Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Maasturiprojektit
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 19.02.2014, 00:47
Hesenkastike:n Avatar
Hesenkastike Hesenkastike ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 01.12.13
Sijainti: Hämeenlinna
Viestit: 189
Perusasetus

Hesen Susna


Jeppis jepulis. 11/2013 rupesi nelivetokuume olemaan taas niin kova, että oli pakko hankkia jokin mönkiäinen. Aikaisemmat kokemukset rajoittuivat mk1 pajeroon ja vw taroon, Nyt halusinkin kokeilla lyhyempää akseliväliä ja hätäsen etsimisen jälkeen hainkin Oitista SJ410 Suzukin.

Susna oli ostohetkellä melko vakiokunnossa alustassa oli väsyneiden jousien kavereina pidemmät riiput ja 235/75/15 Insa dacarit Jotain pieniä mukavuuksia oli lisätty (penkit, lisävaloja yms...) Lisäksi takalasissa pähäman tarra onko kenties jonkun palstalaisen vanha?

Kuva ostohetken kunnosta.



Aika nopeesti kävi ilmi, että jalostusta tarvitaan ja siitä se alko. nyt laitettua:
-T-max vinssi + karjarauta
-Doppison +50mm jouset
-Lukkoperä (kemppi)
-Traction bar
-105ah laturi
-31" Insa saharat Beadlockvanteilla
-Kuppipenkit
-Panssarit

Tulossa:
-SOA
-Taakse vinssi
-Etuakseli 413 vetareilla ja murroksilla (Hankittu)
-Vahvistetut ohjausvarret (hankittu
-Uudet iskarit joka nurkkaan + ohjausikari (tilattu)
-Välitetty jakis
-Korivahvistuksia
-Mahdollisesti joskus 1,9 tdi


Kuvia ei juuri nyt ole nykyhetkestä.


Aika kivuttomasti rupeaa jo susukilla pääseen ja onpa sitä myötä tullut metsäkosketuksia ja ruttuja. Ihan ongelmitta ei olla päästy. Sähköjen kanssa on joutunut painimaan melkoisesti ja kemppiperäkin on mallia kaksi ensimmäisen porsittua.

Nyt tuli laitettua nuo keskiökäännetyt normivanteet 31"silla niin pitääkin ruveta taas korottamaan kun rapsii kiinni. Siksi tuo SOA. Mitäs muutoksia se nyt tarvitsee ohjaukseen?




Kiitoksia hyvistä kaupoista henkilöille joilta on ostettu ostettu osia susukiin:
ÄMWee
Poor


Viimeksi muokannut Hesenkastike : 19.02.2014 01:06
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 19.02.2014, 07:57
Heguli:n Avatar
Heguli Heguli ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 22.06.06
Sijainti: Espoo / Suomusjärvi
Viestit: 7.321
Perusasetus

Siitä se lähtee. Sinne pikkulohkon akseliin saa muuten asennettua 413 mallin vetarit ja murrokset, ei vältti tarvii koko akselia vaihtaa.
__________________
Tumpula Racing Team
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 19.02.2014, 08:50
lepa77:n Avatar
lepa77 lepa77 ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 26.10.10
Sijainti: Salo
Viestit: 3.642
Perusasetus

kuvia vaan tänne paljon rakentelusta
__________________
.salon seudun OFF ROAD Ry. pari Toyotaa
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 19.02.2014, 13:14
Hesenkastike:n Avatar
Hesenkastike Hesenkastike ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 01.12.13
Sijainti: Hämeenlinna
Viestit: 189
Perusasetus

Aattelin tohon toiseen akseliin sen soan tehdä niin siksi koko akselin vaihto
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 19.02.2014, 18:51
Heguli:n Avatar
Heguli Heguli ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 22.06.06
Sijainti: Espoo / Suomusjärvi
Viestit: 7.321
Perusasetus

Iso- ja pikkulohkon akseleissa on eri välitys, eli menee kumpikin akseli vaihtoon.
__________________
Tumpula Racing Team
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 19.02.2014, 20:55
Hesenkastike:n Avatar
Hesenkastike Hesenkastike ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 01.12.13
Sijainti: Hämeenlinna
Viestit: 189
Perusasetus

Selvennykseksi on siis tua irtonainen pikkulohkon akseli
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
APUA SUSNA SUOSSA =O Rekisteröimätön Tekniikka & Jutustelu 1 11.10.2009 13:26


Sivu luotu: 19:31 (GMT +2).