Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 01.11.2008, 16:00
Osmo87 Osmo87 ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 06.09.08
Sijainti: Haapavesi
Viestit: 53
Perusasetus

Pajeron 4-veto ongelma.


Eli kuskin puoleinen lukko ei lukitu, missä vika?

Sokka on tarkastettu ja vaihteita rumbattu mutta ei mene päälle millään.

Sisempi, boorditettu "holkki" tuntuu jotenkin hervottomalta eikä yritäkkään puskea itseään renkaan boordeihin kiinni, joten onko jokin jousi mennyt navan sisältä poikki, vai millainen se tuo automaattinavan tekniikka onkaan!?


Ps. Ja jos jollain sattus löytyy niitä manuaalisia lukkoja ko. autoon niin ostasin ne ilomielin poijes! (auto vm.-83)

puh. 050-3045492
mail. osmodraama@gmail.com


Viimeksi muokannut Osmo87 : 01.11.2008 16:17
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 01.11.2008, 18:52
khonkonen khonkonen ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 08.12.07
Sijainti: Töpsävä, Finland.
Viestit: 1.588
Perusasetus

Mä olen nyt kauan värkänny noiden automaattien kans ja voin sanoa, että ei niitä saa toimimaan. Toiset väittää et jos sen purkaa ja pesee kunnolla ja sit laittaa vaan automaattivaihdelaatikon öljyä sisään, eli ei ollenkaan rasvaa niin alkaa toimimaan, mutta en usko siihen.

Osta ihan suosiolla manuaalilukot.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 01.11.2008, 19:23
tjl:n Avatar
tjl tjl ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 22.07.06
Sijainti: riihimäki, .
Viestit: 1.888
Perusasetus

manuaaliset vaan tilalle.
ja sit ei niitä kuulu vaseliinissa uittaa. ihan kevyt voitelu vaan jollai ohkasella.
ja kolmanneks boordit kuulu seinälle ei autoon.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 02.11.2008, 15:52
Osmo87 Osmo87 ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 06.09.08
Sijainti: Haapavesi
Viestit: 53
Perusasetus

näin täytyy ilmeisesti toimia, kunhan vain jostain ne manuaali lukot sais.

Sopineeko lava mitsujen manuaaliset napalukot pajeroon??

Ja kyllä ne boordit tietääkseni autoihinki kuuluu.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 02.11.2008, 18:45
tjl:n Avatar
tjl tjl ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 22.07.06
Sijainti: riihimäki, .
Viestit: 1.888
Perusasetus

eiks se ole boori/it mut menee kyllä jo aiheen ohi.
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 02.11.2008, 22:08
Osmo87 Osmo87 ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 06.09.08
Sijainti: Haapavesi
Viestit: 53
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja tjl Näytä viesti
eiks se ole boori/it mut menee kyllä jo aiheen ohi.
Voipi olla.
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 03.11.2008, 08:22
Rekisteröimätön
Guest
 
Viestit: n/a
Perusasetus

Myyn automaattinapalukot


Minulla olis myytävänä ylimääräiset pajeron -88 automaattinapalukot (eivät sopineet lava mitsuun)
Siis kaksi kappaletta, sanotaan hinnaksi vaikka 90€.

0400-982449 -Jani-
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 03.11.2008, 09:54
joojoomies:n Avatar
joojoomies joojoomies ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 19.04.04
Sijainti: vesilahti, Finland.
Viestit: 412
Perusasetus

Kasaa kiinteäksi ei putoile pois päältä mulla ainakin on kestänyt maantie ajoa tähän mennessä toista vuotta ajan 75 kilsaa päivässä . Täällä on jossain neuvoja miten tehdään SEARSSI käyttöön
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 03.11.2008, 16:58
Osmo87 Osmo87 ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 06.09.08
Sijainti: Haapavesi
Viestit: 53
Perusasetus

täytyypä miettiä tarjoustasi kun tuossa jo yhdeltä tinkasin 30e per napa.
Mutta onkos sulla tietoa miten paljon niillä navoilla on ajettu?


Minun muistin mukaan olen jostakin lukenut että L200 manuaali navat sopis pajeroon mutta tiiä siitä sitten.

Niin ja nyt sitten käytin tuon navan kokonaan levällään niin ainakin siitä navan ensimmäisen levyn "tapista" oli lohjennut palanen, eli siitä missä on messinki pinnoite toisella puolella.
Ja sitten itse se kolo mihin se rautalevyn nappula tulee niin oli vähän pyöristynyt että vaikka ne uudet navat saiskin niin luulen että varmasti sitten pitäs vähän hitsata täytettä sen kolon nurkkiin.

Viimeksi muokannut Osmo87 : 03.11.2008 17:04 Perustelu: tarkennusta
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 03.11.2008, 17:17
Osmo87 Osmo87 ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 06.09.08
Sijainti: Haapavesi
Viestit: 53
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Rekisteröimätön Näytä viesti
Minulla olis myytävänä ylimääräiset pajeron -88 automaattinapalukot (eivät sopineet lava mitsuun)
Siis kaksi kappaletta, sanotaan hinnaksi vaikka 90€.

0400-982449 -Jani-
Taitaa olla niin että nuo navat ei etes sovi tuohon meikäläisen biileniin kun eikös navat muutu erillaiseksi -85 jälkeen?
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 03.11.2008, 20:53
khonkonen khonkonen ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 08.12.07
Sijainti: Töpsävä, Finland.
Viestit: 1.588
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Osmo87 Näytä viesti
Taitaa olla niin että nuo navat ei etes sovi tuohon meikäläisen biileniin kun eikös navat muutu erillaiseksi -85 jälkeen?
Eivät muutu. Vasta 90 jotain muuttuu. Tai siis ainaki purin tollasesta -88 vehkeestä ja samanlaiset oli siinä ku -83.
Vastaa lainaten
  #12  
Vanha 03.11.2008, 20:54
khonkonen khonkonen ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 08.12.07
Sijainti: Töpsävä, Finland.
Viestit: 1.588
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja joojoomies Näytä viesti
Kasaa kiinteäksi ei putoile pois päältä mulla ainakin on kestänyt maantie ajoa tähän mennessä toista vuotta ajan 75 kilsaa päivässä . Täällä on jossain neuvoja miten tehdään SEARSSI käyttöön
Mä otin jouset pois sisältä ja hitsasin kiinni. En vielä ehtinyt vaihtamaan paikoilleen, mut epäilen et ei taida voimansiirto/ tasauspyörästä tykätä koko aikasesta kuormasta?
Vastaa lainaten
  #13  
Vanha 03.11.2008, 21:14
tjl:n Avatar
tjl tjl ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 22.07.06
Sijainti: riihimäki, .
Viestit: 1.888
Perusasetus

se mitää haittaa. kulutus nousee ja laiskistuu hiuka. mut ei se voimansiirto siittä minällään ole.
kunhan perissä ölppää ni anti mennä vaan. kait se teoriassa vähä enemmä rasittuu mut käytännössä mitää merkitystä.
Vastaa lainaten
  #14  
Vanha 03.11.2008, 21:32
khonkonen khonkonen ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 08.12.07
Sijainti: Töpsävä, Finland.
Viestit: 1.588
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja tjl Näytä viesti
se mitää haittaa. kulutus nousee ja laiskistuu hiuka. mut ei se voimansiirto siittä minällään ole.
kunhan perissä ölppää ni anti mennä vaan. kait se teoriassa vähä enemmä rasittuu mut käytännössä mitää merkitystä.
Kulutuksessa on vielä varaa nousta ku löpöä saa rahalla... Takamuksella jos pitäs maksaa niin oisin jo lopettanut autolla ajamisen. Täytyy joku päivä vaihtaa lukot ja kokeilla miten käypi.
Vastaa lainaten
  #15  
Vanha 03.11.2008, 21:46
sumpe:n Avatar
sumpe sumpe ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 23.12.07
Sijainti: Rauma, Finland.
Viestit: 2.000
Perusasetus

Navasta ku tekee kiinteän ei sitä tarvii hitsata.Ottaa sen isoimman jousen pois ja tekee putken pätkän sinne joka pitää napalukon päällä koko ajan. se oli jotain 6x50mm mitat vaimitenseoli
__________________
Tein itse ja säästin. RASOR
Vastaa lainaten
  #16  
Vanha 03.11.2008, 22:00
Osmo87 Osmo87 ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 06.09.08
Sijainti: Haapavesi
Viestit: 53
Perusasetus

No jos niin sanotte, yhdessä autopurkaamossakin kyllä mies tuumasi että on erillainen -85 vuodesta lähtien mutta tais äijä hourailla omiaan.


Kiinteää ratkaisua itsekkin siinä ajattelin mutta taidan kuitenkin tehdä sen niin että otan sen yhden haittalevyn pois ja väännän lukon kiinni asentoon niin siinäpäs sitten saapi olla jatkuvasti päällä.

Eihän se talven aikana haitaksi ole, mutta toki se hieman saatta niveliä,löpöä yms. ainakin teorissa kesällä enemmän kuluttaa tai miksei nyt talvellakin mutta osia ja menovettähän saa lisää rahalla. Ja meneehän se sellaisena väliaikasena ratkaisuna siihen asti että jostain noi manuaali lukot saa hommattua.

Ja tässä vielä muille asiasta kiinnostuneille pari linkkiä mitä tuolta palstojen syövereistä löytyi ja viel linkki niistä motukan osista:
http://forums.offipalsta.com/showthr...ight=napalukko
http://forums.offipalsta.com/showthr...ight=napalukko
http://static.petrisimolin.com/galle..._napalukko.jpg

Viimeksi muokannut Osmo87 : 03.11.2008 22:06
Vastaa lainaten
  #17  
Vanha 03.11.2008, 22:00
khonkonen khonkonen ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 08.12.07
Sijainti: Töpsävä, Finland.
Viestit: 1.588
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja sumpe Näytä viesti
Navasta ku tekee kiinteän ei sitä tarvii hitsata.Ottaa sen isoimman jousen pois ja tekee putken pätkän sinne joka pitää napalukon päällä koko ajan. se oli jotain 6x50mm mitat vaimitenseoli
Juu niin se ois voinu tehdä, hoksasin itekki sit jälkeenpäin, mutku oli pari ylimäärästä "rikkinäistä" napaa niin vetäsin hitsaten kiinni.
Vastaa lainaten
  #18  
Vanha 03.11.2008, 22:08
Osmo87 Osmo87 ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 06.09.08
Sijainti: Haapavesi
Viestit: 53
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja khonkonen Näytä viesti
Juu niin se ois voinu tehdä, hoksasin itekki sit jälkeenpäin, mutku oli pari ylimäärästä "rikkinäistä" napaa niin vetäsin hitsaten kiinni.
Tapoja on monia, niin kuin tekijöitäkin.
Vastaa lainaten
  #19  
Vanha 05.11.2008, 21:57
khonkonen khonkonen ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 08.12.07
Sijainti: Töpsävä, Finland.
Viestit: 1.588
Perusasetus

Nyt on "kiinteät" napalukot paikallaan. Mettään asti en ehtinyt, mutta oli vetässyt tossa illan aikana tiet jäähän ku pajalta kotia ajelin ni eron huomasi. Oli meinaan kevyt perä pajerossa ja ihan selvästi joutu "työntämään" keulaa, eli meni raskaaksi. Kyllä se jonkin verran siellä vastustaa ku joutuu kaikki hilut pyörimään mukana.
Vastaa lainaten
  #20  
Vanha 23.01.2009, 23:25
khonkonen khonkonen ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 08.12.07
Sijainti: Töpsävä, Finland.
Viestit: 1.588
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja khonkonen Näytä viesti
Mä olen nyt kauan värkänny noiden automaattien kans ja voin sanoa, että ei niitä saa toimimaan. Toiset väittää et jos sen purkaa ja pesee kunnolla ja sit laittaa vaan automaattivaihdelaatikon öljyä sisään, eli ei ollenkaan rasvaa niin alkaa toimimaan, mutta en usko siihen.

Osta ihan suosiolla manuaalilukot.
No nyt voin vastata itelle... Eli testasin sit vielä huvikseni. Purin napalukot ihan osiksi kuin vain ne sai, pesin kaikki osat pööllä, kuivasin ja puhaltelin paineilmalla puhtaaksi. Kasasin napalukot automaattivaihdelootan (täyssynteettinen) apuna käyttäen ja reilusti pensselillä sitä lotraten. Paikalleen laitettaessa vielä pensselillä huitelin napalukon sisään öljyä niin paljon kun vain sai pysymään.

Yllätys olikin positiivinen... Napalukot pitää ja menee päälle kun tarvii. Ainoastaan pari kertaa pääsivät totisessa maastomöyrinnässä "paukahtamaan". Aikasemmin olisivat tuolla reissulla paukkuneet ennen ku mettään edes pääsi. Eihän ne manuaalisia korvaa, mutta paransi huomattavasti niiden toimintaa... eli EI RASVAA, EI VASELIINIÄ vaan hyvälaatuista AUTOMAATTILOOTA öljyä niihin! Voin suositella.
__________________
Huono tie, parempi mieli.
Vastaa lainaten
  #21  
Vanha 23.01.2009, 23:27
khonkonen khonkonen ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 08.12.07
Sijainti: Töpsävä, Finland.
Viestit: 1.588
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja khonkonen Näytä viesti
Nyt on "kiinteät" napalukot paikallaan. Mettään asti en ehtinyt, mutta oli vetässyt tossa illan aikana tiet jäähän ku pajalta kotia ajelin ni eron huomasi. Oli meinaan kevyt perä pajerossa ja ihan selvästi joutu "työntämään" keulaa, eli meni raskaaksi. Kyllä se jonkin verran siellä vastustaa ku joutuu kaikki hilut pyörimään mukana.
Ja tähän vastaten, napalukot ne on jotka paukkuu. Paukkuminen ja vedon katoaminen loppui siihen ku laittoi "kiinteät" napalukot paikalleen tuolloin.
__________________
Huono tie, parempi mieli.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Pajeron outo jakolaatikko-ongelma Niko Tekniikka & Jutustelu 8 08.03.2015 19:14
Cherokeen 4 veto ongelma kaiffari Tekniikka & Jutustelu 8 10.01.2008 09:47
pajeron starttaus ongelma junnu78 Tekniikka & Jutustelu 13 03.04.2006 21:15
Pajeron ongelma juza Tekniikka & Jutustelu 10 15.11.2005 23:06
Pajeron käynti ongelma Tekniikka & Jutustelu 2 28.03.2005 16:08


Sivu luotu: 01:20 (GMT +2).