Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 22.06.2008, 15:57
KarvaTurpa KarvaTurpa ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 08.03.06
Sijainti: Joensuu, Finland.
Viestit: 609
Perusasetus

LJ70 hehkurele naksuu miten naksuu


Hehkuttamaan lähtee normaalisti, mutta ekan puolen sekunnin jälkeen alkaa taka-taka-taka-taka-taka? Hehkut tuntuu olevan ok ja esivastuskin vaikuttaa ehjältä (vai mikä se mötikkä siellä imusarjan alla sitten onkaan). Hehkurelekin tuntuu ehjältä ja putsattu on kaikki liitokset releen seutuvilta. Kysymys kuuluukin, että mikä hehkurelettä ohjaa ja mistä sen löytää?

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 22.06.2008, 20:18
revu:n Avatar
revu revu ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 29.06.07
Sijainti: kuopio, Finland.
Viestit: 1.278
Perusasetus

mulla toimii napilla eikä ole valittamista. muuta nappi käyttöiseksi. siinä on samalla köyhänmiehen ajonesto
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 22.06.2008, 22:09
Mikki:n Avatar
Mikki Mikki ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 14.06.05
Sijainti: Hyvinkää, Finland.
Viestit: 1.462
Perusasetus

Hehkunrele


Löytyy helposti, kun seuraat hekuilta johtoa (mukavan paksu johto kun 100A kuskaa virtaa)

Todennäköisesti asennettu rintapeltiin, koska pitkä johto kuumenee hehkun aikana ja ajan mittaan polttaa "jotakin" pas2...

Jos syöttöjohto menee johtosarjan sisään, seuraa sarjan haaroittumia, koska piuha MENEE suoraan releelle.
__________________
---------------------------------------------
# # # Jos se ei satu, silloin se maksaa... # # #
---------------------------------------------
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 23.06.2008, 06:24
KarvaTurpa KarvaTurpa ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 08.03.06
Sijainti: Joensuu, Finland.
Viestit: 609
Perusasetus

Akusta hehkureleelle ja hehkureleeltä hehkuille saakka näyttää asiat olevan ihan kunnossa. Ongelma lienee ohjausvirran puolella, mutta en vaan ole vielä päässyt selvyyteen, mitä kautta ohjausvirta kulkee hehkureleelle. Napilla homma pelittää varmasti mainiosti ja erittäin helppo olisi toteuttaa, mutta mieli tekisi saada automatiikka kuntoon.
Ei kellään ole läjän sähkökuvia aiheesta?
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 30.06.2008, 20:58
Jappi Jappi ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 04.04.08
Sijainti: Puolanka
Viestit: 3.852
Perusasetus

Jos on (ja kun on) samat systeemit kuin mitä muissa 12v tojoissa niin hehkun ohjausboksi on jossain vänkärin jalkatilan paneelien takana tai keskikonsolin/hanskalokeron takana.Johtoja rasiaan tulee kiitettävä määrä joten sen selvittäminen voi olla temppu...

Joskus on käynyt että rikkinäinen lataussäädin sotkee hehkusysteemin,ts. vuotaa virtaa läpi ja ohjaus luulee koneen käyvän.Myös lohkossa oleva lämpöanturi liitäntöineen kannattaa tarkistaa(yleensä vihreä anturi,vanhemmissa 2L koneissa imusarjan alla).
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 01.07.2008, 08:55
KarvaTurpa KarvaTurpa ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 08.03.06
Sijainti: Joensuu, Finland.
Viestit: 609
Perusasetus

Jep, täytyypä vilkuilla vänkärin puolta vähän tarkemmin. Ajattelin sen olevan kuskin puollella, mutta ei käynyt edes mielessä, että voisi olla toisella. tutkitaan...
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 23.09.2008, 07:49
KarvaTurpa KarvaTurpa ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 08.03.06
Sijainti: Joensuu, Finland.
Viestit: 609
Perusasetus

Hehkun kortti löytyy hanskalokeron yläpuolelta kojelaudan alle pultattuna. Näin siis ainakin vanhassa läjässä.
Joku varmaan mittaillut noita kiskon jännitteitä. Kuulostaako normaalille seuraavat jännitteet hehkukiskolla? Hehkutus noin 9V / 4 sek. Jalkihehku noin 4,5 ja puolisen minuuttia? Ja edelleen vanha läjä, jossa 6V hehkut...

Ja pieni varoituksen sana nappihehkusta. Sillä saa sitten erittäin näppärästi poltettua kaikki neljä hehkua yhtäaikaa mykäksi....vittu, pitihän sekin vielä kokeilla tyhmyyttään. Eikä tarvitse kuin pari sekunttia liian kauan nappulaa hyväillä.
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 23.09.2008, 08:19
ARSKA77 ARSKA77 ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 03.07.06
Sijainti: Petäjävesi,Finland.
Viestit: 77
Perusasetus

hehku


mulla jl:ssä sama ääni hehkutuksessa pitäiskö imusarjan alla olevaan vastukseen mennä oikein johtokin ei mee meinaan äänestä huolimatta hehkun täytyy toimia kuin lähtee kerran käyntiin pakkasestakin
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 31.10.2008, 03:23
Mako Mako ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 31.12.06
Sijainti: Hamina, Kymenlaakso™
Viestit: 72
Perusasetus

Mullakin hehkurele naksahtaa päälle ja samantien pois. Rele toimii ja yksi pimeä hehkukin löytyi, mutta se on korjattu jo.
Tutkimusten tuloksena löysin myös rikkinäisen imusarjahehkun.
Vastus on yleismittarin mukaan poikki, eli ei johda mitään. Ilmeisesti se riittää aiheuttamaan em. ongelman..?
Siihen tulee yksi johto virallisten hehkujen suunnasta (?) ja toinen johto siltä kantikkaalta hehkureleeltä, johdot ovat kyllä eristetyt toisistaan hehkun päässä.
Lämpöanturi siis sijaitsee jossain lohkon kyljessä ja on väriltään vihreä? Mitähän arvoa ehjä anturi antaa kylmässä koneessa mitattuna?

Ajokkina siis LJ -86.
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 04.11.2008, 18:49
Rekisteröimätön
Guest
 
Viestit: n/a
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Mako Näytä viesti
Lämpöanturi siis sijaitsee jossain lohkon kyljessä ja on väriltään vihreä? Mitähän arvoa ehjä anturi antaa kylmässä koneessa mitattuna?
Niin, onkos tähän kukaan perehtynyt, vai ovatko kaikki muka luovuttaneet ja tehneet nappihehkun?
Jotain vastusarvoa olisi hyvä tietää.

-Makonyymi.
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 10.12.2008, 12:57
KarvaTurpa KarvaTurpa ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 08.03.06
Sijainti: Joensuu, Finland.
Viestit: 609
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Jappi Näytä viesti
Joskus on käynyt että rikkinäinen lataussäädin sotkee hehkusysteemin,ts. vuotaa virtaa läpi ja ohjaus luulee koneen käyvän.Myös lohkossa oleva lämpöanturi liitäntöineen kannattaa tarkistaa(yleensä vihreä anturi,vanhemmissa 2L koneissa imusarjan alla).
Lataussäätimen vaihto (toisen vian tiimoilta) ja hehkujen vaihto poistivat ongelman omasta autostani. Hehkutus toimii nyt lähestulkoon normaalisti, mutta kiinnostaisi edelleen tuo lämpöanturi ja miten sen kunnon voi tarkistaa? Jos saisi vielä ikävältä kuulostavan parin sekunnin röplöttelyn kylmäkäynnistyksestä pois...
Vastaa lainaten
  #12  
Vanha 10.12.2008, 18:09
revu:n Avatar
revu revu ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 29.06.07
Sijainti: kuopio, Finland.
Viestit: 1.278
Smile

nappi hehkulla ei röpellä voi hehkuttaa ihan miten haluaa...
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit


Sivu luotu: 11:56 (GMT +2).