Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus

Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
Vanha 24.12.2008, 09:48
Rekisteröimätön
Guest

Perusasetus

240V -= 24V muuntajaa ?

Mistä pk-seudulla löytäis muuntajan jolla voi verkkovirran 240V muuntaa 24V laitteelle, käyttäisin sitä tuon kannettavan hitsauslaitteen kanssa tallissa.
Mitä merkkejä kannattaa katsoa ja mitä ominaisuuksia painottaa ?

Vastaa lainaten
Vanha 24.12.2008, 10:10
benemens benemens ei ole kirjautuneena
Aloittelija

Rekisteröitynyt: 02.11.04
Sijainti: Finland.
Perusasetus

Akut + laturi

Mitäs jos laittaisit kaksi akkua ja akkulaturin(olettaen että tarvitaan tasavirtaa), sillä tuollaisen powerin hankkiminen tulee pian kalliimmaksi kuin hitsauslaite, koska virtaa tarvitaan ja paljon...
Vastaa lainaten
Vanha 24.12.2008, 10:50
j1s:n Avatar
j1s j1s ei ole kirjautuneena
Konkari

Rekisteröitynyt: 05.09.07
Sijainti: kälviä, Finland.
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja benemens Näytä viesti
Mitäs jos laittaisit kaksi akkua ja akkulaturin(olettaen että tarvitaan tasavirtaa), sillä tuollaisen powerin hankkiminen tulee pian kalliimmaksi kuin hitsauslaite, koska virtaa tarvitaan ja paljon...
Allekirjoitan tämän. mutta jos löydät jostain vanhan ison EI pakka muuntajan (itse olen ottanut vanhasta mikroaaltouunista) niin on mahdollista tehdä toisiokäämi uusiks että saa 2100V sijasta 24V. Mikätahansa EI pakka muutaja käy mutta suosittelen sen painavan ainakin yli 5kg jotta siitä virta hitsille riittä. toisiokäämin voi tehdä ihan perus 6neliön tai 10neliön tai jos mahtuu niin16 neliön hienosäikeisestä johdosta. välillä lyö sähköä sisään ja katsoo yleismittarilla mitä tulee ulos jos vähemmän kun tarvitset. niin lisää kierkierroksia vaan. 1kierros voi olla 0.3V-1V riippuu vähän muuntajasta.

Yhden apukäynnistäjän olen tehnyt tällä periaatteella ja vrtaa saa hetkellisesti noin 200A

Uutena en lähtis muuntajaa kyllä ostamaan.
Vastaa lainaten
Vastaus

Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)

Pikalinkit

Sivu luotu: 02:27 (GMT +2).