![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
|||
|
|||
![]() Pajeron 4-veto ongelma.Eli kuskin puoleinen lukko ei lukitu, missä vika? Sokka on tarkastettu ja vaihteita rumbattu mutta ei mene päälle millään. Sisempi, boorditettu "holkki" tuntuu jotenkin hervottomalta eikä yritäkkään puskea itseään renkaan boordeihin kiinni, joten onko jokin jousi mennyt navan sisältä poikki, vai millainen se tuo automaattinavan tekniikka onkaan!? Ps. Ja jos jollain sattus löytyy niitä manuaalisia lukkoja ko. autoon niin ostasin ne ilomielin poijes! (auto vm.-83) puh. 050-3045492 mail. osmodraama@gmail.com
Viimeksi muokannut Osmo87 : 01.11.2008 16:17 |
|
|||
|
|||
![]()
Mä olen nyt kauan värkänny noiden automaattien kans ja voin sanoa, että ei niitä saa toimimaan. Toiset väittää et jos sen purkaa ja pesee kunnolla ja sit laittaa vaan automaattivaihdelaatikon öljyä sisään, eli ei ollenkaan rasvaa niin alkaa toimimaan, mutta en usko siihen.
Osta ihan suosiolla manuaalilukot. |
|
||||
|
||||
![]()
manuaaliset vaan tilalle.
ja sit ei niitä kuulu vaseliinissa uittaa. ihan kevyt voitelu vaan jollai ohkasella. ja kolmanneks boordit kuulu seinälle ei autoon. |
|
|||
|
|||
![]()
näin täytyy ilmeisesti toimia, kunhan vain jostain ne manuaali lukot sais.
Sopineeko lava mitsujen manuaaliset napalukot pajeroon?? Ja kyllä ne boordit tietääkseni autoihinki kuuluu. ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
eiks se ole boori/it
![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Voipi olla.
![]() |
|
|||
|
|||
![]() Myyn automaattinapalukot
Minulla olis myytävänä ylimääräiset pajeron -88 automaattinapalukot (eivät sopineet lava mitsuun)
Siis kaksi kappaletta, sanotaan hinnaksi vaikka 90€. 0400-982449 -Jani- |
|
||||
|
||||
![]()
Kasaa kiinteäksi ei putoile pois päältä mulla ainakin on kestänyt maantie ajoa tähän mennessä toista vuotta ajan 75 kilsaa päivässä . Täällä on jossain neuvoja miten tehdään SEARSSI käyttöön
|
|
|||
|
|||
![]()
täytyypä miettiä tarjoustasi kun tuossa jo yhdeltä tinkasin 30e per napa.
Mutta onkos sulla tietoa miten paljon niillä navoilla on ajettu? Minun muistin mukaan olen jostakin lukenut että L200 manuaali navat sopis pajeroon mutta tiiä siitä sitten. Niin ja nyt sitten käytin tuon navan kokonaan levällään niin ainakin siitä navan ensimmäisen levyn "tapista" oli lohjennut palanen, eli siitä missä on messinki pinnoite toisella puolella. Ja sitten itse se kolo mihin se rautalevyn nappula tulee niin oli vähän pyöristynyt että vaikka ne uudet navat saiskin niin luulen että varmasti sitten pitäs vähän hitsata täytettä sen kolon nurkkiin. Viimeksi muokannut Osmo87 : 03.11.2008 17:04 Perustelu: tarkennusta |
|
|||
|
|||
![]()
Taitaa olla niin että nuo navat ei etes sovi tuohon meikäläisen biileniin kun eikös navat muutu erillaiseksi -85 jälkeen?
|
|
|||
|
|||
![]()
Eivät muutu. Vasta 90 jotain muuttuu. Tai siis ainaki purin tollasesta -88 vehkeestä ja samanlaiset oli siinä ku -83.
|
|
|||
|
|||
![]()
Mä otin jouset pois sisältä ja hitsasin kiinni. En vielä ehtinyt vaihtamaan paikoilleen, mut epäilen et ei taida voimansiirto/ tasauspyörästä tykätä koko aikasesta kuormasta?
|
|
||||
|
||||
![]()
se mitää haittaa. kulutus nousee ja laiskistuu hiuka. mut ei se voimansiirto siittä minällään ole.
kunhan perissä ölppää ni anti mennä vaan. kait se teoriassa vähä enemmä rasittuu mut käytännössä mitää merkitystä. |
|
|||
|
|||
![]()
Kulutuksessa on vielä varaa nousta ku löpöä saa rahalla... Takamuksella jos pitäs maksaa niin oisin jo lopettanut autolla ajamisen. Täytyy joku päivä vaihtaa lukot ja kokeilla miten käypi.
|
|
||||
|
||||
![]()
Navasta ku tekee kiinteän ei sitä tarvii hitsata.Ottaa sen isoimman jousen pois ja tekee putken pätkän sinne joka pitää napalukon päällä koko ajan. se oli jotain 6x50mm mitat vaimitenseoli
|
|||
|
|||
![]()
No jos niin sanotte, yhdessä autopurkaamossakin kyllä mies tuumasi että on erillainen -85 vuodesta lähtien mutta tais äijä hourailla omiaan.
Kiinteää ratkaisua itsekkin siinä ajattelin mutta taidan kuitenkin tehdä sen niin että otan sen yhden haittalevyn pois ja väännän lukon kiinni asentoon niin siinäpäs sitten saapi olla jatkuvasti päällä. Eihän se talven aikana haitaksi ole, mutta toki se hieman saatta niveliä,löpöä yms. ainakin teorissa kesällä enemmän kuluttaa tai miksei nyt talvellakin mutta osia ja menovettähän saa lisää rahalla. Ja meneehän se sellaisena väliaikasena ratkaisuna siihen asti että jostain noi manuaali lukot saa hommattua. Ja tässä vielä muille asiasta kiinnostuneille pari linkkiä mitä tuolta palstojen syövereistä löytyi ja viel linkki niistä motukan osista: http://forums.offipalsta.com/showthr...ight=napalukko http://forums.offipalsta.com/showthr...ight=napalukko http://static.petrisimolin.com/galle..._napalukko.jpg Viimeksi muokannut Osmo87 : 03.11.2008 22:06 |
|
|||
|
|||
![]()
Juu niin se ois voinu tehdä, hoksasin itekki sit jälkeenpäin, mutku oli pari ylimäärästä "rikkinäistä" napaa niin vetäsin hitsaten kiinni.
|
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Nyt on "kiinteät" napalukot paikallaan. Mettään asti en ehtinyt, mutta oli vetässyt tossa illan aikana tiet jäähän ku pajalta kotia ajelin ni eron huomasi. Oli meinaan kevyt perä pajerossa ja ihan selvästi joutu "työntämään" keulaa, eli meni raskaaksi. Kyllä se jonkin verran siellä vastustaa ku joutuu kaikki hilut pyörimään mukana.
|
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Yllätys olikin positiivinen... Napalukot pitää ja menee päälle kun tarvii. Ainoastaan pari kertaa pääsivät totisessa maastomöyrinnässä "paukahtamaan". Aikasemmin olisivat tuolla reissulla paukkuneet ennen ku mettään edes pääsi. Eihän ne manuaalisia korvaa, mutta paransi huomattavasti niiden toimintaa... eli EI RASVAA, EI VASELIINIÄ vaan hyvälaatuista AUTOMAATTILOOTA öljyä niihin! Voin suositella.
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Pajeron outo jakolaatikko-ongelma | Niko | Tekniikka & Jutustelu | 8 | 08.03.2015 19:14 |
Cherokeen 4 veto ongelma | kaiffari | Tekniikka & Jutustelu | 8 | 10.01.2008 09:47 |
pajeron starttaus ongelma | junnu78 | Tekniikka & Jutustelu | 13 | 03.04.2006 21:15 |
Pajeron ongelma | juza | Tekniikka & Jutustelu | 10 | 15.11.2005 23:06 |
Pajeron käynti ongelma | Tekniikka & Jutustelu | 2 | 28.03.2005 16:08 |