![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#1
|
|||
|
|||
![]() Patrollin turbokoneesta??nyt sitten tuli viimein hankittua se turbo patrolli ,tai pelkän koneen takia sen ostin koppahan on laho. osaisko joku kertoa mitkä noi ruuvit on ? siis 1 ja 2 ja mikä toi muoviputken pätkä on nro. 1 ja mihin sen kuuluisi mennä
|
#2
|
||||
|
||||
![]()
ollut ahtopainemittari joskus putkenpätkä 1ruuvi syöttöä lisää 2 ei mitään hajua.
"näin se homma etenee" |
#3
|
|||
|
|||
![]()
joo niin näytti olevan ahtopainemittarin putkelle, oli pää vaan tukittu.onko kellään kokemusta kuinka paljon vaikuttaa tehoon kun toi pakosarjan tiiviste vuotaa 1 syl aika reippaasti ?onko teho ero todella huomattava??
en sit tiedä onko syöttöä käännetty niin pienelle ,kun talla pohjas kiihdyttäää ei kone edes sauhuta .ja sen luulis sauhuttavan kun pakosarjantiiviste vuotaa ,ja turbon ei pitäisi olla täysil mukana. Edited by - NHOffroadTeam on 08/05/2005 11:38:54 |
#4
|
|||
|
|||
![]()
mahtaisko toi 2 ruuvi olla syötön säätö ahtopaineen mukaan? se oli ihan löysässä. oisko kenelläkään mitään räjäytyskuvia tost turbo koneesta??
|
#5
|
|||
|
|||
![]()
Ainakaan siinä turbopatrollis jonka konehuonetta oon päässy tutkimaan, ei pikkuvilkaisulla näyttäny olevan paineen mukaan säätyvää syöttöä ollenkaan... Nyt on hyvä hetki taas jonku viisaamman jakaa tietouttaan ja todistaa väittämä vääräksi.
-- Patrol 3.3 4x4 Honda XL600 2x1 Pajero V6 3000 (emännän kauppakassi) |
#6
|
|||
|
|||
![]()
Pakopaineen vuoto vaikuttaa aikalailla turbon "heräämiseen" vaihda tiiviste
|
#7
|
||||
|
||||
![]()
Kyllä se 2 merkitty ruuvi pitäs vaikuttaa ahtopaineen alaseen syöttöönki, siihenhän se putkiki tullee imusarjasta josta oon itellä ottanu ahtopainemittarin.
|
#8
|
|||
|
|||
![]()
Minkä valmistajan laakereita/tiiviste sarjoja ootte käyttäny kun olette tehny patrollin turbo koneeseen täys rempan?ja missä kilometreissä ? oma turbokone käy nätisti ei savuta ja ei tule mitään ylimääräisiä sivu ääniä mutta toi 500tkm määrä olis se laakereiden vaihdon syy.
ja sitten siitä syötön lisäyksestä niin sitä ruuvia kierretään ilmeisesti auki päin mutta kuinka paljon ?puol kierrosta ei tuntunut viel vaikuttavan . ja se ruuvi numero 2 mikä on sen "hatun" alla niin kuinka monta milliä sitä kierre osaa pitäisi olla näkyvissä?(lukitusmutterista -ruuvinpäähän) kun se oli meinaan ihan irti niin ei ole mitään tietoo kuinka syvällä sen kuuluis olla? t:NhOffroadteam Note! This message was posted anonymously! |
#9
|
||||
|
||||
![]()
Kävin tuosa autotallisa kokkeilee sitä 1 ruuvia ja ei se mulla vaikuttanu ainakkaan savun määrään. Sitä vipua ku vääntää etteen päin niin kone sammuu. Se 2 ruuvi vaikuttaa varmasti syöttöihin, itellä se on pohojasa eli jos ruuvaat sen pohjaan niin lukitusmutterin joutuu jättää pois että saa hattumutterin kierteille.
|
#10
|
|||
|
|||
![]()
ruuvi numero 2 mikä on sen "hatun" alla niin kuinka monta milliä sitä kierre osaa pitäisi olla näkyvissä?(lukitusmutterista -ruuvinpäähän) kun se oli meinaan ihan irti niin ei ole mitään tietoo kuinka syvällä sen kuuluis olla "tehtaan jäljiltä"?
ja 1 ruuvin mitta eli montako milliä sitä kierre osaa pitäisi olla näkyvissä?(lukitusmutterista -ruuvinpäähän) "tehtaan jäljiltä"? Note! This message was posted anonymously! |
#11
|
||||
|
||||
![]()
kokeile ruuvailla kumpaankin suuntaan, niin että alkaa savuttaan kiihdyttäessä sen verran, että vielä just näet takanatulevan auton savunseasta. Näin on oma ainakin toiminut hyvin, ahtopaineita ja syöttöä nostettiin saman verran niin meni vielä pakokaasuarvoiltaankin läpi.
patrol -87 -->huoltoauto Polaris Sportman 400 -04 |
#12
|
||||
|
||||
![]()
lähteekö pakoputki alas vai sivulle tuosta turbosta? eli käykä suoraan vapaastihengittävän pakoputkeen? paljonkohan nuissa 3.3td koneissa on kulutus /100km?
Metsässä kuultua "Otin tuosta puusta vauhtia" Ei tiedolla, taidolla tai voimalla, vaan TUURILLA. OPA |
#13
|
|||
|
|||
![]()
voisko joku kertoa jos omistaa patrollin turbokoneen !
ruuvi numero 2 mikä on sen "hatun" alla niin kuinka monta milliä sitä kierre osaa pitäisi olla näkyvissä?(lukitusmutterista -ruuvinpäähän) kun se oli meinaan ihan irti niin ei ole mitään tietoo kuinka syvällä sen kuuluis olla "tehtaan jäljiltä"? ja 1 ruuvin mitta eli montako milliä sitä kierre osaa pitäisi olla näkyvissä?(lukitusmutterista -ruuvinpäähän) "tehtaan jäljiltä"? mitä ahdot kuuluis olla tyhjäkäynnillä,tai kun on rpm.2500 ?? |
#14
|
||||
|
||||
![]()
ottaisitko kuvan mihin menee öljyn paluu letku turbokoneessa ja tulopuolikin hieman kiinnostaisi. pitäisi laittaa tällä viikolla turbo paikalleen...
Metsässä kuultua "Otin tuosta puusta vauhtia" Ei tiedolla, taidolla tai voimalla, vaan TUURILLA. OPA |
#15
|
|||
|
|||
![]()
joo mä otan siit kuvia, viim torstaina .
t:nhoffroad Note! This message was posted anonymously! |
#16
|
|||
|
|||
![]()
OPA ! .pistin kuvat sähköpostiin. onko sul muuten msn messenger käytössä??
|
#17
|
||||
|
||||
![]()
ei ole messengeri käytössä... kiitokset kuvista.
Metsässä kuultua "Otin tuosta puusta vauhtia" Ei tiedolla, taidolla tai voimalla, vaan TUURILLA. OPA |
#18
|
|||
|
|||
![]() 2 ruuvi
Onko tuo 2 ruuvi todella syötönsäätö, itsellä samanlainen 3.3 sd turbo mutta pyörittelin itsekkin tuota ruuvia eikä se mustaa ruvennut puhaltamaan.. Mutta siellä on myös toinen ruuvi, paljon pahemmassa paikassa eikä se näy tuossa kuvassa, voisiko se olla se syöttöjensäätö...
|
#19
|
||||
|
||||
![]()
Otat ton ykkös ruuvin kokonaan pois ja sitte se kakkosruuvi pohjaan ja karvan verta takasi. Sammutinvipu kans tarkastaa ettei ahista.
|
#20
|
|||
|
|||
![]()
Ihan mielenkiinnosta mitä virkaa tolla ykkösruuvilla on?
|
#21
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
siitä säädetään perussyöttö. |
#22
|
|||
|
|||
![]() ookkei, mutta sitä taasen en ymmärrä miksi koko ruuvi pitäis pois ottaa?? |
#23
|
|||
|
|||
![]()
perus syöttö täysillä joten pultti tarpeeton, kai?
mulla on ainakin pultti tallessa ja eikä perus syöttöö ole laitettu tappiinsa vaan soppaa oon kalastanu pumpun sisältä. |
#24
|
||||
|
||||
![]()
Hmmm; onko tärpänny. Mää oon luullu että vaikka kaikki rajottimet ottas pois paitsi tieten kierrostenrajottimen minkä senki voi ottaa pois toiminnasta niin loppuu soppa kesken vakio tappeilla
![]() |
#25
|
|||
|
|||
![]()
Juu no tämä selventi asioita hieman, kiitoksia. Ei muutaku kokeilemaan, mites sitten katsastukseen osaa säätää syötöt kohdilleen että menee savuista läpi?
|
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
patrollin suuttimet | boozer | Tekniikka & Jutustelu | 0 | 27.01.2006 16:14 |
O: Patrollin sivupeili | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 0 | 25.01.2006 20:56 | |
patrollin takavalot | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 0 | 25.01.2006 18:00 | |
patrollin laturista | Tekniikka & Jutustelu | 2 | 18.01.2006 11:52 | |
O: Patrollin akselit | Jäppä | O/M/V Muut | 0 | 12.03.2004 07:24 |