![]() |
![]() |
|
Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#1
|
|||
|
|||
![]() Cam1 Pajero -92Laitetaas tästäki tänne juttua, alkaa jo yhenlaiselta rojektilta tuntuu. Pohojolan tallis, "remontin korijausta" käyttökinneriin. Parikymppii välystä aksiaalin nokas ja kiilaura levenny, et tämmöst tänää ja huomen jotai muuta. Piti alkaa kattoo kun "viipotteli" hihnapylpyrä joka oli uusi ja liimojen kans aikasemmanomistajan liikkees teettämä remppa. Ei varmaa ois kauan pysyny kun tuntuu olevan jonkusortin ominaisuus miksisunpitimessä, tiiä sit mikä tuonki aiheuttaa. Jääkö se remminvaihonyhteyes löysäl, näyttää kuitenki yhenpultin takana nuit liikkuvia olevan 5kpl..
|
#2
|
||||
|
||||
![]()
Kahdes muus oon kans kuullu vastaava vikaa olevan, hämärän peitos mikä aiheuttaa.....
|
#3
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Tuos kuitenki nuit palikoita yhenpultin takana, "stefarenkula", tasapainoremmin pylpyrä, välilevy, jakoremminpyörä ja siimapyörä/ "tampperi"<--nää osat oli uusia ja vielki uudenveroses kunnos.. Aattelin ainaki "tapittaa" tasapaino/ jakoremmi ja siimapyörän yhes klöntiks niin tulevat sit kahenkiilan varaan toki kampiaksiaali kunnostetaan. Konees 30tkm sit laitettu uus kansi ja alakerta 200tkm aj. tehdas uus.. Sit lisää löytöjä, urpos 1cm pitkä railo ja vuos sit vaihetus laatikos painelaakerin aksiaalis 3-4mm klappi "ilmesesti painelaakeri leiponut ja syönyt ton pinnan". Tästä oli kuitissa maininta joka oli tehnyt rempan.. Mites lähteekö toi kytkinkoppa niks naks irti? korjailis samal senkin.. |
#4
|
|||
|
|||
![]()
Pesuri kylvyn jälkee ja oilit lämmittelin puhaltimella oilipohjaa n.30asteiseks nii tuli "ehkä" vaha paremmin ulos.. jospa sen alkuviikost sais purettua.
Keulan korkeuski ilman mottia ois isompia pyöriä varten parempi.. |
#5
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Kiilanhan pitäis pitää palikat kohallaan pyörimisen suuntaan, jossei siillä sitte ookkin tarkotus kiriä koko pakettia kasaan jolloin pakkanen / käyntilämpö saa kevytvalukapulat laajenemaan eri tahtiin ku kampiakselin, jolloin ne löystyy ? Mulla oli itellä painettu toi jakopään / tasapainoakselin riffelit kasattu kuparitahnalla, ei saanu irti ku ulosvetäjällä kun vaihoin tuon kampiakselin stefan. Ensin luulin et on liimalla kii, mut ei. Kykinkopassa ei pitäis olla mitään ihmeellistä, 4 pulttia, oikein käypänen hylsy, mieluiten 12 kulmainen. Ne on aika lujassa + liimat laatikon ja kopan välissä. |
#6
|
|||
|
|||
![]()
Jeps. Tuon kampuran pultin tilailin uuden n.10€ "joissakin wv:ssä kehotetaan toi vaihtaa" ja noi vauhtifillarin pultit vois uusia se on ainoostaa "pulttien varas" kampuras kyl kohdistus tapille kolo mut vauhtifillaris ei..
Alakerta hyväslyönnis et noi 200tkm pitää varmaa kutinsa. Huomen kampura koneistamoon, kiertokangenliuskat ainaki vaihan runkojen puolel mennää samoil "ainoostaa kosmeettista". Kyl nykyajan öölit on parantunut, tälläki päästelty synteettisillä tuo määrä nii huomioitavaa puhtaus ei minkäänlaista pikeytymää.. Älyttömän hengetön tuo toppari pykälä nuis oritsinelli kiertolaakereilla. |
#7
|
|||
|
|||
![]()
Renkaat tuli 32/11,5/15, vanteet nyt 10x15 -32 et enämpi passeli ois -15/-20. Takaa pinta pysyy kaaren sisäl, eessä tulee aavistus ulos pitää kehittää jokin levike..
Koneesta otin tuon 30tkm paikalla oleen kannen auki, löytöjä keinuvipuakselista tippunu 2kpl 8mm prikkoja nokan alle ja 5kpl ohjurin kumeja lyöty reippaammasti et katkennu kumi/ jousiosa irti "käyny itelleki joskus poikasna noi" mut et liikkees perk.. ja noi irto osat nii ei oikeen vakuuta tuon ko. liikkeen serfitikaatit.. Viimeksi muokannut Cam1lla : 14.04.2009 17:35 |
#8
|
|||
|
|||
![]()
Onkos kukaan paininut kanspahvien kans? Tarvikkeena ei saa kuin yhtämallia "jokamuka" käy kaikkiin?, mut Mitsunliikkeen huoltomanuska antaa turbollekki 91-99 kolmea paksuutta.
Saas nähä saako nuist kuvist selvää känny kameral otettu, omal koneel näkyy just ja just.. |
#9
|
||||
|
||||
![]()
Jos meinaat selvitä vähällä rahankululla, niin osta orkkis tiiviste.
Meillä meni tarviketiiviste muutaman tonnin ajeluilla ihan mössöksi = ylimääränen kansiremppa ![]() |
#10
|
|||
|
|||
![]()
Vähän näi aattelinki sais vain ton kampuran et pääsis kattoon ton mitan, uus alakerta laitettu -0jotain nii ei oikeen vuosimalliikaan tierä..
|
#11
|
||||
|
||||
![]()
Ite laitoin koneistamon suosituksesta monikerros metalli tiivisteen, tiiä sitte onko se hyvä...
|
#12
|
|||
|
|||
![]()
Kummalista hommaa, kävin alkuviikost laittaa vakuutusyhtiös liikennekäytöst poistoon ja tänää tuli uus ote postis.
Ennen oli jarrukärrynpaino 3300kg "omassa lokerossa ottees", nii täs uudes on kirjattu lisätietoihin otteeseen 3165kg ja tuo 3300kg jääny pois. Vaatii varmaa periaate oikasua alkuviikost, vai onko tuos jotai muutoksia tullu?? Tähän -92 "välimallii" ei löytyny uutta syyläriä tarvikkeena, -93 jo "tappi kiinnitteinen". Ostin -91 mallin Nissenin "Vi..n kallis" jossa oli loppupelis kiinnikkeet vääräs kohti, muuten ei mikään ropleemo mut oli kaksrivinen orkkis kolme. Kävin sit palauttaa sen nii sattu yks korjaamon mies samaan aikaan luukulle nii meinas et hältä vois löytyy ja katos sehän oli sama. Oli joku joskus halunnu uuden syylärin et lämmöt seilaa syyläri tukos.. Korjaamon kaveri meinannu et ei se sillä tokene, mut minkäs teet asiakashan on aina oikeessa "kansihan siit sitte piti kunnostaa.. Eli tää alkuperäinen lähes uudenveroinen oli jääny pyörii nurkkii.. Hinta ei pulloo pahempi, jäi viel 15 litran tapsaa itelleki vs. uus. |
#13
|
|||
|
|||
![]()
Kummalista hommaa, kävin alkuviikost laittaa vakuutusyhtiös liikennekäytöst poistoon ja tänää tuli uus ote postis.
Ennen oli jarrukärrynpaino 3300kg "omassa lokerossa ottees", nii täs uudes on kirjattu lisätietoihin otteeseen 3165kg ja tuo 3300kg jääny pois. Vaatii varmaa periaate oikasua alkuviikost, vai onko tuos jotai muutoksia tullu?? Eli faktaa AKE päivitelly taas järjestelmiään ja tää 3165 tulee nyt ainaki Pajerois automaattisesti erikoisehtoihin "kuulemma suurin tilapäinen tiellä sallittu massa". Tyypityksen mukaan 3300kg ja tätä saa kuulemma "soveltaa" kumma kyl miks eivät alkaneet merkkaan takas jos saa.. Vanha ote kuulemma riittää todisteeks tai sit käy konttuurilta tulostaan tyyppihyväksyntäpaperin. |
#14
|
|||
|
|||
![]()
Do dii ny rupeis osat olee kasas, jos siit viel kalun eiku moottorin sais aikaa..
Kannestaki viistätin putsuslastun, kampura ois täytelty kuulemma nui pitkittäi hitsaten sieltä täältä pare. Toi öljypumppua pyörittävä hammasholkki oli myös kiilankohalt 5mm halki tuli mitsulta new. Uudet kiilat, kingibolt, vauhtipylpyränpultit ja toi termari tuli ensin haettuu tarvike muuten sopi kyl mut ei ollut kaks toiminen niinkuin toi orgis !! Syylärinkorkin hain jo aikasemmin ku oli jätetty painepuolen tiiviste pois ilmeisesti vanhan kasivian takia, tällä rupes tyhjä "lue jouto" käynnil vesi "glykoli" kiertää.. ja varmaa taas kannen ikä jatkuu et vesi on joka kolos.. |
#15
|
|||
|
|||
![]()
Jouti taas aavistuksen pajottaa, alakerta kasas..
Oilipohjan tarkemmasa syynäykses löytöjä, loiskelevyst puolet kiinnityspisteist murtunu ja paripoikki. Öljynpinnantunnistin anturist on tuost päästä puonnu jokin magneetti jutska joka oli murusina tarttunu oilipohjaan, täst tuli nyt toistaiseksi "kevennetty versio" saa helpost vaihdettua öölinvaihdon yhteydes jos iskee joskus fetissi laittaa takas. Liekkö nämäkin ominaisuuksia.. |
#16
|
|||
|
|||
![]()
Lähellä oli jo tuon motin kasaus mut oli vanhoil venttiileil kasattu toi 30tonnia paikalla ollu uus kansi..
Eis muuten mut 5kpl venoista oli koneistettu kieroista, toki nyt pinnat vastas. Eipä kuitenkaan kehtaa tuossa säästää "40€", ens viikkoon menee et tulee uudet.. Ettei mene liian tylsäks tuli revittyy noi muovit auki ja ootettavissa oleva näky puolet helmast "ehkä" pelastettavissa.. Oli märkää mujua ainaki 4kiloa tuol välis.. Viimeksi muokannut Cam1lla : 30.04.2009 20:08 |
#17
|
|||
|
|||
![]()
Ainu hyväpuoli nuis levikkeis et ku suojankaarii paikkaa nii autopysyy samanvärisenä ja voi sutii pensselil noi paikat.. etenemää päi.
|
#18
|
|||
|
|||
![]()
Suola sopii ruokaan..
Täs taas näkee et hitsuuhommat saa kertoo kympillä, mitä et äkkii kattoo. Jostai syystä kuskinpuoli säästyny ja taa hyppykuppa hyökänny tänne ojanpuolel. |
#19
|
|||
|
|||
![]()
Pientä edistystä," rupes tallis katto vuotaa" nii keskeyty..
|
#20
|
|||
|
|||
![]()
Ny ois tuo kytkytin kopan holetsuki pistetty uuteen uskoo, metallia rympillä kiinni levennyksen kans tuolta takaa. teheva tuloo tuohon perään.. Rupeis olee kohta liittämis kunnos kone ja lotju.
|
#21
|
|||
|
|||
![]()
Pientä päivitystä, kone ois taas tikissää 1300km:n vetoreissu takana ja hyvin tuntuu läyhyttelevän..
|
#22
|
|||
|
|||
![]()
Tulipahan tääki heräteltyy tuost pihalt taas vakuutuksii lämpömittarin anturi oli sanonut työsopimuksen irti ja kuskin puolen etujarru tuntu jäävän päälle muuten läyhytti ihan jees, heti pientä tuunausta.
Tollaset 8" kajarit jääny joskus pyörii nurkkii löysi paikkansa tuolt katost, kattoverhoilua piti 15mm viilata alaspäi takapäästä et sopii oleen. Sit halpahallist löyty koht. edukkaasti 129€ ladattava Maglite "ohan tuol taskulampul silti hintaa" pitihän se tuohon koetauluu täräyttää 4mm pulteil läpi ja mutterit taakse. Pitäs alkaa tuo peräkontti viilaa nyt kuosii invertterit yms. Pikkasen ois "ehkä vinssi mieles tuohon keulaa mut ois taas v...sti kaikkee muutaki et ei joutas tätäkään kovin paljon ropaan. Iskarit joutuu melko varmaa katastuksee uusii nii ehkä vois aavistuksen pitempii jousii samal aatella. Nuist jousi paikoist tai käykö jostai muusta aavistus oritsinellii pitemmät ja tuost vinssist voi ehotuksii heittää.. naru vai vaijeri, kuitenki ajellaa tuol suolan seas.. |
#23
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Kävin sit hakeen oritsinelli pahvin ku joutas jokupäivä vaihtaan.. |
#24
|
|||
|
|||
![]()
Mahtuuko 32x11,5 renkaat hyvin pyörii alla.
|
#25
|
||||
|
||||
![]()
nuo kansihommelit on aina ikäviä.
__________________
rocky projekti odottaa kesää. |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
m: pajero | santikko | O/M/V Ajoneuvot | 12 | 11.05.2008 17:14 |
"Voiman tuntu'" Pajero gen2 vs. Pajero gen1 | Propulsion | Tekniikka & Jutustelu | 8 | 22.04.2008 16:30 |
M/V Pajero | JaAa | O/M/V Ajoneuvot | 6 | 21.02.2008 00:19 |
-89 TDIC Pajero osix ja -89 TD Pajero ajoon/lelux | O/M/V Muut | 0 | 28.10.2005 07:32 | |
Pajero -88 | dudek | O/M/V Muut | 2 | 01.08.2005 12:56 |