![]() |
![]() |
|
Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#1
|
||||
|
||||
![]() Uazin näpräystäTänään tuli sitten taisteltua uusi suora öljypohja uaziin kuviakin otin mutta kaapeli taas jossain piilossa laitetaan kun keretään. Voin sanoa että on aika tehnyt tehtävänsä sen pohjan kanssa oli varmasti liki puoli senttiä korkeemmalla reijän kohdalta löjypohjan tasopinta kun oli poijaat kiristellynnä. Ensi vaikutelma olisi se että saattais jopa nyt pysyä öljyt oikealla puolella öljypohjaa ![]() Samalla tuli taiteiltua hinauskoukut taakse runkoon hitsaten ja pultaten ja taas kuvat on kivoja tulee kun kerkee. Vielä kun jostain suorat ovet löytäs niin vois toi vesikin pysyä pikkusen paremmin siellä ulkopuolella. Vaihdekepin reijät pitäs vielä entistää ja tehdä jotku kumilirpakkeet keppien ympäri kun ei noi orkkiset oikein osu enää kohilleen. Kellään mitään hyvää reseptiä tuollaiseen ongelmaan uakkerissa? Noh ei enempää pashan jauhantaa paitsi on todettu että katkennut vaijerin pidätinpultti on ilkee ottaa pois sieltä rummun päästä kun ei ole kantaa....No onneks ei tarvinnu koko vispilää purkaa kun sain siihen hepattua ruuvarin kiinni niin sain jämän irti. Tälläistä tällä kertaa ![]()
__________________
Neljä pyörää joista suuri osa mustia ja pyöreitä. |
#2
|
||||
|
||||
![]()
Revolverin uazissa on kankaasta tehdyt pussukat keppien reijissä.
Siittä tuli sitten musta kumminkin ![]() |
#3
|
||||
|
||||
![]()
Juu musta tuli kun sattu olee maalia tallilla tarpeeksi
![]() Muistakko muuten mikä siinä vinssin kakessa oli vikana? toinen nappi ei toimi vai mikä siinä oli? Asiasta nahkalaatikkoon millä sä ole avannu ne öljyproput? kun se mikä on jakolaatikossa niin on aika morienttes...muut aukes välimallin räikällä ihan näppärästi. Kun kattelin ölpät laatikosta ja peristä. Onkos sulla hajua miten sen kepin sais pikkusen sanotaanko vähemmän heiluvaksi onko siellä se jousi jossain mitä vois modata?
__________________
Neljä pyörää joista suuri osa mustia ja pyöreitä. |
#4
|
||||
|
||||
![]()
Kakessa on johto poikki liittimen päästä. Toimii kun heiluttelee.
Jakolaatikon täyttö oli ainakin niin mulkattu että öljyt lisäilin aukasemalla päältä sen luukun. Keppi on ilmeisesti kulunut jonkun verran, mutta ei se varmaan ole uutenakaan ollut semmonen kun mersussa. Viimeksi muokannut samisami2 : 28.06.2008 20:28 Perustelu: Ei osaa kirjoittaa |
#5
|
||||
|
||||
![]()
Oukkei täytyy ottaa duunista uus töpseli ja vaihtaa nin pelittää ilman taivuttelua....
__________________
Neljä pyörää joista suuri osa mustia ja pyöreitä. |
#6
|
||||
|
||||
![]()
uistakko muuten mikä siinä vinssin kakessa oli vikana? toinen nappi ei toimi vai mikä siinä oli?
Kuulostaa solenoidivialta. Mittaa ne tai pyydä jotakuta mittaamaan. Lainaus:
Lainaus:
Lainaus:
|
#7
|
||||
|
||||
![]()
Ei mulla vaan...
"Lainaus: millä sä ole avannu ne öljyproput? 1/4 räikkä käy suoraan " Kyllä se on 3/8" 8D |
#8
|
||||
|
||||
![]()
Joo kyllä se 3/8 on lähempäna oikeeta mutta kun tuossa on toi jakiksen tulppa niin kärsinyt että täytyy jollain teippaaliimaaleikkaaaskartele jutulla laittaa joku pultti siihen että saa auki.
Sama kierre vissiin öljypropussa jos sen sitten siihen tunkis ![]() Niin ja makelle siitä kepistä vaihdekeppi on sellanen datsun 100a mallinen mutta kyllä sillä vaihtee löytää ![]() ![]()
__________________
Neljä pyörää joista suuri osa mustia ja pyöreitä. Viimeksi muokannut Castrol : 29.06.2008 21:37 |
#9
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Lainaus:
|
#10
|
||||
|
||||
![]()
juu tulppia näköjään saa perusputkiliikkeestä joten ei ongelmaa.Nyt kun vielä jaksais pari juttua laitella ennen perjantaita ja pitäs 33" kokeilla laitella jossain vaiheessa alle.Noh kyllä se siitä pikkuhiljaa.
Kamerankin sain jo purettua niin saa niitä kuvatuksia kun ne on niin kivoja. Liftikin pitäa hakea kun kerkeis mutta kaikki aikanaan...
__________________
Neljä pyörää joista suuri osa mustia ja pyöreitä. |
#11
|
||||
|
||||
![]()
Dodiin taas on pikkusen laiteltu uutta ja kivaa...Uudet suorat ja ehjät etuovet vanhojen kolhuisten ja hyvin tuuletettujen tilalle..Tuli sitten myös laitettua siipikarja-aurakin . Oli pikkuisen sovittamista mutta sopihan se siihen kun pikkusen tunki joten kai siitä hyvä tuli.
Paljon olis vielä tehtävää kun vaan riittäs näin lomalla aika ja rahat.
__________________
Neljä pyörää joista suuri osa mustia ja pyöreitä. |
#12
|
||||
|
||||
![]()
Se vaihdekeppi on helppo tihittää kun ottaa irti ja hitsaa vähän nööliä sinne alapäähän ja hioo oikeaan muotoon.
Meillä oli niin väljä että sen tuhat ja yksi kertaa lipesi neloselta pienemmälle sompatessa pois kohdiltaan ja luonnollisesti risteystä lähestyttäessä aina, siinä sitten alennuslaatikkoa hyväksikäyttäen kallisteltiin johonkin syrjään aukomaan ja sovittamaan rattaita oikeaan järjestykseen. |
#13
|
||||
|
||||
![]()
Joo sain kunnon räjäytyskuvatukset ja manuaalit tohon laatikkohommaan vaikka onhan noi niin yksinkertaisia , että ne melkein purkaa silmät kiinni pelkällä jakoavaimella.
Mutta laitellaan kuvia lisää , kun saan sen liftin taiteiltua johonkin. Pitäs keksii joku hyvä paikka, kun ei sitä viitti nippareilla rättiin vedellä ![]()
__________________
Neljä pyörää joista suuri osa mustia ja pyöreitä. Viimeksi muokannut Castrol : 17.08.2008 21:52 Perustelu: Typoja pois |
#14
|
||||
|
||||
![]()
Mulla oli lifti ennen vanhaan tuossa. On ihan hyvä paikka. Hitsasin M10 pultit konepellin saranoihin pystyyn, tein nylon prikat jotka korotti liftin irti konepellistä ja väsäsin muttereista ja 6mm harjateräksestä kahvalliset mutterit. Asentaessa pultteja täytyy vaan katsoa, että pelti mahtuu aukeamaan liftin kanssa.
![]() |
#15
|
||||
|
||||
![]()
Joo jotain ton tapasta tuli itekkin suunniteltua kun ei tossa rättiversiossa ole oikein muuta paikkaa muutenkaan. Pitää vaan laitella joku lukko sydeemi ettei heti ensimmäisten joukossa lähde muille matkoille kun kaupassa käy...
Noh jos tänään sais sen liftin haettua niin se olis jo paljon mutta katotaan mitä tapahtuu ja milloin sen kerkee hakemaan. Tuli vielä mieleen että mistä kannattais kysellä noita kääntölaakereita vai mitkä ne nyt oli ![]()
__________________
Neljä pyörää joista suuri osa mustia ja pyöreitä. |
#16
|
||||
|
||||
![]()
Joo ei ole hommat edistyny yhtään jostain kumman suusta toi loma pistää aina budjetin aivan totaalisen sekasin...Nyt vielä toi vaihdelaatikkokin jaksaa kiukutella sekin pitäs vissiin vaihtaa....
Tietääkö kukaan kellä/mistä sais kovakattoa uakkeriin? uutta varmaan saa jostainpäin itänaapuria mutta se noutaminen.... Onkos muuten kokemuksia kuinka paljon tarttee pilkkihaalareita talvella uazissa? Itellä jäi intissä ajelu kesään niin ei tarttennu talvella ajella. Vielä tostä kärjettömästä sytkystä missä sen boksi on? onko se siinä tulipellissä vai jossain sisällä piilossa? Pitäs varmuuden vuoksi jostain sellaset kalastaa varmaan ettei pääse yllättämään kipinättömyys. Joku oli vissiin laitellu Boschilaisen sytkäyksikön uatsiin joten jos jollain on skemoja tai ohjeita niin saa laittaa....
__________________
Neljä pyörää joista suuri osa mustia ja pyöreitä. |
#17
|
||||
|
||||
![]()
Ei taida saada kattoa muuta kuin idästä ja maksaa muistaakseni ihan hunajaa. Kyselin joskus. Kyllä uakkerilla talvella tarkenee maastossa muttei oikein tiellä. Vaatetta päälle vaan
![]() Kärjettömän boksi on siellä repsikan jalkatilassa. Vähän röökiaskia isompi alumiininen mutikka jossa kolme ruuviliitintä. Kannattaa varmaan hommata kaikki sytkäosat hyllyyn niin on mukavampi olla, ei oo kalliita. Mulla kulkee kaikki aina mukana ja varmaan sen takia ei oo ikinä tarvinnut vaihtaa kuin kantta ja pyörijää. Sama se kai mikä laite kipinää heittää. Ite oon ajatellut pysyä orkkiksessa helppouden ja edullisuuden takia. Joskus ehkä vois valjastaa megasquirtin sytkän ajoon. |
#18
|
||||
|
||||
![]()
Joo niin arvelinkin että tarkenee kun laittaa vaan haalaria niskaan
![]() Onko sulla make joku hyvä osien toimittaja kun tuntuu välillä olevan vähän nihkeetä toi löytäminen? Jos viittit jossain vaiheessa sellasia kalastella jos vastaan tulee niin ota talteen ja kiusaa privalla. Joo kyllä mäkin meinasin ton suht orkkiksena pitää koska pitää olla jotain extremeä elämässä ![]()
__________________
Neljä pyörää joista suuri osa mustia ja pyöreitä. |
#19
|
||||
|
||||
![]()
www.ussrcars.fi on varmaan helpoin ja asiointi onnistuu ihan suomeksi. Lähetät osanumerot sähköpostissa niin tavara tulee ennakolla matkahuoltoon, joskus. Nimim. Kolme viikkoa nyt ootellut porttaaliboksia. Hyvä puoli on se, että kaikkea saa, siis ihan kaikkea. Hinnoittelussa olen huomannut, että hankalasti kuljetettava tavara maksaa suhteessa enemmän kuin pikkunippelit. Toinen vaihtoehto on poiketa Tallinnassa. Kauppa ei ole ihan keskustassa eli tarttee mennä autolla tai ottaa taksi. Tallinnassa ei tosin ole kuin ihan perusosia. Paras tapa on ehdottomasti on tehdä shoppailumatka autolla Leningradiin. Ottaa tukku rahaa ja reilu auto niin hauskuutta piisaa. Matkan hinnan säästää aika pitkälle jos tarvii isompia osia esim. ohjaustehostinta, peltiosia tai vaikka koko mjoottorin
![]() |
#20
|
||||
|
||||
![]()
Joo allun puodissa on tullut vierailtua mutta kun joskus noi toimitusajat pikkusen venyy...Ei se sillon haittaaa kun on aikaa ootella tai ei ole mitään akuuttia tarvetta.
Tosta kärjettömän boksista en ole löytänyt kirjoista enkä kansista numeroa sitten millään. Jännitteen säätimet ja vilkkureleet kyllä löyty mutta..... No jos sulla se on tallessa niin laita yv:nä tai sitten ihan tänne niin pääsen lisäämään sen allun listaan. Toi lenigradin reissu oliskin hieno tehä hyvällä porukalla ja isolla autolla jottei tylsyys yllätä ja tärkein että on tilaa roudata niitä tavaroita ![]()
__________________
Neljä pyörää joista suuri osa mustia ja pyöreitä. Viimeksi muokannut Castrol : 03.09.2008 14:26 Perustelu: typoja typoja |
#21
|
||||
|
||||
![]()
Uaz foorumilla joskus kyselin lasikuitukatoista ja silloin venäjällä alkaen 480€
|
#22
|
||||
|
||||
![]()
Boksin numero on 31512-3734010-10 "Transistor commutator 468 332.007 in assy"
|
#23
|
||||
|
||||
![]()
Hoksasin just, että niitä pitäis olla hinnaston mukaan hyllyssäkin hinta huimat 20 eeroo.
Onkohan joku tarvikeosa kun on niin kumma numero? 13.37 34-01 12V http://www.ussrcars.fi/catalogue/a_d...raosat_fin.xls Viimeksi muokannut -MAKE- : 04.09.2008 17:16 |
#24
|
||||
|
||||
![]()
Tänään sitten pääsin tutustumaaan uazin etujarrujen ihmeelliseen maailmaan. Päätin vihdoin vaihtaa uuden pääsylinterin kun vanha tuppas vähän päästämään läpi ja poljin lattiaan kun seisoi valoissa.
Muuten kaikki meni kuten elokuvissa paitsi sitten kun piti aloittaa ilmailu niin johan helvetti repes ja hermot samalla joutu koitokselle. Oikean puolen yläsylinterin ilmaruuvin reikä oli jostain kumman syystä ottanut itseensä ja mennyt halki ei sitten tarvinnut enää ilmailla kun ei ruuvi pysynyt ees reijässä kun tuli laakista pikkusen reilu. Noh jarrua auki ja todettiin että jumissa on kun junttilan tuvan seinässä paska. Jarru jää päälle ja ei lähe rumpu irti..Taistelua ja kiroilua varttitunti ja hopsaa pulttien avustamana jarrujouset vonkuen rumpu pois ja alasylinteri aivan tuhannen jumissa paitsi että kun jarrua painoi niin tuli sen verran ulos että jäi kanittamaan rumpua ja rengas jumekseen. Noh Allulta huomenna koko setti uusia sylintereitä ja sitten asemmoimaan uusia kenkiä ja sylintereitä....Kun vaan tajuis miten ne epäkeskot sylinterihärdellit saa kohilleen ![]() Huomenna taistelu jatkuu ja toivottavasti saadaan päätökseenkin...
__________________
Neljä pyörää joista suuri osa mustia ja pyöreitä. |
#25
|
|||
|
|||
![]() Jarrusylinterien Epäkesko
Säätö menee siten että normaalisäätöruuvi otetaan "sisään" ja säätö aloitetaan siirtämällä kenkiä sen epäkeskon avulla niin lähelle että kengät juuri hipaisevat rumpua. Tämän jälkeen suoritetaan normaali säätö, ite olen säätänyt norm. säätöruuvista rummun lukkoon ja sitten pikkuhiljaa löysännyt säätöä kunnes rumpu pyörii vapaasti.
Jos säätöä ei tee näin, toimivat jarrut mahd. jonkin aikaa kunnes tasapaino menee sekaisin ja jarrut puoltavat. Epäkeskon ideana on saada kengät aina mahdollisimman hyvin rummun mukaisesti, tälläista nerokasta systeemiä ei länsimaisista hapatuksista voi löytyä. Stahanovilaista työniloa ja kohti lopullista voittoa! |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
O: Uazin palalukko | kalkkuna | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 0 | 28.01.2007 21:48 |
O: Uazin työntötankoja | matti-x | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 5 | 28.07.2006 07:43 |
Uazin öljyt... | samisami2 | Tekniikka & Jutustelu | 7 | 16.04.2006 22:11 |
Uazin lukkoperästä. | samisami2 | Tekniikka & Jutustelu | 3 | 16.10.2005 18:29 |
Uazin korotus. Uazin osia Tallinnasta...... | samisami2 | Tekniikka & Jutustelu | 16 | 10.10.2005 19:42 |