Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 08.05.2009, 07:06
piippu79 piippu79 ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 20.04.09
Sijainti: kankaanpää
Viestit: 707
Cool

helemat jeeppii


minkämoista värkkiä tarttis helemapalakit olla tai oikeastaan kuinka vahvaseinänen rh palkki kestää, rupee oleen pakko tehrä ku lakkaa pian ovet aukeemasta.

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 08.05.2009, 09:21
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.437
Perusasetus

Laita vaikka 4-5 millisellä seinällä, sopiva korkeus on ~50mm ja leveyttä sais olla ainakin sen 100mm. Jos haluut että se suojaa yhtään myös ovien alareinoja kunnolla niin aika paljon leveämpikin olis hyvä.

..ja tietysti sitten riippuu mihin kohtaa ne hitsaat kiinni, eli laitatko sinne pistehitsisaumaan missä kotelo ja pohjan "reuna" kohtaa kotelon alapuolella, vai vedätkö sinne pohjan "seinään" asti auki. Itse suosittelisin sinne seinään asti niin saa hitsattua parempaan paikkaan ja tulee kestävämpi kun ei jää mitään millin peltiä kannattamaan auton painoa kun nojaa kiviin/ kantoihin. Sillä tyylillä tosin joutuu sitten tekemään vähän enempi hommia mutta parempi tehdä kerralla kunnolla.


Tosta varmaan jotenkin hahmottaa mistä voi leikellä jos haluaa tohon ihan sisäseinään kiinni miten pitää leikata:
(tossa siis musta reuna missä on vähän laikan jälkiä, on kuskin penkin viereinen sivuseinä mihin hitsaa kiinni)




Tältä näytti 50mm x 150mm palkki, ja kuten näkee niin putket tohon ois vielä tarvinnu että ois suojannu ovia kunnolla - ja putket myös autoon sisälle että suojaa koko autoa kun kippaa Nykysessä tuun tekemään vähän eri tavalla, niin saan vähän lisää maavaraa ja reilusti viistot alakulmat.

Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 08.05.2009, 22:26
piippu79 piippu79 ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 20.04.09
Sijainti: kankaanpää
Viestit: 707
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Timo_L Näytä viesti
Laita vaikka 4-5 millisellä seinällä, sopiva korkeus on ~50mm ja leveyttä sais olla ainakin sen 100mm. Jos haluut että se suojaa yhtään myös ovien alareinoja kunnolla niin aika paljon leveämpikin olis hyvä.

..ja tietysti sitten riippuu mihin kohtaa ne hitsaat kiinni, eli laitatko sinne pistehitsisaumaan missä kotelo ja pohjan "reuna" kohtaa kotelon alapuolella, vai vedätkö sinne pohjan "seinään" asti auki. Itse suosittelisin sinne seinään asti niin saa hitsattua parempaan paikkaan ja tulee kestävämpi kun ei jää mitään millin peltiä kannattamaan auton painoa kun nojaa kiviin/ kantoihin. Sillä tyylillä tosin joutuu sitten tekemään vähän enempi hommia mutta parempi tehdä kerralla kunnolla.


Tosta varmaan jotenkin hahmottaa mistä voi leikellä jos haluaa tohon ihan sisäseinään kiinni miten pitää leikata:
(tossa siis musta reuna missä on vähän laikan jälkiä, on kuskin penkin viereinen sivuseinä mihin hitsaa kiinni)




Tältä näytti 50mm x 150mm palkki, ja kuten näkee niin putket tohon ois vielä tarvinnu että ois suojannu ovia kunnolla - ja putket myös autoon sisälle että suojaa koko autoa kun kippaa Nykysessä tuun tekemään vähän eri tavalla, niin saan vähän lisää maavaraa ja reilusti viistot alakulmat.

joo voisin vaikka kantata semmosen että olis joku 50 lattian puolelta ja menis sillai kiilalle ulospäi ja olis 180/200 levee ja jotai 5mm. värkkiä. pannssarit saa olla varmaa kans jotain 4-5mm värkkiä ja jotain kanttauksia jäykkäriks vai?? kaaret kannattas varmaan tehdä ulkopuolelle ja hitsata hlma palkkeihin kiinni.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 09.05.2009, 13:30
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.437
Perusasetus

Jees, just tollasta "venepohja"- tyyppistä ratkaisua meinasinkin tähän nykyiseen. Ku ois vaan tienny jonkun joka saa kantattua levystä kohtuuhinnalla täällä pk-seudulla niin oisin teettäny. ..rälläköimällä ja hitsaamalla palkista & levystä on aika vittumainen projekti

Itte meinasin tehdä pääkaaren auton sisälle että saa viistoputket fiksusti taaksepäin, muuten ulkopuoliset kaaret ja pistää helmoihin ja koriin kiinni sopivista paikoista niin pysyy auto jokseenkin ehjänä mahdollisessa kaadossa. Sitten vielä kun liittää ulkopuoliset kaaret katon läpi pääkaareen niin pitäisi olla kaikinpuolin tukeva. Sitä en tiedä onko ne silleen sääntöjen täyttävät, mutta aivan yks paskan hailea mulle koska en ole ajatellut kisoja ajaa. Tuolta jenkkilän Jeeppi- palstoilta olen yrittänyt urkkia kivikiipijä- Cherokeista esimerkkejä.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 09.05.2009, 17:45
piippu79 piippu79 ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 20.04.09
Sijainti: kankaanpää
Viestit: 707
Perusasetus

oon kans kattellu youtupe lta. jenkki poikien touhuja niillä on aikas komiat kaaret ja systeemit onhan noila ihan kohtuu notkeita jeeppejä muutenkin. en tiä olis kiva käyrä josain kisas ajamas mutta ie tää kankaanpään suunnalla oo oikein mitää alaan liittyvää touhua muuta joka toinen vuosi on kullaalla tai noormmarkus pienet kisat. mutta eihän se siti estä kisoihin lähtemistä vaikka kauvenmakski, stte tarttis olla ne sääntö kaaret ja systeemit mutta on nua säännötki vähä hukas muutenki.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
mikä vinssi jeeppii savu Tekniikka & Jutustelu 3 04.06.2005 20:04


Sivu luotu: 16:36 (GMT +2).