![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
|||
|
|||
![]() Grand cherokee NP249 -> NP242Millanen homma grand cherokeessa on istuttaa tuon alkuperäsen jakiksen tilalle tuo vähän paremmin offailuun soveltuva? Sopiiko kardaanit millaisin muutoksin? Mites tuo automaatin perään sopii?
|
|
||||
|
||||
![]()
Ei ihan suoraan oman kokemuksen tietoa vielä, kun ei ole vielä kertaakaan kokeiltu!! Pariin on jo harkittu, mutta ei ole sen enempää aiheuttanut vielä toimenpiteitä!!! Heti kun on kokeiltu, sitten tiedetään...
|
|
||||
|
||||
![]()
249:n 231:een oon swapittanut Joukan ZJ:hin, se oli täysin bolt-on. ainoastaan vivuston joutui säätämään uudestaan.
samoin 231:n tilalle oon laittanut 242:n ilman ongelmia. (ainakin AX laatikoiden perään) ZJ:n jakiksissa taitaa olla eroa input shaftin pituudessa. Ainakin jotain kikkailua piti tehdä kun porukoiden ZJ:hin vaihdoin 42RE:n tilalle AW4:n, muistaakseni vaihdoin 231:n input shaftin 242:n planeettaan. noissa planeetan hampaissa on sitten eroa -95 vuoden jälkeen, eli vanhempiin jakiksiin ei voi laittaa uudemman akselia. |
|
||||
|
||||
![]()
Jeeper on swappäsi koneenkin mun ZJ:hin ja monta muutakin semmoista pikkuista bolt-on juttua on tehnyt.
Itselläni olis noi bolt-on hommat mennyt kuitenkin tyyliin pultti/ilta. ![]() Huonona puolena NP249 -> NP242/231 vaihdossa on sitten se, että menettää normi talviajossa mukavan takavetovoittoisen 4-vedon, eli mutkassa liukkaalla kun polkee lisää kaasua ei Jeeppi sitten enää lähdekään näyttävään takapääluistoon vaan vähemmän näyttävään etupää luistoon. Ainakin hyvä muistaa. ![]() Itse olen tämän takia miettinyt siirtymistä takaisin NP249:iin, vaikkakin ilman takakadaania ajelu sitten jossain vaiheessa kuulemma rikkoo viscon, vaikkakaan itselläni ei hajonnut parin päivän katuajolla eli kait se sitten menee rikki ekana päivänä jos sen laittaa takaisin paikalleen. Nooh, onneksi on toinenkin NP249 nurkissa pyörimässä. Uusi viscohan maksaa n.700€. /Joukka |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
O. Cherokee/Grand Cherokee laturi. | 454SS | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 2 | 16.02.2008 17:49 |
grand cherokee | HV | Tekniikka & Jutustelu | 1 | 18.11.2007 01:08 |
cherokee tai grand cherokee kokemuksia | Chit-Chat | 8 | 16.05.2007 18:55 | |
Ostetaan jeep cherokee/grand cherokee vanteet | O/M/V Muut | 5 | 16.12.2005 21:50 | |
grand cherokee | Tekniikka & Jutustelu | 0 | 29.01.2005 20:39 |