![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#1
|
||||
|
||||
![]() Kytkimentyösylinteri ja painelaakeri samassa?Löytyykö jostain autosta kytkimen työsylinteri, mikä olis heti asetelman takana ilman vivustoa? Muistelen että jossain Saabissa olisi moinen systeemi??
|
#2
|
|||
|
|||
![]()
Saab 9000:ssa on tuollainen työsylinteri.
Siitä on vuosia aikaa, kun sellaisen vaihdoin, etten nyt tähän hätään muista mitään mittoja... Linkin takana piirustuksia kytkimen vaihdosta, niin saa edes jonkinlaisen käsityksen 9000:n työsylinteristä: http://www.jus.liitin.net/9000_clutch_replacement.pdf Viimeksi muokannut Kartse1 : 30.01.2009 01:19 |
#3
|
||||
|
||||
![]()
Saab 99 ja 900 on myös työsylinteri ilman vipuja.
|
#4
|
||||
|
||||
![]()
Ja määrätyt Jeepit, katso noi: http://www.jamant.fi/advanced_search...ty%F6sylinteri
|
#5
|
|||
|
|||
![]()
Ooppeleista 90 luvun puolen välin tietämiltä ylöspäin, Saappaista vastaavasti.
-Rak |
#6
|
||||
|
||||
![]()
Kiitoksia kiitoksia. Juuri tuollaisia kuvia yritin googlettaa tuloksetta. Idea tais tyssätä siihen seikkaan että painelaakerin sisäreikä pitäisi olla väh. 45mm mutta mieluusti n.50-60mm...
Voisin antaa muodollisen korvauksen jos jollain on tuollainen saabin käytetty työsylinteri. Vois tuumailla pystyykö siitä soveltaan. Ainakin toi "seinäkiinnitys" vaikuttaa sopivalta. Edit: Paljon tuossa on iskun pituus? Ja paljon toi sylinteri vie tilaa lepoasennossa? taisto.uusi-pantti(POISTA)@pp1.inet.fi Viimeksi muokannut Taisto : 30.01.2009 15:59 |
#7
|
||||
|
||||
![]()
Myöskin Opel Vivaro(Renu ja Nissan) löytyy kyseisenlainen rakenne. Muistelisin et keski reikä osuis suurinpiirtein mainitsemaasi haarukkaan.
|
#8
|
|||
|
|||
![]()
Olikohan jossain scaniassa semmonen sylinteri... en oo ihan varma.
__________________
Pitikö se sinne nyt ajaa? |
#9
|
||||
|
||||
![]()
Saab 900 ja 9000 työsylinteriä päästy kopeloimaan... sisäreikä auttamattomasti liian pieni luokkaa 30-40mm....
Eli katseet siirtyy kuorma-auto puolelle. Nyt merkkiä ja mallia kaivattaisiin, missä noita on käytetty? |
#10
|
|||
|
|||
![]()
aika monessa euro Foortissa tuosta 90 luvun puolenvälin jälkeen löytyy tuollanen työsylinteri ja painelaakeri yhdistelmä.
|
#11
|
|||
|
|||
![]()
Nelos sarjan Scania mallisarjan alkupää. Reikä luokkaa 80-90mm
__________________
Pitikö se sinne nyt ajaa? |
#12
|
||||
|
||||
![]()
Osassa nelossarjalaisissa on ulkopuolinen.Mutta läpi koko valmistusajan niitä sisäpuolisia löytyy.R-sarjasta ei tietoa.
|
#13
|
|||
|
|||
![]()
124 ja 144 scaniassa on sellainen sylinteri, R scaniassa on sama systeemi kuin 3 sarjassa eli laatikon ulkopuolella.
|
#14
|
||||
|
||||
![]()
124 :ssa vm-97 on tuota koko luokkaa ,mutta ovat vetäviä ,yksi tuli pari viikkoa
sitten vaihdettua. |
#15
|
||||
|
||||
![]()
Pistin pari kyselyä k-a purkaamoihin. Ens viikolla varmaan pitää käydä Euro-telissä kysymässä onko niillä mitään apuja. Helpottaa vähän hakua kun on mainita malleja missä on kaivatun tyyppinen sylinteri.
|
#16
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
joistakin scaniosta meni noita sylintereitä kohtuu pienillä kilometrimäärillä ja paskamainen vaihtaa vs. "perinteinen rakenne"
__________________
Pitikö se sinne nyt ajaa? |
#17
|
||||
|
||||
![]()
8400 valtrassa on muistaakseni samanlainen systeemi myös. kokoluokka ehkä hieman pienempi kun scanian.
__________________
It's not broken, it's British. |
#18
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
hiukan offtopic eihä tuollanen scanian kytkin o pahakaan homma. loota veks, painelaakerin/työsyölinterin/orjasylinterin (Vetävä sellanen) 4 pulttia ja 2 putkee irti ja romukoppaan ja uus tilalle. samaan syssyyn tarkistaa kytkinlevyn paksuuden ja jos lopus ni uutta levyä väliin. samalla sit tarskistaa taas silmälaakerin ja jos sekin huono ni vaihtoa vaan. ja tietenkin samalla ku tarkistelee paikkoja ni kattoo vuotaako kampuran takapään stefa. jos vuotaa ni sekin vaihtoon. helppoa ja yksinkertaista. kyseisen homman tekee 3-7,5h autosta riippuen ![]() ikävä todeta että scanialla olen töissä asentajana ![]() ja jostain kyl muistelisin et R-sarjassa ois, ainakin joissakin, sisäinen orjasylinteri. niitä ku on tullu vastaan et ovat menneet kahtia....
__________________
on hyvä olla helpon näkönen |
#19
|
|||
|
|||
![]() ja vielä..
vwt4 osassa on myös kyseinen käikäle.(voi olla pieni halkaisija)
|
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Volvo C202 painelaakeri ja kytkinkysymys. | Cougar83 | Tekniikka & Jutustelu | 22 | 06.05.2009 21:09 |
KIIRE sj410 painelaakeri kys viisaammille | suzukipoijaat | Tekniikka & Jutustelu | 3 | 29.12.2006 14:57 |
bj75 painelaakeri | kristian | Tekniikka & Jutustelu | 0 | 27.03.2005 22:19 |
LR:n painelaakeri? | jansku | Tekniikka & Jutustelu | 5 | 15.10.2004 07:22 |
M: Uazin kytkinlevy+painelaakeri | Kupla | O/M/V Muut | 0 | 04.08.2004 06:45 |