![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#1
|
|||
|
|||
![]() helemat jeeppiiminkämoista värkkiä tarttis helemapalakit olla tai oikeastaan kuinka vahvaseinänen rh palkki kestää, rupee oleen pakko tehrä ku lakkaa pian ovet aukeemasta.
|
#2
|
||||
|
||||
![]()
Laita vaikka 4-5 millisellä seinällä, sopiva korkeus on ~50mm ja leveyttä sais olla ainakin sen 100mm. Jos haluut että se suojaa yhtään myös ovien alareinoja kunnolla niin aika paljon leveämpikin olis hyvä.
..ja tietysti sitten riippuu mihin kohtaa ne hitsaat kiinni, eli laitatko sinne pistehitsisaumaan missä kotelo ja pohjan "reuna" kohtaa kotelon alapuolella, vai vedätkö sinne pohjan "seinään" asti auki. Itse suosittelisin sinne seinään asti niin saa hitsattua parempaan paikkaan ja tulee kestävämpi kun ei jää mitään millin peltiä kannattamaan auton painoa kun nojaa kiviin/ kantoihin. Sillä tyylillä tosin joutuu sitten tekemään vähän enempi hommia mutta parempi tehdä kerralla kunnolla. Tosta varmaan jotenkin hahmottaa mistä voi leikellä jos haluaa tohon ihan sisäseinään kiinni miten pitää leikata: (tossa siis musta reuna missä on vähän laikan jälkiä, on kuskin penkin viereinen sivuseinä mihin hitsaa kiinni) ![]() Tältä näytti 50mm x 150mm palkki, ja kuten näkee niin putket tohon ois vielä tarvinnu että ois suojannu ovia kunnolla - ja putket myös autoon sisälle että suojaa koko autoa kun kippaa ![]() ![]() |
#3
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
![]() |
#4
|
||||
|
||||
![]()
Jees, just tollasta "venepohja"- tyyppistä ratkaisua meinasinkin tähän nykyiseen. Ku ois vaan tienny jonkun joka saa kantattua levystä kohtuuhinnalla täällä pk-seudulla niin oisin teettäny. ..rälläköimällä ja hitsaamalla palkista & levystä on aika vittumainen projekti
![]() Itte meinasin tehdä pääkaaren auton sisälle että saa viistoputket fiksusti taaksepäin, muuten ulkopuoliset kaaret ja pistää helmoihin ja koriin kiinni sopivista paikoista niin pysyy auto jokseenkin ehjänä mahdollisessa kaadossa. Sitten vielä kun liittää ulkopuoliset kaaret katon läpi pääkaareen niin pitäisi olla kaikinpuolin tukeva. Sitä en tiedä onko ne silleen sääntöjen täyttävät, mutta aivan yks paskan hailea mulle koska en ole ajatellut kisoja ajaa. Tuolta jenkkilän Jeeppi- palstoilta olen yrittänyt urkkia kivikiipijä- Cherokeista esimerkkejä. |
#5
|
|||
|
|||
![]()
oon kans kattellu youtupe lta. jenkki poikien touhuja niillä on aikas komiat kaaret ja systeemit onhan noila ihan kohtuu notkeita jeeppejä muutenkin. en tiä olis kiva käyrä josain kisas ajamas mutta ie tää kankaanpään suunnalla oo oikein mitää alaan liittyvää touhua muuta joka toinen vuosi on kullaalla tai noormmarkus pienet kisat. mutta eihän se siti estä kisoihin lähtemistä vaikka kauvenmakski, stte tarttis olla ne sääntö kaaret ja systeemit mutta on nua säännötki vähä hukas muutenki.
![]() |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
mikä vinssi jeeppii | savu | Tekniikka & Jutustelu | 3 | 04.06.2005 20:04 |