Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 09.06.2009, 22:15
T€€MU:n Avatar
T€€MU T€€MU ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 18.06.04
Sijainti: Kurikka, Finland.
Viestit: 1.944
Perusasetus

Rengas vanteelta ?


Harvemmin tulee ongelma miten saada rengas vanteelta, kun se yleensä pullahtaa itekseen
Nyt tarvis saada 9.00R16 tuikku misukka pois intin Weckman-tyyppiseltä lukkovanteelta.

Pitääkin kysyä arvoisilta maatalouskosmetologeilta ja intissä noiden kanssa puljanneilta neuvoa miten helvetissä toi otetaan kotikonstein kun köyhästä taloosta ollahan ?

Ongelma on sekin etten tunne lukon rakennetta täysin, lukitseeko paineistettuna renkaan molemmat sivut vanteeseen ?
Päästin ilmat pois ja yritin rengasraudoilla pullauttaa lukkorengasta pois, löin kiilaa katkokohtaan levittääkseni sitä mutta ei riittänyt et ois saanu nousemaan reunan yli...

Joku kikkakolmonen tähän kai löytyy, ja offipalstalta se on pakko löytyä
viimeistään rälläkkä auttaa, mutta sääli täysehjää vannetta jos joku viä tarvis..


-Tai sit meen rengasliikkeeseen..

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 10.06.2009, 07:52
Kellis:n Avatar
Kellis Kellis ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 05.02.08
Sijainti: Kuusamo
Viestit: 305
Perusasetus

vanteelta


Kumi pitää painaa ekana pois lukon päältä !

Näyttäis olevan ihan oikean näköinen rauta sulla, elikkä teet seuraavasti otat pitkällä varrella olevan rengasraudan ja painat sitä puolta jossa näkyy se kolo siinä lukossa ,laitat sen raudan niin että raudan pää tukee toiseen päähän (jossa ei ole koloa lukossa) sitä lukkoa ja laitat tuon raudan siihen koloon ja väännät sitä vanteesta katsoen sisäänpäin.

Sen jälkeen kun siihen saa tilaa että saa toisen raudan alle niin pitäisi lähteä purkautumaan.
Hommaan tarvii kaksi litteäpäistä rautaa, jotka on mielellään reilulla varrella. tuohon vanteen keskelle kannatta laittaa vähän koroketta että voi sitä vasten vääntää.

Nämä on kyllä joskus tosi tiukassa kun käsipelillä irrottaa, ja voi olla että joutuu käyttämään koneessa .

karambaa (ruosteenirrotinta) kannattaa käyttää reilusti eli sitä tuohon lukon ja vanteen väliin.

Toivottavasti näistä ohjeista on apua.

Viimeksi muokannut Kellis : 10.06.2009 07:59
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 10.06.2009, 16:46
kivinen:n Avatar
kivinen kivinen ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 13.01.03
Sijainti: Tuusula, Finland.
Viestit: 3.731
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja T€€MU Näytä viesti


-Tai sit meen rengasliikkeeseen..
Nyt näyttää, et oot saanu ton lukon väännettyä jo kieroksi. Jos se on kiero, se ei mene oikein uraansa ja lävähtää silmille täytettäessä. Näillä lukkovanteilla on moni päässyt hengestään täyttövaiheessa.

Rengas ei lähde helposti pois, koska siellä voi olla vähän paksumpi vannenauha, jonka pitää siirtyä renkaan tieltä. Mersumiehet varmaan tietää minkälaisia ne paksummat on. Tojotassa se on yleensä ohuempi.

Ahistusta lisää lukon ja vanteen, sekä renkaan ja lukon väliin muodostunut ruoste.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 10.06.2009, 17:51
T€€MU:n Avatar
T€€MU T€€MU ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 18.06.04
Sijainti: Kurikka, Finland.
Viestit: 1.944
Perusasetus

Tuntuu että omat puolmetriset rengasraudat jää pieniksi..

Kiitos ohjeista ja kommenteista, alkaa valottumaan tuo rakenne.
Tarkoitus ei ole enää täyttää ilmalla mitään rengasta tuolle vanteelle,
että ei pelekoo et lukko tulis päin näköä.

Meen tästä talliin ja koitan painella renkaan alas et lukko vapautuis.
En usko että ruostetta paljoa on, koska päällekin päin suht hyväkuntoinen.
Ja rengashan on uusi käyttämätön, joten ollut kai varapyöränä jossain intin koleessa.

Vanteesta tarjouksia ?
Tulee varmaan huippu kukkaruukku emännälle..
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 10.06.2009, 18:10
Kellis:n Avatar
Kellis Kellis ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 05.02.08
Sijainti: Kuusamo
Viestit: 305
Perusasetus

vanteelta


Tuossa on kuvan kans vähän miten painella ,ku oli tuo oma selostuskin vähän kiireessä tehty ni ei saanu itekkään oikein mitään selvää.

Varmaan kaikista kovin homma on tuon renkaan painaminen pois siitä lukon tieltä ja se rengas on monesti lujassa toiseltakin puolen, ei aina.
Liitetiedostot
Click image for larger version

Name:	Vanteelta.JPG‎
Views:	423
Size:	43,5 Kt
ID:	5877  
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 10.06.2009, 23:41
solihull solihull ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 26.02.06
Sijainti: Koti
Viestit: 1.166
Perusasetus

Meillä on tavattu antaa aikanaan renkaalle lekaa. Joskus lähtee helpollakin, mutta elä hyvä ihiminen lyö vanteeseen...
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 11.06.2009, 22:50
T€€MU:n Avatar
T€€MU T€€MU ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 18.06.04
Sijainti: Kurikka, Finland.
Viestit: 1.944
Perusasetus

Kyllä tarttee sanua notta ristus palstalla saa parahat ohjeet vaikka rautalangasta
Antautuhan se kun oli oikeat otteet, vaikka hikeä säätämättä.


-Aikoinaan eräs möykkykyläänen köyhän taloon offari opetti että onnistuu noi rengashommat
noloollaki vehkeillä.. tais olla lummukas ja vuosi200* jotain
Ei siinä mitää mutta rengasmalli oli sama..

Nyt on Misukka uudella vanteella ja menee varapyöräksi defeen.

Kiitosta!
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Ostetaan 16.9/14-28 Rengas. Rytö O/M/V Renkaat ja vanteet 5 11.05.2010 13:23
Rengas pois vanteelta. Bruno Tekniikka & Jutustelu 2 15.05.2008 07:33
Super Swamper pois vanteelta - miten? pkarlstedt Tekniikka & Jutustelu 22 20.12.2007 12:21
Jos se rengas vielä muljahtaa vanteelta... MudJugi Linkit 5 19.12.2005 18:59
rengas O/M/V Muut 2 01.11.2004 20:22


Sivu luotu: 15:11 (GMT +2).