Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 09.05.2009, 20:40
Rekisteröimätön
Guest
 
Viestit: n/a
Perusasetus

Beadlock asennus


Koitin hakua tuossa, mutta en löytänyt oikein mitään. Koitin myös googlesta. Eli oisko kellään kattavaa kuvasarjaa beadlockien asennuksesta, tai siis siitä, miten kumi laitetaan niiden päälle, pitäs jossain välissä mennä rengasliikkeeseen ja olis hyvä olla mallina kuvia, että minne väliin se kumi siellä tulee ja muutenkin vähän ohjeita, kun en itsekään oikein tiedä asennuksesta 100% varmuudella. Googlesta löyty joku kuvasarja, mutta oli niin pieniä kuvia, ettei oikeen saanut selvää. Kiitos

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 09.05.2009, 21:13
panzer:n Avatar
panzer panzer ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 28.02.06
Sijainti: SuurHämeenlinnan rajamailla
Viestit: 1.861
Perusasetus

Kyllä ne siellä rengasliikkeessä tietää. Pitäis ainakin.
Beadlock kehän puoleista kylkeähän ei laiteta koneella vanteen sisälle vaan se jää sen beadlockin päälle. Sitten se irtokehä siihen päälle ja kiristelemään. Laita se irtokehä se pyöreämpi puoli rengasta vasten, älä tee niinkuin minä ja laita väärinpäin. Pääset puolella työmäärällä!
Koita katsoa, että se rengas tulee mahdollisimman keskelle kun kehää alat kiristämään, ei sit pompota ajossa niin paljon. Useasti kumeissa on sellaiset "valurenkaat" siinä kyljessä josta on hyvä katsoa keskittämistä.
Itse jouduin muutamalla pidemmällä pultilla vetämään ensiksi kehää lähemmäksi jotta sain varsinaiset kiinnityspultit ylettämään.
Pultteja on aika paljon joten paineilmaräikkä,pulttipyssy tai vastaava säästää käsiä aika lailla.
Tää on vain mun tyyli tehdä tää homma ja näin mua on neuvottu.
__________________
"Vaikka minä vaeltaisin pimeässä laaksossa, en pelkäisi mitään pahaa, sillä minä olen pahin pimeys laaksossa"
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 09.05.2009, 21:23
Rekisteröimätön
Guest
 
Viestit: n/a
Perusasetus

Juu mulla on nuo boggerit tuossa hyllyssä vielä odottamassa vanteita, jotakuinki on tiedossa tuo systeemi kyllä, pitää vaan varmistella asioita
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 09.05.2009, 22:12
pee:n Avatar
pee pee ei ole kirjautuneena
Moderator
 
Rekisteröitynyt: 21.02.04
Sijainti: Mäntsälä P
Viestit: 12.912
Perusasetus

ei siihen rengasliikettä tarvita, rauta ja liukastetta, pääset tunnelmaan
__________________
- Levannon We(l)ho -
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 09.05.2009, 22:21
Rekisteröimätön
Guest
 
Viestit: n/a
Perusasetus

suositaan nyt rengasliikettä ensiks ainaki, ei vaan täälläpäin varmasti kukaan oo koskaan asennuttanut beadlockeja, siitä on 100% varmuus
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 10.05.2009, 09:04
Rak Rak ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 15.03.04
Sijainti: Oulu
Viestit: 1.551
Perusasetus

Jos nyt itse jotain asiasta ymmärtää/ottaa selvää niin luulisin kuitenkin lopputuloksen olevan parempi kun tekee itse, kuin että alkaa selittämään miten pitäis tehdä jollekkin joka ei ole koskaan asiasta kuullutkaan (vaikka oiskin renkaita pyöritelly)...

Sisäpuoli kumistakin muljahtaa suht helposti paikalleen, sen ulkopuolen kans joutus töitä tekemään mutta siitähän ei tarvi beadlockin tapauksessa murehtia.

Edit: http://forums.offipalsta.com/showthr...light=beadlock
__________________
www.OFFROADOULU.com

Viimeksi muokannut Rak : 10.05.2009 09:14
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 10.05.2009, 09:21
Eskimo Eskimo ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 06.10.03
Sijainti: Kajjjaani, .
Viestit: 3.320
Perusasetus

Ensin se kehä ja rengas paketiksi. Sitten järeäkö kuormaliina renkaan ympärille ja kiristystä.
Sillon renkaan toinen puoli menee sen verran huulille, että saa paineilmalla vanteelleen ihan venttiilin kautta pistoolilla.
Älä ota silmille sitä liinaa sitten kun renkaassa on hieman painetta ja löysäät sen liinan auki!!!

Tästähän saadaan nyt intto päälle miten se kannattaa tehä ja näin ei ainakaan mutta itte sen hommaan muutaman kerran tehneenä en enää edes harkitse muita konsteja.
__________________
- eskimo kaenuusta
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 10.05.2009, 10:27
Arpe:n Avatar
Arpe Arpe ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 16.12.05
Sijainti: Lappeenranta. Finland.
Viestit: 1.114
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Rekisteröimätön Näytä viesti
suositaan nyt rengasliikettä ensiks ainaki
Vekkaisin et suurimmassa osassa rengasliikkeistä ei olla koskaan nähty beadlock vanteita, saatikka ees kuullu puhuttavan sellasista.
Eli niitä joutuu neuvomaan renkaan asennuksessa.
Helpommalla/halvemmalla pääsee kun kampeaa ite vanteelle ja pulttaa kehät kiinni.

Omissa boggereissa on renkaan sisäpuolella hento "rihlaus" eli muutaman millin korkuisia raitoja,jotka uluttuvat renkaan jakaosaan asti.
Huomattavasti kevyemmällä kehän kiristämisellä sai pysymään ilmat renkaassa,kun hioin lamellilaikalla nuo raidat pois vanteen sisempää kehää vasten tulevasta renkaan jalkaosan sisäpinnasta.
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 10.05.2009, 19:46
Eskimo Eskimo ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 06.10.03
Sijainti: Kajjjaani, .
Viestit: 3.320
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Arpe Näytä viesti
Huomattavasti kevyemmällä kehän kiristämisellä sai pysymään ilmat renkaassa,kun hioin lamellilaikalla nuo raidat pois vanteen sisempää kehää vasten tulevasta renkaan jalkaosan sisäpinnasta.

Aivan! Irokissa sama juttu. Hjuva vinkki.
__________________
- eskimo kaenuusta
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 10.05.2009, 22:09
bj45lava bj45lava ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 09.09.03
Sijainti: Tuusula, Finland.
Viestit: 2.390
Perusasetus

Niin ja ei se asennus mitään liinaa tarvii kun ulkokehä on välissä kiinni niin laittaa vanteen keskeltä pölkylle ja painaa ulkopuolelta kumia alaspäin ja ilmaa perään...Ei noin yksinkertaiseen hommaan kyllä rengasliikkeen apua tarvitse.

Ja sitten ne kaikki pultit voi vaihtaa ajoissa kunhan tarpeeksi käytetty, itellä tossa viime reissulla katkesi yksi ja sen jälkeen alkoi vierestä napsua poikki loputkin.

Olleet vanteilla nyt reilun 3 vuotta ja ajeltu joku 5000 km yhteensä.
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 10.05.2009, 23:34
T€€MU:n Avatar
T€€MU T€€MU ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 18.06.04
Sijainti: Kurikka, Finland.
Viestit: 1.944
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja pee Näytä viesti
ei siihen rengasliikettä tarvita, rauta ja liukastetta, pääset tunnelmaan
X2 tutusta rengasliikkeestä antoi purkillisen asennusrasvaa kun ostin neljään kiekkoon tasapainotushiekat. Yllättävän helposti noi kumit menee vanteelle, hitsattu kehän puolikin kärsii runtata raudalla miehekkäästi lommoutumatta.


Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja bj45lava Näytä viesti
Ja sitten ne kaikki pultit voi vaihtaa ajoissa kunhan tarpeeksi käytetty, itellä tossa viime reissulla katkesi yksi ja sen jälkeen alkoi vierestä napsua poikki loputkin.
Olleet vanteilla nyt reilun 3 vuotta ja ajeltu joku 5000 km yhteensä.
Oon kuullu jotain tämmöstä muualtakin, minkä kovuiset pultit sulla napsateli ? 8.8??
Vastaa lainaten
  #12  
Vanha 11.05.2009, 09:35
titanix:n Avatar
titanix titanix ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 23.10.06
Sijainti: savonmua, Finland.
Viestit: 459
Thumbs up

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja bj45lava Näytä viesti
Niin ja ei se asennus mitään liinaa tarvii kun ulkokehä on välissä kiinni niin laittaa vanteen keskeltä pölkylle ja painaa ulkopuolelta kumia alaspäin ja ilmaa perään...Ei noin yksinkertaiseen hommaan kyllä rengasliikkeen apua tarvitse.
joo näin myö savolaisetkin ollaan nuita pökkyröitä ja sitbulleja laiteltu betlokeille
Vastaa lainaten
  #13  
Vanha 11.05.2009, 21:28
jappe:n Avatar
jappe jappe ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 04.05.05
Sijainti: Helsini, Finland.
Viestit: 2.511
Perusasetus

Asennus helppoa


Hitsasin itse beadlockit. Rengas menee siihen ihan ihmisvoimin ilman koneita. Opettele vaan itse laittamaan. Sitten onnistuu jatkossakin.
__________________
Just do it

Jeep Wrangler Sahara 4.0L 1997
Jeep Wrangler Sahara 4.0L 2000
Jeep Grand Cherokee 4.7L 2000 Quadra-Drive
Vastaa lainaten
  #14  
Vanha 11.05.2009, 22:11
Racingrabbit:n Avatar
Racingrabbit Racingrabbit ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 27.01.04
Sijainti: Sastamala
Viestit: 4.016
Perusasetus

Vein yhdet Beadlock vanteet ja kumit rengasliikkeelle kasattavaksi ja kun menin hakemaan niitä,niin kysymys oli mihin nuo rautaiset kehät olisi pitänyt laittaa?

Eli oli kasattu normaalisti rengas vanteelle ja pultattavat kehät oli vielä lattialla irtaallaan...
Vastaa lainaten
  #15  
Vanha 12.05.2009, 00:26
Viipo:n Avatar
Viipo Viipo ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 06.09.06
Sijainti: Joensuu, .
Viestit: 4.183
Perusasetus

Ei voi olettaa, että millään pajalla voisi olla know-how:ta miten beadlokki kasataan tai paljonko laitetaan momentiksi. Siitä vaan itse kasaamaan. ja ainakin itellä meni boggerit ihan potkimalla vanteille ilman rengasrautaakaan. Lokkikehätkin onnistu kerrasta vuotamatta ensikertalaisena...
Vastaa lainaten
  #16  
Vanha 12.05.2009, 05:52
jnu jnu ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 25.10.04
Sijainti: Heinola
Viestit: 1.885
Perusasetus

Tämähän rupeaa vaikuttamaan huolestuttavalta. Monikohan tekee beadlockeja ymmärtämättä yhtään mistä on kysymys (ja sitten ajaa yleisillä teillä...)

Offivaruste ym alan liikkeet laittaa beadlockeja jos ei itse osaa käsin asentaa.
Vastaa lainaten
  #17  
Vanha 12.05.2009, 07:22
Racingrabbit:n Avatar
Racingrabbit Racingrabbit ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 27.01.04
Sijainti: Sastamala
Viestit: 4.016
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja jnu Näytä viesti
Tämähän rupeaa vaikuttamaan huolestuttavalta. Monikohan tekee beadlockeja ymmärtämättä yhtään mistä on kysymys (ja sitten ajaa yleisillä teillä...)
Ei kait kukaan beadlock vanteilla tiellä aja?
Vastaa lainaten
  #18  
Vanha 12.05.2009, 08:11
Kankku:n Avatar
Kankku Kankku ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 04.10.04
Sijainti: Masku/Turun kupees
Viestit: 1.031
Perusasetus

missä päin anonyymi majailee ?

ei muuten kuulu noi bedlockit minkään tavallisen rengasliikkeen tietotaitoihin jää nykyään jo varmaan vanhat lukkovanteetkin asentamatta.
ellei joku henkilökunnasta ole sattumalta harrastaja
__________________
laiskuus on lahja mutta ahneus synti

Viimeksi muokannut Kankku : 12.05.2009 08:19
Vastaa lainaten
  #19  
Vanha 12.05.2009, 13:35
Rekisteröimätön
Guest
 
Viestit: n/a
Perusasetus

Juu kiitos vinkeistä vain, kyllä rengas vanteelle menee ihan entuudestaan, vaan tuota halusinkin varmistella, että laitetaanko se juurikin näin, niinkuin on tässä nyt selvästi kerrottu, eli tuo kumin reuna jätetään siihen sisäkehän päälle, katotaan että on keskellä ja pultataan ulkokehä päälle. Kiitoksia
Vastaa lainaten
  #20  
Vanha 12.05.2009, 15:29
T€€MU:n Avatar
T€€MU T€€MU ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 18.06.04
Sijainti: Kurikka, Finland.
Viestit: 1.944
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Racingrabbit Näytä viesti
Ei kait kukaan beadlock vanteilla tiellä aja?
Ei, kyl siinä tien ja vanteen välissä jotku mustat kumit on.
Pals tommoseta töppäyksestä on kansa saanut sapiskaa ?
Vai onko vaan ihmetelty oliko kalliitki vanteet noin hienotki
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
IC:n asennus pajeroon. Osmo87 Tekniikka & Jutustelu 3 18.09.2008 21:08
Tml Hd Murros Asennus ARSKA77 Tekniikka & Jutustelu 5 16.09.2008 09:01
Vinssin asennus Suiza410 Tekniikka & Jutustelu 7 27.08.2008 23:30
sähköflektin asennus? Tekniikka & Jutustelu 3 08.12.2006 16:46
Lohkolämmittimen asennus Vuosimallit 1984-1996 1 02.06.2003 17:52


Sivu luotu: 02:54 (GMT +2).