 td -ex- -MMC- |
#3
|
||||
|
||||
![]()
Ookei, tätä pitää heti kokeilla. Ei uskaltanu alkaa vielä runnomaan sitä kun ei tienny mihin suuntaan! Kiitos!
Äsken kävin sitä potkiskelemassa ja sen verran pitää korjailla noita puheitaan että takapäässä oli kuin olikin kumitutin alla mutikka jossa lukee että Haldex ja asennot auki ja kiinni. Näytti olevan kiinni. Siis eikös se sillon oo perässä lukko kokoajan päällä? Eiks se kannattais noin normiajossa tiellä olla kumminkin auki? |
#4
|
||||
|
||||
![]()
Takapäässä ??? Haldex? Mitäköhän sulle on myyty
![]()
__________________
Yhtään en tiiä mitä tapahtu :O |
#5
|
||||
|
||||
![]()
Juu juu. Taka-akselinnokassa se on.
Eturojut on ihan orkkisrojua näköjään. Se voi olla joku wannabee metsien sankari kellä nismo on joskus ollu, päättelen noista "tein itte ja säästin satasen" -lokarinlevityksistä. Onko tuo ruåtsinlukko ihan hanurista vain vaan täysin susi? |
#6
|
|||
|
|||
![]()
no ei ny jumalaut taka-akselissa oo napalukkoja
![]() ![]() |
#7
|
||||
|
||||
![]()
Nyt on kyllä pakko nähdä kuvia kamppeesta.
|
#8
|
||||
|
||||
![]()
Do dii! Sillähän näitä kysellään että tässä viisastuis.
![]() Voiskohan se sitte olla joku pelkkä kuori vaan tms. siinä akselissa, en tiä. Meen tässä himaan jonkun ajan päästä niin räpsäsen siitä pari kuvaa. Voi selvitä niistäkin heti että mikä siinä on. |
#9
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
onko siinä mutikassa keskellä samanlainen reikä kuin oven lukossa?, kaverilla samanlainen mötikkä, meissellillä kerran aukaisin sen ja luukku siirtyi sivulle ja siellä oli sellanen aukko mihin näyttäs käyvän joku kortti, joskus muistelisin että joissakin vuokra kärreissä olisi ollut sellainen navoissa josta näki sit kortilla tai jollakin paljon sillä on ajettu, ei kait se sun auto oo joskus ollu vuokra käytössä, korjatkaa jos olen väärässä
__________________
Autokorjaamo palvelut, hyötyajoneuvojen varustelu. Auto-Haukka Ky. 0400 898 987 |
#10
|
||||
|
||||
![]()
Hmmm...ei tuo vuokra-auto juttu välttämättä ihan hutikuti ole. Sellanen meisselillä käännettävä kolo siinä on keskellä.
Kuviahan mä en sitten osannut tähän tietenkään liittää, joten tuuppasin kaks ekaa kuvaa siitä tuonne Aijaahan. Vanne kauempaa: http://www.aijaa.com/v.php?i=4695398.jpg Ja sitte hieman lähempää: http://www.aijaa.com/v.php?i=4695459.jpg Toivotaan että kuvat ees näkyy... |
#11
|
||||
|
||||
![]()
on siinä lukko ku on avaimen reikäkin
![]() |
#12
|
||||
|
||||
![]()
Tuota noin, Ruattalaiset väittä että toi Haldex takaakselisysteemi on kilometrilaskija joka sopii yhteen joku ruotsalaiseen dieselverosysteemiin. Routsissa se on aika yleinen akseli vanhoissa KCs.
ja tässä tulee toi kaavio ![]() Viimeksi muokannut Finnmerchant : 17.08.2009 20:40 |
#13
|
||||
|
||||
![]()
Joo, kyllä sen täytyy olla sellanen joku kilometrilaskija sitten. Mielenkiintoista ois tietää miten se toimii ja millä niitä on aikanaan tarkisteltu.
![]() Tuo kaavio oli muuten hyvä nähdä! Kiitokset siitä. Siinä mainittiin sekin että pienessä vauhdissa sen isomman nelikon voi räväyttää päälle. Jäähdytin tuossa on menossa kaatikselle seuraavaksi näköjään. Näyttää pissivän keskeltä pientä noroa koko ajan... noita kait saa jostain mätänetistäkin halvemmalla kuin alkuperäisiä. Jee, pääsee näpertelemään! |
#14
|
||||
|
||||
![]() ![]() |
#15
|
|||
|
|||
![]()
tahtoo tollasen varotustarran jostain...
__________________
-Ei ole sellaista mekaanista ongelmaa mitä tietämättömyys ja raaka voima eivät ratkaisisi- |
#16
|
||||
|
||||
![]()
mul on sitä nismos
|
#17
|
||||
|
||||
![]()
pitääkin ostaa tarrapaperii !
![]() |
#18
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Bensakoneiseen syylaria sai tarvikkeena ainakin vuosi takaperin ihan kohtuuhintaan, olisko ollut parisatkua uus jäähdytin. Ja tunnin homma vaihtaa ilmaamisineen noin suurinpiirtein. Siis bensavehkeeseen, tuskin tiisseliin sen kummempi. |
#19
|
||||
|
||||
![]()
Ei saa motonetista syylaria muistaakseni
Joko orkkis tai sitten esim Örumilta saa. tosin Örumilla hintaa 250€ ja rapiat orkkis vielä kalliimpi.. ja käytettynä ihan saman kuntoisia ku mikä sulla on kiinni ja jos yhtään parempi kuntoisia niin hinnat on kun uudella ![]() Nimim:Joskus tullut metsästettyä ![]() ![]()
__________________
MudastaPois.Com Tai sit not Team Rotta-Racing Ry K-Nummi |
#20
|
||||
|
||||
![]()
Joo, uus syyläri tuli noin niinkuin ihan vahingossa vastaan muita tarvikkeita hankkiessa paikallisesta Autosportista. Behrin jäähdytin ja ihan kerrasta sopivaa mallia hintaan 180€. Ei ollut hinnaltaan niin kamala kumminkaan. N. tunti meni vaihtaessa ja ihmetellessä. Ilmaamisesta en ollu kyllä kovinkaan perillä. Nesteet kennoon ja paukutin sitä jonkun aikaa lämpöseksi ja availin kennon korkkia vähän välillä jos sinne jotain painetta olis kertynyt. Mitä muuta sille pitää tehdä ilmatessa?
Riksun dieselhuollossa laitettiin tänään uudet suuttimen kärjet ja joku paluuputki mikä pissi naftat koneen kylkeen. Nyt tuo rallattelee ihan tyytyväisenä tiemmä! ![]() |
#21
|
||||
|
||||
![]()
Kyl tuo pitäs ilmaantua ihan itellään, kun käyttää lämpimäksi korkki auki. Voihan sitä nokkaa ajaa hiukan ylämäkeen jos epäilee, ettei kaikki ilma koneesta tullut vielä pihalle.
|
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
HILUX- kysy ja vastaa- palsta | KepesJokke | Tekniikka & Jutustelu | 5057 | 16.07.2025 22:43 |
Nivasta pari kysymystä | Nerd-O | Tekniikka & Jutustelu | 386 | 24.06.2009 08:25 |
Pari kysymystä säännöistä... | Uazmies | Tekniikka & Jutustelu | 5 | 02.04.2006 12:02 |
Pari niva kysymystä | Tekniikka & Jutustelu | 3 | 24.09.2005 09:29 | |
Pari samurai kysymystä | kesis | Tekniikka & Jutustelu | 4 | 03.08.2005 02:26 |