Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 24.06.2009, 11:33
rhm rhm ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 17.08.08
Sijainti: Nokia
Viestit: 595
Perusasetus

Grand cherokee NP249 -> NP242


Millanen homma grand cherokeessa on istuttaa tuon alkuperäsen jakiksen tilalle tuo vähän paremmin offailuun soveltuva? Sopiiko kardaanit millaisin muutoksin? Mites tuo automaatin perään sopii?

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 24.06.2009, 12:28
JAMANT:n Avatar
JAMANT JAMANT ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 07.05.03
Sijainti: Espoo, .
Viestit: 4.069
Perusasetus

Ei ihan suoraan oman kokemuksen tietoa vielä, kun ei ole vielä kertaakaan kokeiltu!! Pariin on jo harkittu, mutta ei ole sen enempää aiheuttanut vielä toimenpiteitä!!! Heti kun on kokeiltu, sitten tiedetään...
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 24.06.2009, 13:05
Jeeper:n Avatar
Jeeper Jeeper ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 14.01.03
Sijainti: PäHäMa/FJDC
Viestit: 4.132
Perusasetus

249:n 231:een oon swapittanut Joukan ZJ:hin, se oli täysin bolt-on. ainoastaan vivuston joutui säätämään uudestaan.

samoin 231:n tilalle oon laittanut 242:n ilman ongelmia. (ainakin AX laatikoiden perään)

ZJ:n jakiksissa taitaa olla eroa input shaftin pituudessa. Ainakin jotain kikkailua piti tehdä kun porukoiden ZJ:hin vaihdoin 42RE:n tilalle AW4:n, muistaakseni vaihdoin 231:n input shaftin 242:n planeettaan.

noissa planeetan hampaissa on sitten eroa -95 vuoden jälkeen, eli vanhempiin jakiksiin ei voi laittaa uudemman akselia.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 24.06.2009, 17:43
Joukka:n Avatar
Joukka Joukka ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 03.06.04
Sijainti: Espoo, Finland.
Viestit: 619
Perusasetus

Jeeper on swappäsi koneenkin mun ZJ:hin ja monta muutakin semmoista pikkuista bolt-on juttua on tehnyt.
Itselläni olis noi bolt-on hommat mennyt kuitenkin tyyliin pultti/ilta.

Huonona puolena NP249 -> NP242/231 vaihdossa on sitten se, että menettää normi talviajossa
mukavan takavetovoittoisen 4-vedon, eli mutkassa liukkaalla kun polkee lisää kaasua ei
Jeeppi sitten enää lähdekään näyttävään takapääluistoon vaan vähemmän näyttävään
etupää luistoon. Ainakin hyvä muistaa.

Itse olen tämän takia miettinyt siirtymistä takaisin NP249:iin, vaikkakin ilman takakadaania
ajelu sitten jossain vaiheessa kuulemma rikkoo viscon, vaikkakaan itselläni ei hajonnut parin
päivän katuajolla eli kait se sitten menee rikki ekana päivänä jos sen laittaa takaisin paikalleen.
Nooh, onneksi on toinenkin NP249 nurkissa pyörimässä. Uusi viscohan maksaa n.700€.

/Joukka
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
O. Cherokee/Grand Cherokee laturi. 454SS O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 2 16.02.2008 17:49
grand cherokee HV Tekniikka & Jutustelu 1 18.11.2007 01:08
cherokee tai grand cherokee kokemuksia Chit-Chat 8 16.05.2007 18:55
Ostetaan jeep cherokee/grand cherokee vanteet O/M/V Muut 5 16.12.2005 21:50
grand cherokee Tekniikka & Jutustelu 0 29.01.2005 20:39


Sivu luotu: 05:14 (GMT +2).