Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 08.05.2005, 09:40
NHOffroadTeam NHOffroadTeam ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 29.01.04
Sijainti: Pöytyä, Finland.
Viestit: 142
Perusasetus

Patrollin turbokoneesta??


nyt sitten tuli viimein hankittua se turbo patrolli ,tai pelkän koneen takia sen ostin koppahan on laho.
osaisko joku kertoa mitkä noi ruuvit on ? siis 1 ja 2





ja mikä toi muoviputken pätkä on nro. 1 ja mihin sen kuuluisi mennä




Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 08.05.2005, 10:03
tiipe:n Avatar
tiipe tiipe ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 20.02.03
Sijainti: kotka, Finland.
Viestit: 2.391
Perusasetus

ollut ahtopainemittari joskus putkenpätkä 1ruuvi syöttöä lisää 2 ei mitään hajua.

"näin se homma etenee"
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 08.05.2005, 10:35
NHOffroadTeam NHOffroadTeam ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 29.01.04
Sijainti: Pöytyä, Finland.
Viestit: 142
Perusasetus

joo niin näytti olevan ahtopainemittarin putkelle, oli pää vaan tukittu.onko kellään kokemusta kuinka paljon vaikuttaa tehoon kun toi pakosarjan tiiviste vuotaa 1 syl aika reippaasti ?onko teho ero todella huomattava??
en sit tiedä onko syöttöä käännetty niin pienelle ,kun talla pohjas kiihdyttäää ei kone edes sauhuta .ja sen luulis sauhuttavan kun pakosarjantiiviste vuotaa ,ja turbon ei pitäisi olla täysil mukana.




Edited by - NHOffroadTeam on 08/05/2005 11:38:54
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 08.05.2005, 15:14
NHOffroadTeam NHOffroadTeam ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 29.01.04
Sijainti: Pöytyä, Finland.
Viestit: 142
Perusasetus

mahtaisko toi 2 ruuvi olla syötön säätö ahtopaineen mukaan? se oli ihan löysässä. oisko kenelläkään mitään räjäytyskuvia tost turbo koneesta??

Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 08.05.2005, 18:21
freddie freddie ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 26.02.04
Sijainti: Kauhava, Finland.
Viestit: 465
Perusasetus

Ainakaan siinä turbopatrollis jonka konehuonetta oon päässy tutkimaan, ei pikkuvilkaisulla näyttäny olevan paineen mukaan säätyvää syöttöä ollenkaan... Nyt on hyvä hetki taas jonku viisaamman jakaa tietouttaan ja todistaa väittämä vääräksi.

--
Patrol 3.3 4x4
Honda XL600 2x1
Pajero V6 3000 (emännän kauppakassi)
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 08.05.2005, 18:53
SoSo SoSo ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 15.08.04
Sijainti: Tampere, Finland.
Viestit: 1.938
Perusasetus

Pakopaineen vuoto vaikuttaa aikalailla turbon "heräämiseen" vaihda tiiviste

Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 08.05.2005, 20:16
swamber:n Avatar
swamber swamber ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 05.09.03
Sijainti: Vihanti, Finland.
Viestit: 680
Perusasetus

Kyllä se 2 merkitty ruuvi pitäs vaikuttaa ahtopaineen alaseen syöttöönki, siihenhän se putkiki tullee imusarjasta josta oon itellä ottanu ahtopainemittarin.

Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 09.05.2005, 15:41
Guest
 
Viestit: n/a
Perusasetus

Minkä valmistajan laakereita/tiiviste sarjoja ootte käyttäny kun olette tehny patrollin turbo koneeseen täys rempan?ja missä kilometreissä ? oma turbokone käy nätisti ei savuta ja ei tule mitään ylimääräisiä sivu ääniä mutta toi 500tkm määrä olis se laakereiden vaihdon syy.
ja sitten siitä syötön lisäyksestä niin sitä ruuvia kierretään ilmeisesti auki päin mutta kuinka paljon ?puol kierrosta ei tuntunut viel vaikuttavan .

ja se ruuvi numero 2 mikä on sen "hatun" alla niin kuinka monta milliä sitä kierre osaa pitäisi olla näkyvissä?(lukitusmutterista -ruuvinpäähän) kun se oli meinaan ihan irti niin ei ole mitään tietoo kuinka syvällä sen kuuluis olla?

t:NhOffroadteam


Note! This message was posted anonymously!
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 09.05.2005, 18:19
swamber:n Avatar
swamber swamber ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 05.09.03
Sijainti: Vihanti, Finland.
Viestit: 680
Perusasetus

Kävin tuosa autotallisa kokkeilee sitä 1 ruuvia ja ei se mulla vaikuttanu ainakkaan savun määrään. Sitä vipua ku vääntää etteen päin niin kone sammuu. Se 2 ruuvi vaikuttaa varmasti syöttöihin, itellä se on pohojasa eli jos ruuvaat sen pohjaan niin lukitusmutterin joutuu jättää pois että saa hattumutterin kierteille.

Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 10.05.2005, 07:08
Guest
 
Viestit: n/a
Perusasetus

ruuvi numero 2 mikä on sen "hatun" alla niin kuinka monta milliä sitä kierre osaa pitäisi olla näkyvissä?(lukitusmutterista -ruuvinpäähän) kun se oli meinaan ihan irti niin ei ole mitään tietoo kuinka syvällä sen kuuluis olla "tehtaan jäljiltä"?

ja 1 ruuvin mitta eli montako milliä sitä kierre osaa pitäisi olla näkyvissä?(lukitusmutterista -ruuvinpäähän) "tehtaan jäljiltä"?




Note! This message was posted anonymously!
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 10.05.2005, 18:57
offgrizen:n Avatar
offgrizen offgrizen ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 23.01.04
Sijainti: Vaasa, Finland.
Viestit: 120
Perusasetus

kokeile ruuvailla kumpaankin suuntaan, niin että alkaa savuttaan kiihdyttäessä sen verran, että vielä just näet takanatulevan auton savunseasta. Näin on oma ainakin toiminut hyvin, ahtopaineita ja syöttöä nostettiin saman verran niin meni vielä pakokaasuarvoiltaankin läpi.

patrol -87 -->huoltoauto
Polaris Sportman 400 -04
Vastaa lainaten
  #12  
Vanha 11.05.2005, 07:51
OPA:n Avatar
OPA OPA ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 06.03.03
Sijainti: Kajaani city, Finland.
Viestit: 1.279
Perusasetus

lähteekö pakoputki alas vai sivulle tuosta turbosta? eli käykä suoraan vapaastihengittävän pakoputkeen? paljonkohan nuissa 3.3td koneissa on kulutus /100km?

Metsässä kuultua "Otin tuosta puusta vauhtia"
Ei tiedolla, taidolla tai voimalla, vaan TUURILLA.
OPA
Vastaa lainaten
  #13  
Vanha 11.05.2005, 20:43
NHOffroadTeam NHOffroadTeam ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 29.01.04
Sijainti: Pöytyä, Finland.
Viestit: 142
Perusasetus

voisko joku kertoa jos omistaa patrollin turbokoneen !

ruuvi numero 2 mikä on sen "hatun" alla niin kuinka monta milliä sitä kierre osaa pitäisi olla näkyvissä?(lukitusmutterista -ruuvinpäähän) kun se oli meinaan ihan irti niin ei ole mitään tietoo kuinka syvällä sen kuuluis olla "tehtaan jäljiltä"?

ja 1 ruuvin mitta eli montako milliä sitä kierre osaa pitäisi olla näkyvissä?(lukitusmutterista -ruuvinpäähän) "tehtaan jäljiltä"?

mitä ahdot kuuluis olla tyhjäkäynnillä,tai kun on rpm.2500 ??



Vastaa lainaten
  #14  
Vanha 16.05.2005, 13:59
OPA:n Avatar
OPA OPA ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 06.03.03
Sijainti: Kajaani city, Finland.
Viestit: 1.279
Perusasetus

ottaisitko kuvan mihin menee öljyn paluu letku turbokoneessa ja tulopuolikin hieman kiinnostaisi. pitäisi laittaa tällä viikolla turbo paikalleen...

Metsässä kuultua "Otin tuosta puusta vauhtia"
Ei tiedolla, taidolla tai voimalla, vaan TUURILLA.
OPA
Vastaa lainaten
  #15  
Vanha 16.05.2005, 16:19
Guest
 
Viestit: n/a
Perusasetus

joo mä otan siit kuvia, viim torstaina .
t:nhoffroad

Note! This message was posted anonymously!
Vastaa lainaten
  #16  
Vanha 18.05.2005, 20:01
NHOffroadTeam NHOffroadTeam ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 29.01.04
Sijainti: Pöytyä, Finland.
Viestit: 142
Perusasetus

OPA ! .pistin kuvat sähköpostiin. onko sul muuten msn messenger käytössä??

Vastaa lainaten
  #17  
Vanha 19.05.2005, 10:52
OPA:n Avatar
OPA OPA ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 06.03.03
Sijainti: Kajaani city, Finland.
Viestit: 1.279
Perusasetus

ei ole messengeri käytössä... kiitokset kuvista.

Metsässä kuultua "Otin tuosta puusta vauhtia"
Ei tiedolla, taidolla tai voimalla, vaan TUURILLA.
OPA
Vastaa lainaten
  #18  
Vanha 14.12.2010, 12:34
Rekisteröimätön
Guest
 
Viestit: n/a
Unhappy

2 ruuvi


Onko tuo 2 ruuvi todella syötönsäätö, itsellä samanlainen 3.3 sd turbo mutta pyörittelin itsekkin tuota ruuvia eikä se mustaa ruvennut puhaltamaan.. Mutta siellä on myös toinen ruuvi, paljon pahemmassa paikassa eikä se näy tuossa kuvassa, voisiko se olla se syöttöjensäätö...
Vastaa lainaten
  #19  
Vanha 14.12.2010, 14:55
swamber:n Avatar
swamber swamber ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 05.09.03
Sijainti: Vihanti, Finland.
Viestit: 680
Perusasetus

Otat ton ykkös ruuvin kokonaan pois ja sitte se kakkosruuvi pohjaan ja karvan verta takasi. Sammutinvipu kans tarkastaa ettei ahista.
Vastaa lainaten
  #20  
Vanha 14.12.2010, 20:24
Rekisteröimätön
Guest
 
Viestit: n/a
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja swamber Näytä viesti
Otat ton ykkös ruuvin kokonaan pois ja sitte se kakkosruuvi pohjaan ja karvan verta takasi. Sammutinvipu kans tarkastaa ettei ahista.
Ihan mielenkiinnosta mitä virkaa tolla ykkösruuvilla on?
Vastaa lainaten
  #21  
Vanha 14.12.2010, 21:10
jv jv ei ole kirjautuneena
RIP
 
Rekisteröitynyt: 21.04.04
Sijainti: Päijät-häme, Hollola
Viestit: 3.244
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Rekisteröimätön Näytä viesti
Ihan mielenkiinnosta mitä virkaa tolla ykkösruuvilla on?

siitä säädetään perussyöttö.
Vastaa lainaten
  #22  
Vanha 18.12.2010, 15:30
Rekisteröimätön
Guest
 
Viestit: n/a
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja jv Näytä viesti
siitä säädetään perussyöttö.

ookkei, mutta sitä taasen en ymmärrä miksi koko ruuvi pitäis pois ottaa??
Vastaa lainaten
  #23  
Vanha 18.12.2010, 20:45
jv jv ei ole kirjautuneena
RIP
 
Rekisteröitynyt: 21.04.04
Sijainti: Päijät-häme, Hollola
Viestit: 3.244
Perusasetus

perus syöttö täysillä joten pultti tarpeeton, kai?

mulla on ainakin pultti tallessa ja eikä perus syöttöö ole laitettu tappiinsa vaan soppaa oon kalastanu pumpun sisältä.
Vastaa lainaten
  #24  
Vanha 18.12.2010, 22:31
swamber:n Avatar
swamber swamber ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 05.09.03
Sijainti: Vihanti, Finland.
Viestit: 680
Perusasetus

Hmmm; onko tärpänny. Mää oon luullu että vaikka kaikki rajottimet ottas pois paitsi tieten kierrostenrajottimen minkä senki voi ottaa pois toiminnasta niin loppuu soppa kesken vakio tappeilla .
Vastaa lainaten
  #25  
Vanha 19.12.2010, 13:37
Rekisteröimätön
Guest
 
Viestit: n/a
Talking

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja jv Näytä viesti
perus syöttö täysillä joten pultti tarpeeton, kai?

mulla on ainakin pultti tallessa ja eikä perus syöttöö ole laitettu tappiinsa vaan soppaa oon kalastanu pumpun sisältä.
Juu no tämä selventi asioita hieman, kiitoksia. Ei muutaku kokeilemaan, mites sitten katsastukseen osaa säätää syötöt kohdilleen että menee savuista läpi?
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
patrollin suuttimet boozer Tekniikka & Jutustelu 0 27.01.2006 16:14
O: Patrollin sivupeili O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 0 25.01.2006 20:56
patrollin takavalot O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 0 25.01.2006 18:00
patrollin laturista Tekniikka & Jutustelu 2 18.01.2006 11:52
O: Patrollin akselit Jäppä O/M/V Muut 0 12.03.2004 07:24


Sivu luotu: 21:06 (GMT +2).