Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 12.02.2013, 17:43
Hessu_Hopo Hessu_Hopo ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 09.06.05
Sijainti: Heinola
Viestit: 282
Perusasetus

Sisun 10 ton etuakseli


Hei!

Olisiko kenelläkään aivan varmaa tietoa siitä että onko ko. akselissa vasemmanpuolen pyöränlaakerin mutterissa mahdollisesti vasenkätinen kierre?
Tuntuu olevan erittäin tiukassa ja ennen järeämpiin työkaluihin siirtymistä pitäisi asia saada selville.

Hessu

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 12.02.2013, 22:26
Arpe:n Avatar
Arpe Arpe ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 16.12.05
Sijainti: Lappeenranta. Finland.
Viestit: 1.114
Perusasetus

Levy vai rumpujarrullinen akseli?
__________________
Montenegro offroad club #88
Montenegro racing 16
www.montenegrooffroad.com
6 x 4x4: 2 x LJ + SJ + BJ + RAV4 + HILUX
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 12.02.2013, 23:28
mechanic-71 mechanic-71 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 16.03.07
Sijainti: Finland.Sastamala
Viestit: 121
Perusasetus

uudemmissa


Normaali tiheä kierre ja tiukassa (90kg asentaja saa hypätä metrinvarren päälle ennenkuin aukeaa)
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 13.02.2013, 09:03
Hessu_Hopo Hessu_Hopo ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 09.06.05
Sijainti: Heinola
Viestit: 282
Perusasetus

Levyjarrullinen akseli. Kiristysmomentti on 800 Nm. Eipä ihme ettei ihan pienellä yrittämisellä irtoa
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 13.02.2013, 13:56
Mutis:n Avatar
Mutis Mutis ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 08.04.08
Sijainti: Rauma
Viestit: 1.176
Perusasetus

eli mechanicin heittämä 900 Nm riittänee avaamaan mutterin.
Posted via Mobile Device
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 13.02.2013, 17:28
Arpe:n Avatar
Arpe Arpe ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 16.12.05
Sijainti: Lappeenranta. Finland.
Viestit: 1.114
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Hessu_Hopo Näytä viesti
Levyjarrullinen akseli. Kiristysmomentti on 800 Nm. Eipä ihme ettei ihan pienellä yrittämisellä irtoa
Vanhemmissa (rumpujarru) sai mutterilla säätää laakerin tiukkuutta eli mutteri ei periaatteessa voinu olla kovin tiukka jos kierre oli ehjä.
Uudemmissa (levyjarru) mutteria kiristämällä ei laakerivälystä pysty säätämään ku on sellanen valmiiksiasetettu laakeri eli mutteri piestään vaan riittävän tiukalle.
__________________
Montenegro offroad club #88
Montenegro racing 16
www.montenegrooffroad.com
6 x 4x4: 2 x LJ + SJ + BJ + RAV4 + HILUX
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Ostettu 10 pulttinen etuakseli chevy blazeriin Harzaa O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 5 25.07.2012 21:04
Ostetaan Blazerin 10-bolt etuakseli Dominion O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 0 13.09.2011 09:28
Myyty 10-pulttinen etuakseli JanneBlomgren O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 0 18.07.2009 14:57
Oiskohan ton aika taas? (palstan tukeminen) -juhani- Chit-Chat 19 14.03.2006 23:31
mitkähän mahtaa olla ton ohvivarusteen aukioloajat Chit-Chat 6 15.02.2005 23:37


Sivu luotu: 07:31 (GMT +2).